AMD FidelityFX - info a vše okolo

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Líbí se mi, jak každýho pobuřuje ghosting za autem v Cyberpunku... ale tady ten Godfall (zatím vlajková loď FSR) je s TAA + FSR stejná sračka :-D Doporučuji v tom digital foundry videu sledovat ty padající červený listy (kolem 5:30) :twisted:

DF opět nezklamali a mají nejlepší pixel-to-pixel rozbor. 8)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Jo Nv shills ty mam v ignore :-D
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

HEADa bych upozornil, aby tu nelhal a neflamoval, nebo rychle skonci s nejakym tim varovanim.
Obrázek
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

Ache píše:Líbí se mi, jak každýho pobuřuje ghosting za autem v Cyberpunku... ale tady ten Godfall (zatím vlajková loď FSR) je s TAA + FSR stejná sračka :-D Doporučuji v tom digital foundry videu sledovat ty padající červený listy (kolem 5:30) :twisted:

DF opět nezklamali a mají nejlepší pixel-to-pixel rozbor. 8)
Nezklamali, uplne zapomneli ukazat rozdil v FPS? :)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Jo, to jsem taky nějak nepochopil :)

Další věc že při porovnání kvality FSR vs. TAAU v KingsHunt [UE4] použili jen Performance preset, ale už neukázali další presety natož rozdíly v FPS. Ono totiž pokud použijete TAAU upscaling, tak je nárůst FPS minimální.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak jsem si to celkem detailně prošel a označil bych to za pozitivní překvapení. V 4K fajn a i v menších rozlišeních OK ale tam se musí nechat Ultra quality.

Hlavně to neni temporal-based. To má své výhody i nevýhody. Výhodou je žádnej blur v pohybu, žádnej ghosting, atd. Nevýhodou je že narozdíl od DLSS to nevyhlazuje artefakty transparence a naopak je to trochu zvýrazní protože s menšim zdrojovym rozlišenim jsou více viditelné.

Vzhledem k tomu že jsem naživo nikdy DLSS nepozoroval, ale setkal jsem se s TAA a kdekoliv bylo to udělalo takovej humáč že jsem hned běžel to vypnout, tak u mě by snad i mohlo vyhrát FSR, i když NV hodně proti tomu ghostingu bojuje a verze od verze se to lepší.

Co je ale super je že je to obyč FP32 shader kód, nic spešl, žádnej spešl HW a podle všeho to zatim funguje všude, i na nepodporovanym HW, je hlášená úspěšná funkčnost na starejch GCN kartách, Maxwellech od NV a pod.

Obecně je také pozorovanej určitej overhead a to čím více FPS tím větší overhead (dává to i smysl), takže je to technologie ideální na dostat něco do 60+ stavu. Ne zrovna pro dosažení 240+ třeba.

Vzhledem k tomu že to funguje všude tipuji že se to asi celkem fast rozšíří a stane se to běžnou součástí her mnohem rychleji než DLSS, už jen proto že to poběží na konzolích tzn porty to ponesou už nativbně ssebou.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Ona je ta situace s DLSS a FSR celkem vtipná, když se to tak vezme. :)

FSR funguje na všem, ale je nejvhodnější na 4K, Ve FHD ty výsledky i v UQ jsou nic moc. Takže slabým kartám sice pomůže, ale DLSS by na nich bylo jasně lepší.

DLSS funguje jen nevýkonnějších kartách (i před miningem 10+K), ale je vhodné i na upscaling 720p - umí prostě dopočítat detaily, které ani v nativu nejsou. Jenže to je k prdu, když na ničem pomalejším než RTX 2060 to nejede. :lol:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

ak musi gpu vendor pomocou driverov vymyslat graficke detaily v hre, asi je ta hra chujovo naprogramovana.
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

když rekonstruješ obraz ze 720p nebo třeba 576p tak holt je to už hodně málo no, to s naprogramováním hry nesouvisí

psal jsem to už včera, na 1080p není tohle potřeba, to zajímá minimum lidí a tam se dá hrát v nativu, problém je 4k, případně 2k u slabších karet
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
GaGy
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. čer 2006
Bydliště: Vsetin

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od GaGy »

Tak to může pomoci prodejcům monitorů ,hlavně těch 4K. Docela se těším na podporu doty2. Na notebooku to sice rozjedu ale na hranici slušných fpsek s FSR už by to mohlo být cajk. :)
Ryzen 7800X3D - Endorfy Fera 5 │ 32Gb 6000Mhz - CL30 │ ASUS TUF Radeon RX 7800 XT 16G │ TUF GAMING B650-PLUS WIFI │ AG32CQ - 2K - 144Hz │ EVGA GQ 650W Gold │ Phanteks Eclipse P400A │ SSD - KC3000, M.2 - 1TB + A2000, M.2 - 1TB │
Lenovo - Legion 5 - RTX 3060 + Ryzen 5600H
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

Za mě nakonec příjemný překvapení, bál jsem se, že to bude horší.
Na DLSS to sice nemá, ale AMD má teď v ruce aspoň něco a jako bonus to běží na všem možným.
DOC_ZENITH píše:Hlavně to neni temporal-based. To má své výhody i nevýhody. Výhodou je žádnej blur v pohybu, žádnej ghosting, atd. Nevýhodou je že narozdíl od DLSS to nevyhlazuje artefakty transparence a naopak je to trochu zvýrazní protože s menšim zdrojovym rozlišenim jsou více viditelné.

Vzhledem k tomu že jsem naživo nikdy DLSS nepozoroval, ale setkal jsem se s TAA a kdekoliv bylo to udělalo takovej humáč že jsem hned běžel to vypnout, tak u mě by snad i mohlo vyhrát FSR, i když NV hodně proti tomu ghostingu bojuje a verze od verze se to lepší.
Ono když se dostaneš s fps někam ke stovce a vejš (a ideálně teda i s obnovovací frekvencí), tak už ty ghostingy a podobný věci v podstatě nejsou vidět, jak rychle se ten obraz mění a jak malý rozdíly mezi těma snímkama jsou.
Naposledy upravil(a) satik dne stř 23. čer 2021, 10:20, celkem upraveno 1 x.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
Thellwin
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar
Registrován: 19. čer 2003
Bydliště: Satan City

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Thellwin »

Tak výhoda je, že to bude fungovat na všech novějších kartách a myslím, že podpora do her se rychle rozšíří. Jen aby na to pak ale vývojáři nezačali hřešit a ještě víc srát na nějakou optimalizaci s tím, že zapnutí FSR to vyřeší.

Kvalitu zatím hodnotit nechci, dokud si něco osobně nevyzkouším u sebe v běhu, někdy mi ty srovnávačky přijdou skoro jako pixel hunting jen aby se něco našlo :)
Goldnoob team proud member!
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Mimo 4k to neni pixelhunting, je to viditelne bez zvetseni. BTW DLSS "2.2", ktery jde narvat i do Cyberpunku (pouzivam) uz odstranilo i ten ghosting.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od skaven321 »

este je zaujimava informacia, ze FSR vedia developeri implementovat "ihned"
https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... WOs&t=223s
kde pri konkurencii sa caka mesiace po vydani hry
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, ASUS MG279
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od satik »

Hadam, ze na tom bude chtit NV taky zapracovat, hlavne pokud to ma byt soucasti velkych enginu, tak nebude takovej problem to dostat i jinam.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od ArgCZ »

DLSS s FSR na tom budou podobně jako G-sync proti Freesync, otevřený standart to logicky převálcuje pokud nemá nějaké zásadní nevýhody a to FSR zdá se nemá, možná to časem dostane jinej název kterej ani nikdo s AMD spojovat nebude.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

satik píše: Ono když se dostaneš s fps někam ke stovce a vejš (a ideálně teda i s obnovovací frekvencí), tak už ty ghostingy a podobný věci v podstatě nejsou vidět, jak rychle se ten obraz mění a jak malý rozdíly mezi těma snímkama jsou.
Hmm, no, s tim e úplně nestotožnim, protože pokud něco potřebuje hodně FPS aby to fungovalo OK tak to z principu OK nefunguje. Tou tunou FPS jen maskuješ ty nedostatky. Připomíná mi to AFR based multiGPu, kde když máš tunu FPS tak to vypadá plynule. Tyhle techniky ale právě nejvéíce potřebujeme když je málo FPS a snažíme se ony FPS dostat na 60+.

Vzpomínám si na jistou metodu AA co mělo ještě ATI v době tak 2003-2005 myslim si že tomu taky říkali Temporal ale bylo to defakto normal MSAA jen s tim že místo 4x jsi měl třeba 2x ale každej snímek měl AA vzorky jinde a teorie byla taková že když bude FPS dost vysoké tak se to sleje, no, v praxi to bylo jasně vidět, hrany "zrnily" a hodně rychle to umřelo.

TAA tam nejde jen o ghosting, má to v pohybu tendenci rozmazávat celej obraz, co jsem to viděl tak se v pohybu okamžitě ztratily všechny jemné detaily, nebo třeba i u stojaté scény na pozadí trénovala postava s mečem, a jak tim švihala tak ten meč se při prudkym pohybu proměnil v jakousi rozmazanou zpola ditherovanou blitku. Při použití takovéhle metody AA ani nevim proč se ženeme za rozlišenim protože v pohybu je z toho stejně mazanice. Že by spolehali na to že se to ztratí v pomalosti LCD panelu? Eh, asi nemam dost špatnej, dost to vidim. DLSS musí neustále bojovat proti humusu jménem TAA kterej si nese ssebou. Neni to opravdu jen ghosting.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

A já si jen tak zavěštím: 8)

Podle mě sotva do roka vyjde nějaká verze 2.0, která bude využívat temporal fitr jako TAAU a bude to pak přímá konkurence k DLSS 2.0 (bude umět zrekonstruovat i tenké linie a ne jen textury/hrany).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
GaGy
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. čer 2006
Bydliště: Vsetin

Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo

Příspěvek od GaGy »

Ache píše:A já si jen tak zavěštím: 8)

Podle mě sotva do roka vyjde nějaká verze 2.0, která bude využívat temporal fitr jako TAAU a bude to pak přímá konkurence k DLSS 2.0 (bude umět zrekonstruovat i tenké linie a ne jen textury/hrany).
Já si zase myslím že přímou konkurenci netřeba. Kdo má silnou kartu bude hrát v nativu a kdo chce víc fps tak si může podle levelu zvolí horší kvalitu. Na DLSS to nemá ,nicméně to ani není třeba.
Ryzen 7800X3D - Endorfy Fera 5 │ 32Gb 6000Mhz - CL30 │ ASUS TUF Radeon RX 7800 XT 16G │ TUF GAMING B650-PLUS WIFI │ AG32CQ - 2K - 144Hz │ EVGA GQ 650W Gold │ Phanteks Eclipse P400A │ SSD - KC3000, M.2 - 1TB + A2000, M.2 - 1TB │
Lenovo - Legion 5 - RTX 3060 + Ryzen 5600H
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“