Re: AMD Vega - Info, spekulace
Napsal: stř 21. zář 2016, 08:19
Potom mám asi zle info o číslach.
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
Je ti dúfam jasné, že tu pletieš piate cez deviate... Reč bola o výpočetnom výkone a ty sem miešaš texture filtering/throughput (tá citácia ohľadne Hawaii, ak by si nevedel.). Hlavne že ty vieš ako "to funguje". Priestoru je tu dosť, môžeš byť konkrétnejší...del42sa píše:to teda nedává, protože to nefunguje tak jak ty si myslíš.Hawaii : half rate (FP32/FP16)Hawaii and the other Radeons can only filter FP16 texture formats at half the usual rate
Tonga: 1:1 (FP32/FP16)
Vega: 1:2 (FP32/FP16)
Pascal (GP100 only): 1:2 (FP32/FP16)
je klidně možné že ty informace ve Videocardz interpretovali chybně... těžko říct. AMD v podstatě neoficiálně o refreshi Polaris informovala hned při vydání. Na druhou stranu bylo by logické očekávat, že Vega 11 bude větší čip než Polaris 10 a spíše by mohl vyplňovat mezeru mezi P10 a Vega10. Tohle ale zase na druhou stranu s přehledem zastane ořezaná VEGA 10, takže se nejspíš necháme překvapitCageJ píše:Potom mám asi zle info o číslach.
A AI je asi prehypované ale posledných pár rokov to je trend v analýze dát a dosť veľa veľkých spoločností tomu verí. Preto tu je P100, preto Intel narýchlo vydáva Knightmill, preto si niektoré firmy stavajú ASIC na ML a dokonca aj SPARC M7 k tomu má čiastočnú hardvérovú akceleráciu. Vlastne sa čudujem, že AMD ešte nič nevydalo.DOC_ZENITH píše:... Heh, kdo ví, možná AMD opět vytahne zajíce z pytle ala odhalí že jejich arch toho umí více než si mysleli, ala odhalí další skrytej potenciál. Nebo je třeba jen dorobnej upgrade font-endu aby to GPU dokázalo zpracovat ale samotné SP to dovedou. Protože ruku na srdce, v době kdy GCN přicházelo ňáké FP16 či INT8 nikoho nezajímalo. Dodnes to nikoho moc nezajímá, jediné na co se to používá (a kdoví jak je to v praxi, tohle říká marketing NV ve snazet udat savé předražené profi karty) je AI learning. Tak se klidně mohlo stát že se na to podívali a zjistili že jejich arch to defakto dovede také jen s min změnami. Ono to dává i logiku že by výpočet s poloviční přesností měl dávat 2x takovej výkon.
AMD GCN GCC port at this month's GNU Tools Cauldron conference in the UK. As of earlier this month he characterized the GCC GCN port as being around 3,000 lines of new code and enough that simple kernels written in C work, but only a subset of the integer scalar/vector ISA is currently implemented.
To avoid any confusion, this is about using GCC to compile code for the GCN ISA, as opposed to running GCC itself on the AMD GPU.
Primarily designed for graphic cards, but with parallel computation in mind
GCN code generator is needed to complete HSA infrastructure (currently we rely on a proprietary finalizer) Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)
GPU Vega 10 by prý mohlo vyjít ještě letos. Ale jen v profi grafických kartáchMcCann said GLOBALFOUNDRIES is the only foundry to have 32nm TSVs in high-volume production.
“The combination of GLOBALFOUNDRIES with IBM’s Microelectronics division brings new opportunities, including high-density stacking applications. Being the only Foundry with HVM experience on high-density 3D TSV in logic, we bring credibility to the marketplace,” McCann said. In addition to TSV’s in 3D, GLOBALFOUNDRIES designs and develops 2.5D silicon interposer products in-house for volume manufacturing at OSATs, “providing the best combination of design skills with a low-cost production path.”
Putting together high-bandwidth memory with graphics processors is a particularly important area going forward, James said, one that will take advantage of the interposer experience at the GLOBALFOUNDRIES Fishkill, N.Y. fab.
Digital Foundry: Hands-on with Mantis Burn Racing on PS4 ProDigitalFoundry píše:In short, there's more to PS4 Pro's enhancements than teraflop comparisons suggest - and we understand that there are more 'secret sauce' features still to be revealed. At the PlayStation Meeting, Sony staff told me that the enhancements made to the core hardware go beyond the checkerboard upscaling technology, and the new instructions certainly support Mark Cerny's assertion that the PS4 Pro possesses graphics features not found in AMD's current Polaris line of GPUs. Interesting stuff, and we look forward to learning more.
to je docela dobře možné a zároveň poměrně elegantní způsob jak z těch semicustom dealů vytřískat maximum pro firmu.Krteq píše:Zajímavost v článku na DFDigital Foundry: Hands-on with Mantis Burn Racing on PS4 ProDigitalFoundry píše:In short, there's more to PS4 Pro's enhancements than teraflop comparisons suggest - and we understand that there are more 'secret sauce' features still to be revealed. At the PlayStation Meeting, Sony staff told me that the enhancements made to the core hardware go beyond the checkerboard upscaling technology, and the new instructions certainly support Mark Cerny's assertion that the PS4 Pro possesses graphics features not found in AMD's current Polaris line of GPUs. Interesting stuff, and we look forward to learning more.
Že by si AMD přeci jen na těchhle semicustom GPUs/APUs zkoušelo nové technologie a features, které pak implementuje do svých čipů?
Rekapitulace:
- Xenos - arch. unifikovaných shaderů dlouho před DX10
- APU v XBONE/PS4 - hybrid mezi GCN Gen. 1 (Tahiti) a Gen. 2 (Hawaii)
- APU v PS4 Pro - hybrid mezi Polaris a ??? - možná něco z Vegy
btw ten dvojnásobný výkon v 16bit FP má přinést právě až Vega10Originally Posted by DigitalFoundry
we already knew that the Pro graphics core implements a range of new instructions - it was part of the initial leak - but we didn't really know exactly what they could actually do. As we understand it, with the new enhancements, it's possible to complete two 16-bit floating point operations in the time taken to complete one on the base PS4 hardware. The end result from the new Radeon technology is the additional throughput required to making Mantis Burn Racing hit its 4K performance target, though significant shader optimisation was required on the part of the developer.
AMD podle tohoto zdroje upravila organizaci i strukturu SIMD bloků tak, aby bylo možné paralelně zpracovat vlnoplochy (wavefront) s odlišnou délkou. Pokud se tato informace potvrdí, bude to znamenat nejzásadnější zásah do grafické architektury AMD od uvedení první generace architektury GCN
The structure and configuration of SIMD units is entirely new. Each SIMD is now capable of simultaneously processing variable length wavefronts. It also includes clever new coherency features to ensure peak stream processor occupancy in each compute unit at all times and reduce access times to cache and HBM. Memory delta color compression has also been improved
WCC-click-bait jen vytahnul ten pul roku diskutovany patent. Link si nejdete tady nebo na B3D.
Mumak píše:Ten chip naozaj vyzera interne velmi odlisne od vsetkeho co bolo doteraz..."
upřímně, kdyby tohle už dříve netvrdil Mumak ( že má být Vega/Greenland uplně odlišný čip od předchozích GCN tak se tím ani nebudu zabývat, protože většinu toho co postne WCCFTECH je opravdu trash, ale díky infu od Mumaka má tahle "zpráva" naprosto jinou váhu ať už s ní přišel kdokoliv .....yuri.cs píše:WCC-click-bait jen vytahnul ten pul roku diskutovany patent. Link si nejdete tady nebo na B3D.