AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Graphics news
Naposledy upravil(a) Krteq dne úte 28. led 2014, 15:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto z AMD news
Důvod: Přesunuto z AMD news
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- ifkopifko
- Začátečník
-
- Registrován: 16. říj 2009
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Ale jasné že tam sú nejaké údaje. Otázka ale bola iná. Je/bude tam informácia o minimálnej refresh rate z hľadiska použiteľnosti na dynamickú synchronizáciu obnovovania? Ak by to tak bolo, bolo by to super, ale to tam v tom texte explicitne nepíšu.Krteq píše:Mimochodem, údaje o refresh rates jsou skutečně vyčítány z EDID
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
ak ta informacia bude potrebna tak ju urcite do toho standartu pridaju.
- ifkopifko
- Začátečník
-
- Registrován: 16. říj 2009
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Potrebná by byť nemusela, ak by tú spodnú hranicu nastavili bezpečne vysoko, ale to zas nevyužijú plný potenciál variabilnej synchronizácie. Užitočná by ale bola. A je otázka, či ju v takom prípade pridajú aj do iných než do pár striktne hráčskych monitorov, o to sa tu jedná.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
A je to tady - VESA odklepla FreeSync jako nový standard
Pro připomenutí
Pro připomenutí
Summary
Extend the “MSA TIMING PARAMETER IGNORE” option to DisplayPort to enable source based control of the frame rate similar to embedded DisplayPort.
Intellectual property rights
N/A
Benefits as a result of changes
This enables the ability for external DisplayPort to take advantage of the option to ignore MSA timing parameter and have the sink slave to source timing to realize per frame dynamic refresh rate.
Assessment of the impact
The proposed change enable per frame dynamic refresh rate for single stream devices that expose dynamic refresh rate capability in EDID for DisplayPort interface. The source will be able to enable this with an SST interface or MST hub with physical ports. Logical MST port support of the feature is not included as part of this SCR. A generic framework to enable such feature for logical port is required that can accommodate other feature where stream related configuration is programmed in DPCD.
Analysis of the device software implication
SST device which support “MSA TIMING PARAMETER IGNORE” option will be able to expose the capability in EDID and DPCD to let source enable dynamic refresh rate.
Source driver would have to be updated to parse EDID and enable “MSA TIMING PARAMETER IGNORE” feature when source want the sink to be refreshed based on its update rate.
Analysis of the compliance test and interop implications
Currently this feature is tested as part of eDP CTS. New test would have to be added as part of DP LL CTS and EDID CTS.
- Maor
- Začátečník
- Registrován: 19. bře 2010
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
teď aby byla přidaná software podpora DP 1.2a všem GK. A výrobci levných LCD začali osazovat elektroniku s DP
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
AMD tohle podporuje v HW už pár generací a SW podporu už mají také, jen není v ovladačích defaultně zapnutá (viz. prvních pár postů v tomto vlákně)
AMD’s display engines have supported variable VBLANK for a couple of generations...
...AMD simply needed driver support for controlling VBLANK timing, which is present in the latest Catalyst drivers. AMD hasn’t yet exposed any of the controls to end users, but all of the pieces in this demo are ready and already available...
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Tak už je to oficiálně venku jako součást DP 1.2a
AnandTech - VESA Adds Adaptive-Sync to DisplayPort 1.2a Standard; Variable Refresh Monitors Move Forward
Oficiální VESA press release
To that end, the VESA sends word today that they have done just that with the latest update to the DisplayPort 1.2a standard. Adaptive-Sync (not to be confused with NVIDIA’s Adaptive V-Sync), the eDP feature that allows for variable refresh monitors, has been added to the DisplayPort 1.2a standard as an optional feature. We’ve been expecting this addition since AMD first announced their FreeSync concept, however until now it wasn’t clear whether Adaptive-Sync would first be added to DisplayPort 1.2a or rolled into the forthcoming DisplayPort 1.3 standard, so we’re glad to see that it’s the former rather than the latter...
...AMD is telling us that as of this point most of their GCN 1.1 products will support Adaptive-Sync, including the desktop Radeon 290 and 260 series, along with AMD’s low-end APUs: Beema/Mullins and even Kabini/Temesh. Kaveri however is not listed as of this time. For all of the supported products the underlying hardware is already Adaptive-Sync capable, so it’s just a matter of AMD rolling out support for it in their drivers...
...AMD’s release also contains an interesting note on supported refresh rates: “Potential ranges include 36-240Hz, 21-144Hz, 17-120Hz and 9-60Hz.” While the upper-bounds of those ranges are in-line with numbers we’ve seen before, the sub-30Hz refresh rates on the other hand are unexpected. As you might recall from our look at G-Sync, even though LCD monitors don’t suffer from anything quite like phosphor decay as CRT monitors do, there is still a need to periodically refresh an LCD to keep the pixels from drifting. As a result G-Sync has a minimum refresh rate of 30Hz, whereas AMD is explicitly promising lower refresh rates. Since the pixel drift issue is an underlying issue with the LCD technology there is presumably something in Adaptive-Sync to compensate for this – the display is likely initiating a self-refresh – though at the end of the day the variable refresh rate means that you can always set the refresh rate to a multiple of the targeted refresh rate and get the same results.
AnandTech - VESA Adds Adaptive-Sync to DisplayPort 1.2a Standard; Variable Refresh Monitors Move Forward
Oficiální VESA press release
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Jo, ty spodní hranice refreh rate jsou opravdu zajímavé (hlavně ta 9-60Hz u levných monitorů).
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
No hlavně aby ty monitory nebyly jen shity TN jako zatím G-SYNCový.
Chce to pořádný IPSko z FreeSync!
Chce to pořádný IPSko z FreeSync!
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
takže R9 280X a všechny GCN 1.0 karty mají smůlu ... ( tedy ne že by tak moc vadilo, jsou to už 3 roky staré karty byť stále slušně výkonné.)
aktuální je pouze pro Bonaire a Hawaii + 28nm APU .
aktuální je pouze pro Bonaire a Hawaii + 28nm APU .
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- michal3d
- Začátečník
- Registrován: 25. úno 2007
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Je jedno jak stare tie grafiky su, problem je, ze sa tie karty stale predavaju a da sa povedat ze v tych najzaujimavejsich segmentoch ma AMD prave len GCN 1.0 (290 je uz dost draha a 260 zase malo vykonna).
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 10 Pro 64-bit
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
ted vyšlo na diit update :
no je to ale jako s Mantle a GCN 1.0, podpora slíbená, ale bůh ví kdyUPDATE 14:10: Podle informací, které získala redakce webu Anandtech, jsou uvedené modely GPU a APU prvním hardwarem, který bude v době uvedení podporovaný. Neznamená to tedy, že by hardware generace GCN 1.0 byl vyloučen, pouze zatím není na seznamu (pravděpodobně probíhá testování a rozhoduje se o případné podpoře).
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Stejně jestlis e nedohodnou i s nvidií, tak to bude stát za prd. Synchronizaci fps s frekvencí monitoru to prostě chce. Konečně se po tolika letech zbavíme tearingu aniž by jsme kvůli tomu museli zapínat lagující V-Sync s triple bufferem.
Jenže jestli si nvidia pojede stále na G-Shitu a AMD bude mít zase FreeSync...
No jako fandim řešení fFreeSync, když je to jako otevřený standard, protože nějaký spešl scaller od Nvidie není vůbec zapotřebí (defakto jen nahrazuje ten původní). Stačí aby M-Star nebo jiná čína vyrobili scaler kompatibilní s FreeSync a hurá s tím do všech LCDček (i když už bych hlavně radši viděl OLEDy)
Jenže jestli si nvidia pojede stále na G-Shitu a AMD bude mít zase FreeSync...
No jako fandim řešení fFreeSync, když je to jako otevřený standard, protože nějaký spešl scaller od Nvidie není vůbec zapotřebí (defakto jen nahrazuje ten původní). Stačí aby M-Star nebo jiná čína vyrobili scaler kompatibilní s FreeSync a hurá s tím do všech LCDček (i když už bych hlavně radši viděl OLEDy)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Však když už je to standard, tak to může podporovat i nV a Intel se vyjádřil o tom, že Adaptive-Sync/FreeSync jako standard je dobrá věc
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
No ještě se k tomu musí vyjádřit nvidiia. Protože pokud by si stáli za tím, že musíte mít Nvidia scaler, tak nevim, nevim. To se to fakt možná pak uchytí zase jen v shitových "herních" TNkách. Přitom fps = refresh rate prostě bude po dlouhej době slušná revoluce. Fakt se na to těšim, tak doufám že to zelení bojkotovat nebudou když to defakto není "AMD FreeSync" ale "VESA FreeSync".
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- ttxman
- Začátečník
-
- Registrován: 28. zář 2003
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
Ache: Podle me Nvidia musi mit aktualni podporu na podobny urovni jako AMD. V embedded Display Port standardu to je od zacatku (+-5 let?). A diky boji za usporu baterie to dnesni graficky jadra do notebooku budou umet.
Nevim jak na tom budou s podporou od zacatku (i kdyz by to byl dobrej marketingovej tah - AMD by nemelo nic navic), ale vsadil bych se, ze po uvedeni par prvnich levnych monitoru to s velkou slavou (a bez nejakych velkych zmen v ovladacich) pridaji taky.
Nevim jak na tom budou s podporou od zacatku (i kdyz by to byl dobrej marketingovej tah - AMD by nemelo nic navic), ale vsadil bych se, ze po uvedeni par prvnich levnych monitoru to s velkou slavou (a bez nejakych velkych zmen v ovladacich) pridaji taky.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
AMD na Computexu demonstrovalo Adaptive Sync
AMD Demonstrates Prototype FreeSync Monitor with DisplayPort Adaptive Sync FeatureThe demo system is powered by an AMD FX-8350 processor and Radeon R9 290X graphics card. The monitor is running at 2560x1440 and is the very first working prototype of the new standard. Even more interesting, this is a pre-existing display that has had its firmware updated to support Adaptive Sync. That's potentially exciting news! Monitors COULD BE UPGRADED to support this feature, but AMD warns us: "...this does not guarantee that firmware alone can enable the feature, it does reveal that some scalar/LCD combinations are already sufficiently advanced that they can support some degree of DRR (dynamic refresh rate) and the full DPAS (DisplayPort Adaptive Sync) specification through software changes."...
...The time frame for retail available monitors using DP 1.2a is up in the air but AMD has told us that the end of 2014 is entirely reasonable. Based on the painfully slow release of G-Sync monitors into the market, AMD has less of a time hole to dig out of than we originally thought, which is good.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD "FreeSync"/VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
Project FreeSync Frequently Asked Questions
Nejenom že FreeSync má vůči G-Sync výhodu v rozsahu frekvencí, ale odpadá i "communication overhead" = nižší input latency
Nejenom že FreeSync má vůči G-Sync výhodu v rozsahu frekvencí, ale odpadá i "communication overhead" = nižší input latency
How is Project FreeSync different from NVIDIA G-Sync?
There are three key advantages Project FreeSync holds over G-Sync: no licensing fees for adoption, no expensive or proprietary hardware modules, and no communication overhead.
How does Project FreeSync utilize DisplayPort™ Adaptive-Sync to determine the period of time a frame is displayed to the user?
An AMD Radeon™ graphics card compatible with Project FreeSync uses the DisplayPort™ Adaptive-Sync specification to automatically determine the minimum and maximum refresh rates supported by a dynamic refresh-ready system. Using this approach, no communication must occur to negotiate the time a current frame remains on-screen, or to determine that is safe to send a new frame to the monitor.
By eliminating the need for ongoing communication with pre-negotiated screen update rates, Project FreeSync can execute highly dynamic changes in frame presentation intervals without incurring communications overhead or latency penalties.