Stránka 11 z 14

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: stř 10. říj 2012, 01:44
od ttxman
Jojo pokud to bude mit Java, Microsoft snad nezustane pozadu, a kdyz to budou mit tyhle dva tak se to pekne rozjede :). A hlavne, kdyz bude podpora GPGPU primo v jazyce tak snad nezapomenou na SIMD instrukce v CPU...

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: stř 10. říj 2012, 17:29
od nou

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: úte 13. lis 2012, 08:45
od nou
takze nova S10000 http://www.anandtech.com/show/6445/amd- ... pro-s10000

Stream Processors 2x1792
Core Clock 825MHz
Memory Clock 5.0GHz GDDR5
Memory Bus Width 2x384-bit
VRAM 2x3GB
Single Precision 5.91 TFLOPS
Double Precision 1.48 TFLOPS (1/4)

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: pát 16. lis 2012, 10:31
od nou
8 kariet v jenom racku http://fireuser.com/blog/8_amd_firepro_ ... recision_/
cez 8TFLOPS realneho DP vykonu.

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: stř 5. pro 2012, 10:31
od webwalker

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: úte 26. úno 2013, 17:47
od Krteq

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: úte 26. úno 2013, 18:57
od durod
Jsem zvedavy. Ale kdyz to pojede hure na nVidii, to zase bude flamu :D

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: úte 26. úno 2013, 19:57
od DOC_ZENITH
JJ, bude a zaslouženě, protože Nvidii taky za Physx flamovali.

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: úte 26. úno 2013, 20:35
od del42sa
Nvidii neflamovali za PhysX jako takový, ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware. Uvidíme jak to bude s tímhle, ale vzhledem k tomu že to využívá direct compute a OpenCL tak by to mělo běhat i na Nvidii. Rozdíl v přístupu tam tedy určitě je.

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: stř 27. úno 2013, 23:19
od sam_217
del42sa píše:ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware
Ale umožnila, jen to šlo prostě přes CPU only a CPU to totálně nedává ty pokročilý efekty, zacož byl vlastně úpně jinej flame, že nvidia programuje PhysX na xx let x86 starý instrukce co se používali na Pentium 3 (něco starší ho jak SSE nebo tak) + ignorovala multithreading, že údajně to běželo pouze na jednom vlákně...dnes si myslimže to tak asi ani neni...Fluidmark umí využít všechny thready pokud vim a o těch instrukcích si nejsem jistej, že se jednalo o spekulace

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: stř 27. úno 2013, 23:31
od dexterav
lenže do OpenCL AMD ako vždy viacmenej nedala nič kedže je to štandart ako napr directx a NV si physx odkúpila
a čakať že do toho vrazia prachy a potom to budú rozdávať je minimálne naivné
aj preto ale physx dopadol tak ako dopadol

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 08:24
od del42sa
sam_217 píše:
del42sa píše:ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware
Ale umožnila, jen to šlo prostě přes CPU only a CPU to totálně nedává ty pokročilý efekty, zacož byl vlastně úpně jinej flame, že nvidia programuje PhysX na xx let x86 starý instrukce co se používali na Pentium 3 (něco starší ho jak SSE nebo tak) + ignorovala multithreading, že údajně to běželo pouze na jednom vlákně...dnes si myslimže to tak asi ani neni...Fluidmark umí využít všechny thready pokud vim a o těch instrukcích si nejsem jistej, že se jednalo o spekulace
Copak Nvidia vyrábí x86 CPU ? :roll: O CPU physX vůbec nejde, to je úplně jiná story. Ten jde stejně blbě na CPU AMD i CPU Intelu. Jde o PhysX na GPU, který Nvidia na jiných než na svých GPU nepovolila ačkoliv v podstatě nic nebrání tomu aby PhysX běhal i na AMD grafikách přes OpenCL. Jenže to Nvidia nechtěla, stejně jako se snažila znevýhodňovat PhysX počítaný přes CPU, protože doufala že tím zvýší prodeje svých karet. Takže dojná kráva jménem PhysX se jaksi nekoná, protože přišla o vemeno. GPU akcelerovaných her je jak šafránu a CPU physX je zadarmo, protože by to jinak nikdo nepoužíval.Proto je dnes Gpu PhysX tam kde je....

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 08:39
od Krteq
sam_217 píše:
del42sa píše:ale za to že umožnila jeho běh pouze na svém hardware
Ale umožnila, jen to šlo prostě přes CPU only a CPU to totálně nedává ty pokročilý efekty, zacož byl vlastně úpně jinej flame, že nvidia programuje PhysX na xx let x86 starý instrukce co se používali na Pentium 3 (něco starší ho jak SSE nebo tak) + ignorovala multithreading, že údajně to běželo pouze na jednom vlákně...dnes si myslimže to tak asi ani neni...Fluidmark umí využít všechny thready pokud vim a o těch instrukcích si nejsem jistej, že se jednalo o spekulace
Tohle bych rád uvedl na pravou míru. CPU by samozřejmě ty efekty zvládlo levou zadní, ale PhysX SDK používalo pro výpočty v plovoucí čárce zastaralé x87 instrukce a starší verze byly opravdu jen jednovláknové. Až po vlně kritiky od hráčů a hlavně vývojářů nV připravila PhysX SDK 3.0 kde už je možno využít pro zpracování více vláken a FP jede přes modernější instrukce. Jenže implementace CPU PhysX postavená na téhle verzi SDK se zatím v žádné hře neobjevila :(

ad Fluidmark a podpora multithreadingu - JeGX musel jít mimo SDK aby to běželo na více vláknech, vesměs si to dodělal sám :) Stačí si vyhledat release notes k první verzi s podporou MT.

Tohle vlákno ale není o PhysX, takže konec OT :x

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 10:13
od nou
dexterav píše:lenže do OpenCL AMD ako vždy viacmenej nedala nič kedže je to štandart ako napr directx a NV si physx odkúpila
tak pozor AMD sa podiela na vyvoji OpenCL. staci si pozriet na zoznam ludi co su uvedeny v specifikacii. su tam ludia od AMD, Intel, nVidia, Apple, Qualcomm. taktiez pridali podporu C++ do OpenCL kernelov. zatial to podporuju iba oni ale samozrejme nic nebrani ostatnym aby to implementovali tiez. predpokladam ze to v buducnosti bude sucastou standartu. mimochodom aktivita AMD zamestnantov na OpenCL dev fore sa zvysila tak o 1000%. snazia sa riesit problemy a bugy ktore maju rozny vyvojari pri vyvoji v OpenCL.

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 13:24
od sam_217
del42sa píše: Copak Nvidia vyrábí x86 CPU ? :roll: O CPU physX vůbec nejde, to je úplně jiná story. Ten jde stejně blbě na CPU AMD i CPU Intelu. Jde o PhysX na GPU, který Nvidia na jiných než na svých GPU nepovolila ačkoliv v podstatě nic nebrání tomu aby PhysX běhal i na AMD grafikách přes OpenCL. Jenže to Nvidia nechtěla, stejně jako se snažila znevýhodňovat PhysX počítaný přes CPU, protože doufala že tím zvýší prodeje svých karet. Takže dojná kráva jménem PhysX se jaksi nekoná, protože přišla o vemeno. GPU akcelerovaných her je jak šafránu a CPU physX je zadarmo, protože by to jinak nikdo nepoužíval.Proto je dnes Gpu PhysX tam kde je....
Nene, Tady se nejedná o CPU physX verzi, kteráje ochuzená jen na základní efekty atd, to, že pokročilej PhysX nejde na AMD kartách máš pravdu, ale že nejde na CPU není pravda, právě že jde, ale strašně pomalu a o tom to je - přesně to co píše krteq, to sem myslel a tak sem to chtěl říct, já sem se spletl trochu, dokonce x87 intrukce to šlapalo a to že by ten pokročilej (GPU) PhysX zvládlo CPU v pohodě přes optimizaci -tj použití moderních instrukcí x86 setu.

Snad bude právě přístup AMD v tomto lepší a docela jim fandim v tom že to tahaj přes OpenCL...aspoň to bude pořádně využitelný, nebo bullet physics co taky AMD prezentovalo jak ovýkon kdysi ještě na předchozích generacích, nvidia physX je moc uzavřená "platforma" prostě nevim co nechápu na tom, že omezovat ostatní potenciální kupující který maj třeba v současnosti AMD karty není moc in a tak se ten physX ani nějak dramaticky nerozšířil bych řek...AMD je podle mě v tomhle chytřejší, jestliže maká na OpenCL společně s ostatníma + vůbec s novou generací konzolí, všecko bude dělat AMD, mohli by si na tom našlápnout konečně na lepší budoucnost...

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 13:27
od del42sa
Já jsem docela zvědavý na ten GPU Havok v PS4 a jestli se to dostane i do běžných PC nebo to zůstane pouze doména PS4....

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 13:41
od Krteq
sam_217 píše:Snad bude právě přístup AMD v tomto lepší a docela jim fandim v tom že to tahaj přes OpenCL...aspoň to bude pořádně využitelný, nebo bullet physics co taky AMD prezentovalo jak ovýkon kdysi ještě na předchozích generacích...
AMD se v OpenCL začalo hodně angažovat, ale zrovna v tomhle případě jsou výpočty akcelerované přes jiný standard, DirectCompute (součást DirectX) od MS.

@del42sa: Tady máš "první vlaštovku" - Havok Physics Million Objects Colliding with Triangle Mesh for PS4

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 13:50
od del42sa
To jsem už viděl, ale to je zatím pouze technologické demo. Já myslel reálné nasazení v hrách.

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 15:48
od sam_217
Krteq píše:...
Jo jasně...všim sem si no, že to TressFX se týká zas DirectCompute...asi se jim to víc hodí v souladu s DirectX založeností všech 3D her, ale jak tu už jinde zmiňoval DOC, kdyby nemuseli asi by používali spíš OpenCL a OpenGL, když je to údajně lepší jak API Microsoftu. Takže asi stejně jak nvidia šla s CUDA tak trochu bokem od DirectX a zvýhodnit tak svoje karty, tak se zřejmě pokusí AMD s OpenCL, zřejmě v tom viděj lepší vizi, než ve vytváření si vlastní platformy po vzoru CUDA, což mě vede ke spekulaci, že díky společný práci a úsilí na tom rozhraní ho dostanou a rozšířej víc, než je CUDA nvidie a navíc to pošlape na všem OpenCL schopnym HW a tim připravěj Nvidii o pomyslnej trumf GPGPU, zřejmě proto dělá na tom projektu i z části nvidia...aby měla přehled a něco aspoň pod kontrolou, aby se pak nelekli, že jejich snaha s CUDA jde vlastně dopr... a maj po marketingovym taháku na prodej svejch karet. Ale řekl bych, že maj teda co dělat, protože PhysXu se chytli díky jeho pokročilosti která dost převyšovala ostatní řešení, zřejmě v tom stejně pořád nemaj jasno, jak to vlastně vyjde, to tak zkoušej jak věci půjdou, nvidia se to snaží kontrolovat a pořád doufá že se jí podaří udržet špičku vývoje v jejich rukou, koneckonců o co se snažej v těch Tech demech na physX atd atd. Snaha AMD na poli, co by mohlo tomu řešení konkurovat je teda docela logická a snad se podaří, i mě se to zdá lepší, než zřejmě sen nvidie, kdy vlastně všechno pojede přes jejich HW...Výborná věc co není Open skončí monopolem, dobrá věc co nepřekoná Open produkt je odsouzena k zániku v konkurenci nebo v přeměně na Open produkt...

Re: ATi/AMD & GPGPU, profi sféra atd.

Napsal: čtv 28. úno 2013, 15:50
od Krteq
Pro ty, kteří si myslí, že to na kartách konkurence nepoběží - vyjádření zástupce AMD:
As we suspected, AMD's press release has been very carefully worded. 'TressFX is not exclusive to AMD,' a spokesperson for the company has told us. 'It works on any DirectX11 card, similar to some other AMD-built technologies - for example Order-Independent Transparency (OIT) or High Definition Ambient Occlusion (HDAO).' Thus is the truth revealed: any DirectX11-capable graphics hardware, including those from rival Nvidia, will be able to make use of AMD's hair-rendering know-how.

Devon Nekechuck, product manager for high-end discrete desktop graphics at AMD, offers a bit more detail - and a sneaky plug for his company's GCN-based Radeon HD products: 'TressFX will definitely work on any DirectCompute-enabled device. This has roots in the core of Gaming Evolved, where we want to enable technology for all gamers, and not create proprietary features that lock out gamers that use our competitor's products. That said, TressFX is very computationally intensive, and hence games that use TressFX will really be able to benefit from high DirectCompute performance. Because of that, you will see Graphics Core Next-based GPUs excel when it's enabled.'
Bit-Tech