Stránka 39 z 40

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 03:40
od RAD-x
Ache píše:
RAD-x píše:Tak 60ti FPS to teprve začíná, já mám rád v FPSkách 200fps, to je takovej standart, což s timhle se v BF4 dá.
BF4 i pod Mantle jede v klasickém AFR = minimálně 3snímkový lag na 3 kartách.
Dej tomu takovej pokuř (4K + vyhlazování), aby si se pohyboval jen na třeba 60-80fps, a to si pak srovnej se single kartou kde taky hru nastavíš aby jela "jen" na 60-80fps a... uvidíš sám ten rozdíl.
Neni nutný, pod 50FPS to dostanu i v Crysis 3 a nemusim se nějak extra snažit...jako DX11 tomu vubec ale vubec nejde...zjistil sem že se nějak přetejká Vram, věci který mi běžně žrali sotva 2GB paměti tady žerou skoro 4GB, v Crysis 3 jsem pořád na 4GB...nechápu. V BF4 na mě wokna řvou že 16GB RAM je málo a že mám ukončit některé programy...LOL.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 09:02
od del42sa
Ache píše:BF4 i pod Mantle jede v klasickém AFR = minimálně 3snímkový lag na 3 kartách.
Ano jede, ale i běžné AFR má už přece obdobu "frame metering" (Frame Pacing), který minimalizuje stuttering pokud vím a ta funkce už tam je nějakou dobu.( cca rok ? )



Civ: Beyond Earth používá "AFR - less" crossfire.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 14:00
od Ache
del42sa píše:Ano jede, ale i běžné AFR má už přece obdobu "frame metering" (Frame Pacing), který minimalizuje stuttering pokud vím a ta funkce už tam je nějakou dobu.( cca rok ? )
AFR lag a microstuttering jsou dvě odlišné věci. :wink: Při AFR vždy platí čím víc karet, tím víc lag (logicky z principu jak to AFR funguje) Tím Frame-Meteringem/Pacingem se jen snímky vyhlazují aby nevznikal microstuuter, ale to ve výsledku jistě zanáší do AFR metody další inputlag.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 14:09
od del42sa
otázka je jak velký ten input lag bude ? U většiny her to nebude vůbec představovat problém, ale u některých ano ( online multiplayer hry typu Quake III a podobné first-person shooters.)

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 14:58
od webwalker
U BF4 jsou pro Mantle CF k dispozici dvě metody FramePacing:
RenderDevice.FramePacingMethod 1
RenderDevice.FramePacingMethod 2

Ta první by měla být výkonnější.

V CivBE by mělo být k dispozici Mantle SFR, tedy nižší input lag, jak na single gpu.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 15:00
od Ache
del42sa píše:otázka je jak velký ten input lag bude ? U většiny her to nebude vůbec představovat problém, ale u některých ano ( online multiplayer hry typu Quake III a podobné first-person shooters.)
Lag bude jak píši 3 snímky + nějaký případný buffer (většinou se nechává engine před renderovat 1 snímek právě kvůli vyhlazování snímků). tj. při 60 fps to máme 3*16,6ms.
Prostě tri-SLI/Cross fuj. fuj.

Na honění výkonu je taková konfigurace super, ale já bych na tom většinu her hrát rozhodně nemohl. (mě vadil celkem dost lag i na duálce GTX690) Ale to je taky o tom kdo jak je citlivej. Třeba RAD-X s touhle konfigurací bude happy. :)

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 15:43
od webwalker
Ache píše:Lag bude jak píši 3 snímky + nějaký případný buffer (většinou se nechává engine před renderovat 1 snímek právě kvůli vyhlazování snímků). tj. při 60 fps to máme 3*16,6ms.
Prostě tri-SLI/Cross fuj. fuj.
To je ale pouze za předpokladu, že máš zapnutý vsync.
Pokud ne, 3 snímky sice zůstávají ale protože všechny gpu pracují paralelně, tak lag u ideálního Metering/Pacing řešení a 60fps je 16,6 + 5,53 + 5,53 = 27,66ms.

PS: Pre-render buffer je záležitostí cpu, přidává sice lag, ale opět to nejde sčítat, protože cpu také pracuje paralelně.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 16:15
od Ache
Lag u AFR což je renderování sériové!!! se sčítá s počtem karet kolik jich je v sérii. - každá renderuje celý snímek... a ty je renderují za sebou s takovým lagem jako má jedna karta (karta musí vždy renderovat celý snímek). Výhodou je akorát teoreticky 100% škálování výkonu s každou další kartou.

u SFR nebo jiné paralelní metody když x karet maká na jednom snímku se nejen zvyšuje fps, ale i snižuje lag (karty jsou dohromady dříve hotové s renderem).

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 16:19
od Krteq
Ache píše:Lag u AFR což je renderování sériové!!! se sčítá s počtem karet kolik jich je v sérii. - každá renderuje celý snímek... a ty je renderují za sebou s takovým lagem jako má jedna karta (karta musí vždy renderovat celý snímek).
To si děláš srandu Ache, že jo? Takovou krpu bych od tebe nečekal.

AFR je paralelní metoda renderingu, proto taky ten stuttering. Karty pracují paraleleně a renderují snímky zvlášť a pak je hází do bufferu, kde se uspořádají do queue podle indexu ... a právě tam vzniká ten lag.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 16:24
od Ache
Karty renderují za sebou snímky -takže je to snad série ne? :? Ano sice v době vykreslování jednoho snímku už se připravuje další, ale lag se vždy s každou další přičítá, právě kvůli nutnosti bufferu . A ten v případě ještě vyhlazování jednotlivých snímků se zvyšuje.

Se tady snad nebudem hádat o tom že AFR je shit? AMD se ho v Mantle už taky snaží zbavit, protože kromě škálování fps nemá jedinou výhodu.

EDIT: aby to bylo jasnější
řekněme že budeme mít situaci kdy hrajeme na AFR 3xCross a máme krásných stabilních 60fps bez microstutteringu.
Jak bude vypadat frametimes? :) 16,666ms-16,666ms-16,666ms-16,666ms-16,666ms.... :?:
Mám pravdu?

Kolik karet renderuje snímky (aby bylo možné takového fps dosáhnout )? Jaký tedy musí být lag? když jedné kartě trvá render svého snímku 3x16ms (rychleji to nedá, proto jsou 3!!!)

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 16:27
od Krteq
Rendering probíhá paralelně, takže ne. Pak už jen posíláš výstup toho co máš "ve frontě".

Jinak ta Webwalkerova posloupnost tří snímků (16,6 + 5,53 + 5,53 = 27,66ms) je dobře. Nejdýl čekáš na první snímek a pak už ho máš od další karty vyrenderovaný, takže ho jen zobrazíš a mezi tím už má další karta snímek atd. atd.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 16:30
od Ache
Ne je to blbě viz můj příklad.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 16:44
od Krteq
Ne, máš to špatně... obrázek za tisíc slov

Obrázek

A další od nV ohledně hybridního SLI

Obrázek

Zásadní je ta první věta u Frame pacing slidu :)

Už chápeš?

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 16:53
od Ache
Ne nechápu.
1karta = 20fps (rychleji to nedá, proto jsme je zapojily 3 aby sme v dokonalém systému dosáhli 60fps) = jedna karta cca 50ms.

Jak by se mohl sakra v AFR snížit lag pod 50ms, když karta vždy musí renderovat celý snímek? :roll: (při 60fps makají tedy všechny 3 naplno - každá na svém snímku a dohromady je mezi snímky lag sice jen 16ms, ale inputlag je stále stejný)

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 17:03
od del42sa
a už je to tady zase :-D

Ache zkus zapřemýšlet jen na chvilku:

kdyby to bylo jak říkáš, tedy sériově za sebou, tak jak by spojením více karet vzniklo více FPS za stejnou dobu jak se single kartou ? :wink:

Podle tvého příkladu by nezáleželo, kolik karet by bylo v AFR, protože by počítaly snímky "v sérii" jedna za druhou jako na běžícím pásu a FPS by zůstávalo stejné jako u jedné karty 8)

Krteq má samozřejmě pravdu a ty ne.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 17:06
od Krteq
Ache píše:Ne nechápu.
1karta = 20fps (rychleji to nedá, proto jsme je zapojily 3 aby sme v dokonalém systému dosáhli 60fps) = jedna karta cca 50ms.

Jak by se mohl sakra v AFR snížit lag pod 50ms, když karta vždy musí renderovat celý snímek? :roll: (při 60fps makají tedy všechny 3 naplno - každá na svém snímku a dohromady je mezi snímky lag sice jen 16ms, ale inputlag je stále stejný)
Ano, časy se sčítají, ale ty pořád nedokážeš pochopit, že čas na rendering snímku je sice +/- stejný, ale celkový lag nebude součtem času renderingu každého snímku.

Jak už jsem psal. Čekáš na první snímek 16,6ms, mezitím se na další kartě renderuje další snímek a čekáš na jeho dokončení, ale to dokončení bude jen za 7,8ms (poloviční čas) a vykreslíš ho, mezitím se na další kartě renderuje další snímek a čekáš na jeho dokončení, ale to dokončení bude jen za 7,8ms (poloviční čas) a vykreslíš ho. atd. atd.

Ideální AFR s časy ZOBRAZENÍ snímů:

Pro 2 GPU - 16,6ms + 7,8ms + 7,8ms ....
Pro 3 GPU - 16,6ms + 7,8ms + 5,53ms + 5,53ms ...

Už?

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 17:07
od webwalker
Můj výpočet byl pro 16,6ms = 60fps na jedné kartě, ale ono to je celkem jedno, protože i kdyby to mělo být 60fps pro celé 3xSLI/CF, tak to stejně Ache počítá špatně.
Pokud tedy jedna karta má latenci 50ms=20fps, tři gpu ti pak dají oněch 60fps. Lag tedy bude následující:
50+16,6+16,6 = 83,2 ms.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 17:11
od Ache
webwalker píše:50+16,6+16,6 = 83,2 ms.
No já to bral teoreticky, jasný že v praxi musí být vyšší :wink:
prostě při 60fps na 3xSLI/Cross AFR budeš mít inputlag jak kráva. Kdežto na single kartě je 60fps v pohodě.
EDIT: a o tom byla ta moje půvoní myšlenka co si má RAD-X zkusit. 60-80fps na single a pak zvýšit detaily a dát to na 3xcrossu při 60-80fps.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 18:14
od RAD-x
del42sa píše:
Ache píše:BF4 i pod Mantle jede v klasickém AFR = minimálně 3snímkový lag na 3 kartách.
Ano jede, ale i běžné AFR má už přece obdobu "frame metering" (Frame Pacing), který minimalizuje stuttering pokud vím a ta funkce už tam je nějakou dobu.( cca rok ? )



Civ: Beyond Earth používá "AFR - less" crossfire.
Jo, to jsem měl zaplý cca prvních 20minut, to stuttering neminimalizuje nýbrž ho to produkuje, alepsoň v DX11, hodně díky tomu padnou FPS a prodkuje to záškuby kdy jakoby hra, na zlomek sekundy nereaguje. Osvědčilo se mi fungovat bez toho, nevim jak se dvěma kartama, se třema to je cesta do hrobu.

Re: Radeony R9 2xx - testy, recenze, zkušenosti

Napsal: úte 2. pro 2014, 18:23
od Krteq
V BF4 jsou impementovány dvě metody framepacingu, lze mezi nimi úpřepínat pomocí příkazů konzoli (bez uvozovek).

"RenderDevice.FramePacingMethod 1" [1,2] - integer

Zkus obě a poreferuj.