Stránka 102 z 106

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 13:38
od RAD-x
BananSK píše:Pouzi trochu mozog, ako mohli okopcit DX12 ked pred prichodom mantle nebolo o nom este ani bu ani mu?
Protože Microsoft? nevim, ptám se na to...že by MS někdy dali něco free, nebo někomu poskytli pomocnou ruku...to vubec, takže pokud by měli DX12 už dávno a jen by drtili výtěžek z toho co už je, neni nic co by se nedělo už po stý. Další věc je, jak by přece AMD který má od jakživa problémy s drivery najednou z ničeho nic umělo API na úrovni takovýho obra jako je MS, to nejjednodušš vysvětlení asi bude správný. Teď by teda bylo dobrý aby to bylo nějak navzájem kompatibilní, Mantle a DX12, aby lidi co nakoupily R9 karty si mohli zahrát to co všichni ostatní a nemuseli za pár měsícú zase kupovat nový karty.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 13:40
od Ingamacek
Pretoze prisli s mantle, odstranili bottleneck v par hrach, to prinutilo konat microsoft, kedze vsetky hry budu vychadzat pod dx 12 tak ziadny zazracny thread driver AMD nema potrebu robit? Ved aj naco?

Tym padom maju porieseny hlavny problem CPU aj GK.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 13:46
od RAD-x
BananSK píše:Pretoze prisli s mantle, odstranili bottleneck v par hrach, to prinutilo konat microsoft, kedze vsetky hry budu vychadzat pod dx 12 tak ziadny zazracny thread driver AMD nema potrebu robit? Ved aj naco?
No právě, pokud to ale nebude Mantle kompatibilní tak teda všichni s R9 karta budou dělat co, pujdem si zase koupit nový Radeony? To je to co mě zajímá


//edit Wilik - upraveno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 13:46
od Krteq
RAD-x píše:Protože Microsoft? nevim, ptám se na to...že by MS někdy dali něco free, nebo někomu poskytli pomocnou ruku...to vubec, takže pokud by měli DX12 už dávno a jen by drtili výtěžek z toho co už je, neni nic co by se nedělo už po stý. Další věc je, jak by přece AMD který má od jakživa problémy s drivery najednou z ničeho nic umělo API na úrovni takovýho obra jako je MS, to nejjednodušš vysvětlení asi bude správný. Teď by teda bylo dobrý aby to bylo nějak navzájem kompatibilní, Mantle a DX12, aby lidi co nakoupily R9 karty si mohli zahrát to co všichni ostatní a nemuseli za pár měsícú zase kupovat nový karty.
Ne, není správný. Projdi si tohle vlákno od začátku a zjistíš, že ten kdo "kopíroval" byl vlastně M$ :mrgreen:

Jinak DX 12 je s Mantle, co se SL týče, plně kompatibilní, proto se taky vývojáři i AMD dušují, že Mantle je pro ně vlastně přechodovým můstkem ;)

Vysvětli mi pls, co má společného D3D driver s vývojem low-level API, dík.
RAD-x píše:No právě, pokud to ale nebude Mantle kompatibilní tak teda všichni s R9 karta budou dělat co, pujdem si zase koupit nový Radeony? To je to co mě zajímá
Obrázek

Co takhle si o tom něco přečíst než tu zase rozjíždět tyhle nonsense bláboly o nekompatibilitě a zániku Mantle s příchodem DX 12 :roll:


//edit:
BananSK píše:Logicky jedine co vieme ze ma mantle a dx spolocne je draw call performance, mantle ma aj uplne iny memory management ako dx takze to to iste nebude a ani nieje.
Ani tohle není až zas tak úplně pravda. Memory management je v obou případech dost podobný, dalo by se říct až shodný - viz. můj předchozí post :)

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 13:56
od Maor
U Mantle jde ale taky o podporu efektivního SFR v CF včetně asymetrického CF. Je otázka, jestli DX12 nebude pokračovat v trendu naprosté nepoužitelnosti CF. Ale tady do toho nevidim, jak moc se to řeší driverem a jak moc API.

@RAD-X to nás tady trollíš nebo to jen nechceš pochopit? V AMD sedli ke stolu a začali dělat. Zavolali vývojářům v DICE a řekli, že potřebujou pořešit výkon CPU ve hrách,tak vymysleli nový API a dělali na tom. Feature set je vzatý z DX11, takže tolik toho zas nedělali. A pak když to vypustili ven, tak MS měl průser, protože Mantle bylo oznámeno jako otevřené API s možností podpory Linuxu. Tak v MS začali dělat na DX12, které musí být aspoň stejně dobré jako Mantle, aby náhodou lidi nezačli hrát na Linuxu. nVidia to odmítla, protože to je AMD fíčura a kolik her to zatím podporuje... Zatím by to pro ně byla zbytečná investice.
A všechny GCN(možná až od v1.1) grafiky budou podporovat DX12, takže nešil, podporu máš jistou. To že se to na nich nepíše, je proto, že DX12 ještě není hotové.

BTW AMD přišlo třeba s 64bit CPU a Intel to převzal, neni to prvně, co něco udělali a ostatní to používaj

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 14:02
od Krteq
DX 12 může taky těžit z jiného přístupu k MultiGPU. Je to popsáno v tom postu, co jsem linkoval nad tebou.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 14:05
od Ingamacek
No uz logicky nieje ked ti na rovnakych nastaveniach zerie pod mantle cez 3gb vram a pod dx je to nejake 2 gb :)

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 14:09
od Krteq
Já ale mluvím o DX 12 vs. Mantle. U DX 11 je MM jiný, to ano.

O DX 11 snad od Rad-Xe nepadlo ani slovo

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 14:15
od RAD-x
Maor píše:U Mantle jde ale taky o podporu efektivního SFR v CF včetně asymetrického CF. Je otázka, jestli DX12 nebude pokračovat v trendu naprosté nepoužitelnosti CF. Ale tady do toho nevidim, jak moc se to řeší driverem a jak moc API.

@RAD-X to nás tady trollíš nebo to jen nechceš pochopit? V AMD sedli ke stolu a začali dělat. Zavolali vývojářům v DICE a řekli, že potřebujou pořešit výkon CPU ve hrách,tak vymysleli nový API a dělali na tom. Feature set je vzatý z DX11, takže tolik toho zas nedělali. A pak když to vypustili ven, tak MS měl průser, protože Mantle bylo oznámeno jako otevřené API s možností podpory Linuxu. Tak v MS začali dělat na DX12, které musí být aspoň stejně dobré jako Mantle, aby náhodou lidi nezačli hrát na Linuxu. nVidia to odmítla, protože to je AMD fíčura a kolik her to zatím podporuje... Zatím by to pro ně byla zbytečná investice.
A všechny GCN(možná až od v1.1) grafiky budou podporovat DX12, takže nešil, podporu máš jistou. To že se to na nich nepíše, je proto, že DX12 ještě není hotové.

BTW AMD přišlo třeba s 64bit CPU a Intel to převzal, neni to prvně, co něco udělali a ostatní to používaj
Hele to vubec, mě zajímalo 1. jak je to s Mantle a multi GPU... 2.potom Krteq postnul ten DX12 + Mantle link a tam mě zajímalo jak to teda bude a na to mi pořád nikdo neodpověděl. Já si zařídil 3 kusy R9 290 a teď to skoro vypadá, že za pár měsícú budou nový DX a tyhle karty mi budou k ničemu. Na to sem se ptal a odpověď nikde. To jestli to ukradl ten od toho nebo tamten od tamtoho je mi osobně v podstatě jedno, já se nevydělávám peníze vysedáváním na sociálce jako někteří, když si jdu koupit HW cena neni muj první parametr...a je mu uplně fuk co to má na sobě napsáno ale nemám moc rád když koupím věc která nedělá to kvuli čemu ji kupuju... proto jsem se ptal na Mantle a multi GPU a proto se teď ptám jak to teda bude s DX12 a Mantle, jelikož nechci mít doma bezcenej HW, to je myslim pochopitelný.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 14:25
od Krteq
Ty sis ty Radeony hlavně neměl vůbec kupovat. Kdo tu teď ten flame bude mazat? :roll:

DX 12 půjde oficiálně ven nejdřív v polovině přístího roku. Hry, které jej budou podporovat příjdou za další min. půl rok později (pokud už předtím nebyla rendering path dělaná pod Mantle, pak příjdou dřív).

Když vemu v úvahu, že karty střídáš jak ponožky, tak mi nějak uniká smysl těchhle tvých nářků :?

A ano, GCN 1.1 karty mají podporovat DX 12.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 14:36
od RAD-x
Krteq píše:Ty sis ty Radeony hlavně neměl vůbec kupovat. Kdo tu teď ten flame bude mazat? :roll:

DX 12 půjde oficiálně ven nejdřív v polovině přístího roku. Hry, které jej budou podporovat příjdou za další min. půl rok později (pokud už předtím nebyla rendering path dělaná pod Mantle, pak příjdou dřív).

Když vemu v úvahu, že karty střídáš jak ponožky, tak mi nějak uniká smysl těchhle tvých nářků :?

A ano, GCN 1.1 karty mají podporovat DX 12.
OK, to je celý, pokud by si tohle napsal hned...byl bych spokojenej, pokud tady bude plná HW podpora tak je to fajn kup. Já střídám karty protože jsem prostě náročnej a jen tak něco mi nestačí, kompromis prostě ne, nebojim se utratit prachy ale chci za ně dostat to nej, proto když jsem si všim že bych mohl za stejný peníze mít vyšší výkon, pořád s únosnym osazenim MB, tak potřeboval nějaký fakta. Já sem doma každýho radeona od doby HD4000, konkrétně 4890 jsem upřednostnil před 285GTX. Je mi fuk co to je, chci TOP věc...a dneska už začíná bejt dost těžký zjistit jak se věci skutečně mají a zkoušení na vlastní náklady je pro mě přijatelný tak u singl karty, kde člověk tratí maximálně pár tisíc, což je zanedbatelný ale právě v tomhle případě už to neni tak zanedbatelný. Mě se tenhle nápad od začátku líbil, viz první stránky tohodle vlákna ale taky jsem se od začátku obával nějaký odpovědi od MS a tohle je přesně ono. Každopádně konečně díky za odpověď, jestli GCN 1.1 karty budou umět DX12 tak super.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 24. lis 2014, 15:01
od Krteq
Plná podpora všech features tam nebude, stejně jako u Keplerů a Maxwellů, ale minimálně základní feature set má být podporován.



//edit Wilik - promaz OT - dovolim si citovat: "nikdo tu neni zvedavej na pocity nejakyho majitele nvidie"

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: úte 25. lis 2014, 09:54
od HafanPetr
V DX12 by měla být podpora všech Radeonů s architekturou GCN, tzn. HD 7000 + Rx 200. http://www.overclock3d.net/articles/gpu ... ort_dx12/1

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: úte 25. lis 2014, 21:22
od AllowedCry
Nerozumím tomu, to jako DX12 pojede jen na AMD? Nebo proč to tak trapně prezentují? nebo je to snad zase plán, jak zabít starší generace grafik, co nemají GCN?

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: úte 25. lis 2014, 22:24
od Krteq
Šmarjá, nauč se číst a používat funkci hledat -> DirectX 12 - info a vše okolo.

Tohle je vlákno o Mantle.

//Promaz flame

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: ned 30. lis 2014, 18:49
od RAD-x
BTW, snad to nebude tolik offT, zatím čekám na třetí kartu ale ani CrossFire R9 290 není uplně k zahození, zvlášť když ty karty nakoupíte za 4000Kč včetně záruky...BF4 pod mantle = prakticky stejnej výkon jako 780 SLI pod DX11, nepostřehl jsem větší rozdíly, jsem zvědavej na třetí kartu a její přírustek, pokud by byl zájem tak múžu dát nějaký kratší testík ale pouze pár benchmarkú a BF4,C3,FC4,COD AW ... každopádně to není až taková tragédie, je to únosný, vzhledem k ceně to lze nazvat slušným až dobrým...jedinej problém je trochu s driverama ale to jsem čekal, některé hry prostě nefungují, někde je klasický multi GPU šit screen ale jinak bych řekl, že je to nad moje očekávání.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: ned 30. lis 2014, 22:47
od Paul
Jsem si teď koupil THIEF ve slevě, konečně první hra s mantle...

Při identickém nastavení mám s Mantle o 24fps (average) víc než pod DX11.
Maximum fps je vyšší o 60, minimální je vyšší o 10.

Už aby bylo Mantle nebo DX12 všude.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 1. pro 2014, 10:26
od Krteq
Dragon Age Inquisition s Mantle v testu: 12 až 45 % FPS navíc

Původní článek na PCGH - Wie läuft Dragon Age: Inquisition auf alten CPUs und was bringt die Low-Level-API Mantle?

Citace jen pro případ, kdyby někdo neuměl číst :)
Implementace Mantle v Dragon Age: Inquisition má ale i své stinné stránky - alespoň v aktuální verzi hry. Jednak není podporovaný režim CrossFire a jednak je přítomný bug, který způsobuje propady výkonu v rozlišení 1920×1080 a vyšších. I když je v tuto chvíli s ohledem na nároky hry FullHD rozlišení relevantní maximálně pro majitele Radeonů R9 290X, bylo by vhodné najít a odstranit příčinu problému - ve stávající situaci má použití Mantle v této hře smysl maximálně pro mainstreamové sestavy.

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 1. pro 2014, 17:54
od oneb1t
Obrázek

Obrázek

tenhle test znamena ze pod mantle muzete mit daleko levnejsi procesor a stejne mit porad totozny FPS :) protoze jak bude stoupat rozliseni tak se budou rozdily snizovat

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Napsal: pon 1. pro 2014, 18:54
od Hladis
oneb1t píše:tenhle test znamena ze pod mantle muzete mit daleko levnejsi procesor a stejne mit porad totozny FPS :) protoze jak bude stoupat rozliseni tak se budou rozdily snizovat
Dej tam i ten treti obrazek. Jde to s FX i bez Mantle. A hlavne, ty Intely tam jsou bez OC, kdezto ty FX tam jedou uz na hranici.

Jinak pro všechny, CPU tu mají vlastní sekci.


//edit Wilik - promaz OT + upravy postu