Stránka 1 z 106

AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: čtv 26. zář 2013, 12:08
od ArgCZ
http://diit.cz/clanek/amd-mantle-api
o konferenci je vlákno zavřené tak asi sem :shock:

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 12:17
od del42sa
je to moc zajímavé počtení, nativní využití až 8 vláken CPU, přístup přímo k hardware (low level API), to zní hodně dobře. :) Z toho budou konečně ty vícejádrové CPU profitovat a dvoujáda ala i3 budou brzy out

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 12:36
od ArgCZ
http://extrahardware.cnews.cz/clanky/ak ... strana/0/2

tady ještě z EHW, podle mě zásadní věc především pro nastupujcí APU(jen můj názor)

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 12:54
od nonestaciti
Vyzerá to byť ako pekná frčka pre Microsoft za tú ich politiku dX=win, majú k tomu aj celkom silného hráča EA, takže už len dúfať aby to s podporou nebolo ako s PhysX.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 13:06
od del42sa
Tak tak, dobře jim (MS) tak. Ten DX11.2 dostupný jen ve W8.1 je pěkný fail. Díky Manlte budou mít i uživatelé W7 a potenciálně i Vista všechny moderní featury k dispozici MS na zlost :D Jako PhysX to určitě nebude, protože hra zároveň podporuje standartní DX. Jen to poběží trochu pomalejc no.Pro majitele AMD karet výhoda, pro ostatní se nic nezmění.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 13:13
od ArgCZ
k PhysX se dá přirovnat to True Audio, ale je na AMD vidět že se jim narozdíl od nVidie z PC trhu vůbec nechce a dělají vše pro to aby tomu daly nějaký směr když zraky ostatních dříve přimárně PC zaměřených HW a SW společností se začínají upírat k mobilním udělátkům.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 13:35
od Hladis
del42sa píše:Tak tak, dobře jim (MS) tak. Ten DX11.2 dostupný jen ve W8.1 je pěkný fail. Díky Manlte budou mít i uživatelé W7 a potenciálně i Vista všechny moderní featury k dispozici MS na zlost :D Jako PhysX to určitě nebude, protože hra zároveň podporuje standartní DX. Jen to poběží trochu pomalejc no.Pro majitele AMD karet výhoda, pro ostatní se nic nezmění.
Systém fungujici jen na nekterych kartách jednoho výrobce s tim, ze vyvojari mají praci navíc, obchazejici všechny ostatni silny hrace MS, Intel a nV ? Ehm....to uz tu bylo mockrat a AMD nema silu, aby tohle mohlo prosadit masove. To prosadi maximalne u par her, kterym to tam udelaji jako bonus. Kazdopadne aspoň nejaka snaha a potvrzuji svouji novou strategii.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 14:05
od del42sa
Jestli ti obě konzole (PS4 + Wii) + PC trh nepřipadají dost masové, tak pak už nevím. U XBone je použití diskutabilní kvůli silné provázanosti na DX a W8 OS, ale výrazně slabší hardware než má PS4 zase hraje do karet AMD a Mrkvosoftu se výkon navíc bude jedině hodit. Jinak ale souhlas. Snaha se cení a myslím, že vzhledem k finanční situaci, která panuje u AMD společně s všeoecným útlumem PC trhu to lze brát jako velice pozitivní výsledek ( myslím, že příjemně překvapili ) :)

\\@BROS: typický OBR, ten si rýpnout musí už z podstaty :roll:

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 14:28
od Hladis
Masove myslim pod pojmem: "Hele Huangu. MS nas s DX stve. Co takhle udelat otevreny API a poslet jeho DX do....."

Pak se muzem bavit o "masove". Jakmile je to omezeny jen na nektery hardware jednoho výrobce, tak výsledek si asi muzem domyslet z pokusu predchozich. Ten pouzivany primer s 3dfx je myslim i vcelu trefny. Pochybuju ze nV najednou rekne "Ok vyhrali jste, jdeme delat mobily a cely zbytek trhu je vas" a MS to samy.

Ale jako paka na MS a na nV to je dobry napad a to vidim jako nejpozitivnejsi věc vcetne toho, ze se snazi zapracovat na supportu tam, kde jim to tezce haprovalo.

PS: Tu prezentaci jsem mel při praci jako background a teda mel jsem co delat, abych neusnul.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 15:54
od webwalker

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 16:01
od Krteq
Po čertech dobrý článek, lecos se vysvětluje, ale spíš mám teď víc otázek než na co mi tam bylo zodpovězeno :mrgreen:

Jsem zvědav na ten AMD Developer Summit

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 16:03
od del42sa
@webwalker: myslíš tohle ?
What’s not being said, but what becomes increasingly hinted at as we read through AMD’s material is not just that Mantle is a low level API, but rather Mantle is the low level API. As in it’s either a direct copy or a very close derivative of the Xbox One’s low level graphics API. All of the pieces are there; AMD will tell you from the start that Mantle is designed to leverage the optimization work done for games on the next generation consoles, and furthermore Mantle can even use the Direct3D High Level Shader Language (HLSL), the high level shader language Xbox One shaders will be coded against in the first place. Let’s be very clear here: AMD will not discuss the matter let alone confirm it, so this is speculation on our part. But it’s speculation that we believe is well grounded. Based on what we know thus far, we believe Mantle is the Xbox One’s low level API brought to the PC.
If indeed Mantle is the Xbox One’s low level API, then this changes the frame of reference for Mantle dramatically. No longer is Mantle just a new low level API for AMD GCN cards, whose success is defined by whether AMD can get developers to create games specifically for it, but Mantle becomes the bridge for porting over Xbox One games to the PC

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 16:29
od ArgCZ
pokud je tohle pravda, tak se ale nemusíme vůbec bavit o tom zda se to má šanci prosadit nebo nemá, protože zásadní překážka by zmizela

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 16:33
od del42sa
I get the impression that they DIDN'T write all of the code in DX on previous consoles.. They always had to write some in low level APIs (similar to mantel) in order to get the most performance out of a fixed set of hardware. How else would games look better that were developed at the end of the console's life? The difference is, this time it's given a name and talked about with the public, and of course it (or something similar) will be applied to desktop PCs.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 16:40
od Ache
To vypadá zajmavě... večer (teda ráno) už jsem ten Matinel moc nepobíral (fakt ukrutně nudná prezentace), ale tohle low-level API vypadá zajmavě... akorát je otázka jak moc se to rozšíří. Konkurence jistě také nespí a bude proti tomu bojovat pissx @ CUDA a pod. :-D

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 17:13
od webwalker
Jsou to vše jen spekulace. Pokud by ovšem byly pravdivé, pak by to znamenalo zřejmě následující:

1. Toto nízkoúrovňové API pro GCN by se mohlo přenést do PC (třeba při instalaci ovladačů)
2. Vývojáři, kteří budou psát pro XBOX a používat toto low level API, by volání tohoto API mohli zachovat i pro PC verze her.
3. Hra by pak využila buďto API vyšší úrovně jako DX nebo OGL, a nebo při detekci gpu karty s GCN by využila toto nízkoúrovňové API (samozřejmě s mnohem vyšším výkonem).

Vlastně by se jednalo o obdobu PhysX, kdy hra detekuje přítomnost nVidia karty a nabídne počítání PhysX přes gpu. Hra pak běhá rychleji na nVidia kartách a kompatabilita pro ostatní je zachována díky počítání fyziky pomocí cpu.

Vše jen spekulace. Teoreticky vzato by AMD mohlo podobné low level API přinést i pro Linux díky PS4. Jen netuším, jak by to bylo komplikované díky roztříštěnosti linuxu.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 17:15
od Krteq
Pokud je to skutečné low-level API, tak by neměl být problém. Samotné jádro je ve všech distrech stejné.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 17:23
od hnizdo
Takhle jednoduchy to nebude, hra pod woknama vola vic API nez jen graficke, Mantle neni virtualbox. Je to dalsi Glide a uspech bude mit jen tehdy, kdyz nabidne velke vyhody a zadne nevyhody. Hracu BF je spousta, nemuzou nasrat vic jak pulku s nvidiema nizkym vykonem, a nebo hur - nasrat vsechny ruznymi problemy treba se starsima kartama... Mam z toho ted docela obavu...

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 17:35
od yuri.cs
Ja bych to urcite nebral jako revoluci, ale jako bonus.

V recenzich je v kolonce pozitiv nV vypsano: CUDA, PhysX a proprietalni sw veci.

Ted holt u konkurence pribyde UberGigaCoolSound Technology a ATi API.

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Napsal: čtv 26. zář 2013, 17:41
od Krteq
hnizdo píše:...nemuzou nasrat vic jak pulku s nvidiema nizkym vykonem, a nebo hur - nasrat vsechny ruznymi problemy treba se starsima kartama... Mam z toho ted docela obavu...
Však si to přečti pořádně, když nebude zjištěn kompatibilní HW automaticky to "fallbackne" na higher-level API (DX/OpenGL). V tom je právě ta obrovská výhoda..