Stránka 2 z 5

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: pon 7. pro 2020, 15:19
od Krteq
Ache píše:
Krteq píše:Tam máš zas nějakej sync, protože máš stejně FPS jako reportovaný refresh při tom rozlišení :roll:
Ježišmarjá, co máš furt s nějakým syncem? To jako kvůli syncu by mě jel Crysis jen na 20fps ve scéně, která v DX11 jede přes 80fps?
https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
Proč to pořád předhazuju... co mám zkušenosti, tak si DXVK moc nerozumí s forcenutým syncem nebo framelimitem skrze 3rd party utility. Pokud nastavím framelimit skrze Chill v Radeon Settings, tak problémy nejsou.

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: pon 7. pro 2020, 15:41
od Ache
Limit fps (který forcuju přes nvidia drivery na 300 fps abych omezil pískání cívek při zbytečných fps v menu her a pod.) na nic vliv nemá - bez něj to samé. Crysis běží naprd i bez limitů. GTA 4 si myslí, že je to jen 512MB karta, takže jako blbý tahá textury přes PCI-E (což je dost zásadní rozdíl v propustnosti). Ale je možné, že na AMD kartách to pomáhat bude více, protože ty v některých DX11 hrách dost failovaly. :)

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: pon 7. pro 2020, 17:56
od Krteq
Můžeš pls zkusit vynutit velikost VRAM skrze DXVK config file a reportovat zpět jestli GTA IV uvidí korektní VRAM?

Default config file - dxvk.conf

Konfigurák uložit do stejného umístění jako knihovny a odkomentovat tyto řádky + změnit hodnotu VRAM v MB. Nějak takto:

Kód: Vybrat vše

...
# Override maximum amount of device memory and shared system memory
# reported to the application. This may fix texture streaming issues
# in games that do not support cards with large amounts of VRAM.
#
# Supported values: Any number in Megabytes.

dxgi.maxDeviceMemory = 8192
dxgi.maxSharedMemory = 16384
...

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: pon 7. pro 2020, 20:14
od Ache
To samý, tyhle příkazy nic neudělaly, ani když sem to ještě pro jistotu omezil jen na 2GB. To bylo maximum co v době GTA 4 bylo dostupný. Tehdy ta hra byla extrémně náročná na výkon CPU i na VRAM, běžné byly v mainstreamu 512MB grafiky což stačilo na sotva plný detaily s low texturama a nebo medium textury s očesanýma detailama. 1GB tehdy bylo v hi-endu a stále to na maximum nestačilo :)

To zkus ty, třeba DXKV líp lítá na radeonech. :) Mě to celkem přijde jako zbytečnost (ve windows, pod linuxem asi nutnost, když někdo chce provozovat tenhle systém na hry).

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 20. pro 2020, 18:31
od spajdr
Zvláštní, u 5700XT bylo jedno jestli jsem rozbalil všechny knihovny např. u AC Origins, ale s 6800XT když rozbalím všechny knihovny, tak se hra nespustí, nebo zůstane viset proces. Když ale rozbalím pouze ty dvě knihovny (d3d11.dll a dxgi.dll) pro DX11, tak se hra rozjede.

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 20. pro 2020, 19:06
od Krteq
No, některý enginy to nedávaj, resp. nemůžou se rozhodnout jakou knihovnu využít.

Navíc s poslední verzí přišla rozšířená "emulace" DXGI, tak jestli nebude háček spíš v tom :)

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 15:50
od Krteq
Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):
  • UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
  • Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
  • Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
  • Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
  • AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
  • Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
  • Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
  • X-ray engine - STALKER série

//Přidána Witcher a STALKER série

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 15:52
od Ache
A na čem to bylo testováno? Já třeba ten Crysis 3 rozhodně potvrdit nemůžu, ten je na RTX2070 s DXVK katastrofa :lol:

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 15:54
od Krteq
Testováno na RX Vega (+ RX 6800 series pro AC: Origins od spajdra a KCD od pepazdepa)

S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)

//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 16:12
od Ache
Krteq píše:S tou RTX 2070 tam musíš mít něco špatně nastavené - nebo má NV nějakej bordel ve Vulkan driveru (nebylo by to poprvé co by šli mimo specifikace standardu)

//Aha, tak DXVK je postaveno hlavně pro RADV (AMD) a ANV (Intel) Vulkan open-source drivery, takže je možné, že problém je opravdu s NV Vulkan driverem
Mno, jen sem nainstakloval DXVK a nic nenastavolal (kromě toho DXVK osd), takže bych spíš byl pro druhou možnost.

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 16:25
od Krteq
Ani ten async build ti nejede korektně?

//nvm, koukám zpět na ty screeny a async build tam používáš, otázka jestli tam máš nastavenou tu proměnnou aby to async používalo.

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 16:27
od spajdr
Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 16:32
od Krteq

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 16:39
od Ache
spajdr píše:Ache : jako že máš s Crysis 3 přes horší fps?

Podstatně (akorát nevim zda má smysl sem dávat screeny, podle diskuze o VRAM nic nedokazují)
screeny už jsou na předchozí straně - ale ne pohromadě - takže oblíbená scéna s trávou

DX11: https://abload.de/img/crysis3_trava5tj5j.jpg
Vulkan: https://abload.de/img/crysis3_2020_12_06_22lhk97.jpg

Zajímavý by bylo možná zkusit to pod tučňákem, kde to bez DXVK ani nemůže fungovat. :)

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 16:51
od Krteq
Teď mě ještě napadlo. Mě třeba způsobovala problémy povolená HW akcelerace v Rainmeteru (stutter apod.) na ploše.

Nepoužíváš taky něco podobného?

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: ned 17. led 2021, 17:31
od Ache
Minimálně by to měl zkusit i někdo jiný s RTX kartou. Takhle těžko říct. Ale trápit mě to extra nemusí pod DX11 to litá v pohodě. Sem to nedavno dohrál po x letech a asi konečně 100% plynule.

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: úte 2. úno 2021, 12:57
od Krteq
Krteq píše:Otestované enginy (hry) - všechny OK včetně solidních nárůstů (hlavně min. FPS):
  • UE3/4 - Borderlands (1, 2, Pre-Sequel), Mass Effect 1-3, The Vanishing of Ethan Carter, Homefront atd.
  • Cryengines - Crysis série, Kingdom Come: Deliverance, Homefront: The Revolution atd.
  • Frostbite - Mass Effect Andromeda, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed (reboot série) atd.
  • Creation Engine - Elder Scrolls série, Fallout 3 - 4 atd.
  • AnvilNext Engine - Assassin's Creed série
  • Dunia Engine - FarCry (2 - 5)
  • Aurora/RED egine - Witcher 1 - 3
  • X-ray engine - STALKER série
  • VOID engine - Dishonored 2, Dishonored: Death of Outsider, Prey, Prey - Typhoon hunter

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: sob 13. úno 2021, 15:59
od spajdr
Aktuální commit DXVK můžete nalézt v ten samý den nebo následující na.:
https://haagch.frickel.club/files/dxvk/
Kdyby tam pár dní nic nebylo, písnu člověku co tu stránku vlastní ať to pushne, občas se mu to sekne :D

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: pát 19. úno 2021, 11:54
od spajdr
DXVK 1.8

Bug Fixes and Improvements

Fixed some build system warnings with newer Meson versions.
CPU-based Vulkan implementations such as Lavapipe will now always be enumerated last. This should avoid issues on systems without a dedicated GPU where games could potentially default to a CPU rasterizer.
Optimized image layout transitions, which may improve performance on Intel GPUs in some games.
D3D9: Improved performance of texture uploads and occlusion queries in some cases.
D3D9: Fixed an issue where supported back buffer formats would be reported incorrectly.
DXGI: Enabled multi-monitor support. This requires a relatively recent Wine version with XRandR 1.4 support to work correctly.
D3D11: Fixed a number of reference counting issues that could potentially lead to stability issues (PR #1887, PR ##1888).
D3D11: Improved correctness of NaN handling in shaders with VK_KHR_shader_float_controls, and removed most app workarounds setting d3d11.enableRtOutputNanFixup.
Enabled d3d11.enableRtOutputNanFixup by default on older RADV versions.
Enabled d3d11.invariantPosition option by default to fix common Z-fighting issues, especially on RDNA2 GPUs.
Atelier Ryza 2: Added workaround for video playback breaking D3D11 rendering, like in other games of the series.
Battle Engine Aquila: Fixed broken textures (PR #1759).
Dark Messiah of Might & Magic: Work around out-of-memory issues on startup.
Everquest: Work around performance issues.
F1 2018/2020: Work around broken compute shaders causing artifacts on AMD drivers, similar to F1 2019 (#1897).
Hitman 3: Work around AMDAGS issues on AMD GPUs similar to Hitman 2 (PR #1909).
Nioh 2: Work around black screen issues.
Tomb Raider Legend: Work around performance issues (#1685).

https://github.com/doitsujin/dxvk/releases

ASYNC verze
https://github.com/Sporif/dxvk-async/fi ... ync.tar.gz

Re: DXVK (DirectX over Vulkan) - info a vše okolo

Napsal: pon 1. bře 2021, 18:47
od Krteq
DXVK 1.8.1
Bug fixes and Improvements
  • Fixed a regression that would cause a number of D3D9 games to crash when changing the resolution or during startup.
  • Improved performance in many D3D9 games when using MSAA on RADV.
  • Improved presentation logic for MSAA swap chains, which are common in older D3D9 games.
  • Mafia II: Work around shadows being broken when the game thinks it's running on an AMD GPU.
  • Warhammer Online: Work around the game trying to use unsupported image formats.