Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je so 14. prosinec 2019, 10:53

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 2103 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 106  další
Autor Zpráva
 Předmět: AMD Mantle: Low-level Graphics API
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 11:08 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
http://diit.cz/clanek/amd-mantle-api
o konferenci je vlákno zavřené tak asi sem :shock:

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


Naposledy upravil Krteq dne st 4. březen 2015, 15:20, celkem upraveno 4x.
Reason: Úprava titulku vlákna


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 11:17 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
je to moc zajímavé počtení, nativní využití až 8 vláken CPU, přístup přímo k hardware (low level API), to zní hodně dobře. :) Z toho budou konečně ty vícejádrové CPU profitovat a dvoujáda ala i3 budou brzy out

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 11:36 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
http://extrahardware.cnews.cz/clanky/akce-amd-gpu14-tri-velke-technologicke-novinky-pro-pocitacove-hry/strana/0/2

tady ještě z EHW, podle mě zásadní věc především pro nastupujcí APU(jen můj názor)

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 11:54 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 28. listopad 2009
Bydliště: Partizánske (SVK)
Nahoru
Vyzerá to byť ako pekná frčka pre Microsoft za tú ich politiku dX=win, majú k tomu aj celkom silného hráča EA, takže už len dúfať aby to s podporou nebolo ako s PhysX.

_________________
GAMING PC: CPU : IB i5 3570K@4400MHz auto-voltage (cpu-z Load 1,128V, Idle 0,925V) + Noctua NH-C12P SE14 RAM : 4x4GB 1866-1T,9,10,9,28-1.475V CML8GX3M2A1600C9W MB : MSI Z77A-GD65 ( bios A80/10.8 ) GPU : MSI R9 290X Gaming 4G FAN MOD 2x 120mm AC PWM SSD : Corsair 120 F3-GT, Kingston SSDNow V300 240GB 7mm PSU : Corsair RM-850(W) CASE : Fractal Design ARC XL RAT : Razer Copperhead Blue SCR : LG L226W OC: 60Hz@75Hz SPOTREBA CASE : Idle 55W, IBT 165W, Prime 155W, Crysis 3 361W


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 12:06 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Tak tak, dobře jim (MS) tak. Ten DX11.2 dostupný jen ve W8.1 je pěkný fail. Díky Manlte budou mít i uživatelé W7 a potenciálně i Vista všechny moderní featury k dispozici MS na zlost :D Jako PhysX to určitě nebude, protože hra zároveň podporuje standartní DX. Jen to poběží trochu pomalejc no.Pro majitele AMD karet výhoda, pro ostatní se nic nezmění.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 12:13 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
k PhysX se dá přirovnat to True Audio, ale je na AMD vidět že se jim narozdíl od nVidie z PC trhu vůbec nechce a dělají vše pro to aby tomu daly nějaký směr když zraky ostatních dříve přimárně PC zaměřených HW a SW společností se začínají upírat k mobilním udělátkům.

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 12:35 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
del42sa napsal:
Tak tak, dobře jim (MS) tak. Ten DX11.2 dostupný jen ve W8.1 je pěkný fail. Díky Manlte budou mít i uživatelé W7 a potenciálně i Vista všechny moderní featury k dispozici MS na zlost :D Jako PhysX to určitě nebude, protože hra zároveň podporuje standartní DX. Jen to poběží trochu pomalejc no.Pro majitele AMD karet výhoda, pro ostatní se nic nezmění.


Systém fungujici jen na nekterych kartách jednoho výrobce s tim, ze vyvojari mají praci navíc, obchazejici všechny ostatni silny hrace MS, Intel a nV ? Ehm....to uz tu bylo mockrat a AMD nema silu, aby tohle mohlo prosadit masove. To prosadi maximalne u par her, kterym to tam udelaji jako bonus. Kazdopadne aspoň nejaka snaha a potvrzuji svouji novou strategii.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 13:05 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Jestli ti obě konzole (PS4 + Wii) + PC trh nepřipadají dost masové, tak pak už nevím. U XBone je použití diskutabilní kvůli silné provázanosti na DX a W8 OS, ale výrazně slabší hardware než má PS4 zase hraje do karet AMD a Mrkvosoftu se výkon navíc bude jedině hodit. Jinak ale souhlas. Snaha se cení a myslím, že vzhledem k finanční situaci, která panuje u AMD společně s všeoecným útlumem PC trhu to lze brát jako velice pozitivní výsledek ( myslím, že příjemně překvapili ) :)

\\@BROS: typický OBR, ten si rýpnout musí už z podstaty :roll:

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


Naposledy upravil del42sa dne čt 26. září 2013, 13:08, celkem upraveno 2x.

 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 13:28 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Masove myslim pod pojmem: "Hele Huangu. MS nas s DX stve. Co takhle udelat otevreny API a poslet jeho DX do....."

Pak se muzem bavit o "masove". Jakmile je to omezeny jen na nektery hardware jednoho výrobce, tak výsledek si asi muzem domyslet z pokusu predchozich. Ten pouzivany primer s 3dfx je myslim i vcelu trefny. Pochybuju ze nV najednou rekne "Ok vyhrali jste, jdeme delat mobily a cely zbytek trhu je vas" a MS to samy.

Ale jako paka na MS a na nV to je dobry napad a to vidim jako nejpozitivnejsi věc vcetne toho, ze se snazi zapracovat na supportu tam, kde jim to tezce haprovalo.

PS: Tu prezentaci jsem mel při praci jako background a teda mel jsem co delat, abych neusnul.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 14:54 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Už jste četli Anandův svět ? >>

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 15:01 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
webwalker napsal:
Po čertech dobrý článek, lecos se vysvětluje, ale spíš mám teď víc otázek než na co mi tam bylo zodpovězeno :mrgreen:

Jsem zvědav na ten AMD Developer Summit


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 15:03 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
@webwalker: myslíš tohle ?

Citace:
What’s not being said, but what becomes increasingly hinted at as we read through AMD’s material is not just that Mantle is a low level API, but rather Mantle is the low level API. As in it’s either a direct copy or a very close derivative of the Xbox One’s low level graphics API. All of the pieces are there; AMD will tell you from the start that Mantle is designed to leverage the optimization work done for games on the next generation consoles, and furthermore Mantle can even use the Direct3D High Level Shader Language (HLSL), the high level shader language Xbox One shaders will be coded against in the first place. Let’s be very clear here: AMD will not discuss the matter let alone confirm it, so this is speculation on our part. But it’s speculation that we believe is well grounded. Based on what we know thus far, we believe Mantle is the Xbox One’s low level API brought to the PC.


Citace:
If indeed Mantle is the Xbox One’s low level API, then this changes the frame of reference for Mantle dramatically. No longer is Mantle just a new low level API for AMD GCN cards, whose success is defined by whether AMD can get developers to create games specifically for it, but Mantle becomes the bridge for porting over Xbox One games to the PC

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 15:29 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
pokud je tohle pravda, tak se ale nemusíme vůbec bavit o tom zda se to má šanci prosadit nebo nemá, protože zásadní překážka by zmizela

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 15:33 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Citace:
I get the impression that they DIDN'T write all of the code in DX on previous consoles.. They always had to write some in low level APIs (similar to mantel) in order to get the most performance out of a fixed set of hardware. How else would games look better that were developed at the end of the console's life? The difference is, this time it's given a name and talked about with the public, and of course it (or something similar) will be applied to desktop PCs.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 15:40 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
To vypadá zajmavě... večer (teda ráno) už jsem ten Matinel moc nepobíral (fakt ukrutně nudná prezentace), ale tohle low-level API vypadá zajmavě... akorát je otázka jak moc se to rozšíří. Konkurence jistě také nespí a bude proti tomu bojovat pissx @ CUDA a pod. :-D

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 16:13 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Jsou to vše jen spekulace. Pokud by ovšem byly pravdivé, pak by to znamenalo zřejmě následující:

1. Toto nízkoúrovňové API pro GCN by se mohlo přenést do PC (třeba při instalaci ovladačů)
2. Vývojáři, kteří budou psát pro XBOX a používat toto low level API, by volání tohoto API mohli zachovat i pro PC verze her.
3. Hra by pak využila buďto API vyšší úrovně jako DX nebo OGL, a nebo při detekci gpu karty s GCN by využila toto nízkoúrovňové API (samozřejmě s mnohem vyšším výkonem).

Vlastně by se jednalo o obdobu PhysX, kdy hra detekuje přítomnost nVidia karty a nabídne počítání PhysX přes gpu. Hra pak běhá rychleji na nVidia kartách a kompatabilita pro ostatní je zachována díky počítání fyziky pomocí cpu.

Vše jen spekulace. Teoreticky vzato by AMD mohlo podobné low level API přinést i pro Linux díky PS4. Jen netuším, jak by to bylo komplikované díky roztříštěnosti linuxu.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 16:15 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Pokud je to skutečné low-level API, tak by neměl být problém. Samotné jádro je ve všech distrech stejné.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 16:23 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Takhle jednoduchy to nebude, hra pod woknama vola vic API nez jen graficke, Mantle neni virtualbox. Je to dalsi Glide a uspech bude mit jen tehdy, kdyz nabidne velke vyhody a zadne nevyhody. Hracu BF je spousta, nemuzou nasrat vic jak pulku s nvidiema nizkym vykonem, a nebo hur - nasrat vsechny ruznymi problemy treba se starsima kartama... Mam z toho ted docela obavu...

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i7-8700K cooler: Scythe Yasya RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Zotac 2080 Ti AMP SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS, Intel 320 300GB, HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Roccat Kave XTD 5.1 analog, OS: Win10/64 Pro


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 16:35 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 03. leden 2007
Bydliště: hl.m. piva
Nahoru
Ja bych to urcite nebral jako revoluci, ale jako bonus.

V recenzich je v kolonce pozitiv nV vypsano: CUDA, PhysX a proprietalni sw veci.

Ted holt u konkurence pribyde UberGigaCoolSound Technology a ATi API.

_________________
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 26. září 2013, 16:41 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
hnizdo napsal:
...nemuzou nasrat vic jak pulku s nvidiema nizkym vykonem, a nebo hur - nasrat vsechny ruznymi problemy treba se starsima kartama... Mam z toho ted docela obavu...
Však si to přečti pořádně, když nebude zjištěn kompatibilní HW automaticky to "fallbackne" na higher-level API (DX/OpenGL). V tom je právě ta obrovská výhoda..


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 2103 příspěvků ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 106  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 3 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.