AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Dithius píše:jenom v čem měříš ty FPS a CPU v DA:I ??
Pusť ve hře konzoli a napiš "perfoverlay.drawgraph 1" bez uvozovek.
Dithius
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2007

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Dithius »

tady tohle je v mantle,se všim na uplny full co v menu je k dispozici menu:

Obrázek
Obrázek
oneb1t píše:proste rovinka :D https://www.youtube.com/watch?v=rWSluVC6-v4
v idealnim pripade kdyz procesor nebrzdi kartu tak ty linky maj bejt skoro na sobe a zaroven tam nemaj bejt zadny skoky melo by to plynule navazovat i kdyz prijde narocnejsi scena
mi to na sobě leží jak má ne :D
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, IF 2033 MHz; MB: ASROCK B650 PG Lightning; RAM: Trident Z5 Neo 32GB 6033MHz CL30-38-38-28-68-48-1T(GearDown Disabled); GK: AMD Radeon RX 6950 XT; SSD: Kingstone KC3000 2048 GB; PSU: Corsair RM1000; Case: Thermaltake Core P5; Rad: Alphacool NexXxoS Monsta 560mm; Block: EKWTB Quantum Velocity (Fully black Nickel base); Pump: EK-DDC + acetal top; No exp-reservoir; OS: Custom Fedora 39 (installed ground UP from cmd nonGUI).
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Steam BETA klient nově podporuje Mantle ve Steam overlay modulu - tedy FPS counter atd.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od nou »

Chysta sa prezentacia ku glNext. Ktovie kolko z Mantle nakoniec skonci v glNext.
http://schedule.gdconf.com/session/glne ... d-by-valve
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

pro vsechny mantle testery otevrena BF hardline beta
a huddy je peknej kecal rikal ze SDK bude do konce 2014 a mame unor 2015 a furt nic
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ache »

"Podpora" Mantle ve hře Dying Light!
http://abload.de/img/dyinglightgame_mantle2vatt.jpg :P
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

:lol:
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od nou »

AMD ma tento mesiac uvolnit 450 stranovu prirucku k Mantle a SDK http://community.amd.com/community/amd- ... -of-mantle
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od yuri.cs »

nou píše:AMD ma tento mesiac uvolnit 450 stranovu prirucku k Mantle a SDK
Dik, ten link obsahuje vic zajimavych informaci.


//Krteq - vydělení informací o Khronos Vulkan API do vlastního vlákna

:arrow: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics API
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od nou »

Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Díky za čtení na dlouhý večery, prostuduju :)
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od maltra »

Dal som do Thief vlakna vysledky DX11 vs Mantle na APU + 290X + VSR (2560x1440, 3200x1800)

http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... 9#p8806999
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

It’s my understanding that AMD provided a lot of code from Mantle towards Vulkan and some in the tech industry dub it Mantle 2.0. Why did AMD decide to push so much of its code towards the project?

RH: “Mantle changed the world. Game developers were in great need of a PC graphics API that achieved better control and better hardware performance than what was available. Developers saw how much work they could do per TFLOP on the console, which have always had LL-APIs [Low Level APIs – editor], and greatly desired something like that on the PC. They went around to every GPU vendor, but AMD answered the call and delivered the solution—Mantle—many months ahead of anything like it. Mantle was in development and launched for over three years before another contemporary appeared.

It had been a stated goal of ours to transform Mantle into an industry standard, or spawn a set of standards that behaved like Mantle. With our contribution of Mantle to the Khronos Group, we achieved both goals. Now, Vulkan certainly builds on Mantle and extends it to hardware and operating systems that Mantle never supported. The Khronos Group has worked very hard to make Vulkan a uniquely powerful API, and AMD cannot take credit for what has been done there beyond our contribution to jumpstart the effort. But we are proud that they saw the value of our work and agreed that Mantle was the right foundation.

“Despite inaccurate reports to the contrary, Mantle also lives on and is evolving as a standalone API. For example, it’s the hidden nucleus of our LiquidVR project. Fast, responsive and interoperable virtual reality is the new frontier of our industry, just as the draw call was in 2013/2014, and we’re putting significant effort behind establishing ourselves as the go-to platform for VR in both hard- and software. We are also continuing our discussions with multiple vendors on utilizing Mantle as an innovation platform for select partners with custom needs, though I can’t say much more than that at this time.”

http://www.redgamingtech.com/amd-exclus ... t-hallock/
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: Khronos Vulkan (glNext): Mantle Based Low-Level Graphics

Příspěvek od oneb1t »

peknej test z 390tky

https://www.youtube.com/watch?v=m5GJ5K4t8Qo

sice to neni uplne 100% srovnatelny ale prece jen je tam videt ze v prumeru mu mantle v mutlaku pomaha k lepsimu vysledku
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Srovnání o ničem testovat mantle vs AMD DX11 driver. To se ve všech mantle testech ukázalo jako zavádějící a většina výsledků byla pouze o tom že jejich DX11 je tak strašné. Zkuste proti tomu postavit nv s jejich DX11 driverem že...
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

to neni pravda AMD dorovnava nvidii pod DX11 driverem

test mas treba tady
https://tpucdn.com/reviews/MSI/R9_390X_ ... 0_1080.gif
takze ten vykon co vidis je tam navic i oproti nvidii
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

V průměrnym FPS? O tom je snad manlte? dobové testy ihmo jasně ukázaly realitzu, ty roky zpět je už nebudu dohledávat ale sorvnávat mantle vs DX11 oboje na Radeonu je prostě úsměvné.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

jenze tohle jsou aktualni testy ;) a to je ten rozdil
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od webwalker »

@DOC_ZENITH: Jaké dobové testy? Co jako ukázaly? Raději to vyhledej :)
Obrázek
Obrázek
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“