AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

:lol:

Ty "novinářský teorie" a vyjádření vývojářů stojí na stejném základu který ty prostě nechceš pochopit, to je tvůj problém :roll:

Mimochodem, Mantle začal být vyvíjen ještě za Huddyho u ATi (stejně jako DirectX ještě v devadesátkách), tzn. ještě před tím, než přišli na řadu samotné next-gen konzole, jen se to nejmenovalo Mantle. Stejně jako se Mantle v konzolích neoznačuje jako Mantle i když je to takřka to samé.
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od blekota je boss »

první benchmark Dragon Age: Inquisition
http://www.pcgameshardware.de/Dragon-Ag ... st-1142136
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Slušný, a to ještě testovali se starším beta driverem bez jakýchkoliv optimalizací (nový přímo pro DA:I by se měl objevit v průběhu Listopadu, tedy další krom právě vydaného Catalyst 14.11.1 BETA) :)
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od maltra »

Ide to slusne aj pod DX, ale aj tak takmer 10% narast minimaliek u high-endovych R9 pri pouziti Mantle aj na silnom Intelackom procesore je pekny bonus.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

Pruser je, ze ta hra nejede dobře ani s Mantle, ani s DX. Vsimni si, ze 280x tam prohrava s GTX770 a i 290x s Mantle jede pod 60 a to jsou stále prumerny fps. Dost bida na to, ze je to na Frostbite 3, kde hry jezdej 80+.
Obrázek
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od maltra »

Frostbite je predsa "Bugbite" Hladis, ono chvilu potrva kym to doladia a kym budu na to ovladace aj od vyrobcov GPU.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

sem zvedavej jak to pobezi na fxku s R9 :)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Zhruba stejně jako na GTX 980 s i7 :mrgreen:
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od dexterav »

Alebo rovnako zle ako na i7 a 980
Inak vsimnite si ako duper duper karty na 4k zvladaju wqhd, resp nezvladaju :-D
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od PET5 »

dexterav píše:Inak vsimnite si ako duper duper karty na 4k zvladaju wqhd, resp nezvladaju :-D
Hmm, 30 snímků za sekundu. A já si zrovna pořídil monitor 2560x1600, takže to budu mít takový konzolový herní zážitek.
Ale zřejmě bude třeba vydat speciálně vyladěné ovladače. Je divné, aby R9 290X podávala s nastavením HQ-AF pod DX lepší výkon než GTX 980.
Naposledy upravil(a) PET5 dne úte 11. lis 2014, 16:29, celkem upraveno 1 x.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

ono kdyz se vypne 4xMSAA tak ten propad nebude tak velkej :)
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od dexterav »

na hrane je to už vo FHD :D
hlavne ak je to priemer
a priemer 30FPS je na rovinu tragédia pri kartách ktoré NV aj AMD označujú za 4k :(
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od HEAD »

Ve 4k se hraje bez MSAA.Je mozny ze MSAA zere 50% vykonu a bez MSAA to pojede lip.
Navic na NV to jasne blbne.Rozdil mezi GTX770 a 970/780TI je 10% coz je naprosta blbost.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

na nvidii to jasne narazi na cpu limit proto nejsou rozdily mezi jednotlivejma kartama tak velky :)
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

Na nVidii to na CPU limit fakt narazet s tim pouzitym CPU nemůže :roll: Limit takhle pretoceny i7 u Bugbite 3 je nekde kolem 160+ fps a to ještě v mulatku, který je narocnejsi. Vysledky jsou uplne mimozni a bud Bioware něco posrali, nebo hra ještě není odladena a nejsou k dispozici ani adekvatni ovladace. MSAA by tam mělo jet naprosto normalne, jako v ostatních hrach na tomhle enginu a nemelo by to strhávat vykon takhle dolu. Když se clovek podiva na kvalitu objektu, tak jde videt, ze objekty zrovna nejak hustou polygonovou siti nehyri. Pokud hra vyjde v takovym stavu, tak by si v Bioware měli dat pesti, protože technicky je to paskvil.

Tady je porovnani BF 4 a je tam i Mantle http://www.pcgameshardware.de/Battlefie ... n-1110584/
Obrázek
dexterav
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. pro 2003
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od dexterav »

HEAD píše:Ve 4k se hraje bez MSAA.Je mozny ze MSAA zere 50% vykonu a bez MSAA to pojede lip.
Navic na NV to jasne blbne.Rozdil mezi GTX770 a 970/780TI je 10% coz je naprosta blbost.
je to fuk 30FPS...
a prečo by sa 4k nehralo AA :|
pokiaľ máš píčo.vinu 24" a na tom 4k možno ale ani tomu neverím
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
BananSK
Černá karta
Černá karta
Registrován: 24. říj 2014

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od BananSK »

Nechapem preco sa raz obhanate vysledkami z webov roznych redakcii a raz vysledkami testov tu na fore, podla toho ako vam to vyhovuje :)
DukeNukemCZ
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2005

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DukeNukemCZ »

Hladis píše:Na nVidii to na CPU limit fakt narazet s tim pouzitym CPU nemůže :roll: Limit takhle pretoceny i7 u Bugbite 3 je nekde kolem 160+ fps a to ještě v mulatku, který je narocnejsi. Vysledky jsou uplne mimozni a bud Bioware něco posrali, nebo hra ještě není odladena a nejsou k dispozici ani adekvatni ovladace. MSAA by tam mělo jet naprosto normalne, jako v ostatních hrach na tomhle enginu a nemelo by to strhávat vykon takhle dolu. Když se clovek podiva na kvalitu objektu, tak jde videt, ze objekty zrovna nejak hustou polygonovou siti nehyri. Pokud hra vyjde v takovym stavu, tak by si v Bioware měli dat pesti, protože technicky je to paskvil.

Tady je porovnani BF 4 a je tam i Mantle http://www.pcgameshardware.de/Battlefie ... n-1110584/
Triangly je dneska to posledni co zere vykon dolu, celkove co si pamatuju na nejaky dema frosbyte 3 tak vim ze bf3/bf4 bylo dost ocesany pak oproti tomu... [indirect nasvetleni nebylo realtime?]

Nadruhou stranu z tech DA3 screenu tezko neco soudit... takhle na prvni pohled se mi to taky moc nezda...

V DA3 se asi bude stridat cyklus dne/noci ne? to muze stat ten vykon oproti BF3/BF4
3D Prophet 9700 Pro-X700Pro -X1600XT-X1950 XTX -2600XT-HD 3870X2-HD 4870X2-HD5670-HD6670-HD7770*-HD6870*-R9 290X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

Ty objekty jsem spis zminoval kvůli tomu, ze to vypada divne. Když se v DA3 podivam na skaly, tak je to vesmes jednoduchouckej model kvalitativne 4 roky zpet ala Skyrim. I velky počet modelu z velkého poctu polygonu ma vliv na vykon, když slozitejsi objekt musí pak reagovan na okolni prostředí. Je rozdil pouzit třeba AO u jednoduchého modelu a u modelu plnyho zahybu a nerovnosti a rozhoduje i počet toho "bordelu" na scene. No a na tech screenech to moc bohate nevypada. No uvidi se u plny hry jak to bude vypadat. U "Bugbite 3" mam svoji teorii, jenze EA ten engine nikdy neuvolni, aby se to dalo ověřit.
Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Richard Huddy mluvil o Mantle/DX12/FreeSync na PDXLAN
  • FreeSync zvládá až 240Hz. Příjde v Prosinci tohoto roku. Některé modely monitorů s AdaptiveSync/FreeSync podporou už jsou expedovány, ale některé budou stále potřebovat upgrade FW. Řešení sále nezatíženo licenčními poplatky.
  • DX12 je přímo spojen s Mantle.
  • Kdokoliv může napsat driver pro Mantle.
  • DX12 nebude pod Win 7 (pouze pro Win 10, potvrzeno už dríve přímo M$ ) / Mantle funguje pod Win 7+ :)
  • 100 registrovaných vývojářů pro Mantle z předchozích 40 v červnu. 20 z nich jsou vývojáři profi aplikací. 80 z nich přímo vytváří hry. Vývojáři využívají Mantle také jako přechodový stupeň pro DX12.
  • Oxide Games Mantle benchmark byl poměrně jednoduše naportován z Mantle na DX12 bez jakýchkoliv potíží
Richard Huddy's update on AMD solutions including FreeSync
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“