AMD FidelityFX - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Do 4K si to muzes dat s pomoci VSR/DSR a vykon budes mit jako ve 1440p a kvalitu obrazu jako ve 4k.To proste neokecate.FSR kratce po uvedeni je na urovni DLSS 2.2 coz je bomba.
Navic v avengers pouzil ten dalsi typek jen quality z nakeho neznameho duvodu :roll:a u DLSS tam ma nejvyssi kvalitu .Asi nakej Nv fan.Lepsi ignorovat.
Navic v avengers pouzil ten dalsi typek jen quality z nakeho neznameho duvodu :roll:a u DLSS tam ma nejvyssi kvalitu .Asi nakej Nv fan.Lepsi ignorovat.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Ne neni na úrovní DLSS2.2, viděl jsi co to dělá s transparencí? Navíc dobrou kvalitu to má jen v 1440p na 4K.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
1440p na 4K je Quality preset, ne Ultra Quality.DOC_ZENITH píše:Navíc dobrou kvalitu to má jen v 1440p na 4K.
Jaký problém přesně tam vidíš s transparencí?
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Zvýrazňuje to shimmering kdežto DLSS jej potírá.
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
ona bude doufám zas i doba kdy nebudete kluci za karty s pidičipy co vám sotva daj 1080p platit 30k tak to třeba uvidíte jinak
a teď vážně, v Necromundě si nikdo normální v 1080p nepustí ani DSR ani DLSS jednoduše proto, že to není potřeba a je to naprosto v pohodě hratelné v nativu (2060 60FPS a 2080 100+ FPS), zapínat to budou lidi s vyšíma rozlišeníma, vy tady máte nějaký obrácený principy asi
a teď vážně, v Necromundě si nikdo normální v 1080p nepustí ani DSR ani DLSS jednoduše proto, že to není potřeba a je to naprosto v pohodě hratelné v nativu (2060 60FPS a 2080 100+ FPS), zapínat to budou lidi s vyšíma rozlišeníma, vy tady máte nějaký obrácený principy asi
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- Sobo
- Středně pokročilý
- Registrován: 28. črc 2007
- Bydliště: Bolatice
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Zapinat to bude kdokoliv, kdo ma problem hitnout svuj performance target. Pro starsi hardware muze byt problem i 1080p@60, nebo nekdo chce treba 1080p@120.
Jinak tady je docela pekne srovnani FSR vs DLSS:
https://www.youtube.com/watch?v=8ML1jyUrhfc
Obrovsky rozdil je hlavne ve stabilite obrazu - s FSR je tam strasny shimmering a pixel crawling na nejruznejsich objektech / hranach, a to je to srovnani ve 4K na ultra quality, cili zdaleka nejlepsi scenar pro FSR. DLSS obraz ma trochu mensi ostrost, ale neni to nic strasneho a jestli nekomu vadi mekci podani obrazu, muze si to klidne upravit pres freestyle sharpen filtr.
Kazdopadne ani tak na FSR nevidim nic spatneho, protoze to v pripade potreby muze zapnout velka skupina lidi, zatimco DLSS je omezeno na RTX GPU, nicmene prave diky tomu je to vyrazne pokrocilejsi technologie, kterou nesvazuji technicke limitace X let stareho hardware.
Jinak tady je docela pekne srovnani FSR vs DLSS:
https://www.youtube.com/watch?v=8ML1jyUrhfc
Obrovsky rozdil je hlavne ve stabilite obrazu - s FSR je tam strasny shimmering a pixel crawling na nejruznejsich objektech / hranach, a to je to srovnani ve 4K na ultra quality, cili zdaleka nejlepsi scenar pro FSR. DLSS obraz ma trochu mensi ostrost, ale neni to nic strasneho a jestli nekomu vadi mekci podani obrazu, muze si to klidne upravit pres freestyle sharpen filtr.
Kazdopadne ani tak na FSR nevidim nic spatneho, protoze to v pripade potreby muze zapnout velka skupina lidi, zatimco DLSS je omezeno na RTX GPU, nicmene prave diky tomu je to vyrazne pokrocilejsi technologie, kterou nesvazuji technicke limitace X let stareho hardware.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Přesně jak jsem říkal, jakmile se do hry vloží transparence tak FSR = shimmer fest. U DLSS se to objeví také ale jen na nízkejch kvalitách.
Je hezké vidět jak jsme udělali totální kolečko. 15 let dozadui jsme na trhu měli GPU co se chlubily TRAA a jak potom shimmer nebude nikdy a nikde. Nyní máme na trhu nejen hry a enginy zamezující klasické formy AA, ale používající statickej dithering místo aplha-blendingu (RDR2 třeba) a na to ještě pouštíme SW upscaler. Neni divu jak to pak vypadá.
Je hezké vidět jak jsme udělali totální kolečko. 15 let dozadui jsme na trhu měli GPU co se chlubily TRAA a jak potom shimmer nebude nikdy a nikde. Nyní máme na trhu nejen hry a enginy zamezující klasické formy AA, ale používající statickej dithering místo aplha-blendingu (RDR2 třeba) a na to ještě pouštíme SW upscaler. Neni divu jak to pak vypadá.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
To je ale chyba enginu a ne FSR.To ze to odflaknou a jsou tam artefakty i v nativu to neni problem FSR.FSR bere co uz je ve hre.Tzn pokud je hra odflaknuta budou tam artefakty v nativu i s FSR.
AMD myslim vyvinulo vlastni TAA specialne pro FSR aby tam prave tyhle artefakty nebyli.
AMD myslim vyvinulo vlastni TAA specialne pro FSR aby tam prave tyhle artefakty nebyli.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
starší HW který tady nehitne 1080p 60FPS beztak DLSS neumí tak je to tak jako tak fukSobo píše:Zapinat to bude kdokoliv, kdo ma problem hitnout svuj performance target. Pro starsi hardware muze byt problem i 1080p@60, nebo nekdo chce treba 1080p@120.
Naposledy upravil(a) ArgCZ dne pon 19. črc 2021, 05:43, celkem upraveno 1 x.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- satik
- Začátečník
- Registrován: 03. črc 2015
- Bydliště: Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
To ma byt vtip?HEAD píše:FSR kratce po uvedeni je na urovni DLSS 2.2 coz je bomba.
FSR ve 4K je super, ale na DLSS to zatim porad ztraci prave v komplikovanejsich pripadech, kdy ve FSR jsou ruzny artefakty, ktery DLSS umi vyresit.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Je fakt, že etalon vyhlazování tu byl za dob fermi-keplera, kdy sme mohli ve hrách nastavovat MSAA + SSTRAA (viz Crysis). Ale jak přišly nádražky antialiasingu (FXAA, MLAA, SMAA), šlo to do kopru o 1000%.... naštěstí se k těmhle metodám pak přidala ona temporal filtrace... a tak vzniklo SMAA Tx nebo rovnou TAA režimy... ale hodně záleží na enginu, jak je to implementovaný.DOC_ZENITH píše:Přesně jak jsem říkal, jakmile se do hry vloží transparence tak FSR = shimmer fest. U DLSS se to objeví také ale jen na nízkejch kvalitách.
Je hezké vidět jak jsme udělali totální kolečko. 15 let dozadui jsme na trhu měli GPU co se chlubily TRAA a jak potom shimmer nebude nikdy a nikde. Nyní máme na trhu nejen hry a enginy zamezující klasické formy AA, ale používající statickej dithering místo aplha-blendingu (RDR2 třeba) a na to ještě pouštíme SW upscaler. Neni divu jak to pak vypadá.
No a level downgrade maximum je pak upscale - karty už nemají nejen sílu na Super-sampling, nebo nativní rozlišení + mazač obrazu TAA... ono se rovnou to mizerné TAA ještě upscaluje přes FSR a AMD fans nad tím budou honit, jak je to super... DLSS alespoň TAA úplně vynechává a pomocí AI a temporal filtrace naopak do obrazu přidává i detaily, co někdy nativ nevykreslí (přerušené tenké linie, lepší transparentní filtrace...). Nicméně i u DLSS mě štve, že neexistuje přímo režim, co by jen nativ vyhlazoval pomocí AI. I Quality je dopočítáváno z 66% rozlišení, takže lze pozorovat horší kvalitu textur a AF filtru.
Rozhodně honit nad tím, jak je FSR jednoduché, je hezké, ale má své limity v tom, jaký je zdrojový obraz - nic navíc do něj nepřidává. Podle mě prostě tohle časem nahradí mnohem lepší verze FSR.
Zatím je FSR jen lepší DLSS 1.0 (tedy DLSS 1.0 s dobrým ostrým obrazem - asi i proto, že DLSS 1.0 samplovalo z výrazně nižšího rozlišení, než nabízí FSR ultra quality - jediný použitelný režim )
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Mě by zajímalo co za tim stojí. Jako dělat transparenci přes statickej dithering je něco šílenýho a poslední roky se to začíná oběvovoat a bohužel i šířit. Takovej humus tu nebyl nilkdy. A nejsou to jen vlasy, často i vegetace či jiné průhledné objekty. Co se seakra stalo?
To do enginů přišla ňáká novinka co rozbíjí už i věci co uměla voodoo1? Proč nepoužijou alpha-blending jako v posledních 25 letech? Dnes je to poměrně light věc která ke své funkci ani nepotřebuje shadery je to fixní funkce TMU a máme na ní výkonu dost tak proč? Já vím že alpha blending se nemůže přehánět, jinak může začít blbnout kor když je u sebe moc objektů na to aby Z-buffer jasně definoval kterej je před kterym, ale sakra už jsme byli ve stavu že to masově fungovalo tak co se stalo?
Static dithering je naprostej humus, je to technika co se pro transparenci používala před HW akcelerací a v době SW renderingu třeba v Unreal 1 enginu. Jeho návrat beru jako největší grafickej downgrade od vymyzení MSAA/TRAA.
To do enginů přišla ňáká novinka co rozbíjí už i věci co uměla voodoo1? Proč nepoužijou alpha-blending jako v posledních 25 letech? Dnes je to poměrně light věc která ke své funkci ani nepotřebuje shadery je to fixní funkce TMU a máme na ní výkonu dost tak proč? Já vím že alpha blending se nemůže přehánět, jinak může začít blbnout kor když je u sebe moc objektů na to aby Z-buffer jasně definoval kterej je před kterym, ale sakra už jsme byli ve stavu že to masově fungovalo tak co se stalo?
Static dithering je naprostej humus, je to technika co se pro transparenci používala před HW akcelerací a v době SW renderingu třeba v Unreal 1 enginu. Jeho návrat beru jako největší grafickej downgrade od vymyzení MSAA/TRAA.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Máš to krapet popletenéAche píše:...DLSS alespoň TAA úplně vynechává a pomocí AI a temporal filtrace naopak do obrazu přidává i detaily, co někdy nativ nevykreslí (přerušené tenké linie, lepší transparentní filtrace...)
DLSS sice TAA nahrazuje - není aktivní při DLSS - ale to jen proto, že DLSS nahrazuje svou vlastní alternativou založenou na stejném principu, tj. Používá temporal filtering s kompenzací pohybu skrze vektory - jak pro AA, tak i pro stabilizaci ... + pak samozřejmě svou black(box) magic přes "autoencoder" NN
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Ještě dodám že pokud je FSR použito na enginu který má korektně implementované TAA (jak jsi zmínil), tak TAA nemusí mazat vůbec - např. Edge of Eternity kde vývojář použil Cauldron TAA framework (Open Source) přímo od AMD který také využívá motion vektory atd.
Naposledy upravil(a) Krteq dne pon 19. črc 2021, 10:40, celkem upraveno 2 x.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Jak popletený?
Vždyť píšu to samé TAA je nahrazeno DLSSkem. FSR je naopak závislý na tom, aby TAA přítomno bylo (jinak by to vypadalo jak v tom Skyrimu) - bere se jen hotovej snímek a zaostří.
Vždyť píšu to samé TAA je nahrazeno DLSSkem. FSR je naopak závislý na tom, aby TAA přítomno bylo (jinak by to vypadalo jak v tom Skyrimu) - bere se jen hotovej snímek a zaostří.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Jak píšu, DLSS využívá to samé jak TAA, jen je implementace rozšířená o další features, tzn. že i DLSS 2.x může mazat
Abychom nebyli úplně OT...
Arcadegeddon je první implementací FSR kde je použita kombinace FSR a TAAU upsamplingu
Abychom nebyli úplně OT...
Arcadegeddon je první implementací FSR kde je použita kombinace FSR a TAAU upsamplingu
VCZ - Arcadegeddon becomes the first PlayStation 5 game to implement AMD FSRAdded AMD FSR 1.0
PS5 – Enabled AMD FSR 1.0 + TAAU Hybrid Upscaling by default
PC – Added upscaling options including AMD FSR 1.0 and TAAU
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
To nic nemění na tom, že in-game AA je nahrazeno Dokonce změnou dll knihovny můžeš kvalitu změnit, takže DLSS je nezávislé na tom, jaké původní TAA bylo. Viz třeba i to RDR2 , kde je TAA ultra otřesný a DLSS nabízí lepší obraz s lepším výkonem.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Implementace DLSS v RDR2 není zrovna moc povedená - viz. diskuze v dedikovaném vlákně.
Ale s tím jsme tu OT
Ale s tím jsme tu OT
- -+_[]
- Nováček
-
- Registrován: 20. pro 2017
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Co se týče statického ditheringu pro vytvoření průhlednosti, tak ano - je to hnus veliký . Poprvé jsem to myslím zaznamenal v DiRT Rally 1 právě na vegetaci. Vývojáři totiž asi spoléhají na to že si v nastavení všichni necháváme zapnutou nějakou tu formu rozmazávače honosně pojmenovanou jako antialiasing (jó kde jsou ty časy MSAA ), které to trochu potlačují právě tím rozmazem. Což je asi jediná dobrá věc na FXAA apod . Popřípadě resolution scaling takových aspoň 15% nad nativ. V GTAV, tam jde vlastně u vzdálenějších menších objektů zase o optimalizaci výkonu, kdy se vykresluje jen co druhý pixel (typicky lampy kolem cest apod.). A zase bez postAA to vypadá zle, což se mi taky nelíbí :-\. Ale zpět k tomu FSR. Díval jsem se na zdrojáky co jsou na githubu, a je to typické pletení biče z hovna. Ale nemyslím to rozhodně negativně. Je to propracované pletení. Mě to nevadí a nic jiného jsem nečekal. Například si myslím že třeba 4k obraz to udělá ze 70% původního rozlišení třeba ještě docela hezký a proč také ne, ale nesmíme asi od toho čekat DLSS - pokud je teda kvalitně naimplementováno, což je zase vzhledem k jeho komplexnosti oproti FSR dost problém. Prostě v tom FSR obraze žádná další zdrojová informace nebude, která by nebyla v původním rozlišení z kterého se generuje to výsledné.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
No jo, furt OT, OT... Já bych třeba bral to FSR jako plug-in do Photoshopu nebo lépe Gimpu zvlášť když je to opensource Na vylepšení ostrosti fotek by to marné nebylo Ve hrách prostě předvádí to co jde z jeho principu očekávat. Rozhodně lepší než nic... Mohli by to třeba implementovat do SoTR. Tam stále hnije původní DLSS a CAS při tý údajný jednoduchosti by to snad mohli patchnout.
Edit: ten dither taky nechápu, když s DX11 oba výrobci předváděli lepší transparenci - viz. AMD demo Mecha k HD5870.
Edit: ten dither taky nechápu, když s DX11 oba výrobci předváděli lepší transparenci - viz. AMD demo Mecha k HD5870.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie