AMD Mantle: Low-level Graphics API
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- 0martas0
- Začátečník
-
- Registrován: 12. led 2013
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
A kde, že jsou ty hry s Mantle?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Prozatím vydáno/oznámeno.
- Battlefield 4 - vydáno
- Thief - vydáno
- Civilization: Beyond Earth - vydáno
- Plants vs. Zombies: Garden Warfare - vydáno
- Sniper Elite III - vydáno
- Battlefield Hardline - proběhla BETA
- Dragon Age: Inquisition - pre-release test na PCGH
- Mirrors Edge 2
- Need for Speed Rivals
- Star Citizen
- Star Wars: Battlefront
- Mass Effect
- Oxide game
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Sakra, tech ale je... pomalu ani spocitat se nedaji.
To je teda vykon po roce hype a hlasek jak mantle dobyde svet.
Az prijde DX12, tak po mantle uz ani pes nestekne a tim padem zmizi i podpora win7 a potazmo linuxu.
To je teda vykon po roce hype a hlasek jak mantle dobyde svet.
Az prijde DX12, tak po mantle uz ani pes nestekne a tim padem zmizi i podpora win7 a potazmo linuxu.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
tak ono je to tezky kdyz velka cast trhu je call of duty a ubisoft/blizzard
ono tech AAA titulu zas tolik nevychazi a u nonAAA to neni potreba
13 AAA titulu je uspech
ono tech AAA titulu zas tolik nevychazi a u nonAAA to neni potreba
13 AAA titulu je uspech
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Když zavřu oči, vidím sotva polovinu A titulů
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
bez Mantle bys možná DX12 vyhlížel marně, navíc se mi zdá, že se nám MS tak nějak transformuje aby ses jednou nedivil multiplatformnosti DXhavli píše: Az prijde DX12, tak po mantle uz ani pes nestekne a tim padem zmizi i podpora win7 a potazmo linuxu.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Tak ja osobne DX12 nevyhlizim vubec, protoze vetsina mych oblibenych her je stejne DX9/10 maximalne. To co vychazi dneska za zabugovane nedodelky, skoda mluvit. A stejne si nemyslim, ze DX12 bude nejak vyrazne lepsi nez soucasna 11 v podani nvidie se snizenym overhead.
Multiplatformnost DX... to mozna tak v pristim zivote. Vzhledem k neochote MS povolit novou verzi DX byt jen na windows o jednu/dve generaci starsi, silne pochybuju, ze by meli chut investovat do par uzivateli linuxu.
Multiplatformnost DX... to mozna tak v pristim zivote. Vzhledem k neochote MS povolit novou verzi DX byt jen na windows o jednu/dve generaci starsi, silne pochybuju, ze by meli chut investovat do par uzivateli linuxu.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- 0martas0
- Začátečník
-
- Registrován: 12. led 2013
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Aha, pěkný.
A teď se teda zeptám jinak, kde jsou ty hry s Mantle který to potřebujou?
open-world hry to potřebujou jako sůl a nikde nic. Tam kde to cpou je to k ničemu, pokud teda někdo nemá low-end CPU, ale co jako? Pokud má někdo low-end CPU nemá brečet že mu hry nejedou na ultra.
A teď se teda zeptám jinak, kde jsou ty hry s Mantle který to potřebujou?
open-world hry to potřebujou jako sůl a nikde nic. Tam kde to cpou je to k ničemu, pokud teda někdo nemá low-end CPU, ale co jako? Pokud má někdo low-end CPU nemá brečet že mu hry nejedou na ultra.
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
DX12 už je dávno přežitek protože Mrkvosoft se čím dál méně zajímá o PC jako o herní platformu a nebýt Mantle tak žádné DX12 ani nebude. A kvůli tomu si mám zase kupovat nový Windows?
- AllowedCry
- Začátečník
- Registrován: 21. kvě 2011
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Nemusíš, můžeš do smrti skysnout na W XP nebo 7.A kvůli tomu si mám zase kupovat nový Windows?
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ 2.8Ghz/21Ghz -25mV || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Přesně tak, vývojáři her by měli přestat lízat řiť MS a vykašlat se na DX jako takové a jít do otevřenýho multiplatformního OpenGL.HafanPetr píše:DX12 už je dávno přežitek protože Mrkvosoft se čím dál méně zajímá o PC jako o herní platformu a nebýt Mantle tak žádné DX12 ani nebude. A kvůli tomu si mám zase kupovat nový Windows?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Přesně. A díky tomu, že AMD poskytlo Khronos Grupě kompletní dokumentaci k Mantle a OpenGL "Next" něho vychází, mohly bychom se ze závislosti na DX opravdu oprostit.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Tomu snad ani sam neveris - OGL je v hernim segmentu mrtvola uz 10 let a na 99% se nic nezmeni. Konzole si jedou po svem, linux na hry neni, OSX taky ne... tak co asi zbyde. A psat windows hry pod OGL? Uz nejsme na konci devadesatych let, kdy nic jineho nebylo.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Na začátku tohohle vlákna se všichni nV fandové dušovali, že Mantle API je zbytečné a ke stejnému efektu stačí používat OpenGL. Teď, když Mantle pronikl jako základ do všech moderních API včetně multiplatformního OpenGL, tak je vlastně OpenGL mrtvé
Už si kluci vyberte
Už si kluci vyberte
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Ano, tvrdil jsem, ze je mantle zbytecnost... a na tom se nic nezmenilo. Zejmena kdyz je sotva v par hrach a z toho snad jen dve se daji hrat. Krom toho nvidii stacilo par tydnu na vydani ovladace, co znatelne snizi overhead ve vsech DX11 hrach. Coz tak nejak staci, obzvlast kdyz DX11 her jsou (a budou) tisice, kolik jich jede na OGL? Proc potom upravovat OGL (resp. pouzivat "nove" OGL) - nesmysl. OGL je ve stavu klinicke smrti uz onech 10 let, at uz s mantle nebo bez.Posledni AAA hra na OGL byl Doom3, od te doby vyjde s bidou jeden Bckovy titul rocne.
Multiplatformnost je hezka vec, ale v praxi neexistuje. Kde je ten bajny Steam OS a k tomu Steam Box, jakozto konkurence pro konzole a PC? Nikde... Valve od toho radsi potichu vycouvalo, protoze by akorat utopili prachy ve vyvoji a nikde nic. Jeste ted si pamatuju, jak se na diit linuxaci + AMDckari rozplyvali, jak to bude super vec... psali tam o tom snad kazdej den. A ted uz je minimalne pul roku absolutni ticho.
Multiplatformnost je hezka vec, ale v praxi neexistuje. Kde je ten bajny Steam OS a k tomu Steam Box, jakozto konkurence pro konzole a PC? Nikde... Valve od toho radsi potichu vycouvalo, protoze by akorat utopili prachy ve vyvoji a nikde nic. Jeste ted si pamatuju, jak se na diit linuxaci + AMDckari rozplyvali, jak to bude super vec... psali tam o tom snad kazdej den. A ted uz je minimalne pul roku absolutni ticho.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- 0martas0
- Začátečník
-
- Registrován: 12. led 2013
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
To jsou strašně pěkný řeči, jestli to proniklo jako základ všude. Ale mě je vcelku šumák kam to proniklo nebo neproniklo, mě zajímá, jestli si pustím open-world hru jako např. GTA, zapnu Mantle, sníží mi to overhead a FPS vyletí o 20 a najednou půjde i GPU na 100% když nebude limitace.
Nezajímá mě, že si zapnu debilní SE 3, mám 80 FPS, zapnu Mantle a budu mít 100, GPU usage furt 100% a vlastně nic užitečnýho nepřibylo.
Jestli tohle byl záměr Mantle tak klobouk dolů, je to s prominutím k úplnýmu ho**u v těch hrách kam to dali zatím.
Nezajímá mě, že si zapnu debilní SE 3, mám 80 FPS, zapnu Mantle a budu mít 100, GPU usage furt 100% a vlastně nic užitečnýho nepřibylo.
Jestli tohle byl záměr Mantle tak klobouk dolů, je to s prominutím k úplnýmu ho**u v těch hrách kam to dali zatím.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
tak za to muzou ale spis vyvojari a ne samotny AMD ze nektery firmy nechtej za kazdou cenu inovovat aby neprisli o zisk z konzoli
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
To se jen tak nestane.DOC_ZENITH píše:vykašlat se na DX jako takové a jít do otevřenýho multiplatformního OpenGL.
BTW: Jediny kdo neco takového mel v hlave byla nVidia spolu s Valve, ale to asi neprojde a zatím jsem odevšad slysel jen "K cemu by to jako bylo". Vesmes je to nekde u ledu.
Omyl. To je budouci standart.HafanPetr píše:DX12 už je dávno přežitek
Nezapnes. GTA Mantle nemá.0martas0 píše:GTA, zapnu Mantle.....
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Mrtvola proč? Protože by to bylo horší API? EE, protože víme co se stalo, ala v 90 tejch letech byla tuna Glide her (best GPI), tuna OGL her (druhé nej) a tuna DX her, spousta enginů uměla i vícero API a člověk si vybral co chtěl. Toto skončilo tím že NV vyhrála válku GPU výrobců a zároveň se tehdy těžce spřahla s MS (sám jistě pamatuješ úpravu specifikací DX7 na poslední chvíli aby bylo nekompatibilní s S3 2000 ale kompatibilní s Geforce 256. Od té chvíle, ala pádu 3DFX nastala dominance NV a ta byla spřažena s DX. MS tehdy udělal rovněž Xbox kde bylo GPU NV, OS vycházel z win2K a běželo tam DX8 a GPU od NV na bázi GF3. A co se stalo pak? Po 3 letech přišla konkurence, ala ATI s R300, a ATI měla shit OGL drivery takže rovněž tlačila DX. Tak začala hegemonie DX a MS se to samo sebou líbilo. Ale samotné API po příchodu DX9 začalo silně stagnovat.havli píše:Tomu snad ani sam neveris - OGL je v hernim segmentu mrtvola uz 10 let a na 99% se nic nezmeni. Konzole si jedou po svem, linux na hry neni, OSX taky ne... tak co asi zbyde. A psat windows hry pod OGL? Uz nejsme na konci devadesatych let, kdy nic jineho nebylo.
OGL ale stále existuje napříc platformami. Nemůžeš říci že hry na linux či mac nejsou či snad že by byl problém je udělat, natož udělat OGL hry pro win. Je jich málo ale pár mainstream tam je. I blizzard si dal tu práci aby udělal SC2 pro mac, to že jej neudělal pro linux, to už je kapitola sama pro sebe, já bych pro linux taky support dělat nechtěla vzhledem k e stavu SW a driverů tam, takže asi tak.
Nicméně profesionální SW je dodnes defakto čistě OGL, ačkoliv je ton win only SW. Kdyby bylo DX lepší API je pro DX. Konzole maj vlastní API na plech, pád DX může nastat tak rychle jak nastal ústup OGL z her. Navíc top enginy uměj OGL (či jiné), nejsou to čistě DX only enginy.
Tohle asi nenastane nyní či rychle, ale neni to zdaleka nemožné, a sám MS si je toho vědom a poslední dobou se celkem otevírá a možná i sám DX bude více open a pro více platforem protože pokud mantle něco MS řeklo, tak je to to že "hele váš DX stojí za prd, neprodělal pořádnej pokrok od roku 2002 a zdaleka neni nenahraditelnej". Jednoho dne až budem šediví tu možná DX vůbec nebude a staré DX hry budeme spouštět přes wrappery jako se dnes spouštěj Glide hry...
Otázka užitečnosti mantle je logická, já stále tvrdim že celé mantle mohlo bejt jen další OGL extension a ne separé API, ale to je otázka, důležité je, že MS se toho zalekl a ledy se pohnuly.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne pát 14. lis 2014, 22:52, celkem upraveno 1 x.
- RAD-x
- Červená karta
-
- Registrován: 24. dub 2008
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Nejlepší test používanosti Mantle je v BF4 do game chatu napsat "guys, who use Mantle? " odpověď bude "WTF is Mantle? " případně "fuck of Mantle", "only noobs use Mantle", "go fuck your self with Mantle" ...toliko k oblíbenosti toho skvělého API, které je u hráčú na úrovni tolik oblíbené0martas0 píše:To jsou strašně pěkný řeči, jestli to proniklo jako základ všude. Ale mě je vcelku šumák kam to proniklo nebo neproniklo, mě zajímá, jestli si pustím open-world hru jako např. GTA, zapnu Mantle, sníží mi to overhead a FPS vyletí o 20 a najednou půjde i GPU na 100% když nebude limitace.
Nezajímá mě, že si zapnu debilní SE 3, mám 80 FPS, zapnu Mantle a budu mít 100, GPU usage furt 100% a vlastně nic užitečnýho nepřibylo.
Jestli tohle byl záměr Mantle tak klobouk dolů, je to s prominutím k úplnýmu ho**u v těch hrách kam to dali zatím.