AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
PET5
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 08. úno 2006
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od PET5 »

No pokud se nemýlím, tak byly avízovány u Tongy nějaké změny ve zpracování komprese textur. Jestli to bude mít vliv na výkon při AF se ukáže až v testech. Možná to ale bude jen v souvislosti se zmenšením šíře paměťové sběrnice.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Krteq »

havli píše:Dobre. Predpokladam ale, ze to je jen papirove vylepseni, co se nikde neprojevi. A kdyz uz, tak ne na slabych mistech v podobe AF a TRAA, coz?
Asi jsi nečetl předchozí zprávy, což?
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od no-X »

havli: Pokud za papírové vylepšení považuješ změny, které čipu umožňují při nižších taktech jádra a o třetinu snížené paměťové propustnosti dosahovat vyššího výkonu, než jaký nabízel předchůdce a to při spotřebě snížené o 60 wattů, pak máš pravdu.

PET5: Jestli myslíš delta kompresi zmiňovanou v souvislosti s APU Carrizo, tak to se netýká textur (ty už komprimované jsou).
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od havli »

Krteq:
Mesic a pul... to je na muj vkus az moc predchozi. :oops: Kazdopadne jsem zvedavej, co z toho nakonec bude - tj. jestli to nove TRAA bude fungovat vsude, vcetne starych her. Nebo to bude jen dalsi typicka AMD technologie typu treesFX, trueaudio, fyzika akcelerovana pres GPU, atd. To vsechno je v lepsim pripade implementovane v jedne/dvou hrach, v horsim jen na papire.

no-X:
Zatim se o realnem vykonu nic nevi, stejne tak spotreba je neznama. Krom toho je predchudce ponekud neefektivni a zatizen spoustou zbytecnosti v podobe GPGPU. Jsem zvedavej spis jak dopadne vykon a spotreba ve srovnani s HD 7870 / 270x.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Unordered Access View je standardní technika v DX11/OGL 3.x+. Nevím, proč by to nemělo fungovat :roll:
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

@Krteq: Tohle je imho záležitostí až další generace PI a ne Tonga.

@Havli: No ty zbytečnosti právě konkurenci jaksi chybí. Mimochodem, proč bys Tonga měl srovnávat s HD7870?
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

@webwalker:

tady je ta původní zpráva z Videocardz a ta mluví explicitně o Tonga a Iceland. Jediné u čeho si nejsou jistí je ona Hawaii XTX (podle mě se jedná GPU Fiji a ta spadá už do PI)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od no-X »

havli píše:Zatim se o realnem vykonu nic nevi.
Takhle obecná konstatování mohou být silně zavádějící - nemluv prosím za ostatní. Někdo neví, někdo... se jenom usmívá :-)
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od havli »

Takovych veci, co by mely fungovat a nefunguji je spousty...

GPGPU je tady s nami uz roky, porad se mu prorokuje zariva budoucnost, ale realita je nekde jinde. Snad jedine sirsi vyuziti bylo v coin miningu - ale to je jen paleni elektriky bez realneho uzitku. Cili GPGPU je zbytecnost a jeste dlouho bude.

S 7870 srovnavam, protoze je to tak nejak logicke - relativne male mainstream GPU, stejna pozice na trhu, podobna cena pri uvedeni. Nastupce Tahiti Tonga to neni. Stejne jako HD6800 nebyl nastupce HD5800 napriklad.

no-X: nekdo nevi, nekdo ma plny HDD marketingovych slajdu od AMD a dela, ze vi...


//edit Wilik - upraveno
Naposledy upravil(a) havli dne stř 27. srp 2014, 22:51, celkem upraveno 1 x.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: Tam se mluví o Tonga, Iceland, Hawaii XTX a o nové GCN. UAV se ale týká právě té nové GCN a ne Tonga. Imho Fiji je až PI, takže ten nejbližší velký čip by měl být spíše Maui.

@havli: Tak to docela možná budeš překvapen.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

ale Tonga není jen minor update Southern Islands jako bylo GCN1.1, ale je to opravdu nová architektura Volcanic Islands,proto bych ty nove featury uplně nevylučoval. Hawaii není čistá VI a proto si Videocardz nejsou jisti že bude nové featury také podporovat (narozdíl od Tonga a Iceland)

to že je Fiji PI jsem už psal, na tom se shodneme.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: Já myslím, že by se s UAV pochlubili u Carrizo, tak jak to udělali s tou delta kompresí barev. UAV bude tedy s největší pravděpodobností záležitostí až PI (řada 300)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

webwalker píše:@del42sa: Já myslím, že by se s UAV pochlubili u Carrizo, tak jak to udělali s tou delta kompresí barev. UAV bude tedy s největší pravděpodobností záležitostí až PI (řada 300)
to zní logicky, otázkou je , jestli u tak slabého čipu jako je iGPU v Carrizzo má použití takové techniky vzhledem k výkonovému dopadu nějaký smysl. Delta comprese smysl určitě má vzhledem k limitaci pamětí (zvláště u APU)

Tím neříkám, že se nemůžu mýlit....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: Určitě by to dávalo smysl, protože jestli je pravda to, že UAV je AMD verze Intelovského PixelSync, tak Intel má pouze APU.
Tady je nějaký článek o PixelSync:
PixelSync

a tady je něco o adaptive transparency z toho článku:
Adaptive Transparency
Naposledy upravil(a) webwalker dne stř 27. srp 2014, 23:31, celkem upraveno 2 x.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od havli »

webwalker píše:@havli: Tak to docela možná budeš překvapen.
Ohledne GPGPU nebo vykonu/vlastnosti Tonga?
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

@havli: No vzhledem k uarch je to Tonga spíše výkonnostním nástupcem Tahiti než Pitcairn.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

webwalker píše:@del42sa: Určitě by to dávalo smysl, protože jestli je pravda to, že UAV je AMD verze Intelovského PixelSync, tak Intel má pouze APU.
Tady je nějaký článek o PixelSync:
PixelSync

a tady je něco o adaptive transparency z toho článku:
Adaptive Transparency
pokud je Tonga DX12 GPU (což jsem přesvědčený že je, viz Carrizo), tak by se tohoto GPU měly tyto featury týkat také. Intel GPU mají stále několik limitujících faktorů a z článku jsem naopak nabyl dojmu, že AMD i Nvidia GPU jsou v tomto ohledu ve výhodě.

To, že se tím AMD nepochlubila u Carrizo nezmamená IMHO vůbec nic, protože prvotní informace nikdy neobsahují kompletní možnosti GPU, ale jen výcuc vlastností a delta komprese spíše mluví ve prospěch Tongy protože použití adaptivne transparency má velký dopad na propustnost, pokud ovšem nepoužiješ nějaký chytrý algoritmus, který to omezí. :twisted:
Intel's claim is that current implementations of OIT require unbounded amounts of memory and memory bandwidth (bandwidth requirements can scale quadratically with shader complexity). Given that Haswell (and other integrated graphics solutions) will be more limited on memory and memory bandwidth than the highest end discrete GPUs, it makes sense that Intel is motivated to find a smaller footprint and more bandwidth efficient way to implement OIT.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: DX12 kompatibilní jsou i R9 290 a R9 280 a možná i další. Koukni se ještě na tu implementaci adaptive transparency, jsou tam příklady o kolik byl AdA rychlejší než klasický, jsou tam nárůsty od 7-40 násobků s tím, že na většinu efektů není třeba použít MSAA.

Intel by nikdy nedělal nic, co by se mu nehodilo do krámu a protože dGpu nemá je tam jasný záměr pro APU.
Ale klidně počkáme a uvidíme :)
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

webwalker píše:@del42sa: DX12 kompatibilní jsou i R9 290 a R9 280 a možná i další. Koukni se ještě na tu implementaci adaptive transparency, jsou tam příklady o kolik byl AdA rychlejší než klasický, jsou tam nárůsty od 7-40 násobků s tím, že na většinu efektů není třeba použít MSAA.

Intel by nikdy nedělal nic, co by se mu nehodilo do krámu a protože dGpu nemá je tam jasný záměr pro APU.
Ano to jsou, je ale otázka jestli to u těch straších GCN bude opravdu plně hardware DX12 support nebo jen software, přece jen specifikace DX12 se ještě vyvíjí....

Na link jsem se samozřejmě díval a proto jsou mé závěry takové jaké jsou. Vše je to o programovatelnosti shaderů a flexibilitě architektura GPU, která u Intelu určitě zdaleka není taková jako u ostatních dvou výrobců.

z posledního slajdu:
Conclusions
AT is a new high - performance OIT algorithm for DX11 class GPUs
Excellent image quality – E.g.: enables nicely anti-aliased foliage without MSAA
Easy to integrate with modern rendering engines
a ještě další (tentokrát negativa):
AT Limitations
•Same unbounded memory requirements of A-buffer
Current APIs issue, could be addressed on future APIs
–Poor performance vs. running out of memory
10% of high-end GPU memory to render up to ~15MFragments
•Screen-space tiling helps avoiding memory issues
–Render geometry N times with scissoring
–Performance impact (~50%fillrate reduction with 4 tiles)
•Per-tile frustum culling could improve performanc
z toho vyplývá, že tuto techniku může používat jakékoliv DX11 capable GPU, tedy i Tahiti například jen by to bylo bez nějakého chytrého algoritmu šetřícího bandwidth s poměrně dost vysokým performance hitem a zvláště u APU jako je Carrizo by byl dopad na výkon neakceptovatelný!


//edit Wilik - promaz OT, diskuze je o grafice, ne o diskutujicich
//edit Wilik - porovnavani vykonu se resi v sekci Rady s nákupem a porovnání
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: Neakceptovatelný?

Tady je ještě něco od Huddyho, který tenkrát děla pro intel:
http://www.expertreviews.co.uk/processo ... imisations

Tady je Grid2 běžící na Haswellu s AVSM a AOIT
https://www.youtube.com/watch?v=JaqZFhSPmn8
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“