Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 10. srpen 2020, 00:12

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 421 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: AMD Graphics news
PříspěvekZaslal v: út 28. leden 2014, 15:45 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
http://diit.cz/clanek/displayport-12a-rozsiren-o-freesync

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


Naposledy upravil Krteq dne út 28. leden 2014, 15:47, celkem upraveno 1x.
Reason: Přesunuto z AMD news


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 28. leden 2014, 21:09 
Začátečník
Začátečník

Založen: 16. říjen 2009
Nahoru
Krteq napsal:
Mimochodem, údaje o refresh rates jsou skutečně vyčítány z EDID :)

Ale jasné že tam sú nejaké údaje. Otázka ale bola iná. Je/bude tam informácia o minimálnej refresh rate z hľadiska použiteľnosti na dynamickú synchronizáciu obnovovania? Ak by to tak bolo, bolo by to super, ale to tam v tom texte explicitne nepíšu.

_________________
CPU: i7-3770 @3,8-4GHz; COOLER: NH-C12P (lapovaný) MB: ASRock Fatal1ty Z77 PROFESSIONAL-M RAM: 2x8GB DDR3 HyperX Savage 1600MHz CL9
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Crucial MX500 250GB + WD Red 4TB + Toshiba 2TB + Samsung SpinPoint F1 1TB
PSU: Corsair HX520 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 29. leden 2014, 08:29 
Začátečník
Začátečník

Založen: 11. prosinec 2009
Nahoru
ak ta informacia bude potrebna tak ju urcite do toho standartu pridaju.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 30. leden 2014, 17:03 
Začátečník
Začátečník

Založen: 16. říjen 2009
Nahoru
Potrebná by byť nemusela, ak by tú spodnú hranicu nastavili bezpečne vysoko, ale to zas nevyužijú plný potenciál variabilnej synchronizácie. Užitočná by ale bola. A je otázka, či ju v takom prípade pridajú aj do iných než do pár striktne hráčskych monitorov, o to sa tu jedná.

_________________
CPU: i7-3770 @3,8-4GHz; COOLER: NH-C12P (lapovaný) MB: ASRock Fatal1ty Z77 PROFESSIONAL-M RAM: 2x8GB DDR3 HyperX Savage 1600MHz CL9
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Crucial MX500 250GB + WD Red 4TB + Toshiba 2TB + Samsung SpinPoint F1 1TB
PSU: Corsair HX520 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 7. duben 2014, 07:38 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
A je to tady - VESA odklepla FreeSync jako nový standard :mrgreen:

Pro připomenutí
Citace:
Summary
Extend the “MSA TIMING PARAMETER IGNORE” option to DisplayPort to enable source based control of the frame rate similar to embedded DisplayPort.

Intellectual property rights
N/A

Benefits as a result of changes
This enables the ability for external DisplayPort to take advantage of the option to ignore MSA timing parameter and have the sink slave to source timing to realize per frame dynamic refresh rate.

Assessment of the impact
The proposed change enable per frame dynamic refresh rate for single stream devices that expose dynamic refresh rate capability in EDID for DisplayPort interface. The source will be able to enable this with an SST interface or MST hub with physical ports. Logical MST port support of the feature is not included as part of this SCR. A generic framework to enable such feature for logical port is required that can accommodate other feature where stream related configuration is programmed in DPCD.

Analysis of the device software implication
SST device which support “MSA TIMING PARAMETER IGNORE” option will be able to expose the capability in EDID and DPCD to let source enable dynamic refresh rate.
Source driver would have to be updated to parse EDID and enable “MSA TIMING PARAMETER IGNORE” feature when source want the sink to be refreshed based on its update rate.


Analysis of the compliance test and interop implications
Currently this feature is tested as part of eDP CTS. New test would have to be added as part of DP LL CTS and EDID CTS.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 7. duben 2014, 09:17 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 19. březen 2010
Nahoru
teď aby byla přidaná software podpora DP 1.2a všem GK. A výrobci levných LCD začali osazovat elektroniku s DP

_________________
Přichází Cenzor!


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: po 7. duben 2014, 09:35 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
AMD tohle podporuje v HW už pár generací a SW podporu už mají také, jen není v ovladačích defaultně zapnutá ;) (viz. prvních pár postů v tomto vlákně)
Citace:
AMD’s display engines have supported variable VBLANK for a couple of generations...

...AMD simply needed driver support for controlling VBLANK timing, which is present in the latest Catalyst drivers. AMD hasn’t yet exposed any of the controls to end users, but all of the pieces in this demo are ready and already available...


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 10:26 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Tak už je to oficiálně venku jako součást DP 1.2a
Citace:
To that end, the VESA sends word today that they have done just that with the latest update to the DisplayPort 1.2a standard. Adaptive-Sync (not to be confused with NVIDIA’s Adaptive V-Sync), the eDP feature that allows for variable refresh monitors, has been added to the DisplayPort 1.2a standard as an optional feature. We’ve been expecting this addition since AMD first announced their FreeSync concept, however until now it wasn’t clear whether Adaptive-Sync would first be added to DisplayPort 1.2a or rolled into the forthcoming DisplayPort 1.3 standard, so we’re glad to see that it’s the former rather than the latter...

...AMD is telling us that as of this point most of their GCN 1.1 products will support Adaptive-Sync, including the desktop Radeon 290 and 260 series, along with AMD’s low-end APUs: Beema/Mullins and even Kabini/Temesh. Kaveri however is not listed as of this time. For all of the supported products the underlying hardware is already Adaptive-Sync capable, so it’s just a matter of AMD rolling out support for it in their drivers...

...AMD’s release also contains an interesting note on supported refresh rates: “Potential ranges include 36-240Hz, 21-144Hz, 17-120Hz and 9-60Hz.” While the upper-bounds of those ranges are in-line with numbers we’ve seen before, the sub-30Hz refresh rates on the other hand are unexpected. As you might recall from our look at G-Sync, even though LCD monitors don’t suffer from anything quite like phosphor decay as CRT monitors do, there is still a need to periodically refresh an LCD to keep the pixels from drifting. As a result G-Sync has a minimum refresh rate of 30Hz, whereas AMD is explicitly promising lower refresh rates. Since the pixel drift issue is an underlying issue with the LCD technology there is presumably something in Adaptive-Sync to compensate for this – the display is likely initiating a self-refresh – though at the end of the day the variable refresh rate means that you can always set the refresh rate to a multiple of the targeted refresh rate and get the same results.

Obrázek

AnandTech - VESA Adds Adaptive-Sync to DisplayPort 1.2a Standard; Variable Refresh Monitors Move Forward

Oficiální VESA press release


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 11:57 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Jo, ty spodní hranice refreh rate jsou opravdu zajímavé (hlavně ta 9-60Hz u levných monitorů).

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 12:23 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
No hlavně aby ty monitory nebyly jen shity TN jako zatím G-SYNCový. :sad:
Chce to pořádný IPSko z FreeSync!

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 14:18 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
takže R9 280X a všechny GCN 1.0 karty mají smůlu ... :oops: ( tedy ne že by tak moc vadilo, jsou to už 3 roky staré karty byť stále slušně výkonné.)

aktuální je pouze pro Bonaire a Hawaii + 28nm APU .

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 14:35 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 25. únor 2007
Nahoru
Je jedno jak stare tie grafiky su, problem je, ze sa tie karty stale predavaju a da sa povedat ze v tych najzaujimavejsich segmentoch ma AMD prave len GCN 1.0 (290 je uz dost draha a 260 zase malo vykonna).

_________________
MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 7 Pro 64-bit


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 16:06 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
ted vyšlo na diit update :

Citace:
UPDATE 14:10: Podle informací, které získala redakce webu Anandtech, jsou uvedené modely GPU a APU prvním hardwarem, který bude v době uvedení podporovaný. Neznamená to tedy, že by hardware generace GCN 1.0 byl vyloučen, pouze zatím není na seznamu (pravděpodobně probíhá testování a rozhoduje se o případné podpoře).


no je to ale jako s Mantle a GCN 1.0, podpora slíbená, ale bůh ví kdy :oops:

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 16:23 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Stejně jestlis e nedohodnou i s nvidií, tak to bude stát za prd. Synchronizaci fps s frekvencí monitoru to prostě chce. Konečně se po tolika letech zbavíme tearingu aniž by jsme kvůli tomu museli zapínat lagující V-Sync s triple bufferem.
Jenže jestli si nvidia pojede stále na G-Shitu a AMD bude mít zase FreeSync...

No jako fandim řešení fFreeSync, když je to jako otevřený standard, protože nějaký spešl scaller od Nvidie není vůbec zapotřebí (defakto jen nahrazuje ten původní). Stačí aby M-Star nebo jiná čína vyrobili scaler kompatibilní s FreeSync a hurá s tím do všech LCDček (i když už bych hlavně radši viděl OLEDy)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 16:29 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Však když už je to standard, tak to může podporovat i nV a Intel se vyjádřil o tom, že Adaptive-Sync/FreeSync jako standard je dobrá věc :)


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 13. květen 2014, 17:54 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
No ještě se k tomu musí vyjádřit nvidiia. Protože pokud by si stáli za tím, že musíte mít Nvidia scaler, tak nevim, nevim. To se to fakt možná pak uchytí zase jen v shitových "herních" TNkách. Přitom fps = refresh rate prostě bude po dlouhej době slušná revoluce. Fakt se na to těšim, tak doufám že to zelení bojkotovat nebudou když to defakto není "AMD FreeSync" ale "VESA FreeSync".

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 14. květen 2014, 10:42 
Začátečník
Začátečník

Založen: 28. září 2003
Nahoru
Ache: Podle me Nvidia musi mit aktualni podporu na podobny urovni jako AMD. V embedded Display Port standardu to je od zacatku (+-5 let?). A diky boji za usporu baterie to dnesni graficky jadra do notebooku budou umet.

Nevim jak na tom budou s podporou od zacatku (i kdyz by to byl dobrej marketingovej tah - AMD by nemelo nic navic), ale vsadil bych se, ze po uvedeni par prvnich levnych monitoru to s velkou slavou (a bez nejakych velkych zmen v ovladacich) pridaji taky.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 4. červen 2014, 08:16 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
AMD na Computexu demonstrovalo Adaptive Sync

Citace:
The demo system is powered by an AMD FX-8350 processor and Radeon R9 290X graphics card. The monitor is running at 2560x1440 and is the very first working prototype of the new standard. Even more interesting, this is a pre-existing display that has had its firmware updated to support Adaptive Sync. That's potentially exciting news! Monitors COULD BE UPGRADED to support this feature, but AMD warns us: "...this does not guarantee that firmware alone can enable the feature, it does reveal that some scalar/LCD combinations are already sufficiently advanced that they can support some degree of DRR (dynamic refresh rate) and the full DPAS (DisplayPort Adaptive Sync) specification through software changes."...

...The time frame for retail available monitors using DP 1.2a is up in the air but AMD has told us that the end of 2014 is entirely reasonable. Based on the painfully slow release of G-Sync monitors into the market, AMD has less of a time hole to dig out of than we originally thought, which is good.

AMD Demonstrates Prototype FreeSync Monitor with DisplayPort Adaptive Sync Feature


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync" - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: út 15. červenec 2014, 07:40 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
THW - AMD Clears the Air Around Project FreeSync


 Profil  
 Předmět: Re: AMD "FreeSync"/VESA Adaptive-sync - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 30. červenec 2014, 08:33 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Project FreeSync Frequently Asked Questions

Nejenom že FreeSync má vůči G-Sync výhodu v rozsahu frekvencí, ale odpadá i "communication overhead" = nižší input latency :)
Citace:
How is Project FreeSync different from NVIDIA G-Sync?

​There are three key advantages Project FreeSync holds over G-Sync: no licensing fees for adoption, no expensive or proprietary hardware modules, and no communication overhead.


How does Project FreeSync utilize DisplayPort™ Adaptive-Sync to determine the period of time a frame is displayed to the user?

​An AMD Radeon™ graphics card compatible with Project FreeSync uses the DisplayPort™ Adaptive-Sync specification to automatically determine the minimum and maximum refresh rates supported by a dynamic refresh-ready system. Using this approach, no communication must occur to negotiate the time a current frame remains on-screen, or to determine that is safe to send a new frame to the monitor.


By eliminating the need for ongoing communication with pre-negotiated screen update rates, Project FreeSync can execute highly dynamic changes in frame presentation intervals without incurring communications overhead or latency penalties.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 421 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 11 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.