Stránka 10 z 185

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: stř 21. zář 2016, 08:19
od CageJ
Potom mám asi zle info o číslach.

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: stř 21. zář 2016, 08:57
od ifkopifko
del42sa píše:to teda nedává, protože to nefunguje tak jak ty si myslíš.
Hawaii and the other Radeons can only filter FP16 texture formats at half the usual rate
Hawaii : half rate (FP32/FP16)
Tonga: 1:1 (FP32/FP16)
Vega: 1:2 (FP32/FP16)
Pascal (GP100 only): 1:2 (FP32/FP16)
Je ti dúfam jasné, že tu pletieš piate cez deviate... Reč bola o výpočetnom výkone a ty sem miešaš texture filtering/throughput (tá citácia ohľadne Hawaii, ak by si nevedel.). Hlavne že ty vieš ako "to funguje". :roll: Priestoru je tu dosť, môžeš byť konkrétnejší...

Inak k tomu jasaniu, že by natívna podpora FP16 u Vegy mala znamenať že "shader core je opravdu zcela nové"... zmeny v podpore FP32 vs FP64 sme u GCN mali, bolo vždy shader core zcela nové? Ak áno, prinieslo to nové shader core nejaký citeľný benefit pre hráčov?

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: stř 21. zář 2016, 09:50
od del42sa
CageJ píše:Potom mám asi zle info o číslach.
je klidně možné že ty informace ve Videocardz interpretovali chybně... těžko říct. AMD v podstatě neoficiálně o refreshi Polaris informovala hned při vydání. Na druhou stranu bylo by logické očekávat, že Vega 11 bude větší čip než Polaris 10 a spíše by mohl vyplňovat mezeru mezi P10 a Vega10. Tohle ale zase na druhou stranu s přehledem zastane ořezaná VEGA 10, takže se nejspíš necháme překvapit :D

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: stř 21. zář 2016, 10:49
od Dolan
64CU na takte 1,46 GHz? Má to byť rovnaký proces ako Polaris predsa, nešlo by to teda cez 300W?
DOC_ZENITH píše:... Heh, kdo ví, možná AMD opět vytahne zajíce z pytle ala odhalí že jejich arch toho umí více než si mysleli, ala odhalí další skrytej potenciál. Nebo je třeba jen dorobnej upgrade font-endu aby to GPU dokázalo zpracovat ale samotné SP to dovedou. Protože ruku na srdce, v době kdy GCN přicházelo ňáké FP16 či INT8 nikoho nezajímalo. Dodnes to nikoho moc nezajímá, jediné na co se to používá (a kdoví jak je to v praxi, tohle říká marketing NV ve snazet udat savé předražené profi karty) je AI learning. Tak se klidně mohlo stát že se na to podívali a zjistili že jejich arch to defakto dovede také jen s min změnami. Ono to dává i logiku že by výpočet s poloviční přesností měl dávat 2x takovej výkon.
A AI je asi prehypované ale posledných pár rokov to je trend v analýze dát a dosť veľa veľkých spoločností tomu verí. Preto tu je P100, preto Intel narýchlo vydáva Knightmill, preto si niektoré firmy stavajú ASIC na ML a dokonca aj SPARC M7 k tomu má čiastočnú hardvérovú akceleráciu. Vlastne sa čudujem, že AMD ešte nič nevydalo.

A obávam sa že zmena fron-endu by stačila možno na int ale pri fp sú potrebné napríklad najmenej dve normalizácie navyše, čo by už bolo hardvérovo dosť náročné, a keby to podporovali tak by sme tu už dávno nejaké FP16 AMD mali.

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: stř 21. zář 2016, 11:01
od del42sa
Přesně tak. Pokud je mi známo, tak až Tonga (GCN3) přinesla nativní FP16 precision. Předchozí generace (GCN2/GCN1) to nepodporovala/neuměla nebo případně emulovala s nějakým propadem výkonu. Hlavním důvodem použití FP16 je úspora energie.Evidentně je to ale něco s čím počítají do budoucna všichni včetně Intelu.

\\tak jsem si prošel podrobně znovu CI and VI ISA Guides a FP16 vectorové ALU instrukce byly opravdu přidány až s GCN3 (Tonga ) a předchozí verze GCN včetně Hawaii GPU FP16 vektorové ALU instrukce vůbec nepodporují ! V žádné formě (takže co tu naznačoval DocentZenith a na co jsem upozorňoval, že při FP16 musí mít automaticky 2x takový výkon není pravdou, pokud na to není ALU stavěná ) Zároveň jsem si uvědomil, že FP16 texture logic je nezávislá na shader core a jde o jednu z fixních funkcí....
Tabulka kterou postoval Yuri.cs to ukazuje jasně. U Tonga došlo k přepracovaní samotného shader core a dolnění nových funkcí (proto má GFX Tonga vyší číslo než u Hawaii) Pokud má Vega GFX9, je to opět proto, že shader core bylo přepracováno a umí toho víc než předchozí generace. :)

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: stř 21. zář 2016, 11:26
od Dolan
Na to "KNM" som vážne zvedavý. Má to výsť už budúci rok a podľa slidu z IDF to má mať niekoľko krát vyšší výkon ako KNL (v FP32). Ale nieje tu ešte ani náznak toho, ako by ten výkon chceli dosiahnuť, už KNL má 720mm2 a spotreba ide až k 250W, a keďže 10nm je ešte v nedohľadne, tak jediný spôsob ako by to mohli dosiahnuť, je použiť 16nm proces. :D

...alebo osekať FP64... Tak či tak, bude to zaujímavé.

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pát 23. zář 2016, 11:20
od del42sa
AMD jde stejnou cestou jako Nvidia. Vega10 i Navi 10 podporují výpočty s dvojitou přesností (FP64) jen 1/16 výkonu v FP32.

7nm Vega20 má být HPC čip s podporou FP64 s 1/2 FP32.Takže stejně jako GP100.

http://www.cnews.cz/dalsi-podrobnosti-g ... ernici-gmi

že by tedy 7nm Vega20 nahradila údajně zrušený "Greenland" a nebo bude 14nm GPU použité v HPC APU podporovat výpočty v dvojité přesnosti s poloviční rychlostí ? To by opět znamenalo dva odlišně konfigurované čipy a vysvětlovalo by to ty různé názvy v podstatě stejného produktu( Greenland a Vega10 ) V HPC segmentu by podpora FP64 při přijatelné rychlosti smysl dávala....
Možná jen špatně interpretované informace vedly k chybným závěrům o zrušení Greenlandu a oba produkty budou koexistovat vedle sebe. A nebo je informace od CH.D. pravdivá a v tom případě AMD posune vydání HPC APU původně plánovaného na rok 2017 tak aby korelovalo s výrobou na 7nm.

Popravdě ale mnohem větší smysl dává informace, že Vega20 bude stejně jako Vega10 14nm čip a pujde o HPC čip a teprve NAVI bude na 7nm.... Je možné že to ve Videokardz popletli . Viz:
http://fudzilla.com/news/graphics/41669 ... -late-2017
http://fudzilla.com/news/processors/416 ... -gray-hawk
http://fudzilla.com/news/graphics/41671 ... early-2019

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 26. zář 2016, 17:30
od del42sa
http://phoronix.com/scan.php?page=news_ ... -GCN-Early
AMD GCN GCC port at this month's GNU Tools Cauldron conference in the UK. As of earlier this month he characterized the GCC GCN port as being around 3,000 lines of new code and enough that simple kernels written in C work, but only a subset of the integer scalar/vector ISA is currently implemented.
To avoid any confusion, this is about using GCC to compile code for the GCN ISA, as opposed to running GCC itself on the AMD GPU.
Primarily designed for graphic cards, but with parallel computation in mind
GCN code generator is needed to complete HSA infrastructure (currently we rely on a proprietary finalizer) Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pát 30. zář 2016, 10:47
od del42sa
http://www.amkor.com/go/2-5D
http://www.globalfoundries.com/foundry- ... tion-stage
McCann said GLOBALFOUNDRIES is the only foundry to have 32nm TSVs in high-volume production.

“The combination of GLOBALFOUNDRIES with IBM’s Microelectronics division brings new opportunities, including high-density stacking applications. Being the only Foundry with HVM experience on high-density 3D TSV in logic, we bring credibility to the marketplace,” McCann said. In addition to TSV’s in 3D, GLOBALFOUNDRIES designs and develops 2.5D silicon interposer products in-house for volume manufacturing at OSATs, “providing the best combination of design skills with a low-cost production path.”
Putting together high-bandwidth memory with graphics processors is a particularly important area going forward, James said, one that will take advantage of the interposer experience at the GLOBALFOUNDRIES Fishkill, N.Y. fab.
GPU Vega 10 by prý mohlo vyjít ještě letos. Ale jen v profi grafických kartách

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 3. říj 2016, 20:41
od Krteq
Zajímavost v článku na DF
DigitalFoundry píše:In short, there's more to PS4 Pro's enhancements than teraflop comparisons suggest - and we understand that there are more 'secret sauce' features still to be revealed. At the PlayStation Meeting, Sony staff told me that the enhancements made to the core hardware go beyond the checkerboard upscaling technology, and the new instructions certainly support Mark Cerny's assertion that the PS4 Pro possesses graphics features not found in AMD's current Polaris line of GPUs. Interesting stuff, and we look forward to learning more.
Digital Foundry: Hands-on with Mantis Burn Racing on PS4 Pro

Že by si AMD přeci jen na těchhle semicustom GPUs/APUs zkoušelo nové technologie a features, které pak implementuje do svých čipů?

Rekapitulace:
  • Xenos - arch. unifikovaných shaderů dlouho před DX10
  • APU v XBONE/PS4 - hybrid mezi GCN Gen. 1 (Tahiti) a Gen. 2 (Hawaii)
  • APU v PS4 Pro - hybrid mezi Polaris a ??? - možná něco z Vegy
//fixed, dík :oops:

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 3. říj 2016, 21:08
od havli
[rejp]R520 urcite unifikovane shadery nema, radsi R500 :P [/rejp]
// v pohode

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: úte 4. říj 2016, 15:32
od del42sa
Krteq píše:Zajímavost v článku na DF
DigitalFoundry píše:In short, there's more to PS4 Pro's enhancements than teraflop comparisons suggest - and we understand that there are more 'secret sauce' features still to be revealed. At the PlayStation Meeting, Sony staff told me that the enhancements made to the core hardware go beyond the checkerboard upscaling technology, and the new instructions certainly support Mark Cerny's assertion that the PS4 Pro possesses graphics features not found in AMD's current Polaris line of GPUs. Interesting stuff, and we look forward to learning more.
Digital Foundry: Hands-on with Mantis Burn Racing on PS4 Pro

Že by si AMD přeci jen na těchhle semicustom GPUs/APUs zkoušelo nové technologie a features, které pak implementuje do svých čipů?

Rekapitulace:
  • Xenos - arch. unifikovaných shaderů dlouho před DX10
  • APU v XBONE/PS4 - hybrid mezi GCN Gen. 1 (Tahiti) a Gen. 2 (Hawaii)
  • APU v PS4 Pro - hybrid mezi Polaris a ??? - možná něco z Vegy
to je docela dobře možné a zároveň poměrně elegantní způsob jak z těch semicustom dealů vytřískat maximum pro firmu.
Originally Posted by DigitalFoundry
we already knew that the Pro graphics core implements a range of new instructions - it was part of the initial leak - but we didn't really know exactly what they could actually do. As we understand it, with the new enhancements, it's possible to complete two 16-bit floating point operations in the time taken to complete one on the base PS4 hardware. The end result from the new Radeon technology is the additional throughput required to making Mantis Burn Racing hit its 4K performance target, though significant shader optimisation was required on the part of the developer.
btw ten dvojnásobný výkon v 16bit FP má přinést právě až Vega10

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 10. říj 2016, 08:41
od del42sa
http://diit.cz/clanek/vega-10-v-roce-20 ... pecifikace
AMD podle tohoto zdroje upravila organizaci i strukturu SIMD bloků tak, aby bylo možné paralelně zpracovat vlnoplochy (wavefront) s odlišnou délkou. Pokud se tato informace potvrdí, bude to znamenat nejzásadnější zásah do grafické architektury AMD od uvedení první generace architektury GCN
The structure and configuration of SIMD units is entirely new. Each SIMD is now capable of simultaneously processing variable length wavefronts. It also includes clever new coherency features to ensure peak stream processor occupancy in each compute unit at all times and reduce access times to cache and HBM. Memory delta color compression has also been improved

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 10. říj 2016, 09:53
od yuri.cs
WCC-click-bait jen vytahnul ten pul roku diskutovany patent. Link si nejdete tady nebo na B3D.

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 10. říj 2016, 10:17
od Krteq
Jj, to schéma CU je převzato z AMD patentu podaného 18. září 2014 a zveřejněného letos v březnu.

Heterogenous Function Unit Dispatch in a Graphics Processing Unit

Otázka jestli to bude implementováno ve Vega čipech nebo až v Navi.

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 10. říj 2016, 10:30
od del42sa
http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... 1#p9100411
Mumak píše:Ten chip naozaj vyzera interne velmi odlisne od vsetkeho co bolo doteraz..."

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 10. říj 2016, 10:43
od Krteq
Jen dotaz, kdo je Mumak a jak moc spolehlivý zdroj je/má?

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 10. říj 2016, 12:07
od del42sa
yuri.cs píše:WCC-click-bait jen vytahnul ten pul roku diskutovany patent. Link si nejdete tady nebo na B3D.
upřímně, kdyby tohle už dříve netvrdil Mumak ( že má být Vega/Greenland uplně odlišný čip od předchozích GCN tak se tím ani nebudu zabývat, protože většinu toho co postne WCCFTECH je opravdu trash, ale díky infu od Mumaka má tahle "zpráva" naprosto jinou váhu ať už s ní přišel kdokoliv .....

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pon 10. říj 2016, 12:57
od DOC_ZENITH
Doufejme že se to povede, AMD to potřebuje jako sůl. S 980TI do Pascalů nepůjdu, ale Vega pokud by byla povedená má šanci.

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Napsal: pát 21. říj 2016, 13:51
od blekota je boss
Zajímavej článek na eurogameru o fičurách GPU PS4 Pro
pojednává mimojiný i o tom, že zvládá 16bit operace s dvojnásobnou rychlostí, novej buffer pro vyhlazování atd atd. takže někde na cestě mezi Polarisem a Vegou.
zajímavý je taky zjištění, že desktop gpu často vychází z předlohy z konzolí a ne naopak
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... es-machine