Stránka 32 z 37

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: úte 15. pro 2020, 16:08
od Braňo1977
HafanPetr píše:Co se týče RT, měl bych dotaz jestli se od té doby něco změnilo, páč zde koloval názor že RT cores a RAs je jedno a to samé (pod jiným názvem).
It's worth noting that this application was filed a year-and-a-half ago; AMD might have developed a new ray tracing system in the interim. But right now it seems like the company doesn't want to go the exact same route as Nvidia, which included dedicated ray tracing cores in Turing-based GPUs, and would rather use a mix of dedicated and non-dedicated hardware to give devs more flexibility.
https://www.tomshardware.com/news/amd-p ... 39761.html
Nieje to trochu starý článok? 28.6.2019

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: úte 15. pro 2020, 16:12
od HafanPetr
Proto jsem se ptal, jestli se od té doby něco změnilo. :roll:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: úte 15. pro 2020, 16:26
od Krteq
spajdr píše:https://store.steampowered.com/app/1089 ... ke_II_RTX/
Verze 1.4.0 mimojiné přidává i :
Added support for final Vulkan Ray Tracing API. The game can now run on any GPU supporting `VK_KHR_ray_tracing_pipeline` extension
(no na Navi21 to nejede, tak nic :D)

EDIT.: tak s posledním ofiko driverem to fachá, ale nemá to rádo alt + tab během hraní.
Jsem si říkal že je blbost aby to nejelo :roll:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: stř 16. pro 2020, 00:26
od Ache
Jo, ale s polovičním výkonem :-D Aspoň je vidět čistý výkon těch RT jednotek.
https://www.pcgamer.com/amd-rx-6800-xt- ... y-tracing/ :lol:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: stř 16. pro 2020, 02:22
od spajdr
Vsak vime ze to ma mit vykon RTX 2080SUPER/2080Ti tak proc se smejes?

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: čtv 17. pro 2020, 21:40
od Ache
Konečně tu mám (hlavně pro sebe - mě také zajímá, jak moc bych si případným upgarde na RX6800 pomohl) přesné srovnání Raytracing výkonu RX6800 (6800XT je tak o 20% max. výkonnější) a mojí TU106 RTX 2070

RX 6800 - 42 fps: https://postimg.cc/MMSKWRxS
RTX 2070 - 40 fps: https://abload.de/img/20201217212706_1wuky1.jpg

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: čtv 17. pro 2020, 23:09
od spajdr
Mám 46FPS, pokud nehýbu s nastavením a jediné co změním je rozlišení na 2560x1440.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 07:39
od HEAD
Asi nejlepsi ukazka vykonu v neutralnim testu, kterej neni kompletne napsanej pro nv jsou 3d marky https://www.guru3d.com/articles_pages/a ... ew,26.html
Hybridni -dnes vsechy RT hry krome quake2.
Pokud tam srovname 6800xt vs 2070 a 3070, tak v hybridim tam je 6800xt rychlejsi o 95% proti 2070 a o 9% proti 3070.
Full path RT tam je 6800xt rychlejsi proti 2070 o 62% a 3070 je pak rychlejsi proti 6800xt o 23%.
Full path RT hry tu ale stejne nebudou driv, nez za cca 10 let.
Podobnej vykon pak cekam i u neutralnich RT her, ktere nebudou kompletne napsane jen pro NV.Tzn 6800xt lehce nad 3070.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 11:25
od Hladis
HEADe ty hrajes 3DMarky ? To bylo v mode tak pred 20 lety.

Ache:
S 2070Super ve FullHD mam hned na zacatku (tedy co mas na screenshotu) 61-63fps se vsim na max. Normalne to hraju s V-sync a snizenym GI na medium, kdy to drzi 60fps stabilne.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 12:44
od Ache
HEAD píše:Asi nejlepsi ukazka vykonu v neutralnim testu, kterej neni kompletne napsanej pro nv jsou 3d marky https://www.guru3d.com/articles_pages/a ... ew,26.html
Hybridni -dnes vsechy RT hry krome quake2.
Však je to čistě test RT jednotek díky komplet path-tracingu všeho. A už to není NV render, ale čistý Vulkan RT, s NV renderem už se to dá pustit jen s parametrem. Schválně pak zkusím jestli se výkon nějak liší.

Jinak pokud to chcete porovnávat se svýma kartama, tak to bylo přesné nastavení (snímek z Radeonu ten hosting asi zmenšil jak koukám - ten sem nehostoval já a jen sem přizpůsobil nastavení grafiky podle Radeonu), ale je to 1440p, GI low, stroggos obloha a time-day noon, a nic nesahám. Nová hra a chvíli po výbuchu screenshot (takže scéna je na pixel shodná). Liší se asi jen trochu světlost, protože na default mě ten Quake přijde moc přesvícený, takže mam nastaveno -1.5 EV. V tomhle nastavení to ta RTXka pak dává ve FHD kolem 60fps. GI high je lepší (dělá více odrazů světla) ale výkon už je pod 50, takže nic moc. Kartu mam na undervoltu 0,875V a dává kolem 1860MHz.

Výkon RT jednotek RX 6800 je tak spíše srovnatelný TU106 (RTX2060S/2070), a tedy logicky, podle rozdílu výkonu těch karet pak bude RX6800XT někde na úrovni o 20% výkonnějšího TU104 (2070S/2080), na TU102 (2080Ti) už bez šance, a srovnání s Ampere nedává ani smysl. Ve hrách, kde se míchá RT+Raster je jasný, že pak platí čím méně RT, tím více výkonu pro RX. Ale Quake II jede jen na RT. A realita je taková, že hi-end od AMD má Raytracing výkon mainstreamu předchozí generace Nvidia.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 12:51
od Hladis
Nemusis s parametrem, je to v menu, kdy se da prepnout mezi snadardem a nV extension. Akorat rozdil byl u me nulovy.


//
Promaz OT :roll:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 13:27
od HEAD
Hladis píše:HEADe ty hrajes 3DMarky ? To bylo v mode tak pred 20 lety.
Jelikoz jsou vsechny RT hry dnes psany/optimalizovany jen pro NV, tak povazuju 3D mark jeden z mala neutralnich testu.
Jasne se tam ukazuje jak jsou na tom realne karty s vykonem bez optimalizaci primo pro NV.
Jak uz jsem psal hybrid-95% nad 2070/9% nad 3070
FULL RT-65% nad 2070/3070 je o 23% rychlejsi.
6900XT je pak jeste o nakych 10% nad 6800XT.Ty bludy, ze je 6800XT na urovni 2070 co tu pise ache na to fakt musim reagovat. :roll:

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 13:30
od Hladis
Muzes definovat ty "optimalizace" pro nV, nejlepe primo poukazat na konkretni kody ? 3DMark je neutralni v cem, opet konkretne muzes ukazat kody v cem je to "neutralni" proti jinym aplikacim. Nakonec si myslim, ze uz dve desitky let se resi predevsim jak jedou hry ktere lidi hraji a ne synteticky benchmarky.

PS: Quake 2 RTX je jedina hra, ktera pouziva plny path tracing a uplne eliminovala rasterizaci, tudiz je momentalne nejlepsim benchmarkem RT vykonu.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 13:41
od HafanPetr
To je jako chtít, proč jedna hra jede líp na NV kartách a druhá na AMD a vysvětlovat proč. :wink: Logicky RTX je tady už nějakou dobu a ty optimalizace ve hrách tam samozřejmě budou.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 13:44
od HEAD
Jo quake2, kterej prakticky vytvorila znova Nvidia jako techdemo.Tam urcite nejsou absolutne zadne optimalizace pro NV :lol:
3d marky ukazujou jak by to melo vypadadat pokud nebude hra gameworks a nemaj specialni optimalizace pro NV(coz jsou dnes vsechny RT hry krome dirt5/wow/godfall)

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 13:48
od Ache
HEAD píše:Ty bludy, ze je 6800XT na urovni 2070 co tu pise ache na to fakt musim reagovat. :roll:
Bludy? Ve shodném nastavení RX 6800 - 42 fps, RTX 2070 (TU106) - 40 fps. Na základě čeho ty tvrdíš, že jsou to bludy?

Čistý výkon RT jednotek ukáže čistý pathtracing bez optimalizací (jako DLSS, nebo snížení RT rozlišení). A tohle nijak optimalizované není, kromě toho, že Nvidia může na RT denoiser použít TensorCore.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 13:52
od HEAD
Ano bludy jelikoz jsem ti uz 2x psal, ze 3d mark ma tez FULL RT test a tam je 6800XT o 62% rychlejsi nez 2070 a ty to vesele dal ignorujes.Quake2 je spis NV techdemo.
Obrázek

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 13:54
od Hladis
HafanPetr píše:Logicky RTX je tady už nějakou dobu a ty optimalizace ve hrách tam samozřejmě budou.
No chci to ukazat, protoze pokud nekdo neco takhle skalopevne tvrdi, tak jiste to ma i solidne podporene. Taky by me zajimalo, v cem konkretne ty optimalizace spocivaji. Ja to nevim a rad bych to vedel.
Ache píše:že Nvidia může na RT denoiser použít TensorCore.
To je myslim jeden z faktoru, ktery dela slusny vykonostni rozdil.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 14:07
od Krteq
Hladis píše:Muzes definovat ty "optimalizace" pro nV, nejlepe primo poukazat na konkretni kody ? 3DMark je neutralni v cem, opet konkretne muzes ukazat kody v cem je to "neutralni" proti jinym aplikacim. Nakonec si myslim, ze uz dve desitky let se resi predevsim jak jedou hry ktere lidi hraji a ne synteticky benchmarky.

PS: Quake 2 RTX je jedina hra, ktera pouziva plny path tracing a uplne eliminovala rasterizaci, tudiz je momentalne nejlepsim benchmarkem RT vykonu.
:lol: To je vtip?

Tady máš kompletní kód Quake II RTX

GitHub - NVIDIA/Q2RTX

A ano, je to projekt nvidie, ne nezávislého herního studia... a ne, rasterizace je tam stále použita, jedná se o hybridní implementaci RT - a pathtracing je v něm použit jen na GI.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo

Napsal: pát 18. pro 2020, 14:14
od Ache
Krteq píše: a ne, rasterizace je tam stále použita, jedná se o hybridní implementaci RT - a pathtracing je v něm použit jen na GI.
:-D Ty si taky drobej vtipálek. Jen GI? :-D
RT tam dělá všechno. Rasterizace maximálně tak těch pár textur a polygonů (a bez RT Quake lítá na 1000+ fps takže raster tam nedělá procentuálně nic). Zbytek efektů (lom a odraz vody, GI, stíny, násobné odrazy, kaustika...) je Pathtracing.