Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 1. březen 2021, 09:22

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 39 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 7. prosinec 2020, 15:19 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ache napsal:
Krteq napsal:
Tam máš zas nějakej sync, protože máš stejně FPS jako reportovaný refresh při tom rozlišení :roll:
Ježišmarjá, co máš furt s nějakým syncem? To jako kvůli syncu by mě jel Crysis jen na 20fps ve scéně, která v DX11 jede přes 80fps?
https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
Proč to pořád předhazuju... co mám zkušenosti, tak si DXVK moc nerozumí s forcenutým syncem nebo framelimitem skrze 3rd party utility. Pokud nastavím framelimit skrze Chill v Radeon Settings, tak problémy nejsou.


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 7. prosinec 2020, 15:41 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Limit fps (který forcuju přes nvidia drivery na 300 fps abych omezil pískání cívek při zbytečných fps v menu her a pod.) na nic vliv nemá - bez něj to samé. Crysis běží naprd i bez limitů. GTA 4 si myslí, že je to jen 512MB karta, takže jako blbý tahá textury přes PCI-E (což je dost zásadní rozdíl v propustnosti). Ale je možné, že na AMD kartách to pomáhat bude více, protože ty v některých DX11 hrách dost failovaly. :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 7. prosinec 2020, 17:56 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Můžeš pls zkusit vynutit velikost VRAM skrze DXVK config file a reportovat zpět jestli GTA IV uvidí korektní VRAM?

Default config file - dxvk.conf

Konfigurák uložit do stejného umístění jako knihovny a odkomentovat tyto řádky + změnit hodnotu VRAM v MB. Nějak takto:
Kód:
...
# Override maximum amount of device memory and shared system memory
# reported to the application. This may fix texture streaming issues
# in games that do not support cards with large amounts of VRAM.
#
# Supported values: Any number in Megabytes.

dxgi.maxDeviceMemory = 8192
dxgi.maxSharedMemory = 16384
...


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 7. prosinec 2020, 20:14 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
To samý, tyhle příkazy nic neudělaly, ani když sem to ještě pro jistotu omezil jen na 2GB. To bylo maximum co v době GTA 4 bylo dostupný. Tehdy ta hra byla extrémně náročná na výkon CPU i na VRAM, běžné byly v mainstreamu 512MB grafiky což stačilo na sotva plný detaily s low texturama a nebo medium textury s očesanýma detailama. 1GB tehdy bylo v hi-endu a stále to na maximum nestačilo :)

To zkus ty, třeba DXKV líp lítá na radeonech. :) Mě to celkem přijde jako zbytečnost (ve windows, pod linuxem asi nutnost, když někdo chce provozovat tenhle systém na hry).

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 20. prosinec 2020, 18:31 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 14. březen 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Nahoru
Zvláštní, u 5700XT bylo jedno jestli jsem rozbalil všechny knihovny např. u AC Origins, ale s 6800XT když rozbalím všechny knihovny, tak se hra nespustí, nebo zůstane viset proces. Když ale rozbalím pouze ty dvě knihovny (d3d11.dll a dxgi.dll) pro DX11, tak se hra rozjede.

_________________
Gigabyte Z490M Gaming X | Intel i5 10400 | 32GB (2x16) DDR4 G.SKILL Aegis Gaming 3200MHz CL16 @ 4000Mhz CL19
512GB Adata XPG SX8200 Pro | 27"AOC 27G2U | Sapphire Radeon RX 6800 XT
Seasonic FOCUS Plus Gold 750W | Metallic Gear by Phanteks NEO Micro V2 Black


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 20. prosinec 2020, 19:06 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
No, některý enginy to nedávaj, resp. nemůžou se rozhodnout jakou knihovnu využít.

Navíc s poslední verzí přišla rozšířená "emulace" DXGI, tak jestli nebude háček spíš v tom :)


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 15:50 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):

  • UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
  • Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
  • Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
  • Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
  • AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
  • Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
  • Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
  • X-ray engine - STALKER série


//Přidána Witcher a STALKER série


Naposledy upravil Krteq dne ne 17. leden 2021, 16:17, celkem upraveno 3x.

 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 15:52 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
A na čem to bylo testováno? Já třeba ten Crysis 3 rozhodně potvrdit nemůžu, ten je na RTX2070 s DXVK katastrofa :lol:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 15:54 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Testováno na RX Vega (+ RX 6800 series pro AC: Origins od spajdra a KCD od pepazdepa)

S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)

//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 16:12 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Krteq napsal:
S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)

//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem
Mno, jen sem nainstakloval DXVK a nic nenastavolal (kromě toho DXVK osd), takže bych spíš byl pro druhou možnost.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 16:25 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ani ten async build ti nejede korektně?

//nvm, koukám zpět na ty screeny a async build tam používáš, otázka jestli tam máš nastavenou tu proměnnou aby to async používalo.


Naposledy upravil Krteq dne ne 17. leden 2021, 16:31, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 16:27 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 14. březen 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Nahoru
Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?

_________________
Gigabyte Z490M Gaming X | Intel i5 10400 | 32GB (2x16) DDR4 G.SKILL Aegis Gaming 3200MHz CL16 @ 4000Mhz CL19
512GB Adata XPG SX8200 Pro | 27"AOC 27G2U | Sapphire Radeon RX 6800 XT
Seasonic FOCUS Plus Gold 750W | Metallic Gear by Phanteks NEO Micro V2 Black


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 16:32 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Jj, jede mu to nějak blbě :(

Ache:
https://abload.de/img/crysis3_2020_12_06_22lhk97.jpg

Krteq:
https://abload.de/img/obrzek_2020-12-06_225oejp4.png


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 16:39 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
spajdr napsal:
Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?

Podstatně (akorát nevim zda má smysl sem dávat screeny, podle diskuze o VRAM nic nedokazují)
screeny už jsou na předchozí straně - ale ne pohromadě - takže oblíbená scéna s trávou

DX11: https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
Vulkan: https://abload.de/img/crysis3_2020_12_06_22lhk97.jpg

Zajímavý by bylo možná zkusit to pod tučňákem, kde to bez DXVK ani nemůže fungovat. :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 16:51 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Teď mě ještě napadlo. Mě třeba způsobovala problémy povolená HW akcelerace v Rainmeteru (stutter apod.) na ploše.

Nepoužíváš taky něco podobného?


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 17. leden 2021, 17:31 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Minimálně by to měl zkusit i někdo jiný s RTX kartou. Takhle těžko říct. Ale trápit mě to extra nemusí pod DX11 to litá v pohodě. Sem to nedavno dohrál po x letech a asi konečně 100% plynule.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 2. únor 2021, 12:57 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Krteq napsal:
Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):

  • UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
  • Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
  • Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
  • Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
  • AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
  • Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
  • Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
  • X-ray engine - STALKER série
  • VOID engine - Dishonored 2, Dishonored: Death of Outsider, Prey, Prey - Typhoon hunter


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: so 13. únor 2021, 15:59 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 14. březen 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Nahoru
Aktuální commit DXVK můžete nalézt v ten samý den nebo následující na.:
https://haagch.frickel.club/files/dxvk/
Kdyby tam pár dní nic nebylo, písnu člověku co tu stránku vlastní ať to pushne, občas se mu to sekne :D

_________________
Gigabyte Z490M Gaming X | Intel i5 10400 | 32GB (2x16) DDR4 G.SKILL Aegis Gaming 3200MHz CL16 @ 4000Mhz CL19
512GB Adata XPG SX8200 Pro | 27"AOC 27G2U | Sapphire Radeon RX 6800 XT
Seasonic FOCUS Plus Gold 750W | Metallic Gear by Phanteks NEO Micro V2 Black


 Profil  
 Předmět: Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: pá 19. únor 2021, 11:54 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 14. březen 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Nahoru
DXVK 1.8

Bug Fixes and Improvements

Fixed some build system warnings with newer Meson versions.
CPU-based Vulkan implementations such as Lavapipe will now always be enumerated last. This should avoid issues on systems without a dedicated GPU where games could potentially default to a CPU rasterizer.
Optimized image layout transitions, which may improve performance on Intel GPUs in some games.
D3D9: Improved performance of texture uploads and occlusion queries in some cases.
D3D9: Fixed an issue where supported back buffer formats would be reported incorrectly.
DXGI: Enabled multi-monitor support. This requires a relatively recent Wine version with XRandR 1.4 support to work correctly.
D3D11: Fixed a number of reference counting issues that could potentially lead to stability issues (PR #1887, PR ##1888).
D3D11: Improved correctness of NaN handling in shaders with VK_KHR_shader_float_controls, and removed most app workarounds setting d3d11.enableRtOutputNanFixup.
Enabled d3d11.enableRtOutputNanFixup by default on older RADV versions.
Enabled d3d11.invariantPosition option by default to fix common Z-fighting issues, especially on RDNA2 GPUs.
Atelier Ryza 2: Added workaround for video playback breaking D3D11 rendering, like in other games of the series.
Battle Engine Aquila: Fixed broken textures (PR #1759).
Dark Messiah of Might & Magic: Work around out-of-memory issues on startup.
Everquest: Work around performance issues.
F1 2018/2020: Work around broken compute shaders causing artifacts on AMD drivers, similar to F1 2019 (#1897).
Hitman 3: Work around AMDAGS issues on AMD GPUs similar to Hitman 2 (PR #1909).
Nioh 2: Work around black screen issues.
Tomb Raider Legend: Work around performance issues (#1685).

https://github.com/doitsujin/dxvk/releases

ASYNC verze
https://github.com/Sporif/dxvk-async/fi ... ync.tar.gz

_________________
Gigabyte Z490M Gaming X | Intel i5 10400 | 32GB (2x16) DDR4 G.SKILL Aegis Gaming 3200MHz CL16 @ 4000Mhz CL19
512GB Adata XPG SX8200 Pro | 27"AOC 27G2U | Sapphire Radeon RX 6800 XT
Seasonic FOCUS Plus Gold 750W | Metallic Gear by Phanteks NEO Micro V2 Black


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 39 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Pedris a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.