HEAD píše:Podle gamers nexus nebudou vsechny RTX hry na amd fungovat.Treba quake2 RTX pry nebude fungovat vubec.
Asi fakt pockam na 3070TI to bude sweet spot.
Ten Quak jde pustit i na NAVI - 1
Mě třeba nesedí moc výkon té 3080 ve Warzone - Radeon tam má 148 FPS a 3080 je pod ní. Jenže https://www.youtube.com/watch?v=Mq65rrwm9_o
Tady má 3080 152 FPS.
Chápu rozdíl může být v ram nebo cpu.. Chce to prostě počkat na real testy.
DOC_ZENITH píše: RT výkon vem čert to stejně všichni hned vypnou a konzole v tom taky budou impotentní takžé žádný kulervoucí RT celou tuhle generaci (cca 5-6 let) potřebovat nebudem), navíc jsou tam možnosti jak to ochcat a přilepšit si (třeba odrazy renderovat v polovičnim rozlišení a pod).
Tohle je post z vlákna o WD: legions na 3080ce
Sobo píše: vyssi nastaveni RT ovlivnuje pouze rozliseni reflexi, cehoz si v realu pri hrani moc nevsimnete, takze za me vic nez to zakladni medium asi nema moc smysl.
Možná to nebude až takovej problém i s impotentním výkonem jak se zdá.
Mimochodem PS5 má odhadovanej výkon v RT kolem 2060S/2070 a Xbox kolem 2080/2080S takže se to nějak využívat pravděpodobně bude ale pokud majitelé 3080tek klidně nechají základ protože to stejně v pohybu nevidíš tak to bude myslím v pohodě. Zoomování statických obrázků přenechám jiným.
Já se na raytracing těšil hlavně kvůli raytraced global illumination. Stíny postav a SS reflections se simulujou už pomalu dvacet let a nikdy mi to nevadilo (on to člověk stejně nepozná), ale to realističtější nasvícené celé scény jde poznat hodně. Škoda že se s touhle generací asi ještě úplně nedočkáme...
Až se s tim vývojáři naučí rozumně pracovat, tak to bude taky o něčem jiném. Ony je ty konzole naučí, támhle do PS2 s 4MB grafickou kartu také dokázali nacpat GTA SanAndreas bez loadíngů, přitom menší GTA 3 potřebovalo 3 loadingy mezi ostrovy.
Raytracing bude to samý... když budou vědět jak na to s mírou, tak se z toho jistě vymáčne víc, než jen louže na chodníku a odrazy výloh.
Chce to totiž nějaký standard, což by amd mohlo dost podpořit. RT je pořád taková "exotická" věc a každé studio to nebere ve smyslu "the way it's meant to be played"
Ache píše:Raytracing bude to samý... když budou vědět jak na to s mírou, tak se z toho jistě vymáčne víc, než jen louže na chodníku a odrazy výloh.
Pravda, lenže to tiež znamená, že v dobe, kedy sa s tým devs naučia poriadne pracovať, tak väčšina ľudí už nebude mať v kompe súčasnú generáciu grafík. Takže o čom sa tu vlastne bavíme?
Naposledy upravil(a) Srandista dne čtv 29. říj 2020, 22:17, celkem upraveno 1 x.
Mě RT za ty dva roky jako majitele už druhé RTX karty příliš nenadchlo a plně se přikláním ke srovnání s PhysX a HairWorks. Zažil jsem jeden wow moment v Control, když jsem tam poprvé viděl reálný odraz ve skle zarámovaného obrazu na stěně, a to je vše. Žádná spadlá brada, jako při prvním pohledu na Crysis s SSAO. Takže za dva roky jedna hra a "meh, pěkný" pocit - navíc hra, kterou bych si ani nekoupil, kdyby nebyla v bundlu.
GI a AO fake efekty postaru vůbec nevypadají špatně a hledat v nich nepřesnosti už není tak jednoduché, jako poukázat na SSreflection artefakty. Dále, RT odrazy vypadají děsně blbě, pokud tam jsou kompromisy v rozlišení, počtu rays, silný denoise atd... takže když už RT odrazy, tak na plný kule, jinak je lepší zůstat u starých fake jak kvůli kvalitě, tak FPS - dost bída.
Plnotučný pathtracing (Minecraft, Quake) je podle mě cesta vpřed, ale tam to chce brutální RT výkon pro render na nativ rozlišení, které je nutné pro nějakou kvalitu. To se ale bavíme o zásadním překopání všeho, co doteď známe, nicméně víc path traced remasterů bych si nechal líbit a za pár let klidně může být Dark Souls pathtracing verze a celá exploze zajímavých starších titulů pro tento tech
Takže RT bych zatím vůbec nebral jako faktor pro nákup, zato DLSS je bez jakéhokoliv rozepisování opravdová wow fíčura. Akorát to chce vidět na vlastní oči na velkém rozlišení proti nativu s nebo bez různých metod vyhlazování. Neposlouchat retardy, co posuzují kvalitu postprocesů z obrázků na netu na svém FHD TN notebooku.
Pod to se podepíšu taky SSR je hrůza, to už radši ty fake odrazy alá GTA 5 třeba - které nemizí při změně kamery a nedělají artefakty. Nicméně zrovna i ty RT odrazy musejí být počítaný s nějakou přesností, jinak to bude naškodu (teba Crysis Remastered - tam je ten RT fakt blbej vtip)
Ze zvědavosti by mě taky zajímalo, o co se jedná. Nějaká verze Quake 2 XP byla na videu údajně namodována na raytracing a provozována 5700 XT, ale o Quake 2 RTX s RT renderingem od nvidie nikde nic - jen diskuze na redditu, kde před rokem nepomohlo zrušení kontroly GPU, stále chyběly nějaké funkce (např. RT render) v ovladačích. Co přesně za verzi mělo jít spustit na Navi1 a ne na Polarisu, případně nějakej zdroj?
dneska jsem četl článek od no-xe a úplně se zapomnělo že první o Infinity cache psal RedGamingTech. Tohle není rozhodně o tom že by si plácal járta a čekal že se musí v něčem trefit, na takovou věc prostě musel mít nějaký zroj protože to věděl první a nikoho by nenapadlo že do klasickýho GPU narvou 128MB "ESRAM". To jen až tu bude zas hate na RedGamingTech jako zdroj, já patřil taky mezi ty co na to neklikaj protože je to jen clickbaiter.
Čo sa Quake II a path tracingu týka, existuje projekt, ktorý je brand agnostic. Ale RTX verzia na AMD grafikách fakt spustiť nejde, nakoľko im chýba potrebné graphic extension. https://amietia.com/q2pt.html
ArgCZ píše:dneska jsem četl článek od no-xe a úplně se zapomnělo že první o Infinity cache psal RedGamingTech. Tohle není rozhodně o tom že by si plácal járta a čekal že se musí v něčem trefit, na takovou věc prostě musel mít nějaký zroj protože to věděl první a nikoho by nenapadlo že do klasickýho GPU narvou 128MB "ESRAM". To jen až tu bude zas hate na RedGamingTech jako zdroj, já patřil taky mezi ty co na to neklikaj protože je to jen clickbaiter.
jojo, Hladis me tady za zdroj RedgamingTechu pekne vyplisnil tehdy
A on se ten huhlajici typek trefil skoro ve vsem - bude mit proste nejaky zdroj v / nebo velmi blizko AMD - ale samozrejme mi taky vadi, ze musi mit kazdy den clickbait video, kde trepe desetkrat to stejny - ale jo, nejak se asi zivit musi
Zajimavy je, ze rikal (cca mesic zpatky), ze se mnohem vic tesi na RDNA 3 nez RDNA 2 (by me zajimalo, co k tomu muze mit za info - resp. zda to nejake nadseni panuje u toho jeho zdroje od AMD), byt bude az kdovi kdy...hype vlacek ale muzem jeste nechat zaparkovany
Ryzen 5 5600 + Wraith Prism RGB, RTX 3070 EAGLE 8G, ASUS PRIME X470-PRO, Patriot Viper 4 32GB DDR4 3000Mhz, 2,25TB SSD, 1TB HDD, Seasonic Focus GX 650, Xigmatek Asgard, Dell U3023E PC2: Intel NUC 11 Performance Lite, Core i5-1135G7, Iris Xe, 32GB RAM DDR4 3200MHz, 1TB Samsung 970 EVO PLUS + Xbox Series X
Zatim RDNA 3 vypada podivne - Navi 31 je konfiguraci na chlup stejena jako Navi 21, jen novejsi jadro GFX 1100. Takze se primo nabizi shrink na 6nm nebo uz 5nm.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
V praxi bych rád chtěl vidět jakejsi reálnej budoucí scénář, ala jak si big Navi stojí oproti Ampere v RT kódu psanym "neutrálně" pro obecné DXR, ne "pro NV RTX" uvidíme jakej bude náskok Ampere poté. Doufejme že něco takového budeme mít v rukou na recenze.
Srandista píše:RTX verzia na AMD grafikách fakt spustiť nejde, nakoľko im chýba potrebné graphic extension.
Ja vim a to se pokouseli lidi to hacknout aby to slo, ale bez uspechu. Takze GaGyho "parky" jsou na smetaku i s varovanim a s tim i OT o tom, kdo si kupuje na co RTX.
mlrs píše: jojo, Hladis me tady za zdroj RedgamingTechu pekne vyplisnil tehdy
A klidne znova, AdoredTV se taky obcas v ty matlanici tolika spekulaci trefil, ale to z nej nedela zadny seriozni zdroj. O infinite cache se spekulovalo uz pred tim. Nebylo tezky, ze to nikdo tipne a trefi se. Za sebe mi asi muj tip o Navi stoprocentne nevyjde.
DOC_ZENITH píše:V praxi bych rád chtěl vidět jakejsi reálnej budoucí scénář, ala jak si big Navi stojí oproti Ampere v RT kódu psanym "neutrálně" pro obecné DXR, ne "pro NV RTX" uvidíme jakej bude náskok Ampere poté. Doufejme že něco takového budeme mít v rukou na recenze.
No já si myslím že dlouhodobě to nVidia bude mít velmi těžký - je na svoje RTX sama a bude ji stát velkou energii to někam tlačit. Ve finále si myslím že bude pár ojedinělých kusů.
AMD jde standardem spolu s Microsoftem + ovládlo trh konzolí - opět spolu s MS a dalším gigantem Sony.
Tihle věichni budou mít zájem na tom aby to nějak šlapalo na jejich HW.