AMD FidelityFX - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

zaslechl jsem že RE8 má mít na obou konzolích FidelityFX, 4k checkerboard + RT odrazy a zdá se že se snímková frekvence pohybuje mezi 50-60FPS, častěji u 60ti. Já teda nečekal v prvním půl roce týhle generace několik her co jedou s RT 60FPS
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

https://www.neogaf.com/threads/so-resid ... 5.1601954/

tak je to asi tak, nejde ale o super resolution, na to RE8 na konzolích používá checkerboard
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

https://videocardz.com/newz/metro-exodu ... lution-fsr
Tak na FidelityFX Super Resolution jen tak hnedka asi nebude.
Obrázek
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Hladis píše:https://videocardz.com/newz/metro-exodu ... lution-fsr
Tak na FidelityFX Super Resolution jen tak hnedka asi nebude.
4A Games Clarifies It Didn’t Actually Evaluate AMD Super Resolution Yet and Was Referring to Existing FidelityFX Techniques
https://wccftech.com/amd-super-resoluti ... -the-game/

Ne ze by to neco nejak moc zmenilo, ze :)
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

podpora všech GPU? Chytrý tah.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tenhle tah neni vždy ku prospěchu věci (eghm Freesync eghm) resp ku prospěchu věci ano, ku prospěchu AMD ne. Když se něco udělá open a rozšíří se to obvykle jim to někdo jinej sežere, dnes je drtivá většina monitorů freesync ale o tom tam neni ani slovo, nesou zelené Gsync compatible logo...
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne pát 7. kvě 2021, 10:14, celkem upraveno 1 x.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

dnes je to VRR support a jeho rozsah co tě zajímá, na nějakej Freesync nebo Gsync loga s*re pes
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ano, ale ten standard na kterym to běží je freesync. Vesa adaptive sync je pouze standardizovanej freesync a AMD to roky tlačila sama a nakonec z toho měla prd.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Otevřené standardy jsou tu proto aby z toho těžilo celé odvětví a pokud se potvrdí to co píše Coreteks, bude
to jen dobře.

Ohledně FreeSync. FreeSync je AMD implementace VESA Adaptive-Sync, ne naopak. Stejně jako NV G-Sync Compatible. To, že AMD s VESA na Adaptive-Sync spolupracovali, na tom nic nemění.

Zpět k FSR. Celkem by mě zajímalo jak to Coreteks myslel s tou implementací v prvních stagích pipeline
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

DOC_ZENITH píše:Ano, ale.......
Pokud to nebude kvalitativne a vykonove na urovni DLSS, tak je to stejne uplne jedno.
HEAD píše:......
Je to stale jen spekulace.
Obrázek
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

jistě to bude mít slabé a silné stránky stejně jako je má DLSS, stále je to jen věc jak to ochcat protože nemám výkon takže to bude zas jen o úhlu pohledu a prioritách, nadruhou stranu názory v diskuzích o tom určitě nerozhodnou, rozhodovat budou úplně jiný věci
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Rozhodne o tom zakaznik. Podobne jako zakaznik odmitl zapinat DLSS 1, kdyz to vypadalo hrozne. Pokud to bude vypadat hur, tak ikdyby to narvali do vseho a na vsechny GPU, tak to z toho uspech neudela, jelikoz si to zapne promile lidi.
Obrázek
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

podla mna to bude skor ako motion blur on/off
bude to v skoro kazdej hre a ludia budu vypinat alebo nie
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jen počkej až ti to tam narvou aniž, jako to třeba u spousty her je s tim hnusem jménem chromatická aberace.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

on/off platí i pro DLSS a záleží na člověku a s tímhle to nebude jiný, zajímavý že tu poletujou lidi pro který je jakákoli jiná technika jako třeba checkerboard rozmazaná sračka co by nehráli ale v tématu se hrou s DLSS když tam lidi kteří hru skutečně hrají napíšou že je to trochu kompromisní proti nativu tak nic najednou neviděj viz Metro Enhanced

přitom já si myslím že třeba checkerboard ve stavu v jakým je v RE8 by obstál i na PC(nemůže mít vliv to že používá celou řadu FidelityFX technik?) Já jsem teda smířen s tím že já on/off vybírat nemohu a vím že ten výkon navíc prostě nejaký ten kompromis stojí takže mám v tomhle celkem čistou hlavu, ale tady to bude docela horký od řady uživatelů :lol:

takže s FSR to bude titul od titulu tak jako s DLSS a tak jako s checkerboardem a budou se vypichovat úspěchy a nezdary podle toho jak se to dotyčnýmu bude hodit
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Pár dalších informací o AMD FidelityFX Super Resolution z patentu linkovaného výše

A ano, FSR využívá strojové učení (deep learning convolution atd.), teď ještě otázka jaký standard ML to bude využívat.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hmmm, UE5 "Temporal Super Resolution" vypadá až moc podobně jako FSR - přímá implementace?
Temporal Super Resolution has the following properties:

Output approaching the quality of native 4k renders at input resolutions as low as 1080p, allowing for both higher framerates and better rendering fidelity.
  • Less ghosting against high-frequency backgrounds.
  • Reduced flickering on geometry with high complexity.
  • Runs on any Shader Model 5 capable hardware: D3D11, D3D12, Vulkan, PS5, XSX. Metal coming soon.
  • Shaders specifically optimized for PS5's and XSX's GPU architecture.
Unreal Engine 5 Early Access Release Notes
Temporal Super Resolution: TSR is a new technique of upscaling a lower resolution frame to maximize performance and visual fidelity. AMD has worked closely with Epic to optimize TSR features on Radeon™ powered systems. A standard feature of UE5, TSR is enabled for all GPUs and provides state-of-the-art upscaling not just on PC, but on PlayStation 5, and Xbox Series X/S, too.
AMD - AMD partners with Epic Games in Unreal Engine 5 Early Access
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Nevypada to vubec spatne.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“