AMD Graphics news

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
Baneshee
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 12. dub 2005
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Baneshee »

HAWX 2 je hra a herni demo, nikoli tech demo. HAWX 1 se v recenzich bezne objevuje a zapocitava, takze je pravdepodobny ze HAWX 2 bude taky.
Ryzen 5800X @ 100W | Noctua C12P SE14 | 2x16GB Crucial Ballistix @ 3466MHz | Zotac RTX3070 8GB | Asus Prime X470-Pro | Samsung 250GB NVMe & Crucial MX500 1TB & WD Green 3TB | Samsung SH-S223Q | FD Define R3 Black | Seasonic Focus Plus 650W | Dell U2715H
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

ArgCZ: Tady nejde o to, jesli je to demo nebo ne. Plná verze může klidně skončit úplně stejně. Jde o to, že nVidia platí některým studiím a vydavatelům (Ubisoft a Eidos), aby záměrně ku*vily výkon - případně kvalitu - na konkurenčním hardwaru.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od yuri.cs »

To je to co jiz opet psal OBR, HD6800 je v tom demu spatna.

Pouzili opet tessalaci tak, aby na ATi byl propad co nejvetsi. Ospravedlni to lepsi obrazovou kvalitou, ac je to silne diskutabilni.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od ArgCZ »

tak to sorry, já myslel, že jde o něco jako Stone Giant nebo Unigine Heaven, od kdy se dávají do testů demoverze? Mají chyby a tak, ty do testů nepatří. Pokud tohle demo někdo zařadí, je jasné, že tak činí na něčí popud.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

Ano, je to demoverze ještě nevydané hry. Samotné demo bylo vydáno právě před uvedením HD6800 a na poslední chvíli do něj vydavatel odmítl zahrnout optimalizace od AMD, které měly zlepšit výkon teselace "na hardwaru všech výrobců". Zároveň s tím ho nVidia doporučila použít do recenzí.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Ache »

no-X píše:Ubisoft odmítl použít v H.A.W.X. 2 demu optimalizace od AMD zvyšující výkon při teselaci. nVidia doporučuje toto demo používat k testování grafických karet.
Jsem k slzám dojat jak na mě jako hráče nvidia myslí. :-D
Ne vážně: Co ty optimalizace měli být zač? Znamenalo to snad něco ošidit (u grafických karet na 90% platí oprimalizace = ošizení), dejme tomu počet polygonů, tak aby splňoval ty jejich ideální podmínky o velkých polygonech?
No až vyjdou benchmarky HD6800, to bude sranda. Web co použije v testu HAWX 2 = zelený. :P
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

To mi není jasné... možná chtěli použít některou formu adaptivní teselace - i když na druhou stranu se tam mluví o implementaci řešení přes driver. Nemyslím si, že by v rámci driveru zasahovali do wire-framu. Uvidíme...

Nicméně mi není jasno, když si je nVidia výkonem své teselace tak jistá, proč má zapotřebí recenzentům podstrkovat demo hry, které si optimalizovala sama pro sebe a k němuž konkurence neměla přístup.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Sobo »

Takže tesselace je pro HD68xx ještě stále problémem? Myslel jsem, že tenhle problém u nové generace už vyřešili. No a jinak nemůže se tohle obrátit proti nVidii při uvedení Caymana? Ten by měl být v tesselaci výrazně výkonnější než Barts.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

Cayman je velká neznámá. Ta prezentace, co tu z ní propluly ty leaklý slajdy, je novější verze. Ve starší verzi bylo i pár narážek na Caymana (v nový jsou už vymazaný), ale ani tak z toho člověk moc nepozná. Osobně to vidím na texturovací jednotky, eyefinity a uvd převzaté z Bartse a k tomu nové unifikované jádro a nová teselace. Jaké budou ROPs, nemám tušení :-)

Jinak teselace bude problém pro jakoukoli ATI/AMD kartu, pokud si danou hru nVidia nechá pro sebe, zoptimalizuje si jí pro Fermi a vydavatele uplatí, aby optimalizace od konkurence vypustil... :|
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Ache »

no-X píše:Nicméně mi není jasno, když si je nVidia výkonem své teselace tak jistá, proč má zapotřebí recenzentům podstrkovat demo hry, které si optimalizovala sama pro sebe a k němuž konkurence neměla přístup.
No mě to tedy připadá celkem logické. Zbytek hry jsou jen shadery a textury, takže něco čím AMD může Nvidii ohrozit i s tak levnou kartou. Takže když nvidia využije své předimenzované geometrické části a udělá v té hře AMD bottleneck, tak shadery nebudou tolik využity a výkon bude hlavně záležet na geometrii.

Uvidíme co ten Cayman, třeba pak se situace otočí a nvidia bude propagovat méně polygonů. :P
no-X píše:Jinak teselace bude problém pro jakoukoli ATI/AMD kartu, pokud si danou hru nVidia nechá pro sebe, zoptimalizuje si jí pro Fermi a vydavatele uplatí, aby optimalizace od konkurence vypustil... :|
Počkej, ale neházej to zase na Nvidii. Ati/AMD má stejnou šanci "podpořit" vývojáře. Nakonec jestli se nemýlím, tak se někde psalo, že AMD to začne Nvidii vracet, a budou více spolupracovat s vývojáři... no zatím to tak nevypadá.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

Obrázek

HAWX2 je jedna z mála výjimek. Proto ho nVidia tlačí, jak může.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Ache »

UNIGINE HEAVEN?

EDIT: Jak na to koukam tak AMD sice na těch hrách spolupracovali, ale u některých se to teda jako výhoda nad konkurencí neukázalo.
Ale co, jen ať se snaží. Nvidia si své jméno u hráčů také vybudovala velmi silnou spoluprací (twimtbp), a dává to většinou jistotu, že ta hra na nv poběží a bez chyb. Takže logo Game AMD udělá také svoje. Tedy když tam nebude jen na okrasu, ale na té hře to fakt bude poznat.
Naposledy upravil(a) Ache dne čtv 21. říj 2010, 00:13, celkem upraveno 1 x.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

na 1.0 se podíleli
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Sobo »

Imho to nic neznamená. Maj tam třeba BattleForge, Stalker, Dirt 2, AvP, MoH, které všechny běhaj prokazatelně lépe na nVidii. To samé lze říct o TWIMTBP. I v něm lze najít hry, které celkově lépe sedí ATi.
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

Sobo: To není míněno tak, že všechno, na čem se AMD/ATI podílela musí automaticky běhat na jejím hardwaru líp. Důležité je, že k vývoji těch her měla přístup a mohla zajistit, aby na jejím hardwaru běhaly co nejlépe v rámci daných možností.

Oproti tomu je tu HAWX2, ke kterému jim byl přístup zamezen, aby obsahoval pouze optimalizace nVidie, která si to zaplatila a která ho plánuje použít k marketingovému poškození konkurence.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Tak doufejme že to bude tak že nebudeme muset alespoň u těchto her 3 - 6 měsíců čekat na funkční CF nebo možnost zapnout si AA, a podobně.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od no-X »

CF profily vydává ATI průběžně.

Implementace AA je záležitost vývojáře hry. Pokud ho implementuje podle specifikací, bude fungovat zapnutím v driverech (nebo zapnutím ve hře). Pokud se na to vyse*e, tak to lze jen těžko vyčítat výrobci grafické karty.

Dobře to vystihl kdosi na Beyond3D - dokud nebudou recenzenti her hrám strhávat body za to, že nepodporují anti-aliasing, nebudou mít jejich výrobci snahu to řešit. Že to za ně dělají výrobci hardwaru je jen jejich dobrá vůle vůči zákazníkům (která chybí výrobcům her), nikoli povinnost.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Vivec
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. bře 2005
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od Vivec »

no-X píše:Implementace AA je záležitost vývojáře hry. Pokud ho implementuje podle specifikací, bude fungovat zapnutím v driverech (nebo zapnutím ve hře). Pokud se na to vyse*e, tak to lze jen těžko vyčítat výrobci grafické karty.
když se implementuje AA/AF tak se to dělá pro všechny úrovně najednou, nebo se musí naprogramovat podpora pro 2x, 4x, 8x atd... zvlášť? jde mi o to, jestli když je ve hře v možnostech použít maximálně třeba 2xAA/8xAF tak jestli lze přes ovladače zapnout i vyšší mód (a bude to vidět)
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Vyškrtni si AF. To se implemetovat nemusí. AF jen defakto změní chování TMU a zlepší kvalitu texture filteringu, neni to závislý na enginu hry. To že v některejch hrách na ATInách nejde jsou bugy driverů co se začaly oběvovat tak rok dozadu.
nou
Začátečník
Začátečník
Registrován: 11. pro 2009

Re: AMD Graphics news

Příspěvek od nou »

aj AF sa musi implemetovt. proste len vyvojar povie pre tuto a tuto texturu chcem mat taku uroven AF. (ano dalo by sa spravit selektivny AF) oproti AA je AF omnoho jednoduchsi na implementaciu.
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“