Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5/6xxx

Cokoli se týká koupě nové grafiky, upgradu starší či porovnání různých typů.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO

Odpovědět
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: AMD Radeon HD 6870/6850 (Barts) - Informace, testy, recenze

Příspěvek od no-X »

Ache píše:Tak moment? Ty argumentuješ tím, že ta slabá úhlová optimalizace vadí (a to nepočítám fakt že si mi psal, že nemá vliv na výkon, ale jen to žere tranzistory), ale kde, na nějakém herním příkladu to už mi nehodláš odpovědět?
Reaguj prosím na to, co napíšu - ne na tvrzení, která sis určitým způsobem upravil :-) Nikde jsem nenapsal, že mírně vyšší úhlová optimalziace vadí. Napsal jsem, že ji řada webů v době R600/RV770 považovala za nedostatek, zatímco u GF100 ji za nedostatek nepovažují a měří tudíž dvojím metrem.
Ache píše:A když já postuji screeny a popisuji situace, tak to nemá žádný význam.
Má to význam a nepopírám to :-)
Ache píše:A říkáš si tu svoje věci o nekorektních hrách (Trackmania) dále... Fakt dobrý. :evil:
Ano a budu v tom pokračovat. Trackmania je nejhorší ukázka toho, jak má ze strany hry/enginu vypadat filtrace textur. Na to není třeba mít ani žádné speciální informace - že jsou ty textury doku*vený na libovolný kartě s libovolným nastavením je prostě vidět. I s HQ-AF na GF100 je na texturách moire - evidentnější důkaz snad už není třeba.

HL2 má od doby, co byl vyvíjen, tedy R9x00 a GeForce FX - nastaven odlišně LOD pro ATI i nVidii. To se tu probíralo nespočetněkrát; už za Hulána a možná ještě předtím. Drivery GeForce FX naháněly výkon tím způsobem, že posouvaly LOD do plusu (zřejmě tím šetřili cache?), takže měl HL2 defaultní LOD pro hardware nVidie i ATI nastavený odlišně, aby byl výstup podobný.

Skutečně by nebylo od věci kvalitu testovat na současných hrách, jejichž historie nesahá osm let do minulosti a ve kterých není filtrace textur implementovaná na pikaču.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Radeon HD 6870/6850 (Barts) - Informace, testy, recenze

Příspěvek od Ache »

sam_217 píše:Ale Ache se tě ptal, kde uvidí následky úhlové optimalizace fermi v jaké hře a kde, protože jsi to obhajoval tak, že HD5xxx má ty optimalizace taky ale je to běžná věc, jenže problém je v tom že ta optimalizace byla vidět v hodně hrách, jestliže si nejsi vědom hry, kde by byly vidět nedostatky úhlové optimalizace na geforce, pak tu tvrdíš něco co sám nejsi schopen doložit/obhájit/potvrdit.
Přesně tak, nic jiného jsem nechtěl a dokonce a by se to zbytečně neřešilo na fóru, tak mě stačilo po SZ. Prostě jen aby mi sám ze své zkušenosti uvedl příklad. Nic víc. já příklady, kde vadila filtrace HD5800 uváděl, a až si vypůjčím HD6800, uvedu i konkrétní situace u té karty.

:!: EDIT:
Změnil jsem původní příspěvek (ne 31. říjen 2010, 17:42), tak aby nemohl způsobit takovou kovbojku co se tu rozproudila. Už prostě odkazuje na recenzi + nějaká nemastná omáčka k tomu. :)

Za původní narážku na srovnání s HD5870 a NV se omlouvám, nečekal jsem takovou lavinu. Takže případně příspěvky pod ním můžou být vymazány/přesunuty. Kromě těch k tématu.
Naposledy upravil(a) Ache dne pon 1. lis 2010, 22:24, celkem upraveno 1 x.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Fofrer
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 08. pro 2004
Bydliště: Praha

Re: AMD Radeon HD 6870/6850 (Barts) - Informace, testy, recenze

Příspěvek od Fofrer »

zalozte si na to vlastni tema.. tady je to tezce OT :devil:
Krom toho ze uz tu jedno takovy je.
CPU: Intel Core i7 6700K@4600MHz MB: Asus Z170-A , RAM: 16GB DDR4 Kingston HyperX 2133@2800MHz, SSD: Samsung 850 PRO 256GB, HDD:WD 3TB + 3TB, ZK: Sound Blaster Z, GK: Asus R9 290@1170MHz 4GD5, LCD: Asus PB248Q
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Radeon HD 6870/6850 (Barts) - Informace, testy, recenze

Příspěvek od Krteq »

Vyděleno z vlákna AMD Radeon HD 6870/6850 (Barts) - Informace, testy, recenze

Tady se můžete handrkovat klidně dál :roll:
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5/6xxx

Příspěvek od Ache »

Tak podle nvidie je na tom filtrace HD6800 ještě hůř než na HD5800 (větší náchylnost na shimmering). No co je na tom pravdy, nevím. Já už neměl ani náladu HD6800 zkoušet. :-D
http://blogs.nvidia.com/ntersect/2010/1 ... ality.html

konkrétně zde je krásně jev shimmering předveden, opravdu HD6800 šumí víc než HD5800.
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/gr ... 50/s09.php

Ale za ten výkon to stojí ne? Na kvalitu koukají jen lamy, nejdůležitější je mít xxxfps :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5/6xxx

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Neni to tak že by více šuměla 6870 jsem testoval a má filtraci o třídu lepší než 5870. Jde o to že s těma novejma driverama po uvedení 6870 se kvalita filtrace na ATI celkově zhoršila, srozvnatelná s tou starou je jen na max quality + vypnuté všechny optimalizace. Ale i tak jak to teď je je na tom 6870 lépe jak na tom 5870 kdy byla, prostě už tam neni ta jednoucí lajna LOD na bumpmapách a lesklejch povrchách.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5/6xxx

Příspěvek od Ache »

DOC_ZENITH píše:Neni to tak že by více šuměla 6870 jsem testoval a má filtraci o třídu lepší než 5870.
A proč na tom videu je tedy vidět docela hnusný shimmering i při HQ? Ta HD5870 tam shimmeruje jen v horní části obrazu - tedy v té části kde po shimmeringu následuje ostrý přechod na další AF stage. A opravdu jsou ty lajny odstraněny u HD6800 úplně? Když jsem koukal na AF tester screeny, tak tam jsou ty přechody stále viditelné. (btw. v novém AF testeru, lze ten humus co předváděla HD 5000 nasimulovat, stačí vypnout interpolaci mezi AF stages ;-) )
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Kvalita filtrace textur GTX 4xx vs. HD 5/6xxx

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ne úplně odstraněný nejsou, ale výrazně ubylo. A když si mam vybrat, tak lehkej shimerring + o nšco plynulejší LOD přechody na 6870 vycházej líp (alespoň pro moje oko) než ty extrémě neplynulé přechody na 5870. Ale už to neřešim, tu kartu už jsem měsíc dozadu vrátil a jsem zpátky na NV.
Odpovědět

Zpět na „Rady s nákupem a porovnání“