Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je so 25. leden 2020, 19:09

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 783 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 03:40 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
Ache napsal:
RAD-x napsal:
Tak 60ti FPS to teprve začíná, já mám rád v FPSkách 200fps, to je takovej standart, což s timhle se v BF4 dá.
BF4 i pod Mantle jede v klasickém AFR = minimálně 3snímkový lag na 3 kartách.
Dej tomu takovej pokuř (4K + vyhlazování), aby si se pohyboval jen na třeba 60-80fps, a to si pak srovnej se single kartou kde taky hru nastavíš aby jela "jen" na 60-80fps a... uvidíš sám ten rozdíl.


Neni nutný, pod 50FPS to dostanu i v Crysis 3 a nemusim se nějak extra snažit...jako DX11 tomu vubec ale vubec nejde...zjistil sem že se nějak přetejká Vram, věci který mi běžně žrali sotva 2GB paměti tady žerou skoro 4GB, v Crysis 3 jsem pořád na 4GB...nechápu. V BF4 na mě wokna řvou že 16GB RAM je málo a že mám ukončit některé programy...LOL.


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 09:02 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Ache napsal:
BF4 i pod Mantle jede v klasickém AFR = minimálně 3snímkový lag na 3 kartách.


Ano jede, ale i běžné AFR má už přece obdobu "frame metering" (Frame Pacing), který minimalizuje stuttering pokud vím a ta funkce už tam je nějakou dobu.( cca rok ? )



Civ: Beyond Earth používá "AFR - less" crossfire.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 14:00 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
del42sa napsal:
Ano jede, ale i běžné AFR má už přece obdobu "frame metering" (Frame Pacing), který minimalizuje stuttering pokud vím a ta funkce už tam je nějakou dobu.( cca rok ? )
AFR lag a microstuttering jsou dvě odlišné věci. :wink: Při AFR vždy platí čím víc karet, tím víc lag (logicky z principu jak to AFR funguje) Tím Frame-Meteringem/Pacingem se jen snímky vyhlazují aby nevznikal microstuuter, ale to ve výsledku jistě zanáší do AFR metody další inputlag.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 14:09 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
otázka je jak velký ten input lag bude ? U většiny her to nebude vůbec představovat problém, ale u některých ano ( online multiplayer hry typu Quake III a podobné first-person shooters.)

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 14:58 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
U BF4 jsou pro Mantle CF k dispozici dvě metody FramePacing:
RenderDevice.FramePacingMethod 1
RenderDevice.FramePacingMethod 2

Ta první by měla být výkonnější.

V CivBE by mělo být k dispozici Mantle SFR, tedy nižší input lag, jak na single gpu.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 15:00 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
del42sa napsal:
otázka je jak velký ten input lag bude ? U většiny her to nebude vůbec představovat problém, ale u některých ano ( online multiplayer hry typu Quake III a podobné first-person shooters.)
Lag bude jak píši 3 snímky + nějaký případný buffer (většinou se nechává engine před renderovat 1 snímek právě kvůli vyhlazování snímků). tj. při 60 fps to máme 3*16,6ms.
Prostě tri-SLI/Cross fuj. fuj.

Na honění výkonu je taková konfigurace super, ale já bych na tom většinu her hrát rozhodně nemohl. (mě vadil celkem dost lag i na duálce GTX690) Ale to je taky o tom kdo jak je citlivej. Třeba RAD-X s touhle konfigurací bude happy. :)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 15:43 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Ache napsal:
Lag bude jak píši 3 snímky + nějaký případný buffer (většinou se nechává engine před renderovat 1 snímek právě kvůli vyhlazování snímků). tj. při 60 fps to máme 3*16,6ms.
Prostě tri-SLI/Cross fuj. fuj.
To je ale pouze za předpokladu, že máš zapnutý vsync.
Pokud ne, 3 snímky sice zůstávají ale protože všechny gpu pracují paralelně, tak lag u ideálního Metering/Pacing řešení a 60fps je 16,6 + 5,53 + 5,53 = 27,66ms.

PS: Pre-render buffer je záležitostí cpu, přidává sice lag, ale opět to nejde sčítat, protože cpu také pracuje paralelně.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 16:15 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Lag u AFR což je renderování sériové!!! se sčítá s počtem karet kolik jich je v sérii. - každá renderuje celý snímek... a ty je renderují za sebou s takovým lagem jako má jedna karta (karta musí vždy renderovat celý snímek). Výhodou je akorát teoreticky 100% škálování výkonu s každou další kartou.

u SFR nebo jiné paralelní metody když x karet maká na jednom snímku se nejen zvyšuje fps, ale i snižuje lag (karty jsou dohromady dříve hotové s renderem).

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 16:19 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ache napsal:
Lag u AFR což je renderování sériové!!! se sčítá s počtem karet kolik jich je v sérii. - každá renderuje celý snímek... a ty je renderují za sebou s takovým lagem jako má jedna karta (karta musí vždy renderovat celý snímek).
To si děláš srandu Ache, že jo? Takovou krpu bych od tebe nečekal.

AFR je paralelní metoda renderingu, proto taky ten stuttering. Karty pracují paraleleně a renderují snímky zvlášť a pak je hází do bufferu, kde se uspořádají do queue podle indexu ... a právě tam vzniká ten lag.


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 16:24 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Karty renderují za sebou snímky -takže je to snad série ne? :? Ano sice v době vykreslování jednoho snímku už se připravuje další, ale lag se vždy s každou další přičítá, právě kvůli nutnosti bufferu . A ten v případě ještě vyhlazování jednotlivých snímků se zvyšuje.

Se tady snad nebudem hádat o tom že AFR je shit? AMD se ho v Mantle už taky snaží zbavit, protože kromě škálování fps nemá jedinou výhodu.

EDIT: aby to bylo jasnější
řekněme že budeme mít situaci kdy hrajeme na AFR 3xCross a máme krásných stabilních 60fps bez microstutteringu.
Jak bude vypadat frametimes? :) 16,666ms-16,666ms-16,666ms-16,666ms-16,666ms.... :?:
Mám pravdu?

Kolik karet renderuje snímky (aby bylo možné takového fps dosáhnout )? Jaký tedy musí být lag? když jedné kartě trvá render svého snímku 3x16ms (rychleji to nedá, proto jsou 3!!!)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


Naposledy upravil Ache dne út 2. prosinec 2014, 16:30, celkem upraveno 1x.

 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 16:27 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Rendering probíhá paralelně, takže ne. Pak už jen posíláš výstup toho co máš "ve frontě".

Jinak ta Webwalkerova posloupnost tří snímků (16,6 + 5,53 + 5,53 = 27,66ms) je dobře. Nejdýl čekáš na první snímek a pak už ho máš od další karty vyrenderovaný, takže ho jen zobrazíš a mezi tím už má další karta snímek atd. atd.


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 16:30 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Ne je to blbě viz můj příklad.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 16:44 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ne, máš to špatně... obrázek za tisíc slov

Obrázek

A další od nV ohledně hybridního SLI

Obrázek

Zásadní je ta první věta u Frame pacing slidu :)

Už chápeš?


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 16:53 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
Ne nechápu.
1karta = 20fps (rychleji to nedá, proto jsme je zapojily 3 aby sme v dokonalém systému dosáhli 60fps) = jedna karta cca 50ms.

Jak by se mohl sakra v AFR snížit lag pod 50ms, když karta vždy musí renderovat celý snímek? :roll: (při 60fps makají tedy všechny 3 naplno - každá na svém snímku a dohromady je mezi snímky lag sice jen 16ms, ale inputlag je stále stejný)

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 17:03 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
a už je to tady zase :-D

Ache zkus zapřemýšlet jen na chvilku:

kdyby to bylo jak říkáš, tedy sériově za sebou, tak jak by spojením více karet vzniklo více FPS za stejnou dobu jak se single kartou ? :wink:

Podle tvého příkladu by nezáleželo, kolik karet by bylo v AFR, protože by počítaly snímky "v sérii" jedna za druhou jako na běžícím pásu a FPS by zůstávalo stejné jako u jedné karty 8)

Krteq má samozřejmě pravdu a ty ne.

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


Naposledy upravil del42sa dne út 2. prosinec 2014, 17:06, celkem upraveno 2x.

 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 17:06 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Ache napsal:
Ne nechápu.
1karta = 20fps (rychleji to nedá, proto jsme je zapojily 3 aby sme v dokonalém systému dosáhli 60fps) = jedna karta cca 50ms.

Jak by se mohl sakra v AFR snížit lag pod 50ms, když karta vždy musí renderovat celý snímek? :roll: (při 60fps makají tedy všechny 3 naplno - každá na svém snímku a dohromady je mezi snímky lag sice jen 16ms, ale inputlag je stále stejný)
Ano, časy se sčítají, ale ty pořád nedokážeš pochopit, že čas na rendering snímku je sice +/- stejný, ale celkový lag nebude součtem času renderingu každého snímku.

Jak už jsem psal. Čekáš na první snímek 16,6ms, mezitím se na další kartě renderuje další snímek a čekáš na jeho dokončení, ale to dokončení bude jen za 7,8ms (poloviční čas) a vykreslíš ho, mezitím se na další kartě renderuje další snímek a čekáš na jeho dokončení, ale to dokončení bude jen za 7,8ms (poloviční čas) a vykreslíš ho. atd. atd.

Ideální AFR s časy ZOBRAZENÍ snímů:

Pro 2 GPU - 16,6ms + 7,8ms + 7,8ms ....
Pro 3 GPU - 16,6ms + 7,8ms + 5,53ms + 5,53ms ...

Už?


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 17:07 
Začátečník
Začátečník
Obrázek uživatele

Založen: 03. únor 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy
Nahoru
Můj výpočet byl pro 16,6ms = 60fps na jedné kartě, ale ono to je celkem jedno, protože i kdyby to mělo být 60fps pro celé 3xSLI/CF, tak to stejně Ache počítá špatně.
Pokud tedy jedna karta má latenci 50ms=20fps, tři gpu ti pak dají oněch 60fps. Lag tedy bude následující:
50+16,6+16,6 = 83,2 ms.

_________________
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 17:11 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 26. září 2006
Bydliště: Plzeň
Nahoru
webwalker napsal:
50+16,6+16,6 = 83,2 ms.
No já to bral teoreticky, jasný že v praxi musí být vyšší :wink:
prostě při 60fps na 3xSLI/Cross AFR budeš mít inputlag jak kráva. Kdežto na single kartě je 60fps v pohodě.
EDIT: a o tom byla ta moje půvoní myšlenka co si má RAD-X zkusit. 60-80fps na single a pak zvýšit detaily a dát to na 3xcrossu při 60-80fps.

_________________
AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | GeForce RTX 2070 | 500GB SSD (NVME) + 1TB SSD (SATA) + 4TB Barracuda
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 (250Ω) | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | Philips 246E7QDSW @ 80Hz


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 18:14 
Červená karta
Červená karta

Založen: 24. duben 2008
Bydliště: Praha 10
Nahoru
del42sa napsal:
Ache napsal:
BF4 i pod Mantle jede v klasickém AFR = minimálně 3snímkový lag na 3 kartách.


Ano jede, ale i běžné AFR má už přece obdobu "frame metering" (Frame Pacing), který minimalizuje stuttering pokud vím a ta funkce už tam je nějakou dobu.( cca rok ? )



Civ: Beyond Earth používá "AFR - less" crossfire.


Jo, to jsem měl zaplý cca prvních 20minut, to stuttering neminimalizuje nýbrž ho to produkuje, alepsoň v DX11, hodně díky tomu padnou FPS a prodkuje to záškuby kdy jakoby hra, na zlomek sekundy nereaguje. Osvědčilo se mi fungovat bez toho, nevim jak se dvěma kartama, se třema to je cesta do hrobu.


 Profil  
 Předmět: Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti
PříspěvekZaslal v: út 2. prosinec 2014, 18:23 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
V BF4 jsou impementovány dvě metody framepacingu, lze mezi nimi úpřepínat pomocí příkazů konzoli (bez uvozovek).

"RenderDevice.FramePacingMethod 1" [1,2] - integer

Zkus obě a poreferuj.


 Profil  
Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
Odpovědět na téma  [ 783 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  další


Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Přejít do sekce:
  

Kdo je přihlášený

Uživatelé procházející si tuto sekci: mlrs, Srandista a 5 anonymních


Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
Nemůžete připojit přílohy v této sekci

 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.