AMD FidelityFX - info a vše okolo
Napsal: úte 16. črc 2019, 16:24
FidelityFX - Radeon Image Sharpening & Contrast Adaptive Sharpening
Představení:
Reviews:
Díky uveřejnění zdrojového kódu pod OpenSource MIT licencí byl Contrast Adaptive Sharpening během rekordně krátké doby implementován do ReShade shader injection toolu -> ReShade Forums - New Contrast Adaptive Sharpening from AMD
Představení:
- DIIT - Jaký je rozdíl mezi Radeon Image Sharpening a Fidelity FX a co vlastně přinášejí
- Cnews.cz - AMD odhalilo Radeon RX 5700 a RX 5700 XT: parametry, ceny, výkon a datum vydání
- DigitalTrends - AMD has an answer to Nvidia’s DLSS, but not ray tracing
- GitHub - GPUOpen-Effects/FidelityFX
DIIT píše:Implementace RIS / CAS je velmi nenáročná na výkon hardwaru, na Navi zabere méně než 100 mikrosekund, takže při běžných herních FPS dochází k propadu výkonu o 0-2 %. Při zvětšení obrazu na nativní rozlišení monitoru závisí výkon na více faktorech, především na kombinaci vstupního a výstupního rozlišení.
Podle testu od EposVox nabízí kombinace 2560×1440 s CAS na 4k v PUBG 2× vyšší výkon než nativní rendering ve 4k. Autoři testu hodnotí vizuální kvalitu kladně s tím, že rozdíly mezi CAS a nativním 4k je potřeba hledat ve statických scénách; v pohybu prý vidět nejsou.
Jde tak o výbornou alternativu k DLSS upscalingu od Nvidie, který je dostupný jen majitelům GeForce RTX, jen v podporovaných hrách a jen pro konkrétní kombinace rozlišení. Fidelity FX CAS mohou využít všichni hráči touto technologií vybavené hry a Radeon Image Sharpening mohou zase využít všichni uživatelé Radeonu RX 5700
- Radeon Image Sharpening
- DIIT píše:Algoritmus doostřuje obraz adaptivním způsobem, to znamená, že oblasti, které jsou ostré, ponechává beze změny a oblasti, které jsou neostré, upraví. Nejde jen o možnosti „ano / ne“, ale míra doostření je plynule závislá na míře neostrosti vstupního obrazu. Volitelný upscaling pak s použitím dalšího algoritmu zvětší obraz na nativní rozlišení monitoru, takže umožňuje např. rendering v 2560×1440 zobrazovaný na 4k monitoru v nativním rozlišení. Algoritmus pro zvětšování dosahuje výrazně lepších výsledků (co do ostrosti a detailu) než třeba bikubický filtr nebo Catmull–Rom...
... technologie je implementovaná v ovladačích Radeon Software a lze jí zapnout v ovladačích Radeonů RX 5700 pro libovolnou DX9, DX12 a Vulkan hru.
- Contrast Adaptive Sharpening
- DIIT píše:Fidelity FX CAS (Contrast Adaptive Sharpening) technologie je jako Open Source přístupná vývojářům her, kteří ji mohou integrovat do hry a nabídnout ovládací rozhraní v nastavení hry.
Fidelity FX CAS si z nastavení hry může zapnout uživatel libovolné moderní grafické karty, ovšem jen ve hře, která jej podporuje... Drobný rozdíl spočívá v tom, že v případě implementace ze strany autora hry (Fidelity FX CAS) může tato osoba rozhodnout, že bude efekt použit pouze na určité prvky nebo pouze jím žádaným způsobem. Pokud hra podporuje Fidelity FX CAS a je aktivován, automaticky zakáže Radeon Image Sharpening, aby nebyl efekt duplikován.
Reviews:
- Hardware Unboxed - Radeon Image Sharpening Tested, Navi's Secret Weapon For Combating Nvidia
- TechSpot - Testing AMD's new Radeon Image Sharpening: Is It Better than Nvidia's DLSS?
- HotHardware - AMD Radeon RX 5700 Image Sharpening Comparison Shows Impressive Visuals, Minimal Performance Hit
- PCGH.de - Radeon Image Sharpening (RIS) im Test: Mehr "Knack" für Ihre Lieblingsspiele auf Knopfdruck
- OC3D - AMD Fidelity FX Review - Featuring RAGE 2
Díky uveřejnění zdrojového kódu pod OpenSource MIT licencí byl Contrast Adaptive Sharpening během rekordně krátké doby implementován do ReShade shader injection toolu -> ReShade Forums - New Contrast Adaptive Sharpening from AMD