Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je st 3. březen 2021, 03:35

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 646 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 15. prosinec 2020, 16:08 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 11. březen 2012
Bydliště: Bratislava
Nahoru
HafanPetr napsal:
Co se týče RT, měl bych dotaz jestli se od té doby něco změnilo, páč zde koloval názor že RT cores a RAs je jedno a to samé (pod jiným názvem).

Citace:
It's worth noting that this application was filed a year-and-a-half ago; AMD might have developed a new ray tracing system in the interim. But right now it seems like the company doesn't want to go the exact same route as Nvidia, which included dedicated ray tracing cores in Turing-based GPUs, and would rather use a mix of dedicated and non-dedicated hardware to give devs more flexibility.

https://www.tomshardware.com/news/amd-p ... 39761.html


Nieje to trochu starý článok? 28.6.2019

_________________
lian li pc-7nb, xeon 1231v3, scythe mugen5, 16gb ddr3 cl9 1600mhz, msi gaming X 1060 6gb, crucial mx500 500gb, adata su900 512gb, super flower leadex II 80 gold 650w, sound blasterx ae-5, mackie cr3, philips 246e7qdab


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 15. prosinec 2020, 16:12 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 04. květen 2013
Nahoru
Proto jsem se ptal, jestli se od té doby něco změnilo. :roll:


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 15. prosinec 2020, 16:26 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
spajdr napsal:
https://store.steampowered.com/app/1089130/Quake_II_RTX/
Verze 1.4.0 mimojiné přidává i :
Added support for final Vulkan Ray Tracing API. The game can now run on any GPU supporting `VK_KHR_ray_tracing_pipeline` extension
(no na Navi21 to nejede, tak nic :D)

EDIT.: tak s posledním ofiko driverem to fachá, ale nemá to rádo alt + tab během hraní.
Jsem si říkal že je blbost aby to nejelo :roll:


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 16. prosinec 2020, 00:26 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Jo, ale s polovičním výkonem :-D Aspoň je vidět čistý výkon těch RT jednotek.
https://www.pcgamer.com/amd-rx-6800-xt- ... y-tracing/ :lol:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 16. prosinec 2020, 02:22 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 14. březen 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Nahoru
Vsak vime ze to ma mit vykon RTX 2080SUPER/2080Ti tak proc se smejes?

_________________
Gigabyte Z490M Gaming X | Intel i5 10400 | 32GB (2x16) DDR4 G.SKILL Aegis Gaming 3200MHz CL16 @ 4000Mhz CL19
512GB Adata XPG SX8200 Pro | 27"AOC 27G2U | Sapphire Radeon RX 6800 XT
Seasonic FOCUS Plus Gold 750W | Metallic Gear by Phanteks NEO Micro V2 Black


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 17. prosinec 2020, 21:40 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Konečně tu mám (hlavně pro sebe - mě také zajímá, jak moc bych si případným upgarde na RX6800 pomohl) přesné srovnání Raytracing výkonu RX6800 (6800XT je tak o 20% max. výkonnější) a mojí TU106 RTX 2070

RX 6800 - 42 fps: https://postimg.cc/MMSKWRxS
RTX 2070 - 40 fps: https://abload.de/img/20201217212706_1wuky1.jpg

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 17. prosinec 2020, 23:09 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 14. březen 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Nahoru
Mám 46FPS, pokud nehýbu s nastavením a jediné co změním je rozlišení na 2560x1440.

_________________
Gigabyte Z490M Gaming X | Intel i5 10400 | 32GB (2x16) DDR4 G.SKILL Aegis Gaming 3200MHz CL16 @ 4000Mhz CL19
512GB Adata XPG SX8200 Pro | 27"AOC 27G2U | Sapphire Radeon RX 6800 XT
Seasonic FOCUS Plus Gold 750W | Metallic Gear by Phanteks NEO Micro V2 Black


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 07:39 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Asi nejlepsi ukazka vykonu v neutralnim testu, kterej neni kompletne napsanej pro nv jsou 3d marky https://www.guru3d.com/articles_pages/a ... ew,26.html
Hybridni -dnes vsechy RT hry krome quake2.
Pokud tam srovname 6800xt vs 2070 a 3070, tak v hybridim tam je 6800xt rychlejsi o 95% proti 2070 a o 9% proti 3070.
Full path RT tam je 6800xt rychlejsi proti 2070 o 62% a 3070 je pak rychlejsi proti 6800xt o 23%.
Full path RT hry tu ale stejne nebudou driv, nez za cca 10 let.
Podobnej vykon pak cekam i u neutralnich RT her, ktere nebudou kompletne napsane jen pro NV.Tzn 6800xt lehce nad 3070.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 11:25 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
HEADe ty hrajes 3DMarky ? To bylo v mode tak pred 20 lety.

Ache:
S 2070Super ve FullHD mam hned na zacatku (tedy co mas na screenshotu) 61-63fps se vsim na max. Normalne to hraju s V-sync a snizenym GI na medium, kdy to drzi 60fps stabilne.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 12:44 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
HEAD napsal:
Asi nejlepsi ukazka vykonu v neutralnim testu, kterej neni kompletne napsanej pro nv jsou 3d marky https://www.guru3d.com/articles_pages/a ... ew,26.html
Hybridni -dnes vsechy RT hry krome quake2.
Však je to čistě test RT jednotek díky komplet path-tracingu všeho. A už to není NV render, ale čistý Vulkan RT, s NV renderem už se to dá pustit jen s parametrem. Schválně pak zkusím jestli se výkon nějak liší.

Jinak pokud to chcete porovnávat se svýma kartama, tak to bylo přesné nastavení (snímek z Radeonu ten hosting asi zmenšil jak koukám - ten sem nehostoval já a jen sem přizpůsobil nastavení grafiky podle Radeonu), ale je to 1440p, GI low, stroggos obloha a time-day noon, a nic nesahám. Nová hra a chvíli po výbuchu screenshot (takže scéna je na pixel shodná). Liší se asi jen trochu světlost, protože na default mě ten Quake přijde moc přesvícený, takže mam nastaveno -1.5 EV. V tomhle nastavení to ta RTXka pak dává ve FHD kolem 60fps. GI high je lepší (dělá více odrazů světla) ale výkon už je pod 50, takže nic moc. Kartu mam na undervoltu 0,875V a dává kolem 1860MHz.

Výkon RT jednotek RX 6800 je tak spíše srovnatelný TU106 (RTX2060S/2070), a tedy logicky, podle rozdílu výkonu těch karet pak bude RX6800XT někde na úrovni o 20% výkonnějšího TU104 (2070S/2080), na TU102 (2080Ti) už bez šance, a srovnání s Ampere nedává ani smysl. Ve hrách, kde se míchá RT+Raster je jasný, že pak platí čím méně RT, tím více výkonu pro RX. Ale Quake II jede jen na RT. A realita je taková, že hi-end od AMD má Raytracing výkon mainstreamu předchozí generace Nvidia.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 12:51 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Nemusis s parametrem, je to v menu, kdy se da prepnout mezi snadardem a nV extension. Akorat rozdil byl u me nulovy.


//
Promaz OT :roll:

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 13:27 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Hladis napsal:
HEADe ty hrajes 3DMarky ? To bylo v mode tak pred 20 lety.

Jelikoz jsou vsechny RT hry dnes psany/optimalizovany jen pro NV, tak povazuju 3D mark jeden z mala neutralnich testu.
Jasne se tam ukazuje jak jsou na tom realne karty s vykonem bez optimalizaci primo pro NV.
Jak uz jsem psal hybrid-95% nad 2070/9% nad 3070
FULL RT-65% nad 2070/3070 je o 23% rychlejsi.
6900XT je pak jeste o nakych 10% nad 6800XT.Ty bludy, ze je 6800XT na urovni 2070 co tu pise ache na to fakt musim reagovat. :roll:


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 13:30 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Muzes definovat ty "optimalizace" pro nV, nejlepe primo poukazat na konkretni kody ? 3DMark je neutralni v cem, opet konkretne muzes ukazat kody v cem je to "neutralni" proti jinym aplikacim. Nakonec si myslim, ze uz dve desitky let se resi predevsim jak jedou hry ktere lidi hraji a ne synteticky benchmarky.

PS: Quake 2 RTX je jedina hra, ktera pouziva plny path tracing a uplne eliminovala rasterizaci, tudiz je momentalne nejlepsim benchmarkem RT vykonu.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 13:41 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 04. květen 2013
Nahoru
To je jako chtít, proč jedna hra jede líp na NV kartách a druhá na AMD a vysvětlovat proč. :wink: Logicky RTX je tady už nějakou dobu a ty optimalizace ve hrách tam samozřejmě budou.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 13:44 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Jo quake2, kterej prakticky vytvorila znova Nvidia jako techdemo.Tam urcite nejsou absolutne zadne optimalizace pro NV :lol:
3d marky ukazujou jak by to melo vypadadat pokud nebude hra gameworks a nemaj specialni optimalizace pro NV(coz jsou dnes vsechny RT hry krome dirt5/wow/godfall)


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 13:48 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
HEAD napsal:
Ty bludy, ze je 6800XT na urovni 2070 co tu pise ache na to fakt musim reagovat. :roll:
Bludy? Ve shodném nastavení RX 6800 - 42 fps, RTX 2070 (TU106) - 40 fps. Na základě čeho ty tvrdíš, že jsou to bludy?

Čistý výkon RT jednotek ukáže čistý pathtracing bez optimalizací (jako DLSS, nebo snížení RT rozlišení). A tohle nijak optimalizované není, kromě toho, že Nvidia může na RT denoiser použít TensorCore.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 13:52 
Žlutá karta
Žlutá karta

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
Ano bludy jelikoz jsem ti uz 2x psal, ze 3d mark ma tez FULL RT test a tam je 6800XT o 62% rychlejsi nez 2070 a ty to vesele dal ignorujes.Quake2 je spis NV techdemo.
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 13:54 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
HafanPetr napsal:
Logicky RTX je tady už nějakou dobu a ty optimalizace ve hrách tam samozřejmě budou.
No chci to ukazat, protoze pokud nekdo neco takhle skalopevne tvrdi, tak jiste to ma i solidne podporene. Taky by me zajimalo, v cem konkretne ty optimalizace spocivaji. Ja to nevim a rad bych to vedel.
Ache napsal:
že Nvidia může na RT denoiser použít TensorCore.
To je myslim jeden z faktoru, ktery dela slusny vykonostni rozdil.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 14:07 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Hladis napsal:
Muzes definovat ty "optimalizace" pro nV, nejlepe primo poukazat na konkretni kody ? 3DMark je neutralni v cem, opet konkretne muzes ukazat kody v cem je to "neutralni" proti jinym aplikacim. Nakonec si myslim, ze uz dve desitky let se resi predevsim jak jedou hry ktere lidi hraji a ne synteticky benchmarky.

PS: Quake 2 RTX je jedina hra, ktera pouziva plny path tracing a uplne eliminovala rasterizaci, tudiz je momentalne nejlepsim benchmarkem RT vykonu.
:lol: To je vtip?

Tady máš kompletní kód Quake II RTX

GitHub - NVIDIA/Q2RTX

A ano, je to projekt nvidie, ne nezávislého herního studia... a ne, rasterizace je tam stále použita, jedná se o hybridní implementaci RT - a pathtracing je v něm použit jen na GI.


 Profil  
 Předmět: Re: Ray Tracing - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 18. prosinec 2020, 14:14 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Krteq napsal:
a ne, rasterizace je tam stále použita, jedná se o hybridní implementaci RT - a pathtracing je v něm použit jen na GI.
:-D Ty si taky drobej vtipálek. Jen GI? :-D
RT tam dělá všechno. Rasterizace maximálně tak těch pár textur a polygonů (a bez RT Quake lítá na 1000+ fps takže raster tam nedělá procentuálně nic). Zbytek efektů (lom a odraz vody, GI, stíny, násobné odrazy, kaustika...) je Pathtracing.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 646 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.