Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 6. duben 2020, 10:00

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 124 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 20:56 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 08. únor 2006
Nahoru
No pokud se nemýlím, tak byly avízovány u Tongy nějaké změny ve zpracování komprese textur. Jestli to bude mít vliv na výkon při AF se ukáže až v testech. Možná to ale bude jen v souvislosti se zmenšením šíře paměťové sběrnice.

_________________
MB: ASUS P9X79 PRO, CPU: Intel Core i7-4930K OC 4,4 GHz, FAN: Noctua NH-D15, RAM: Kingston 64GB DDR3 2400MHz CL11 HyperX Series, SSD: 2x Samsung SSD 840 Pro 256 GB, HDD: 2x WD Red 2 TB, GPU: SAPPHIRE R9 290 + ARCTIC Cooling Accelero Xtreme III OC+43% 1270/6680 MHz, PSU: Seasonic Platinum Series 660 W, CASE: FRACTAL Define R4 Arctic White – Window, OS: Windows 10 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: Apple Cinema Display 30" 2560x1600 Alternativně Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 6 Plus


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:06 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
havli napsal:
Dobre. Predpokladam ale, ze to je jen papirove vylepseni, co se nikde neprojevi. A kdyz uz, tak ne na slabych mistech v podobe AF a TRAA, coz?
Asi jsi nečetl předchozí zprávy, což?


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:09 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru
havli: Pokud za papírové vylepšení považuješ změny, které čipu umožňují při nižších taktech jádra a o třetinu snížené paměťové propustnosti dosahovat vyššího výkonu, než jaký nabízel předchůdce a to při spotřebě snížené o 60 wattů, pak máš pravdu.

PET5: Jestli myslíš delta kompresi zmiňovanou v souvislosti s APU Carrizo, tak to se netýká textur (ty už komprimované jsou).


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:26 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Krteq:
Mesic a pul... to je na muj vkus az moc predchozi. :oops: Kazdopadne jsem zvedavej, co z toho nakonec bude - tj. jestli to nove TRAA bude fungovat vsude, vcetne starych her. Nebo to bude jen dalsi typicka AMD technologie typu treesFX, trueaudio, fyzika akcelerovana pres GPU, atd. To vsechno je v lepsim pripade implementovane v jedne/dvou hrach, v horsim jen na papire.

no-X:
Zatim se o realnem vykonu nic nevi, stejne tak spotreba je neznama. Krom toho je predchudce ponekud neefektivni a zatizen spoustou zbytecnosti v podobe GPGPU. Jsem zvedavej spis jak dopadne vykon a spotreba ve srovnani s HD 7870 / 270x.

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:34 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Unordered Access View je standardní technika v DX11/OGL 3.x+. Nevím, proč by to nemělo fungovat :roll:


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:34 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@Krteq: Tohle je imho záležitostí až další generace PI a ne Tonga.

@Havli: No ty zbytečnosti právě konkurenci jaksi chybí. Mimochodem, proč bys Tonga měl srovnávat s HD7870?

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:42 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
@webwalker:

tady je ta původní zpráva z Videocardz a ta mluví explicitně o Tonga a Iceland. Jediné u čeho si nejsou jistí je ona Hawaii XTX (podle mě se jedná GPU Fiji a ta spadá už do PI)

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:46 
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 24. únor 2004
Bydliště: Č.Budějovice
Nahoru
havli napsal:
Zatim se o realnem vykonu nic nevi.

Takhle obecná konstatování mohou být silně zavádějící - nemluv prosím za ostatní. Někdo neví, někdo... se jenom usmívá :-)


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:49 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Takovych veci, co by mely fungovat a nefunguji je spousty...

GPGPU je tady s nami uz roky, porad se mu prorokuje zariva budoucnost, ale realita je nekde jinde. Snad jedine sirsi vyuziti bylo v coin miningu - ale to je jen paleni elektriky bez realneho uzitku. Cili GPGPU je zbytecnost a jeste dlouho bude.

S 7870 srovnavam, protoze je to tak nejak logicke - relativne male mainstream GPU, stejna pozice na trhu, podobna cena pri uvedeni. Nastupce Tahiti Tonga to neni. Stejne jako HD6800 nebyl nastupce HD5800 napriklad.

no-X: nekdo nevi, nekdo ma plny HDD marketingovych slajdu od AMD a dela, ze vi...


//edit Wilik - upraveno


Naposledy upravil havli dne st 27. srpen 2014, 21:51, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:50 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@del42sa: Tam se mluví o Tonga, Iceland, Hawaii XTX a o nové GCN. UAV se ale týká právě té nové GCN a ne Tonga. Imho Fiji je až PI, takže ten nejbližší velký čip by měl být spíše Maui.

@havli: Tak to docela možná budeš překvapen.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 21:57 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
ale Tonga není jen minor update Southern Islands jako bylo GCN1.1, ale je to opravdu nová architektura Volcanic Islands,proto bych ty nove featury uplně nevylučoval. Hawaii není čistá VI a proto si Videocardz nejsou jisti že bude nové featury také podporovat (narozdíl od Tonga a Iceland)

to že je Fiji PI jsem už psal, na tom se shodneme.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 22:02 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@del42sa: Já myslím, že by se s UAV pochlubili u Carrizo, tak jak to udělali s tou delta kompresí barev. UAV bude tedy s největší pravděpodobností záležitostí až PI (řada 300)

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 22:07 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
webwalker napsal:
@del42sa: Já myslím, že by se s UAV pochlubili u Carrizo, tak jak to udělali s tou delta kompresí barev. UAV bude tedy s největší pravděpodobností záležitostí až PI (řada 300)


to zní logicky, otázkou je , jestli u tak slabého čipu jako je iGPU v Carrizzo má použití takové techniky vzhledem k výkonovému dopadu nějaký smysl. Delta comprese smysl určitě má vzhledem k limitaci pamětí (zvláště u APU)

Tím neříkám, že se nemůžu mýlit....

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 22:19 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@del42sa: Určitě by to dávalo smysl, protože jestli je pravda to, že UAV je AMD verze Intelovského PixelSync, tak Intel má pouze APU.
Tady je nějaký článek o PixelSync:
PixelSync

a tady je něco o adaptive transparency z toho článku:
Adaptive Transparency

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


Naposledy upravil webwalker dne st 27. srpen 2014, 22:31, celkem upraveno 2x.

 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 22:30 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
webwalker napsal:
@havli: Tak to docela možná budeš překvapen.

Ohledne GPGPU nebo vykonu/vlastnosti Tonga?

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 27. srpen 2014, 22:34 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@havli: No vzhledem k uarch je to Tonga spíše výkonnostním nástupcem Tahiti než Pitcairn.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 28. srpen 2014, 06:31 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
webwalker napsal:
@del42sa: Určitě by to dávalo smysl, protože jestli je pravda to, že UAV je AMD verze Intelovského PixelSync, tak Intel má pouze APU.
Tady je nějaký článek o PixelSync:
PixelSync

a tady je něco o adaptive transparency z toho článku:
Adaptive Transparency


pokud je Tonga DX12 GPU (což jsem přesvědčený že je, viz Carrizo), tak by se tohoto GPU měly tyto featury týkat také. Intel GPU mají stále několik limitujících faktorů a z článku jsem naopak nabyl dojmu, že AMD i Nvidia GPU jsou v tomto ohledu ve výhodě.

To, že se tím AMD nepochlubila u Carrizo nezmamená IMHO vůbec nic, protože prvotní informace nikdy neobsahují kompletní možnosti GPU, ale jen výcuc vlastností a delta komprese spíše mluví ve prospěch Tongy protože použití adaptivne transparency má velký dopad na propustnost, pokud ovšem nepoužiješ nějaký chytrý algoritmus, který to omezí. :twisted:

Citace:
Intel's claim is that current implementations of OIT require unbounded amounts of memory and memory bandwidth (bandwidth requirements can scale quadratically with shader complexity). Given that Haswell (and other integrated graphics solutions) will be more limited on memory and memory bandwidth than the highest end discrete GPUs, it makes sense that Intel is motivated to find a smaller footprint and more bandwidth efficient way to implement OIT.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 28. srpen 2014, 07:25 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@del42sa: DX12 kompatibilní jsou i R9 290 a R9 280 a možná i další. Koukni se ještě na tu implementaci adaptive transparency, jsou tam příklady o kolik byl AdA rychlejší než klasický, jsou tam nárůsty od 7-40 násobků s tím, že na většinu efektů není třeba použít MSAA.

Intel by nikdy nedělal nic, co by se mu nehodilo do krámu a protože dGpu nemá je tam jasný záměr pro APU.
Ale klidně počkáme a uvidíme :)

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 28. srpen 2014, 07:27 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
webwalker napsal:
@del42sa: DX12 kompatibilní jsou i R9 290 a R9 280 a možná i další. Koukni se ještě na tu implementaci adaptive transparency, jsou tam příklady o kolik byl AdA rychlejší než klasický, jsou tam nárůsty od 7-40 násobků s tím, že na většinu efektů není třeba použít MSAA.

Intel by nikdy nedělal nic, co by se mu nehodilo do krámu a protože dGpu nemá je tam jasný záměr pro APU.
Ano to jsou, je ale otázka jestli to u těch straších GCN bude opravdu plně hardware DX12 support nebo jen software, přece jen specifikace DX12 se ještě vyvíjí....

Na link jsem se samozřejmě díval a proto jsou mé závěry takové jaké jsou. Vše je to o programovatelnosti shaderů a flexibilitě architektura GPU, která u Intelu určitě zdaleka není taková jako u ostatních dvou výrobců.

z posledního slajdu:
Citace:
Conclusions
AT is a new high - performance OIT algorithm for DX11 class GPUs
Excellent image quality – E.g.: enables nicely anti-aliased foliage without MSAA
Easy to integrate with modern rendering engines
a ještě další (tentokrát negativa):
Citace:
AT Limitations
•Same unbounded memory requirements of A-buffer
Current APIs issue, could be addressed on future APIs
–Poor performance vs. running out of memory
10% of high-end GPU memory to render up to ~15MFragments
•Screen-space tiling helps avoiding memory issues
–Render geometry N times with scissoring
–Performance impact (~50%fillrate reduction with 4 tiles)
•Per-tile frustum culling could improve performanc
z toho vyplývá, že tuto techniku může používat jakékoliv DX11 capable GPU, tedy i Tahiti například jen by to bylo bez nějakého chytrého algoritmu šetřícího bandwidth s poměrně dost vysokým performance hitem a zvláště u APU jako je Carrizo by byl dopad na výkon neakceptovatelný!


//edit Wilik - promaz OT, diskuze je o grafice, ne o diskutujicich
//edit Wilik - porovnavani vykonu se resi v sekci Rady s nákupem a porovnání


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: ne 31. srpen 2014, 10:05 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
@del42sa: Neakceptovatelný?

Tady je ještě něco od Huddyho, který tenkrát děla pro intel:
http://www.expertreviews.co.uk/processo ... imisations

Tady je Grid2 běžící na Haswellu s AVSM a AOIT
https://www.youtube.com/watch?v=JaqZFhSPmn8

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 124 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 2 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.