AMD Vega - Info, spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět

Jak dopadne Vega ?

Zničí to Voltu, jak Babiš živnostníka.
56
24%
Dorovná se štěstím hodně ořezaného velkého Pascala, bez nároku na Huanguv trůn.
94
40%
Nuda. Bude dorovnávat tak malého Pascala.
29
12%
Bude to Fail a skončí to jako kuriozita v muzeu zbankrotované AMD.
16
7%
AMD co ? To někdo kupuje ?
16
7%
Je mi to úplně jedno, chlast a ženy/muži se mi tím nezlevní.
23
10%
 
Celkem hlasů: 234
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Hladis »

del42sa:
A polozil sis otazku, zda ty hypovany featurky mely vubec kdy byt nejakym gamebrake lamacem vykonu, co by melo nejak dostat dalsich 50% navic ? Ja myslim, ze ne.
Srandista píše:.....pretoze velmi nerada by skoncila na trhu ako monopol a nechcela by byt vdaka tomu regulovana.
Ikdyby se AMD ted propadlo do zeme, regulace nV by se tezko konala, jelikoz nemaji v GPU monopol a nV je stale vcelku malou firmou.
DOC_ZENITH píše: V GPU segmentu kdo kdy vzdal boj o high-end nakonec komplet zmizel z trhu a už se nikdy nedokázal vrátit.
Ztratily se z trhu predevsim firmy, ktery se stahly z highendu hlavne kvuli tomu, ze nedokazaly udrzet krok co se supportu tyka, takze ikdyz vyrobily slusny cipy, tak k tomu nemely poradny support, coz jim lamalo vaz. To je i jeden z duvodu dnes, proc do vlaku GPU jen tak nikdo nenaskoci a horel na tom i gigant jako intel. Tohle neni problem AMD. AMD muze klidne naskocit do high-endu zpet, staci povedeny produkt a tady je spis otazka schopnosti vyvinout konkurenceschopnou GPU. Inzenyru, kteri nejsopu "zfetovany sedlaci", maji myslim dost a AMD spis dle me trapi spatny zasahy vedeni firmy a leadership. Takze se slusnym vedenim se muzou snad vratit na vrchol. Problem je, ze Jensen "Nemilosrdny" Huang laskave nepocka, az ho AMD dozene. Ten clovek nicil firmy jak Pepicek babovky detem na piskovisti a zadny ohledy v tomhle nema, ostatne diky agresivni politice je nV tam kde je.
Obrázek
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

Hladis píše:A polozil sis otazku, zda ty hypovany featurky mely vubec kdy byt nejakym gamebrake lamacem vykonu, co by melo nejak dostat dalsich 50% navic ? Ja myslim, ze ne.
Ne tuhle otazku jsem si opravdu nepokladal, protoze jsem ani nic takoveho necekal,ale jak napsal Yuri, IPC je takt na takt stejne jako Fiji, coz znamena ze ty featury proste nefunguji, protoze nepridavaji zadny narust vykonu. Pokud by fungovaly alespon z 15% tak by takt na takt oproti Fiji musel byt graficky vykon vyssi. Vzdyt i Polaris prinesl vyssi narust IPC nez Vega10. Ta je jako Bulldozer, zachranuje to jenom vysoka frekvence na ukor brutalni spotreby.....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Hladis »

No a co jsem koukal, tak ty featury jsou ruzny udelatka pro propustnost a pro praci s pameti, ale nejaky speciality, co maj posunout vykon hodne nahoru, tam nejsou a nejspis nikdy nebyly. Jak jsi napsal, tak vesmes zvedli frekvence na ukor IPC, coz myslim i priznali, tedy nula od nuly posla. Vega mela byt novinka from scratch a vylazla z toho "Fijilike", z ktery se snazili vytriskat vetsi frekvence a pribalili par featurek navic. Vykon navic z toho ziskali, jen holt to IPC nezvedli a na konkurenci to nestaci.
Obrázek
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

jen namátkově:

DBSR = šetření propustnosti + nárust výkonu cca10% průměr ve hrách + nižší spotřeba energie
Primitive shaders/NGG = až 4x výkon geometrie
HBCC = nárust FPS, menší footprint v paměti
Větší L2 svázaná s ROP´s = menší nároky na paměť a zápisy do ní + vyšší výkon + nižší spotřeba
FP16Bit pro rendering = výrazně vyšší výkon v podporovaných enginech (nový Wolfenstein)

nic ?

https://radeon.com/_downloads/vega-whit ... 1.6.17.pdf
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

problém je že IPC nenarostlo vůči Fiji, a už Fiji byla obecně označována za nepovedené GPU plné bottlenecků kde výkon neodpovídal nárůstu SP a papírovejm specs. Tzn v roce 2017 předvedli GPU co má stejné IPC jak to co bylo už v roce 2015 fail.

Co se Polaris týče, tak i ten ač lepší než tyto počiny, tak to neni dobré gPU. Velikostí je na půl cesty mei GP104 a GP106, přičemž výkonem stova stačí na 106 ale žere jak 104. Furt lepší jak Vega, ale žádná bomba to neni.
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Hladis »

del42sa:
DSBR setri mozna trochu propustnost, pouziti ale jen nekde, celkovy vykonostni profit diskutabilni.
People similarly hyped the DSBR to ridiculous levels while AMD’s own white paper only claimed up to 10% performance improvements for that.
To se bavime o papirovych hlaskach jako "Až 10%". No tohle to asi nezachrani.
HBCC je vzletny nazev, hezký pro marketingovy prezentace karty s malo VRAM, zbytek nejak utek. Diskutabilni.
FP16Bit je diskutabilni, hra na to musi byt napsana, neni to nic novyho, vykonostni profit neznamy.
Větší L2.... prinos nezmeritelny. Papirova hodnota.
Primitive shaders u Vegy maji udajne zvetsovat geometricky vykon, ale opet susti papirem. Jaky skutecny prinos (ne co hodil marketak na papir) je neznamy.

Slysim jak susti papir s namalovanym drakem a z dalky houka hypevlacek, na ktery naskakali ti, kteri tohle strasne zerou a videli v tom archu umluvy. Za hromadou slov a popsanyho papiru je prazdno. Pokud zarizli refresh Vegy, tak nejspis cely tyhle slavny materialy s "4x better" jsou v kosi hned vedle pracovni smlouvy s Kodurim. Takze ano, nic. Rozplynulo se to jak para nad hrncem.


//edit Don: Promaz OT... nesmyslne grafy a OT okolo nich si nechte od cesty
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Krteq »

AMD Vega info vlákno je stále zamčené, tak to hodím sem

Slabší Vega M nevypadá v prvním herním testu vůbec špatně
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Nevypadá? To bereš podle názvu článku nebo čeho? 35 vs 24 fps sice vypadá dobře ale koukni s čim to srovnávali, s MX150, což je nejpomalejší NV GPU. Marketing to srovnával s 1060 max-Q a na to jsem dost zvědavej když to nedá ani dvojnásobek MX150.
THANATOS
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. zář 2009
Bydliště: Nové Zámky

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od THANATOS »

Ten výsledok v Tomb Rider je pre slabšiu Vegu a je na úrovni ~1050M, co nie je zle, ale podla prezentácii by ten výkon mal byt o ~30-40% lepši(Hitman, Deus Ex, 3dmark11).
Silnejšia Vega by mala dat o ~30% lepši výkon ako toto.
Nemyslím si, ze by až tak prehanali v tej prezentácii, takže problem je podla mna skor s tym notebookom(prehrievanie).
Lenovo Legion Y540-15IRH CPU: Intel Core i5 9300H GPU: NVIDIA GeForce GTX 1650 4GB RAM: 24GB 2666Mhz Micron SSD: 512GB WDC SN720 + 1TB Crucial MX500
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od CageJ »

Nie, presne naopak... vyzera.. Prezentovali vykon tesne pod 1060 6GB, teraz je mierne nad 1050..

Po odomknuti TDP a pretaktovani z toho ide vraj vyklepat cca 35-40% a takt skoro 1.8GHz, tomu by som uz aj veril, ze dotahuje 1060.. takze to vidim, ze bude mnoho SOC Mobile verzii.
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Krteq »

CageJ píše:Nie, presne naopak... vyzera.. Prezentovali vykon tesne pod 1060 6GB, teraz je mierne nad 1050...
Však tohle je Vega M GL - slabší, očesaná verze s 1280SPs, 32 ROPs a nižšími takty.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od del42sa »

"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od del42sa »

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/7 ... e_shaders/

Tak to s tim Unicornem vypada spatne....AMD vzdala snahu napsat univerzalni driver path, takze pokud pro Primitive Shadery nebudou psat engine na miru primo developeri, tak zustava tato featura spolu s NGG fast path jenom papirovym drakem Vegy....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od yuri.cs »

Vzhledem k % zastoupeni Vegy na trhu a absenci SDK/dokumentace k primitive shaders je vysledek jasny. Na B3D si pripomeli AMD 3D audio, ale mozna by se treba pripadny Doom 5 mohl predvest.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Krteq »

Lisa nabírá nové vedení RTG - Mike Rayfield (Micron, Nvidia), David Wang (ATi, SGI, LSI Logic)

Graphics Industry Leaders Mike Rayfield and David Wang Join AMD
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Hladis »

Jejich CV je zajimavy a vyhoda je pretazeni nekoho, kdo pracoval na vyssi pozici v nV . Treba jim tam konecne zatrhne "anarchismus-rebellion" a prinese ordnung do toho "levicackyho" chaosu. :mrgreen: Rizeni ala "Koduri rebellion" evidentne failnulo, Lisa Su tak bude mit primo pod sebou dva sefy a ne jen jednoho a ti si rozdeli role. Uz snad nebude zadny "Poor Volta".


//edit Don: Promaz OT
Obrázek
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od del42sa »

slajd z CESu týkajícího se budoucích updatů driverů pro Vegu. Po ohlášeném zrušení driver supportu Primitive Shader je tohle aspoň něco pozitivního....

https://www.forum-3dcenter.org/vbulleti ... 1516745733

konečně v AMD pochopili, že pro širší prosazení Primitive Shaderů je potřeba změny v API (DX12/Vulkan) jinak to nikdo nebude používat a je otázka, jestli s tím téměř neexistujícím podílem na trhu budou developeři chtít něco udělat.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Shaquille
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 16. bře 2004
Bydliště: Praha

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Shaquille »

del42sa píše:konečně v AMD pochopili, že pro širší prosazení Primitive Shaderů je potřeba změny v API (DX12/Vulkan) jinak to nikdo nebude používat a je otázka, jestli s tím téměř neexistujícím podílem na trhu budou developeři chtít něco udělat.
Neda se (nebude se dat) vyuzit v konzolich? Tam uz podil neexistujici neni...
Spoiler
Define 7 XL * 13700KF * 2x16GB A-Die * 1TB 990 PRO + 1TB 970 EVO * 1000W PSH * RTX 3080 ti * voda * MPG321QRF-QD
DAN Cases A4-SFX V4.1 * 3600X * 2x8GB LP * 2x M2 + SATA SSD * 750W PSU * RTX 3060 ti
NAS 3x8TB RAID 5 + 2x4TB RAID 1 * OLED65C12 * HW-Q950A
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od del42sa »

Shaquille píše:Neda se (nebude se dat) vyuzit v konzolich? Tam uz podil neexistujici neni...
teoreticky ano, jenže vtip je v tom, že se stejně všechny hry testují na Nvidia hardware včetně debuging, takže podíl AMD v konzolích je pro prosazení těch featur zcela irelevantní.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Krteq »

Shaquille píše:Neda se (nebude se dat) vyuzit v konzolich? Tam uz podil neexistujici neni...
No, ono se to v konzolích už nějakej pátek používá. Princip Primitive Shaders je stejný, jen implementace AMD měla využívat implicitní cesty pro všechno, tj nezávisle na API.

Bohužel, buď to bylo moc složité na compiler, nebo to Lisa prostě zatrhla a prostředky šli jinam.

BTW: Vega vlákno je otevřené, tak prosím moda aby tuhle diskuzi týkající se Vegy přesunul do odpovídajícího vlákna. Předem dík.
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“