Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je čt 25. únor 2021, 23:03

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 421 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 12:52 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Cetl jsem cely clanek. Nekopiruji nic z for, to je moje tvrzeni. Tvrdim, ze pokud se dostanu pod limit panelu, fsync se vypina a panel/monitor jede na spodnim refresh limitu, at uz je to 9 nebo 36 nebo 40Hz. S dusledky vyse uvedenymi. Toto je vlastnost technologie, o ktere mluvim.
Jestli to nefunguje takto, prosim o info, jak to tedy funguje.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Asus 3090 TUF G. OC 1815@0,85 SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Logitech G935 wireless, OS: Win10/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 13:06 
Čestný člen
Čestný člen
Obrázek uživatele

Založen: 08. únor 2006
Nahoru
Ano, je to vlastnost technologie panelu. Pokud má panel spodní limit 40 Hz, tak s tím žádná jiná technologie nic nenadělá a obraz pod tuto frekvenci nebude plynulý. Výrobci panelů by se měli přizpůsobit možnostem FreeSync, a začít vyrábět panely, které budou mít limity posunuty níže.

_________________
MB: ASUS P9X79 PRO, CPU: Intel Core i7-4930K OC 4,4 GHz, FAN: Noctua NH-D15, RAM: Kingston 64GB DDR3 2400MHz CL11 HyperX Series, SSD: 2x Samsung SSD 840 Pro 256 GB, HDD: 2x WD Red 2 TB, GPU: SAPPHIRE R9 290 + ARCTIC Cooling Accelero Xtreme III OC+43% 1270/6680 MHz, PSU: Seasonic Platinum Series 660 W, CASE: FRACTAL Define R4 Arctic White – Window, OS: Windows 10 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: Apple Cinema Display 30" 2560x1600 Alternativně Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 6 Plus


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 13:09 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Jj, AMD už od začátku tlačí na výrobce a teď se uvažuje o podmínce podpory šiřšího rozsahu jinak nebude certifikace
Citace:
For the lower limit, Nvidia currently has the upper hand, with G-Sync supporting 30-144Hz, while the widest range with FreeSync appears to be 40-144Hz, at least for now. AMD is pushing the idea to manufacturers that the wider the better, and does have a minimum range that its partners have to meet to gain FreeSync certification. It's not sharing this requirement with the public, however, and evidently it doesn't stretch to 30Hz on the lower end.
Bit-tech.net - AMD FreeSync Officially Launches


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 13:22 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
PET5 napsal:
Ano, je to vlastnost technologie panelu. Pokud má panel spodní limit 40 Hz, tak s tím žádná jiná technologie nic nenadělá a obraz pod tuto frekvenci nebude plynulý.


Ne, neni to vlastnost technologie panelu. Je to vlastnost fsync - mas to v tom clanku cerne na bilem, jasne se tam hovori obecne o fsync panels. Gsync pod limitem fps nasobi, aby k podobnemu jevu nemohlo dojit, bez ohledu na panel. Gsync obraz bufferuje, fsync ne. To s monitorem nema co delat, protoze monitor na bazi tekutych krystalu proste spodni limit fps bude mit vzdy. Nechapu, co na tom nechapes, je to jasny fatal flaw tehle technologie. Bylo to jasny od sameho zacatku, jen jsem doufal ze to bude amd nejak bufferovat ve vram. Nebufferuje, takze s tim proste nejde nic delat.

Ache to tu psal dve strany zpet

Ache napsal:
ASUS 120HZ IPSko s adaptive Sync:
https://pcmonitors.info/asus/asus-mg279 ... ype-panel/

- ale zase jen rozsahem od 40Hz. Nemělo to být původně od 9Hz? vliv Adaptive sync bude právě nejvyšší v těch nejnižších refreshrate. A co se stane pod 40Hz? To to pak pojede na mizerných 40Hz + V-SYNC? No to snad ne, to by pak byl dost slušný sutter & lag fest. :|



Predstavte si ten stutter/tearing fest u trhanic typu FarCry4, SoM nebo Watch Dogs.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Asus 3090 TUF G. OC 1815@0,85 SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Logitech G935 wireless, OS: Win10/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 13:46 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
hnizdo napsal:
Ne, neni to vlastnost technologie panelu. Je to vlastnost fsync - mas to v tom clanku cerne na bilem, jasne se tam hovori obecne o fsync panels. Gsync pod limitem fps nasobi, aby k podobnemu jevu nemohlo dojit, bez ohledu na panel. Gsync obraz bufferuje, fsync ne. To s monitorem nema co delat, protoze monitor na bazi tekutych krystalu proste spodni limit fps bude mit vzdy...

Ache to tu psal dve strany zpet

Ache napsal:
ASUS 120HZ IPSko s adaptive Sync:
https://pcmonitors.info/asus/asus-mg279 ... ype-panel/

- ale zase jen rozsahem od 40Hz. Nemělo to být původně od 9Hz? vliv Adaptive sync bude právě nejvyšší v těch nejnižších refreshrate. A co se stane pod 40Hz? To to pak pojede na mizerných 40Hz + V-SYNC? No to snad ne, to by pak byl dost slušný sutter & lag fest. :|



Predstavte si ten stutter/tearing fest u trhanic typu FarCry4, SoM nebo Watch Dogs.
Ty fakt nemáš ani páru jak to funguje.

Obě technologie bufferují snímky, G-Sync do modulu - Free-Sync do paměti na kartě (proto taky narozdíl od G-Sync nezvyšuje latence) a obě pracují s vBLANK intervalem. To je bez diskuze.

G-Sync nepoužívá V-sync vůbec, u Free-Sync máš možnost V-Sync zapnout nebo ho nechat vypnutý a potom se to chová stejně jak G-Sync. Přečti si ten článek na PcPer pořádně a nešiř tu bludy.

To je to samé jako jsi kdysi tvrdil, že Free-Sync vůbec nespolupracuje s EDID panelu, a ono ejhle, spolupracuje :roll:


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 13:48 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Ta spodní hranice bude fatální vždy, a je jedno zda to bude G nebo A SYNC. Pokud bude displej fungovat tak že od třeba 40Hz do 144Hz bude adaptivní a pod 40Hz to bude klasický V-SYNC (prostě se bude bufferovat, nebo kopírovat ne samý snímek v refreshi 40Hz/fps, tak to nebude dobré.

Já třeba na mým 80Hz OC IPSku pozoruji že při takovém OC refreshe už jsem i v některých hrách schopen V-SYNC akceptovat.

Podle mě by bylo lepší řešení mít hodně vysoký refresh rate panelu (třeba 500Hz) aby rozdíly mezi jednotlivými snímky mohly být max. 2ms, a pak by nebyl žádný problém takový monitor používat v režimu V-SYNC i při nízkých fps. :!:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 13:50 
Začátečník
Začátečník

Založen: 28. září 2003
Nahoru
edit: mluvím o FPS mimo daný rozsah (free|G)sync monitoru
Ja porad nevim co resite..
Opakovani framu zni super, ale presne tohle dela Vsync: Nemam dalsi frame kompletne, kreslim ten v bufferu a dalsi pokus bude v dalsim cyklu podle frekvence monitoru a neexistuje zpusob jak ho zobrazit driv bez tearingu.

Free-sync umoznuje volbu jak se to bude chovat mimo rozsah panelu: jsou 2 moznosti
1)zapnuta Vsynchronizace -> to sami jak se chova gsync - "to vase opakovani framu"
2)vypnuta Vsynchronizace -> tearing ale lepsi "inputlag"

Takze problem FreeSync jsou ty panely se 40Hz a nic moc jinyho.


Naposledy upravil ttxman dne po 23. březen 2015, 15:10, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 13:56 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Panove cetli jste ten clanek?

"So, in a 30-144 Hz G-Sync monitor, we have measured that when the frame rate actually gets to 29 FPS, the display is actually refreshing at 58 Hz, each frame being “drawn” one extra instance to avoid flicker of the pixels but still maintains a tear free and stutter free animation. If the frame rate dips to 25 FPS, then the screen draws at 50 Hz. If the frame rate drops to something more extreme like 14 FPS, we actually see the module quadruple drawing the frame, taking the refresh rate back to 56 Hz."

Takze v zadnem pripade gsync nefunguje jako vsync ani pod limitem panelu. Vsync ceka na dalsi data a opakuje asynchronne posledni snimek. Gsync synchronne nasobi fps. Zadny tearing ani lag (krome tech nekolika ms danych gsync modulem)
vsync pod limitem nedela nic a zalezi na tom, jestli mas zapnuty vsync nebo ne - lag/tear, EDIT: az na to, ze u fixed refresh monitoru jedeme v takovem pripade na 60Hz, zatimco u variable refresh fsync monitoru jedeme na spodnim fps limitu, e.g. 9,36,40 Hz dle modelu, coz efekt tearingu nebo lagu podstatne zvyrazni.

". I'll gladly take the potential slight flicker of G-Sync over the 40 Hz judder/tearing of the BENQ. The take home point from my observations is that when gaming lower than the variable range, FreeSync panels retain the disadvantages of the V-Sync on/off setting, but amplify those effects as the panel is refreshing at an even lower rate than a standard display (e.g. 60 Hz)."

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Asus 3090 TUF G. OC 1815@0,85 SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Logitech G935 wireless, OS: Win10/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:12 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
ttxman napsal:
Ja porad nevim co resite..
Opakovani framu zni super, ale presne tohle dela Vsync: Nemam dalsi frame kompletne, kreslim ten v bufferu a dalsi pokus bude v dalsim cyklu podle frekvence monitoru a neexistuje zpusob jak ho zobrazit driv bez tearingu.

Free-sync umoznuje volbu jak se to bude chovat mimo rozsah panelu: jsou 2 moznosti
1)zapnuta Vsynchronizace -> to sami jak se chova gsync - "to vase opakovani framu"
2)vypnuta Vsynchronizace -> tearing ale lepsi "inputlag"

Takze problem FreeSync jsou ty panely se 40Hz a nic moc jinyho.
Ne takhle to nefunguje.

Projdi si články o Free-Sync/G-Sync, je jich tu linkováno dost. Principem je manipulace s vBLANK intervalem, kdy je panel ve spolupráci s kartou/ přídavným modulem schopen "podržet" snímek dýl (popř. ho i z bufferu znovu zobrazit) než u standardních zobrazovadel.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:18 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Krteq napsal:
Obě technologie bufferují snímky, G-Sync do modulu - Free-Sync do paměti na kartě (proto taky narozdíl od G-Sync nezvyšuje latence) a obě pracují s vBLANK intervalem. To je bez diskuze.

G-Sync nepoužívá V-sync vůbec, u Free-Sync máš možnost V-Sync zapnout nebo ho nechat vypnutý a potom se to chová stejně jak G-Sync. Přečti si ten článek na PcPer pořádně a nešiř tu bludy.


Specificky:

Ne, fsync nijak nebufferuje nic. proto taky nema lag, ale to je vedlejsi. A taky proto se pod spodnim limitem refreshe nemuze uplatnit a zpusobuje ten tearing. A naopak, tering by nevznikal, pokud by jak ty rikas existoval za primarnim framebufferem jeste jeden, ktery by drzel data asynchronne bez vsync. Jenze ten buffer tam NENI. Chapes? NENI.

Gsync samozrejme nepouziva vsync vubec, protoze ho nepotrebuje az do prekroceni HORNIHO limitu fps, a nvidia uvazuje o tom, ze umozni vsync nad hornim limitem automaticky zapinat, i kdyz tearing na 144Hz neni lidskym okem postrehnutelny.

Sorry, ale jediny kdo nevi o cem mluvi jsi ty. Vsechno je v tom clanku cerne na bilem a neumoznuje to subjektivni interpretaci.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Asus 3090 TUF G. OC 1815@0,85 SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Logitech G935 wireless, OS: Win10/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:19 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
hnizdo napsal:
If the frame rate drops to something more extreme like 14 FPS, we actually see the module quadruple drawing the frame, taking the refresh rate back to 56 Hz."
To zní celkem jako hodně rozumné řešení, jestli je to takhle, tak pak je to ale v pohodě.
Chápu tedy, že 29fps = 58Hz refresh (protože 29Hz neumí tak to znásobí), 25fps = 50Hz...
No v takovém případě by bylo ještě ideálnější aby se to násobilo co nevetším možným násobkem, aby nevznikal zbytečný lag a bylo by to dokonalé řešení.

Buď prostě potřebujeme displeje co zvládnou 1Hz až xxHz, a neboelektroniku co snímky pod minimální hranici bude refreshovat co nejrychlejším možným refreshrate. Takže 29fps snímek (další za ním může být zase 31, další zase 29... microstutter tu bude vždy) by bylo ideální na 144Hz displeji refreshovat jako 116Hz. To by minimalizovalo i případný lag na minimum.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:20 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
Ache napsal:
hnizdo napsal:
If the frame rate drops to something more extreme like 14 FPS, we actually see the module quadruple drawing the frame, taking the refresh rate back to 56 Hz."
To zní celkem jako hodně rozumné řešení, jestli je to takhle, tak pak je to ale v pohodě.


To je popis gsyncu. Ne fsyncu.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Asus 3090 TUF G. OC 1815@0,85 SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Logitech G935 wireless, OS: Win10/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:26 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Hmm, pokud jsem princip f/gsync pochopil spravne, tak vlastne jedina vyhoda je odstraneni tearingu... mizerna plynulost pri nizkych fps zustane.

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gainward RTX 3080 ; MX500 500 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:33 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Nevím jak u toho FreeSYNC, ale u G-SYNC bude i pod minimálním refreshpanelu plynulost dobrá, ale bude tam vznikat lag. Ale řeší to problémy s overdrive.

Kdyby byl panel co umí 9Hz (míň fakt potřeba není) až 240Hz... tak by byl masakr odladit overdrive. :-D
Že dobře nastavený ovedrive je základ dokazuje ten G-SYNC IPS ACER co natrhává zadek tomu G-SYNC TN ASUS ROGu v přesnosti odezvy. :wink:

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:37 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 29. březen 2007
Nahoru
havli napsal:
Hmm, pokud jsem princip f/gsync pochopil spravne, tak vlastne jedina vyhoda je odstraneni tearingu... mizerna plynulost pri nizkych fps zustane.


Plynulost bude odpovidat fps. Protoze nasobenim zustanou fpska synchronni s panelem, narozdil od fsync. Lag gsyncu zustava konstantni prumerne +5ms.

_________________
MB: Asrock Z370 Taichi CPU: Core i9-9900KF cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL17 G.Skill TridentZ, VGA: Asus 3090 TUF G. OC 1815@0,85 SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 2x3TB Toshiba, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: Silverstone Fortress FT-02 v2012 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Logitech G935 wireless, OS: Win10/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:38 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
havli napsal:
Hmm, pokud jsem princip f/gsync pochopil spravne, tak vlastne jedina vyhoda je odstraneni tearingu... mizerna plynulost pri nizkych fps zustane.
Jo, nV pod min refresh intervalem přidá latence kvůli "násobení" (klidně i 5x) porád toho samého snímku, AMD zas bude trhat jako by tam nic jako žádný sync nebyl.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 14:57 
Začátečník
Začátečník

Založen: 28. září 2003
Nahoru
edit:
Krteq napsal:
ttxman napsal:
Ja porad nevim co resite..
Ne takhle to nefunguje.

jo asi vim kde vznikl zmatek. Psal sem o FPS pod minimálním rozsahem monitoru, ale vyznělo to poněkud obecnějc.
-----

Vblank interval je to co je mezi "data dorazila do monitoru a vykreslila se" a "začínám kreslit další snímek". Takže to funguje přesně jak sem psal. Vblankem můžeš pozdžet kreslení dalšího snímku až na dolní hranici refreshe monitoru tím že natáhneš frametime toho co je právě zobrazenej. Takže maximální doba (vykreslení + vblank) = 1/(dolní frekvenční limit).
(mimochodem na CRT odkud to pochází je to doba kdy se paprsek vrací z pravýho dolního rohu obrazovky šikmo do levýho horního. Blank protože paprsek je vypnutej jinak by byla na CRT monitoru pořád šikmá čára)


freesync:
30 až 144Hz = frame vydrží na obrazovce minimálně 6.94ms a maximálně 33.3ms než je potřeba ho překreslit.
Mam zobrazenej frame, dojedu na 33.3ms
=> obraz by začal degradovat => musím překreslit => kreslím z bufferu
pak tu máme stabilních 14fps -> perioda 71.4ms
padne 33ms, kreslim z bufferu: 33.3ms ve framu
padne 33ms, kreslim z bufferu: 66.6ms ve framu -> za 5.4ms bude v bufferu další frame
padne 6.9ms jako mimimální refresh, kreslím další frame -> frametime 73ms -> přidáno 1.6ms

Maximální zpoždění vykreslení snímku, který tímhle způsobem nabereš je jeden nejkratší refresh monitoru

-------------------------------------------------------------------------------------------
V případě Gsync s "násobením framů":
Mam zobrazenej frame, dojedu na 33.3ms
=> obraz by začal degradovat => musím překreslit => kreslím z bufferu
pak tu máme stabilních 14fps -> perioda 71.4ms

Někde si z prstu vycucám periodu po kterou bude tenhle snímek zobrazenej. Předpokládám, že zminulýho zobrazení (kdybych to chtěl měřit musím být na monitoru o 1 nebo víc framů pozadu a to by znamenalo, že Gsync přidává do inputlagu frametime posledního framu o čemž pochybuju)

14fps-> mimo limit *2 -> 28fps mimo limit *2-> 56fps (a teoreticky můžu ještě jednou na 112fps)
takže začnu kreslit frame v intervalu:
17.8ms pro 56fps / 8.92ms pro 112fps

A teoreticky pokud bude frametime úplně přesně odhadnutej tak se trefím do následujícího refreshe -> zpoždění framu 0ms.

Pokud ale FPS trochu stoupnou a nový frame skončí na začátku posledního refreshe máme tu 8.92 až 17.8ms technologií vnešený zpoždění.
(Pochybuju, že to fachá až takhle blbě, pokud ano tak GSync je na nízkejch fps daleko horší než freesync . Takže to pravděpodobně dopadne stejně jako u freesync a jak po poslednim refreshi padne interval 6.94ms v bufferu je novej frame tak se prostě vykreslí.)

Takže efektivita Gsync na malejch FPS spočívá v přesnosti predikce frametimu.
a)Pokud to extrémně dobře funguje může to nárůst frametimu snížit až k nule.
b)pokud to nefunguje tak to v nejlepším případě je stejný jako freesync.

Gsync výhodu při konstantně a stejnoměrně nízkejch FPS, nebo jinak predikovatenejch. Při náhlých propadech ta predikce nemůže fungovat takže je to stejně jedno.

edit:
hnizdo napsal:
Plynulost bude odpovidat fps. Protoze nasobenim zustanou fpska synchronni s panelem, narozdil od fsync. Lag gsyncu zustava konstantni prumerne +5ms.


Takže v rámci inputlagu bude mít freesync v FPS pod limitem na 144Hz panelu maximálně o 2ms vetší lag a teoreticky o něco nižší plynulost. Kdežto v intervalu monitoru nárůst inputlagu není žádnej...


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 15:54 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@ttxman: Já myslím, že to je trochu jinak (alespoň to na pcper tak popisují). Vezmu-li tvůj příklad, pak by to mělo být takto:

freesync: (pominu, že oni tam uvádí ten Beng se 40Mhz)
30 až 144Hz = frame vydrží na obrazovce minimálně 6.94ms a maximálně 33.3ms než je potřeba ho překreslit.
Mam zobrazenej frame, dojedu na 33.3ms
=> obraz by začal degradovat => musím překreslit => kreslím z bufferu
pak tu máme stabilních 14fps -> perioda 71.4ms
padne 33ms, kreslim z bufferu: 33.3ms ve framu
padne 33ms, kreslim z bufferu: 66.6ms ve framu -> za 4,8 ms bude v bufferu další frame
***padne 6.9ms jako mimimální refresh, kreslím další frame -> frametime 73ms -> přidáno 1.6ms***
padne zbývajících 4,8 ms ale musí se čekat do konce dalších 33,3 ms -> přidáno 28,5 ms

Podle všeho, nemůže refreshovat maximálním refreshem, ale konstantně tím nejnižším (jako by byl zapnutej VSync na 30Hz monitoru). Oni na tom pcper tam ale mají u toho monitoru s FSync nejnižší refresh 40Hz.

Suma sumárum, GSync by měl být v oblasti pod refreshrate monitoru malinko a v určitých intervalech fps lepší. Tím hlavním lepším intervalem pro GSync je 20-30fps, ale pod 20 fps by měl být zase lepší FSync.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 16:46 
Začátečník
Začátečník

Založen: 28. září 2003
Nahoru
Webwalker: Možné to je, ale otázka je proč by to dělalo. Vsync to sám o sobě nedělá..

Grafická karta posílá front buffer do monitoru podle refreshe. Takže na 60Hz monitoru v 60Hz zobrazovacim módu se 40FPS s Vsyncem bude renderovat 30FPS, ale GPU pošle do LCD 2 obrazy na každej frame, takže 60FPS, ale vždycky 2 stejný.
A normálně s Vsyncem jsou hraniční body FPS celočiselný podíly refresh ratu. (V podstatě jde o to kolik refreshů obrazovky proběhne se stejným front bufferem)
1 -> 60FPS;2 -> 30FPS;3 -> 20FPS;4 -> 10FPS ...

Nějak nevidim důvod proč znova ještě 4x poslat frontbuffer při Xsync technologii, když Vsync by to neudělal a plácnul by obraz na LCD při prvním refreshi potom co ho má celý vyrenderovaný..


 Profil  
 Předmět: Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 23. březen 2015, 17:37 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
No ono se to podle všeho chová pod tou minimální hranicí právě jako ten klasický VSync. Jakmile jdou FPSka pod 40 fps, refresh rate se zablokuje na 40Hz jako VSync na (smyšleném) 40Hz monitoru.
Obrázek

GSync tam ještě u hranice 30 fps refresh zvýší na 60Hz, ale pod 20 fps už to padá také.

To vše za předpokladu, že na pcper nekecají, protože je samozřejmě daleko lepší, když už se dělá nucený refresh (nový snímek ještě není hotov tak se posílá opětovně ten starý) kvůli LCD panelu, tak aby byl alespoň co nejrychlejší. Tak, jak jsi to popisoval ty.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 421 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 5 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.