PCTuning
https://pctforum.tyden.cz/

Threadripper nebo i7/i9
https://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=92&t=262325
Stránka 1 z 1

Autor:  Shakall605 [ pá 12. leden 2018, 23:21 ]
Předmět:  Threadripper nebo i7/i9

Zdravím,

potřeboval bych poradit budu si skládat domácí workstation. Jedna z věcí co mi vrtá hlavou je CPU. Od té doby co AMD nějak začalo produkovat normální CPU mám v tom bordel.

CPU potřebuji převážně na renderbase software. Práci mám převážně v Maya autodesk, Zbrush, Substance painter, Mari, keyshot, 3D equalizer, Houdini FX, NUKE, photoshop, media encoder.
Jejich support mi nic neřekne o CPU.

Potřeboval bych vědět co je pro mne lepší. Jsem příznivec intelu, ale zas tak velký že bych dal cenu za 10 core u intelu oproti 16 core u AMD to nejsem. Pokud tam není rozdíl o kterým nevím.

Jediná vyjímka je v podstatě maya, ta v pracovním viewportu používá 1 core (závislá na frekvenci), takže xeon nepřipadá v úvahu.

Potřebuji něco co vydrží pár dnů renderovat nonstop a masivní multitasking. Hry sem tam, prim hraje práce.

Velmi se mi libí tohle
https://www.czc.cz/amd-ryzen-threadripp ... 36/produkt
https://www.czc.cz/intel-core-i9-7900x/217107/produkt
a uvažuji i o úspoře... https://www.czc.cz/intel-core-i7-7820x/217106/produkt či https://www.czc.cz/amd-ryzen-threadripp ... 34/produkt otázka je jestli je to adekvátní úspora.

Díky za připomínky.

Autor:  Timmah! [ pá 12. leden 2018, 23:34 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Tu su nejake testy:

https://www.pugetsystems.com/all_articles.php

Autor:  Shakall605 [ so 13. leden 2018, 11:28 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

To jsem udělal už předtím než jsem zde hodil topic, ale díky. Problém je že stále nevím, ano na čistý render bych vzal AMD, ale potřebuji něco vědět z hlediska workflow, multitasking či support. Něco jako uživatelskou radu hledam zde.

Autor:  racecar [ so 13. leden 2018, 14:25 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Ked chces renderovat tak vezmi AMD. Tam je proste viac jadier = lepsie, to neoklames.
Citace:
Potřebuji něco co vydrží pár dnů renderovat nonstop a masivní multitasking. Hry sem tam, prim hraje práce.
A k tomu, neviem ako to zvlada AMD, ale moja i9 zvlada ist 24/7 full load pripadne aj MT pri tom, XMP a rychle ram tiez bez problemov. Mam ju od zaciatku a zatial bez zavahania slape.

Autor:  DOC_ZENITH [ so 13. leden 2018, 15:55 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Pokud to co budeš dělat je AVX heavy, Intel, pokud neni můžeš jít do Threadripperu. Obecně bude většinou Intel s obdobnym počtem jader rychlejší. Jestli to ale stojí za tu cenu navíc to už je na tobě.

TR má krom cinebenche a šiforvání horší IPC a takty a nahání to počtem jader. Pokud ale budeš dělat jen ten render je to dobrej deal.

Autor:  Shakall605 [ so 13. leden 2018, 17:19 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

racecar: Ono těch více jader není pravda že udělá více práce, co jsem se díval na TESTY 10 cores (intel) = 12 cores (AMD) konkrétně maya arnold (renderview). Bohužel to testovali jen v základních taktech bez turba.

DOC_ZENITH: AVX minimálně. Jde o tom že nebudu jen renderovat že... dělám vpodstatě to co mi zadají a valím celou pipeline od ničeho, což trvá X dnů/týdnů. Jsem v prostředí kde víceméně si to grafika tahá do paměti a stará se o zobrazení v UI, ale jak příjde na simulaci - deformaci apod. (vektorovou), či částice, pak to počítá CPU.
Problém je že všechno dělám ve více SW (kde využiji více cores) a pak to tahám do autodesku (jako většina studií) a v náhledu jede jen JEDNO core. Tam intel vyniká. Otázka je jestli je to takové terno, protože zbylou investici potřebuji dát do GPU.
IPC nevyužiji, aspoň doma ne. Pokud ale intel nemá nic navíc, vidím to na ten threadripper.

Edit: tak jsem si všiml taky že jejich nejlevnější MB stojí 8tis. To už ta cenovka (MB+CPU) je skoro stejná jako u intelu za i9.

Autor:  racecar [ so 13. leden 2018, 17:32 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

No ale myslel som 1950X vs 7900X co je 16 vs 10 jadier za rovnaku cenu.

Autor:  Jovzin [ ne 28. leden 2018, 10:53 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Ahoj
Tiez robim v Maya ale skor ako hobby :)
Ja budem tiez pred letom kupovat novy PC a planujem pockat na Zen+ co donesie.
Potrebujes surne teraz novy PC ? Ci nahodou nechces tiez pockat co donesie ten Zen+ a uvidis potom ci ma za to ist do AMD alebo uz ten Intel.

Pekny den prajem

Autor:  Osloth [ ne 28. leden 2018, 11:28 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Threadripper "2" príde až v 2 polroku 2018, Zen+ prinesie takty +- 300Mhz.

Ktovie či nový TR budú len vylepšené frekvencie alebo aj iné zmeny, pokiaľ viem nové EPYC-y z ktorých je odvodený TR ohlásené neboli.

Autor:  Shakall605 [ ne 28. leden 2018, 17:43 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Jovzin napsal:
Ahoj
Tiez robim v Maya ale skor ako hobby :)
Ja budem tiez pred letom kupovat novy PC a planujem pockat na Zen+ co donesie.
Potrebujes surne teraz novy PC ? Ci nahodou nechces tiez pockat co donesie ten Zen+ a uvidis potom ci ma za to ist do AMD alebo uz ten Intel.

Pekny den prajem


Jsem na škole CG v Londýně a zároveň pracuji/pomahám jednomu studiu. Mám v plánu jak ji dodělám vrátit se v únoru do ČR a pracovat na svém demoreelu a to co mám doma se nepříbližuje pracovní stanici na které momentálně dělám.
Problém u Mayi je že narozdíl od houdini, Zbrush apod. kde můžeš modelovat využívá jen 1 core ve viewportu (je jedno jestli nastavíš legacy pořád je to stejné). Jediné v čem potřebuješ více cores (pořád mluvím o Mayi) je arnold render.

Takže pokud si jen v Mayi a renderuješ jen sem tam běž do 8700k. Sám kvůli silnému singlu uvažuji nad i9 jelikož render je áááž poslední část a kvůli upravě mi stačí pár snímků. Takže ve výsledku více pracuji na úpravě scény, než čekám na render. ZDE máš pěkný popis.

Autor:  PET5 [ po 29. leden 2018, 07:39 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Je otázkou, co bude tím nejslabším článkem, který má vliv na plynulost pracovního procesu během náhledu scény. Zda to bude výkon procesoru na jedno vytížené vlákno, nebo výkon grafické karty. Já bych si tipl, že to bude záviset spíše na grafice.

Osobně pracuji v kombinaci 3D aplikací ZBrush 4R8 a Poser Pro 11.1. V první aplikaci modeluji a v té druhé sestavuji scénu a renderuji. Žádný současný hardware není tak výkonný, aby jej nedokázal plně vytížit (nemyslím ZBrush, ten je nenáročný). Měl jsem možnost vyzkoušet 40 výpočetních vláken Xeonu a vytíženy byly během renderu všechny. Nejvíce však používám sestavu v podpisu. Větší část pracovní doby pracuji s objekty v náhledu scény, ale také dělám mnoho kontrolních renderů. Nejvíce mě omezuje výkon sestavy během náhledu, kdy u velmi komplexních scén mám problém s jakoukoliv změnou pohledu, kdy plynulý pohyb myši neodpovídá plynulému posunu pohledu na scénu (prostě se to seká). Zjistil jsem, že přetaktování procesoru v tomto případě nepomáhá. Omezuje mě zřejmě grafika, její výkon v OpenGL a možná i velikost její paměti.

Naopak během renderu, který na grafice nijak nezávisí, čas pro jeho dokončení úměrně klesá s počtem jader procesoru a také dobře škáluje s jejich takty. Zde je přínos vícejádrového procesoru obrovský. Mohl bych sice využít rychlejší render pomocí grafiky (musel bych přejít na nVidia), ale zatím nejsem po vyzkoušení spokojen s jeho výsledkem.

S aplikací Maya nemám zkušenosti, ale bylo by vhodné také otestovat, jak se bude chovat v náhledu s různými takty procesoru. Zda jsou takty v tomto případě opravdu tím limitujícím faktorem. Pokud by nebyly, tak jasnou volbou bude procesor s nejvyšším počtem výpočetních vláken a investice do výkonné grafiky.

Autor:  Shakall605 [ po 29. leden 2018, 22:02 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Ano, hodně toho závisí na grafice a je logické na ni nešetřit zvláště v obsáhlých scénách. Maya co se týče HW je úplně rozdílná než Zbrush.

CPU tam hraje prim. V okamžiku když by grafika nestíhala rozlišení ať už textur či topology, vypneš s čím nepracuješ a jedeš dál.
Rozdíl v Maya a Zbrush je particles, fluids, ncloth, animace atd... tohle počítá CPU a ve viewportu je aktivní jen jedno. Což je blbé. Render všude stejný včetně Mayi, čím více cores tím lépe.

PET5 napsal:
bylo by vhodné také otestovat, jak se bude chovat v náhledu s různými takty procesoru. Zda jsou takty v tomto případě opravdu tím limitujícím faktorem.


Ano silnější single je rychlejší (Maya). Myslím že TomsHW měl testy na tohle a testoval jsem to i doma.
Jinak u tebe bych řekl že to bude GPU, já sám když si nedávám pozor a na modelu mám třebas jen 15 textur v rozlišení 32k GPU mi řekne potřebuji více jak 16Gb :lol:

Autor:  Jovzin [ út 30. leden 2018, 11:41 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

Hmm njn to stve i na ta Maya ze viewport ci dam a legacy alebo ten novy tak stale je to to iste.
Ja ako som psisal cakam do Dubna uvidime s cim pride AMD a v lete staviam nove PC ale viem ze chem 8 jadro.

Tak drzim palce pri vybere :) A aj vela stastie v praci ako 3D Artist.

Autor:  IVNAtor [ út 30. leden 2018, 15:53 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

PET5 napsal:
Je otázkou, co bude tím nejslabším článkem, který má vliv na plynulost pracovního procesu během náhledu scény. Zda to bude výkon procesoru na jedno vytížené vlákno, nebo výkon grafické karty. Já bych si tipl, že to bude záviset spíše na grafice.

Osobně pracuji v kombinaci 3D aplikací ZBrush 4R8 a Poser Pro 11.1. V první aplikaci modeluji a v té druhé sestavuji scénu a renderuji. Žádný současný hardware není tak výkonný, aby jej nedokázal plně vytížit (nemyslím ZBrush, ten je nenáročný). Měl jsem možnost vyzkoušet 40 výpočetních vláken Xeonu a vytíženy byly během renderu všechny. Nejvíce však používám sestavu v podpisu. Větší část pracovní doby pracuji s objekty v náhledu scény, ale také dělám mnoho kontrolních renderů. Nejvíce mě omezuje výkon sestavy během náhledu, kdy u velmi komplexních scén mám problém s jakoukoliv změnou pohledu, kdy plynulý pohyb myši neodpovídá plynulému posunu pohledu na scénu (prostě se to seká). Zjistil jsem, že přetaktování procesoru v tomto případě nepomáhá. Omezuje mě zřejmě grafika, její výkon v OpenGL a možná i velikost její paměti.

Naopak během renderu, který na grafice nijak nezávisí, čas pro jeho dokončení úměrně klesá s počtem jader procesoru a také dobře škáluje s jejich takty. Zde je přínos vícejádrového procesoru obrovský. Mohl bych sice využít rychlejší render pomocí grafiky (musel bych přejít na nVidia), ale zatím nejsem po vyzkoušení spokojen s jeho výsledkem.

S aplikací Maya nemám zkušenosti, ale bylo by vhodné také otestovat, jak se bude chovat v náhledu s různými takty procesoru. Zda jsou takty v tomto případě opravdu tím limitujícím faktorem. Pokud by nebyly, tak jasnou volbou bude procesor s nejvyšším počtem výpočetních vláken a investice do výkonné grafiky.


Ono zbrush nieje tak celkom 3d program. Preto ti tam ani netreba daku ultra grafiku na 40m+ polygonov ale skor procak. Maya je uz ina pesnicka

Autor:  PET5 [ út 30. leden 2018, 19:49 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

IVNAtor napsal:
Ono zbrush nieje tak celkom 3d program. Preto ti tam ani netreba daku ultra grafiku na 40m+ polygonov ale skor procak. Maya je uz ina pesnicka

Proč by ZBrush neměl být plnohodnotný 3D program? Nepleteš si to s tím, že mimo plného 3D umožňuje vytváření objektů i ve speciálním 2,5D režimu? (Tedy spíše obrazů s prostorovými efekty)

Autor:  Shakall605 [ út 30. leden 2018, 21:33 ]
Předmět:  Re: Threadripper nebo i7/i9

IVNAtor napsal:
Ono zbrush nieje tak celkom 3d program. Preto ti tam ani netreba daku ultra grafiku na 40m+ polygonov ale skor procak. Maya je uz ina pesnicka


Ale je :) To že nemá obsah jak maya neznamená že je horší, ba naopak na sculpting je to TOP a jeden nejvyužívanějších SW v game studiích, neznám novou AAA hru kde jej nevyužijí. Sám jej využívám na displacement... A hlavně kvůli tomu že "nemá" vše je velmi stabilní, oproti ostatním SW.

Stránka 1 z 1 Čas je uváděn v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/