Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je ne 8. prosinec 2019, 06:19

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 765 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39  další

Jak dopadne Navi ?
Koduri se upíše krví samotnému ďáblu a Navi rozšlape konkurenci na prach. 11%  11%  [ 13 ]
Jsem optimista, bude to na úrovni velký Volty. Rebellion!!! 13%  13%  [ 16 ]
Nenechám se znovu napálit. Bude to rádo za výkon malé Volty. 39%  39%  [ 47 ]
Epic Fail. Koduri je takový loser, že to pořádně nedá ani starého Pascala. 20%  20%  [ 24 ]
Jsem zelený ještírek ze souhvězdí Plejád, tam AMD nekupujem. 4%  4%  [ 5 ]
Ja bych všechny tyhle GPU zakázal, tyhle aféry jen každého otravují. 14%  14%  [ 17 ]
Celkem hlasů : 122
Autor Zpráva
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 17:14 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Raikkonen napsal:
Mimochodem jak tu kolovala ta tabulka s verzemi jednotlivých částí čipu u různých GCN čipů, neexistuje už i doplněná o Vegu? (jeden čas se tu spekulovalo, že by Vega mohla být vývojově starší, nežli Polaris)


Vega asi starší nebude, Polaris i Vega patří oboje původně pod Arctic Islands čipy ze společné rodiny. Jediné čím se navzájem liší je GFX9.0 u Vegy od GFX 8.0 u Polarisu.

Starší ale než Polaris bude některé IP použité u Vegy, Encodér/Decodér, tedy části ze kterých se lepí celý čip.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 17:22 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Raikkonen:
U novejsi roadmapy je u Navi jen Performance increase, takte buh vi jak to bude.
del42sa napsal:
Správný postup by byl, (stejně jako u Bulldozeru), takový produkt zaříznout a co nejrychleji přeskočit ve prospěch něčeho co bude fungovat hned od začátku, případně ten produkt profilovat pouze jako profi řešení a herní větev úplně nahradit něčím novým.
Existuje nejaka setrvacnost a to dal pojede. Pripadny Vega Refresh musí byt komplet uz hotov a Navi uz musí byt taky ve finale. Když zminujes Bulldozer, tak prisel Piledriver a nez se dostali k ZENu, tak to nejaky rok trvalo. Proto nahradit cim novym ? Nic jiného nejspis nemaji a za par mesicu nic zásadního neuklohni. Samotna Navi je ještě asi vazana na 7nm proces a muze byt stale na stejny bazi jako Vega. Pokud nejak posrali navrh jako kdysi u Bulldozeru, tak akorat ted budou lepit co se lepit da a vyraznejsi zmeny muzou delat jen u toho, co mají pod oznacenim next-gen. Je fakt, ze ted Lisa prevzala RTG, takze nejaky cachry se muzou i cekat, ale pripadny výsledky stejne prijdou az později.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 17:26 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
vždyť píšu že tu 4 letou mezeru budou muset něčím vyplnit ( logicky nějakým refreshem Vegy/Navi ) Každému soudnému člověku je jasné, že nepřestanou vyrábět na čtyři roky GPU.

del42sa napsal:
Možná po debaklu s Vegou právě něco takového zvažují, ale i kdyby tomu tak bylo, tak musejí něčím vyplnit minimálně 4 leté období, které je potřeba na vývoj kompletně nového čipu....

PS: pokud by měli něco zajímavějšího rozpracovaného v laborce, tak by to mohli uspíšit a dát do výroby dříve. Všechno záleží na tom, jestli měli/mají už něco nového nebo se spoléhali jen a pouze na Vegu a její refresh/update s názvem Navi nebo jestli je Navi něco úplně jiného a s Vegou nemá nic společného, kromě toho že to je GPU.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 17:39 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Muzes se modlit, aby Navi bylo něco jiného a neposrali to. Kazdopadne u GPU je s nejakym urychlovanim problem, zvlaste pokud je navrh vazany na urcity pameti a proces, takze ikdyz třeba je Navi uz ted hotova do vyroby, stejne musí cekat na 7nm proces. Muzou ted delat cachry maximalne s tim, u ceho nezname ani jmeno.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 17:52 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Tak u CPU jí nevyplnili ničim. Vyšel Bulldozer FX chvíli po něm narychlo Piledriver kterej opravoval pár bugů (ale jinak je to to identická die, ala něco jako GF100 vs GF110), tzn žádnej novej čip či vývoj a pak jsme čekali až do 2017 na Ryzen. Mezi tim akorát tuna mizernejch APU kde střídali platformy jak ponožky a nikdy to nemělo výkon nebo úspěch. FX bylo fiasko podobně jak Vega přesto se našli tací co to obhajovali a kupovali, stejně jak u Vegy. Klíčovej fakt tam ale byl že Intel je nechal bejt, přestal zvedat výkon/počet jader a výkon zvedal jen v server segmentu a netvořil od Sandyho žádnej novej tlak na AMD. Ale Nvidia nevypadá že by zpomalovala, kde ta bude za 4 roky heh? 8C Ryzen je cca rychlej jak 8C sandy a to je tam díra 6 let a poloviční výrobní proces. Jediný štěstí AMd je že Intel nikdy nezvedl počet jader v consumer segmentu. Nvidia těžko zpomalí, sice vydělává unu peněz ale nemaj nikdy nic jisté, ti se potřebujou dostat do co nejvíce zařízení a maj konkurenci i jinde než v AMD. V mobilních jsou jiní hráči, ve výpočetních jsou Xeony PHI, AMD byla konkurence jen v herních a tam teď odpadaj (resp nedokázali pořádně reagovat na maxwell a odpadaj už od Pascallu, vega tomu jen nasadila korunu). Je otázka času jak dlouho bude AMD držet ta konzolová setrvačnost, protože přijde den kdy si někdo při návruhu příští generace řekne, hele GCN už ne, když půjdem k NV budeme to mít o x vyšší výkon při o Y lepších provozních vlastnostech a na to lidi slyšej.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 18:24 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 03. leden 2007
Bydliště: hl.m. piva
Nahoru
Raikkonen napsal:
Mimochodem jak tu kolovala ta tabulka s verzemi jednotlivých částí čipu u různých GCN čipů, neexistuje už i doplněná o Vegu? (jeden čas se tu spekulovalo, že by Vega mohla být vývojově starší, nežli Polaris)

Tabulku jsem se snazil aktualizovat o Stoney, Vega10 a Raven Ridge. Zkratky se postupem casu trochu meni, tak to neni snadne.
Kód:
      kaveri bonaire kabini hawaii topaz  tonga carrizo fiji polaris stoney vega raven
gmc      7.0    7.0    7.0    7.0    8.0    8.0    8.0    8.5    8.1   8.?   9.0   N/A
ih       2.0    2.0    2.0    2.0    2.4    3.0    3.0    3.0    3.1   N/A   N/A   N/A
smc      7.0    7.0    7.0    7.0    7.1    7.1    8.0    7.1    7.2   N/A   9.0  10.0
dce      8.1    8.2    8.3    8.5    N/A   10.0   11.0   10.1   11.2  11.0  12.0   12+
gfx      7.1    7.2    7.2    7.3    8.0    8.0    8.0    8.0    8.0   8.1   9.0   9.1
sdma     2.0    2.0    2.0    2.0    2.4    3.0    3.0    3.0    3.1   3.?   4.0   4.1
uvd      4.2    4.2    4.2    4.2    N/A    5.0    6.0    6.0    6.3   6.2   7.0    7+
vce      2.0    2.0    2.0    2.0    N/A    3.0    3.0    3.0    3.4   3.4   4.0    4+


Btw ohledne MCM Navi bych byl hrozne opatrny. Byla nekde k videni alespon pilotni implementace? Nejspis bych to strcil do kategorie zaruceneho nelimitovaneho CF na R700, R800, ...

_________________
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 18:41 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Tabulka je funny, Vega je prokazatelně zastaralejší ve video akceleraci ale dle tabulky má novější verzi UVD a VCE, takže ono novější verze taky nemusí v praxi znamenat lepší křemík že, jsme u AMD ala papíroví draci. Papír snese vše.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 18:47 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
yuri.cs napsal:
Btw ohledne MCM Navi bych byl hrozne opatrny. Byla nekde k videni alespon pilotni implementace? Nejspis bych to strcil do kategorie zaruceneho nelimitovaneho CF na R700, R800, ...
Hmm, však právě ze sideportu se postupem času vyvinul nynější Infinity Fabric ;)

Dokážu si představit že mají i customizovanou odnož pro die-to-die MCM GPU.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 18. říjen 2017, 19:07 
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý

Založen: 08. květen 2010
Bydliště: Praha
Nahoru
Tak v tom je jasně budoucnost, ale NV to bude mít také, resp min v profi sféře bych tam očekával nasazení dříve.

http://research.nvidia.com/publication/ ... odule-GPUs

Je otázka jestli infinite fabric bude lepší jak NVlink, pravděpodobně to bude cca plichta a rozhodne samotná kvalita a efektivita GPU a jeho arch, tam musí AMD zapracovat. MCM současnej stav nezachrání, ba naopak, MCM je budoucnost pro dobu kdy už nepůjde dále zvětšovat GPU (nové procesy s příliš malou výtěžností třeba) či se to stane kontraproduktivní žáležitostí. Ale 2 čipy se stejnou plochou jak 1 velkej nikdy nebudou lepší jak ten jeden velkej, a Vega je velká, rekordně žravá a herní výkon má stovna mainstream GPu konkurence. MCM tuhle arch nezachrání.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 19. říjen 2017, 07:31 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Krteq napsal:
yuri.cs napsal:
Btw ohledne MCM Navi bych byl hrozne opatrny. Byla nekde k videni alespon pilotni implementace? Nejspis bych to strcil do kategorie zaruceneho nelimitovaneho CF na R700, R800, ...
Hmm, však právě ze sideportu se postupem času vyvinul nynější Infinity Fabric ;)

Dokážu si představit že mají i customizovanou odnož pro die-to-die MCM GPU.

Ze sideportu se nevyvinulo nic, protože Sideport časem prostě zaniknul, pokud je mi známo :roll:

Nvidia to MCM řešení chce využít hlavně ve výpočetní oblasti a s ohledem na velikost die GV100 to i dává smysl. Jenže co může fungovat dobře ve výpočetní oblasti nemusí stejně dobře fungovat i v herní, páč to je něco úplně jiného.

takže do výpočetních stanic proč ne ? Ale herní karta složená z maličkých čipů je imho docela utopie, je tam víc problémů než přínosů a pokud by to mělo fungovat na bázi crossfire, tak je to předem ztracený případ.
Navíc jak správně podotknul Yuri, není zatím známa žádná implementace ve stavu podaného patentu nebo nějakého prototypu. Všechno se pouze opírá o hypotetickou úvahu založenou na jediném slajdu o tom, že to má být "scalable" (což může znamenat v podstatě cokoliv )

Já osobně mám z Navi dojem, že jde o další fázi upgrade z GCN 5 ( GCN6 ? ) něco jako další evoluce Vegy, což popravdě zní docela děsivě...

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 19. říjen 2017, 14:20 
Moderátor
Moderátor
Obrázek uživatele

Založen: 24. červen 2004
Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
Nahoru
Ja si dokazu představit maly GPU cipy (2-4) pod pouzdrem, který jsou propojeny sbernici a tvari se jako jeden. Na vypocty ideal, rozdeli si ulohy a jedem. U her ale nevim, zda by to nebyl problem, protože tam na propustnosti a latencich hodne zalezi, ale dokazu si to představit funkcni.

_________________
Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: út 24. říjen 2017, 16:18 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
AMD Navi na 7nm u TSMC? :shock:
Citace:
AMD's Vega series GPUs are fabricated by GlobalFoundries on 14nm process, but Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) has won the order from AMD to fabricate its NAVI GPUs using 7nm process technology. As TSMC is also keen on making deployments in advanced packaging technologies, it will continue to maintain coopetition relationships with local OSATs.
DigiTimes - Taiwan OSAT firms busy packaging AMD GPUs for new iMacs


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: út 24. říjen 2017, 21:14 
Začátečník
Začátečník

Založen: 05. květen 2008
Nahoru
Proč takový údiv? AMD přece už dříve prohlašovalo, že bude i nadále vyrábět čipy u TSMC, takže přesunutí Polarisu ke GF neznamenalo konec spolupráce. Spíš je trochu k údivu, že se v této 14nm generaci u TSMC nakonec žádný zásadní čip od AMD nevyráběl. Jestli tedy ještě stále platí, že TSMC má lépe optimalizovanou výrobu pro vysoké frekvence a výkon, zatímco u GF pro nižší spotřebu a vyšší denzitu, tak je to jen logický krok. Nakonec jestli právě ta extrémní spotřeba Vegy (výkon a funkce ponechme úplně stranou) není způsobená částečně i tou výrobou u GF. Ostatně už Polaris jel frekvenčně evidentně lehce za optimálním bodem a u Vegy je to už enormní (nakonec vlastně i Ryzen má jasný frekvenční strop celkem nízko). Pokud by tedy pouhým přesunem ke TSMC došlo ke zvýšení frekvencí, tak by Navi mohlo přijít v mnohem lepší formě, což by AMD hodně pomohlo (+ doufejme že tentokrát to nebude takový nehotový neoptimalizovaný cvalda jak u Vegy).


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 25. říjen 2017, 07:39 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 16. červenec 2010
Nahoru
problém nebyl v procesu a to napíšu bez nějakého "myslím" nebo "podle mého názoru", Ryzen s jeho 4.2GHz XFR není celkem nízko, spíše jen níž než konkurence ale další vylepšená verze procesu(12nm) už prý teď dosahuje +300MHz a to ještě nemusí bejt finální(otázka le vždy bude zda je to procesem nebo optimalizací návrhu ZEnu).

Podle mě jde o výrobní kapacity, GF by je nemusela pokrýt

_________________
XBOX ONE X, PS4 Pro, SONY 4K HDR TV, CREATIVE Sound Blaster X Katana
výměna pasty za tekutý kov v PS4 Pro https://imgur.com/a/DwRy3CM
Lexus CT200h Daybreak Yellow


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: pá 15. prosinec 2017, 14:48 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
objevuje se zmínka o GFX10 (nový programovací model), v kontextu těch předchozích "skoků" mezi předchozími generacemi GCN to vypadá, že na Vegu chce AMD co nejrychleji zapomenout

https://forum.beyond3d.com/posts/2014718/

https://lists.freedesktop.org/archives/amd-gfx/2017-July/010865.html

Citace:
Senior/MTS ASIC Design Verification engineer (Graphics - IP Level Verification)
Job Responsibilities: Specific for GFX10 projects (OSS/MMHUB BFM, RSMU GCDV)


Citace:
+reg gfx10 mmSUPER_SECRET mmio 0x12345670
:lol: :lol:

Je ovšem otázkou zdali se ono GFX10 vůbec týká NAVI, nebo až další generace GPU architektury.... Zatím NAVI vypadá spíš na lehkou evoluci VEGY (GFX 9.1 - GFX9.2 - GFX9.3), pokud tedy Lisa SU úplně neseškrtala původní plány RTG divize, což by ovšem nutně znamenalo zpoždění uvedení na trh.

už mně ani nepřekvapuje další demagogický článek na téma Navi na diitu. Po včerejším pamfletu na Voltu je to už druhý "click -bait" článek složený víceméně z domněnek nebo špatně interpretovaných informací

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: pá 15. prosinec 2017, 22:55 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ty DRM patche jsou už z července, stejně jako zmínky o GFX10.


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: po 18. prosinec 2017, 18:28 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Citace:
Seems its being taken out of context. Code was presented as a 'how to do something', not actually code that does something.

Obrázek

\\
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-Linux-Drivers-Not-Yet-Navi

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: st 20. prosinec 2017, 22:54 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Další zmínka o GFX10, tenkrát z Win OpenCL 17.12.1 driveru

Obrázek


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 21. prosinec 2017, 10:21 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
zajímavé jsou ty zmínky o GFX9.1 GFX9.4 GFX9.6 a pak teprve GFX10. Vega je GFX9.0. To zrovna na brzký příchod GFX10 nevypadá....

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: AMD Navi - Info, spekulace
PříspěvekZaslal v: čt 21. prosinec 2017, 10:48 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Není GFX904 v RavenRidge?


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 765 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 10 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.