Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 6. duben 2020, 10:13

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 124 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: po 1. září 2014, 10:35 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
webwalker napsal:
@del42sa: Neakceptovatelný?


asi si nerozumíme. APU mají už teď co dělat, aby se udržely na hranici hratelných fps především díky výrazné limitaci paměťové propustnosti. Tu IOT ještě dále snižuje a to především u slabých GPU nebo integrovaných GPU.(viz. AT limitation odstavec) Intel vyřešil onu paměťovou limitaci nějakým kvazi software/hardware řešením (jednotný paměťový prostor + nové DX extensions), které není úplně dokonalé, ale zřejmě funguje. AMD APU by bez nějakého podobného "smart" řešení narážela na podobné problémy, tj. zapnutí IOT by způsobilo výkonostní ztrátu, kterou naopak výkonné diskrétní grafiky tolik netrpí jak vyplývá s článku/prezentace.

Celá diskuze ale byla primárně o tom zda GCN třetí generace může podporovat IOT a vzhledem k tomu, že IOT je DX11 efekt, který má ale jisté limitace na současném DX11 API, dovolím si tvrdit,že Tonga jako DX12/HSA GPU může klidně IOT podporovat a není nutné kvůli tomu čekat na další generaci Pirate Islands. Haswell iGPU DX12 podporuje také stejně jako Tonga a také starší GCN karty a Nvidia GPUmohou IOT podporovat byť s určitými nedostatky. GCN je možná díky Mantle ve výhodě,protože Mantle (jak tvrdí AMD) umožní i takové efekty, které v DX nejsou zatím možné.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: út 2. září 2014, 10:25 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
HEAD napsal:
Tak kde sou ty recenze?
Zatím si můžeš projet hromadu slajdů k těm grafikám. :)
http://videocardz.com/51462/amd-officia ... ce-edition

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: út 2. září 2014, 10:44 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 27. listopad 2005
Bydliště: Usti n/L
Nahoru
NDA by melo vyprset ve 14:00.
Zase se to amd podarilo.Absolutne zadnej leak niceho.

_________________
CPU-Ryzen 3700x,MB-MSI B450 Tomahawk,PAMET-2x16GB Kingston HyperX Predator 3333Mhz@3733Mhz CL16 1T,HDD-SAMSUNG 840 120GB+Crucial MX500 500GB+Toshiba x300 6TB+WD Blue 6TB,GK-Sapphire 5700XT Nitro+@2050/14880,Zvuk-Sound Blaster Z,SKRIN-CM HAF 922,ZDROJ-Seasonic 750W


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: út 2. září 2014, 10:45 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
Tak ono asi nejde zase o tak očekávanou kartu aby kolem toho bylo tolik rušno, i když třeba o to bude větší překvapení

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: út 2. září 2014, 11:46 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
To bylo spíš naopak ne. To co bylo hypovaný až moc byl většinou propadák (např. thermi) a o čem jsme věděli prd, tak stálo za to (RV770).

Změny v uArch. sice nejsou tak zásadní, ale vypadají celkem OK. Jsem zvědav na recenze.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: út 2. září 2014, 12:57 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
HEAD napsal:
NDA by melo vyprset ve 14:00.
Zase se to amd podarilo.Absolutne zadnej leak niceho.
Jakto že žádný leak? :?
Specifikace jsou už dávno venku, "oficiální" výkon také (3DM firestrike, BF4...).
Chybí akorát recenze a ty většinou vycházejí až po NDA.


Hladis// Recenze a zkusenosti uz do nového tématu viewtopic.php?f=9&t=212472
//edit Wilik - promaz


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: pá 26. září 2014, 12:35 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
PC watch vyzpovídal Raja Koduriho na Indickém Eventu.

Plné jádro Tonga má údajně 32CUs a 384-bit sběrnici.
Obrázek

R9 285
Obrázek

Podle Koduriho je Maxwell takřka kopií "GCN 1.2".

http://pc.watch.impress.co.jp


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: pá 26. září 2014, 12:48 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Když je to takova "kopie", proc AMD nemá podobnou spotřebu, vykon a frekvence jako Maxwell ? No asi to takova "kopie" není. Maximalne mozna urcita podobnost. Plnou Tongu uz by taky mohli vydat, at se to da konecne srovnat.

http://videocardz.com/52834/full-amd-to ... -interface

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: pá 26. září 2014, 12:57 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Však má podobnou spotřebu. I Ache postoval reálné hodnoty TDP v Maxwell vlákně
Ache napsal:
Mimochodem TDP limity referenční GTX980 jsou podle biosu 180W/225W (+125%). Takže těch 165W je jen taková vycucaná hodnota (asi average spotřeba i při zásahu temp-limitu)....
Jinak tady nejde o podobnost ve spotřebě, ale v uArch, tedy stavbě a uspořádání bloků :roll:


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: pá 26. září 2014, 16:40 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
tahle část je důležitá:

Citace:
Tonga to support is the last function of the far right "GPU compute context switch (GPU Compute Context Switch)" and "GPU graphics preemption (GPU Graphics Preemption)" and the like. This means that in Tonga, AMD has reached the GPU architecture which is the goal of the HSA finally. At the stage where the GPU core of Tonga generation has been integrated into the APU, HSA architecture is perfected.

Citace:
Flexible context switch CPU like
At present, AMD does not claim to innovation in the HSA on the roadmap of Tonga but, Tonga's GPU core is the key to the end of the HSA in practice. One of the challenges of the current GPU is that flexible context switching is not possible. It is not possible while it is running a certain context, and switch to another context is interrupted. It is not possible to switch the context to be finished only from running all the kernel once. It does not have a mechanism that loads the context that was stored again when it was stored in the memory context you are running, load another context, and returns from the context.

Therefore, it is not possible to support virtualization flexibility in the GPU compute current GPU. Because if the graphics processing, the context would be flushed at the stage you draw a frame, there is no problem. However, the GPU compute, since it can not be switched during execution kernel, virtualization practical difficulty. The Tonga core and later, this issue is finally resolved, context switching of the CPU-style becomes possible. Context switch is controlled by hardware as well as the CPU.

Incidentally, AMD GPU current can cause context calculation in parallel up to 8. It also has become a context control, such as multi-core CPU, support 2 context (= 2 page table) can be in (Compute Unit) for each CU. In other words, I can reduce the granularity of context than CU. It is also to NVIDIA implementing context switching by Maxwell (Maxwell) generation, it is not enabled or currently implemented yet.

Citace:
We do not know the ROP has been implemented (Rendering Output Pipeline), whether the same as the 32 units (Radeon HD 7900) Tahiti, is whether the 48 units that correspond to the memory controller. ROP clusters correspond one-to-two or one-to-one to the memory controller normally. However, because the AMD is to allow the previous arrangement of irregular 1: 1.5, the possibility of the same unit 32 Tahiti is high. However, for performing memory bandwidth compression in Tonga, is not without the possibility of unit 48.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: ne 5. říjen 2014, 11:16 
Červená karta
Červená karta

Založen: 04. květen 2013
Bydliště: SNV
Nahoru
Bingooo 3gb vram, 384bit. Som zvedavy na unlock.

The specs should look like this :
GCN Cores : 2048
Memory Interface : 384bit
Memory : 3GB GDDR5 @ 5.5Gbps

Read more: http://wccftech.com/nvidia-gtx-960-amd- ... z3FGRbq3X5


Hladis//Edit postu, tady se neresi Maxwel.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: po 27. říjen 2014, 11:28 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Jak se zdá, tak plná verze Tongy se neobjevila z toho důvodu, že ty nejlepší jádra AMD rezervovala pro Apple. :)

Citace:
On the off chance I sent him an email asking about the frequency, number of SPs, ROPs etc, to which he kindly sent me a chart (that compared it with various other AMD GPUs) and added- "I found this table that gives some of that info. The only correction I would make is that the M295X in the iMac has a core clock of 850MHz, according to Luxmark. Also it has 32 Compute Units".


http://semiaccurate.com/forums/showpost.php?p=223903&postcount=41

http://semiaccurate.com/forums/showthread.php?t=8298&page=5

Citace:
I personally believe Tonga is a GPU primarily for Apple and FirePro. It is the higher-end m295x for iMac, possibly replacing the D300/500/700 in Mac Pro, and as the w7100 FirePro. All the lesser-binned products can be used as cheap R9 285s (selling leftover chips that don't make the cut - there will be plenty)

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: po 27. říjen 2014, 12:54 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
No, to by vysvětlovalo lecos :) Ale my chceme full Tongu i do desktopu, ne jen do nahnilých jablek.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: po 27. říjen 2014, 17:47 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Tohle neni poprvé co se leze Applu do zadku. Dam několik příkladů z minulosti co se netýkaj AMD a přesto se staly.

První příklad, zapoměl jsem název firmy kterou to stálo život, ale je to ještě z dob power čipů. Při stárnoucí G4ce v laptoptech a nemožnosti portnout nenažranou G5tku do mobile segmentu stál apple před problémem. G4ka sice stále stačila protože v x86 sféře bojovala K7 s Netburstem, ale kor výhled K8 a dále nevěstil nic dobrého, IBM architekturu tlačila mainframe only už neměla zájem do budoucna dělat ekonomické desktop či laptop čipy. Takže Apple stál před problémem, dělat na tom sám nebo přejít na x86. Nakonec se rozhodl přejít na x86 a první experimenty začaly už v době netburstů, nakonec přešel poprvé s core1 a vše přešlo s Core2. Nicméně už v době kdy měl rozhodnuto nechal vyvíjet vylepšenou G4 s featurkama z G5. Apple nakonec zakázku nezaplatil, vše odmítl protože šel na x86, ta firma pak dříve než stihl začít soud krachla a Apple jí koupil celou za zlomek ceny.

Další příklad, doba Core2 a vrcholu Nvidie v chipsetech. Nvidia tehdy připravovala po úspěchu slabého Ionu další chipset, architektura ale vycházela z prvních DX10 40nm čipů a čip měl mít 48 SP! Tzn bejt 3x silěnší než původní ION, na tu dobu pro integrovanou grafiku šílenej výkon, ala deklasoval by jakoukoliv integrovanou grafiku do příchodu APU. Problém bylo že slabej Atom neuživil ani onen ion, a vejš byly dedikovaný grafiky, takže Nvidia nakonec tento projekt dokončila, ale podepsala exkluzivitu pro Apple a tento chipset existoval ale montoval se jen do poslední Core2 based Airů s NV chipsetem, myslim možná i do některejch mac mini. IGP v nich je silnější než cokoliv co NV kdy vydala do x86 sféry.

Poslední příklad uvedu Intel Iris grafiku s 128MB L4 pro framebuffer. Testy ukázaly že byla rychlejší ak APU od AMD, nicméně slabá penetrace a cenová politika Intelu nebyly způsobený jen Intelem, nicméně také tím že opět kejvnul na exkluzivitu pro apple a Intely s Iris se dodávaly asi půl roku prakticky výhradně pro haswell-based mobilní macy. To samé thunderbolt, rovněž byl dlouho exclusive pro Apple což napomohlo jeho mizernému rozšíření. To samé předtim rychlej Firewire 800. Krom mac světa to nepoužíval snad nikdo, přičemž kdyby se to rozšířilo nikdo by ever nepotřeboval USB 3.0, to poroti tomu i po tolika letech vypadá (a je) shit rozhraní.

Tudiž AMD v tom neni zdaleka samo kdo se nechal Applem svázat do dohodou, stylu radši ztratim část trhu a neuvedu dobrej produkt kterej mam v kapse než abych řekl ne oh velkému božskému Applu.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 29. říjen 2014, 15:34 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Radeon R9 M295X s čipem Tonga - specifikace a první testy


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 29. říjen 2014, 15:49 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
už aby tu ty karty byly, ale víc se těším na Fiji :D

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 29. říjen 2014, 15:51 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Jj, fušál, kobliha a zlatý párek :lol:

Ale to je zas do jiného vlákna.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 30. říjen 2014, 15:15 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 15. září 2009
Bydliště: Hradec Králové
Nahoru
Takze plne jadro ma jen 2048sp... cili zazraky se nekonaji. O moc vetsi vykon nez na stare 280X se neda cekat, pokud vubec 285X v desktopu bude. Ani se nedivim, ze tyhle jadra radsi prodaji applu, nez aby je montovali na VGA, co budou jen hnit nekde na sklade.

_________________
Ryzen 7 3700X ; ASRock AB350 Pro4 ; 32 GB DDR4 2666 ; Gigabyte GTX 1080/11 ; V300 240 GB + 6 TB / 7200 rpm ; Acer XF270HU
Retro PC: Xeon X5687, Radeon X850 XT, 4 GB DDR3, Win98SE; Athlon XP 3000+, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Win98SE; Pentium III-S 1400, Voodoo2 12MB SLI, 256MB SDR, AWE32 28MB, Win98SE & DOS
Retro PC: ThinkPad 600
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 30. říjen 2014, 15:19 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Tady někdo čekal zázraky? Vždyť o těch 32 CUs víme už od září :)

Nárůst v CineBench vypadá celkem slušně, ale pro tebe bude odpad vše co má na sobě značku AMD :mrgreen:


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Tonga (R9 2xx) - informace, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 30. říjen 2014, 15:33 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Podle něj se ale bohužel nedá skoro nic usuzovat, zkus si jej na desktopu. Většinu času bude GPU load malej půjde jen o to jak si driver poradí s požadavky geometrie, je to jak jiné profi OGL aplikace. Kor to nejde srovnávat vs mac kde je samo sebou cinebench jinej, jinej OS, jiný drivery a na těchto OS jde prakticky jen o driver, ala je hezký že máme srovnání se 780TI která pro mac vůbec neexistuje a někdo jí tam rozjel tak že jí připojil do PROčka nebo nedejbože přes hackintosh či tunderbolt a skrze modlej driver.

Dotyčný by měl zkusit nahrát win na ten novej Imac, pokud teda win driver AMD tuhle kartu podporuje. Pak by stačilo vzít prodejnou tongu hodit jí na stejný takty a porovnat rozdíl.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 124 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 1 anonymní


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.