AMD FidelityFX - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Možná mělo AMD ten Cauldron TAA implementovat přímo do FSR a byl by klid
Takhle se furt musí zkoumat, jaké vůbec AA hra využívá.
Takhle se furt musí zkoumat, jaké vůbec AA hra využívá.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Jop, RE Village, aneb RE1 s predrendrovanym pozadim v realnem case.
Jinak tedy v tom avegners je FSR dost strasny i na UQ, ten ringing je prekvapive videt vic nez v jinych hrach. Ze by nejaky problem s implementaci?
Jinak tedy v tom avegners je FSR dost strasny i na UQ, ten ringing je prekvapive videt vic nez v jinych hrach. Ze by nejaky problem s implementaci?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
2 problémy ale ne na straně FSR.
1. Hra už v default stavu trpí ghostingem.
2. Na vlasy či jiných površích s vícero vrstvami transparence se oběvuje statickej dithering (ala o čem jsem měl rage na předchozí stránce) a FSR jej jen umocní, kdežto DLSS se jej snaží vyhladit.
1. Hra už v default stavu trpí ghostingem.
2. Na vlasy či jiných površích s vícero vrstvami transparence se oběvuje statickej dithering (ala o čem jsem měl rage na předchozí stránce) a FSR jej jen umocní, kdežto DLSS se jej snaží vyhladit.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
proto rikam, problem s implementaci. ono to holt asi nebude na par hodin prace, jak se nas snazi presvedcit PR.
vysledek je kazdopadne jasnej, FSR je tady vyslovene kontraproduktivni
vysledek je kazdopadne jasnej, FSR je tady vyslovene kontraproduktivni
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
to jsou zase sr***ky.Prej kontraproduktivni.To ze ty nemehla neumej implementovat normalni TAA a misto toho tam maj nakej humus co to jen maze a ma silenej ghosting fakt neni problem FSR.
Souhlasim s webwalkerem, ze by to AMD melo dodavat s cauldron TAA(a zakazat tyhle humus mazaci ghostujci parodie TAA ) aby to ty nemehla nemohli jeste vic posrat
Souhlasim s webwalkerem, ze by to AMD melo dodavat s cauldron TAA(a zakazat tyhle humus mazaci ghostujci parodie TAA ) aby to ty nemehla nemohli jeste vic posrat
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
jo, takze kdyz dlss maze, muze za to nvidia, kdyz fsr dela artefakty, muze za to nemehlo z vyvoje, tak urcitee
hele ma to byt univerzalni pro vsechny a par hodin na implementaci, ne? neni prece potreba aby kvuli tomu predelavali pipeline, ne? ne?
hele ma to byt univerzalni pro vsechny a par hodin na implementaci, ne? neni prece potreba aby kvuli tomu predelavali pipeline, ne? ne?
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
FSR zadny artefakty nedela Bere co je v nativu.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
To DLSS taky, zeano, a ten vysledek je neporovnatelny. A ten sum je u Avegners jen vic videt, u jinych her byl videt taky (Godfall) uz od prezentaci, takze ano, je to vyrazna slabina technologie a ne, nelze to svadet jen na hru.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Tem sr**kam co pises se muzu jen smat DLSS samo o sobe vytvari artefakty viz ty repraky nebo ghosting u strasich verzi.
FRS bere co je v nativu a nic tam nepridava.Kdyz je hra odflaknuta a ma ghosting a ruzny artefakty v nativu jako avangers, tak to bude mit i FSR.Proto AMD vyvinulo specialni TAA pro FSR aby tam tyhle artefakty nebyli.To ze to nemehla nepouzijou je druha vec.
FRS bere co je v nativu a nic tam nepridava.Kdyz je hra odflaknuta a ma ghosting a ruzny artefakty v nativu jako avangers, tak to bude mit i FSR.Proto AMD vyvinulo specialni TAA pro FSR aby tam tyhle artefakty nebyli.To ze to nemehla nepouzijou je druha vec.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
.... protože pak už by to nebyla implementace za 4 hodiny práce uklízečky že anoHEAD píše:Proto AMD vyvinulo specialni TAA pro FSR aby tam tyhle artefakty nebyli.To ze to nemehla nepouzijou je druha vec.
Jo FRS je super, ale potřebuje super základ, protože veškeré artefakty akorát zesiluje - upscaluje vše.
Takže ideálně hra s fungujícím TAA, hra bez statickýho ditheringu (taková už neexistuje )...
DLSS naopak některé otravné chyby, jako statický Dithering transparentních věcí (typicky vlasy - viz ty Avengers, Control...) opravuje, umí si lépe vyhladit jemné konstrukce (třeba to zábradlí). Takže nechápu ten přehnaný hype za FSR.
Je to fajn věc, co funguje všude, ale kromě upscalu statickýho snímku nic navíc nezvládá. Pro majitele non-RTX ok feature, ale fakt mi nenapadá jediný důvod, proč bych tomu měl dát přednost před DLSS v těch Avengers nebo Necromundě. Naopak Avengers bych hrál i při dostatku výkonu s DLSS protože to očividně opravuje ten humus dithering.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- ArgCZ
- Začátečník
- Registrován: 16. črc 2010
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
všichni konstatují že na vyší rozlišení není téměř rozdíl a v nižších rozlišeních vede DLSS 2.X, implementace a záběr HW hraje těžce do karet FSR(nový i starší generace karet plus starší i nový generace konzolí), to jsou fakta a nikoli hype
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
To se bavíme o 1440p na 4K a tam maj oboje technologie podobnou ostrost/sabilitu, ale DLSS stále vede co se týče vyhlazení shimmeru a artefaktů transparence. V menších rozlišeních vede DLSS obecně.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Ano, to už tu bylo zmíněno několikrát
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Ano, důležitý je to téměř Protože jsou tam pak ty detaily, kde se rozdíl naplno ukazuje (za mě je to jednoznačně redukce toho humus ditheringu).ArgCZ píše:všichni konstatují že na vyší rozlišení není téměř rozdíl a v nižších rozlišeních vede DLSS 2.X, implementace a záběr HW hraje těžce do karet FSR(nový i starší generace karet plus starší i nový generace konzolí), to jsou fakta a nikoli hype
Jediný z čeho fakt mam obavy je to, že vývojáři tomuhle primitivnějšímu řešení dají přednost před DLSS - které vyhlazuje lépe. Byl by to krok zpět, stejně jako v případě té aplha-blend redukce na statický dither... na druhou stranu, kdyby zbytek enginu fungoval ok a nedělal tyhle sračky, tak pak by FSR bylo ok a DLSS by nebylo potřeba.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Stejně jako DLSS, tak i FSR se bude dál vyvíjet + k tomu možná budem mit brzo MS standard s DirectML který FSR může taky využít.
- GamesPeter
- Začátečník
-
- Registrován: 28. lis 2011
- Bydliště: 393 01
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Jo, vypadá to tak, že NVIDIA bude muset DLSS do her cpát násilně. Vývojářům se nebude chtít ho moc implementovat, protože narozdíl od jednoduššího řešení od AMD v podobě FSR je implementace složitější a FSR běží na širší škále gpu + gondole. Jinak FSR nevypadá špatně, hlavně ve 4K, ale je to zkrátka jen upscaling + sharpen filter, u DLSS tam je fakt znát síla a význam těch tensor cores, který mají právě na výslednou kvalitu obrazu vliv, dokáží ho krásně zrekonstruovat a část obrazu oproti nativu vylepší např. v odstranění určitých artefaktů, zlepšení objektů s tenkými liniemi atd. Zajímavá technologie, ale není vždy ideální, záleží na enginu a hra od hry, někde zase způsobuje v pohybu ghosting. Dobrý je, že jde u her s DLSS 2.0 měnit verze za novější DLSS, pouhým překopírováním knihovny. Dal jsem do Metra Exodus: Enhanced Edition poslední verzi DLSS 2.2.10.0 a docela rozdíl oproti předchozí verzi.
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D COOLER: Noctua NH-D14, MB: MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI RAM:, 64GB (2X32GB) Kingston Fury Beast Black 6000MHz CL36 GPU: Gainward RTX 4080 Phantom 16GB, 1. SSD: Kingston A2000, M.2 1TB, 2. SSD: Crucial MX500 1TB, PSU: ASUS TUF GAMING 850W, CASE: CoolerMaster Cosmos II, LCD: LG 27GL850 27" 1440p @ 144 Hz OS: Microsoft Windows 11 Home 64bit MOUSE: Logitech G502 Lightspeed + Logitech G240 mouse pad, KEYBOARD: Logitech G915 Lightspeed TKL GL Tactile
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
Tak ten "MSStandard" může při dobré kvalitě zabít obě technologie, nebo to třeba půjde akcelerovat přes TCoresKrteq píše:Stejně jako DLSS, tak i FSR se bude dál vyvíjet + k tomu možná budem mit brzo MS standard s DirectML který FSR může taky využít.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
FSR pod Linuxem na všech hrách skrze WineVulkan
GitHub - winevulkan: Add FSR for fshack.This is an implementation of AMD's FSR https://gpuopen.com/fidelityfx-superresolution/ in fshack, which allows users to chose it instead of linear/nearest filtering for upscaling. It can be enabled using WINE_FULLSCREEN_FSR=1 and a lower in game resolution than the display's native one. WINE_FULLSCREEN_FSR_STRENGTH controls the amount of sharpening (not to be confused with amd's quality presets, those are about the input resolution), 0 is the maximum sharpness, higher values mean less sharpening. The default is 5.
Caveats:
...I added another commit for a negative mip bias env var, you can use WINE_VULKAN_NEGATIVE_MIP_BIAS=N for a bias of N/100. For 1080p -> 1440p upscaling AMD recommends a negative bias between 0.38 and 0.58, so something like WINE_VULKAN_NEGATIVE_MIP_BIAS=45. By default, this is only applied to samplers with anisotropic filtering enabled, you can use WINE_VULKAN_BIAS_ALL_SAMPLERS=1 to force it for all samplers.
- Only works in vulkan games (dxvk and vkd3d-proton included).
- Some games upscale on their own, without using fshack, when you select a lower resolution in game. FSR won't work in those.
- Obviously applying FSR to the final image is not ideal, it should be applied before the UI is drawn and before some post processing effects like film grain.
- AMD also recommends a negative LOD bias, which is not possible in a generic way without problems.
- This is only the slow fp32 version, if accepted I might follow up with the fp16 version.
- The patchset is a bit of a mess. If the huge commit is a problem I can try to split it up a bit.
- An environment variable to add custom resolution modes would be nice to more directly control the quality. e.g. 2048x1152
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD FidelityFX - info a vše okolo
FSR commit výše byl rozšířen a přidán do Proton Experimental repa
GitHub - com.valvesoftware.Steam.CompatibilityTool.Proton-Exp - Add the experimental FSR patch
GitHub - com.valvesoftware.Steam.CompatibilityTool.Proton-Exp - Add the experimental FSR patch