Takze k rozbehnuti CF... jak jsem psal driv, druha karta zustavala na 2D taktech a nedarilo se mi to vyresit. Pri rucnim nastaveni taktu a napeti pro druhou kartu PC mrznul. Vytasil jsem teda dalsi 2900 XT - s referencnim chladicem, dokonce je to review sample, cili s peknou "not for qualification" samolepkou
a taky starsi revizi chladice, ktera ma jen dve heatpipe. Aplikoval jsem stejny postup - tj. pres Atitool nastavit napeti natvrdo na 1,15V a v AMD GPUClock tool frekvenci druhe karty na 743/828 MHz. Testoval jsem stabilitu v 3DM06... a ani takhle se nejak nedostavila. Takze jsem nakonec nechal 3dmark plavat a presel rovnou na hry, kde to kupodivu fungovalo bez vetsich potizi.
Jeste teda musim proklepnout tu treti XT s accelerem xtreme a zjistit jeji stav.
Vykon v CF skaluje ruzne, podle hry. Nekde vubec, nekde par desitek procent navrch, nekde (trochu nepochopitelne) i vic jak dvojnasobek single karty. Mam ulozene od vseho frametimes, takze nekdy casem (nejlip pri prileztosti dalsiho videa s CF) hodim nejakou detailnejsi analyzu i sem. Takhle od oka pri testech se v nekterych hrach zdala byt plynulost velmi dobra, jinde zase stuttering jako krava. Asi jak co tomu sedne.
A ted to slibovane TRAA.
Napred obligatni HL2 a moje oblibena scena s mostem (da se na ni dostat rovnou pres konzoli prikazem map... a je to ta s cislem 04). Jak je videt, ztrata vykonu je obrovska, ale TRAA uz dale fps nesnizi. Tusim, ze nekde kolovala informace o relativne dobrem vykonu R600 s 8xMSAA, no... tady to moc nevypada. Navic tam vznikaji nejake chyby v zobrazeni, takze 4xMSAA + TRAA je nejlepsi. Btw - ackoliv HL2 vzdy byla vykladni skrin ATi, tak na HD 2900 ani X1900 nefunguje CF, aspon ne s touhle kombinaci ovladacu a OS. Fps odpovidaji single karte.
noAA........................... 4xMSAA........... 4xMSAA + TRAA Q........... 8xMSAA.......... 8xMSAA + TRAA Q
A jeste Crysis - medium detaily, DX9.
Tady naopak FC funguje slusne, takze obe karty vytizene naplno. Jak je videt, AA tomu opravdu hrube nesedi. Za pozornost stoji i vytizeni video RAM pri zapnutem AA. Ja samozrejme mam jen normalni XTcka 512 MB GDDR3... ale catalyst 12.1 partne patri k tem driverum, co v monitoringu pamet scitaji. Pamatuju si to jeste z dob, kdy jsem mel CF normalne v PC a tohle se docela hodilo pro obchazeni limitu na RAM v GTA4.
Kazdopadne kdyz budu uvazovat realne zaplneni RAM jako polovicni, tak ze 160 na 500 MB jen zapnutim 4xMSAA je masakr. Mozna castecne se da narocnost na GPU i pamet vysvetlit tim, ze Crysis si pri aktivnim AA automaticky da shadery na high. No. ale i tak min jak polovicni fps jsou dost malo.
Tady i TRAA nejaky dalsi vykon sezere, takze misto 70 fps bez AA a 30 s MSAA mame krasnych filmovych 24... konzolisti by jiste byli spokojeni
noAA........................... 4xMSAA........... 4xMSAA + TRAA Q
A na zaver jeste tabulka procentualniho poklesu vykonu v Crysis pri ruznych rezimech AA, AF. Ale jina scena - klasicke timedemo, prulet nad ostrovem. Tohle merim na vsech kartach, takze az budu mit hotovy cely test, bude to zajimave srovnani.
Pozor - nejen scena je jina, ale i nastaveni proti predchozim screenshotum. Tady beru jako vychozi stav medium preset + shadery na high vzdy... abych nameril jen ztratu pri AA (a ne ztratu AA + slozitejsi shadery). Rozliseni menim podle potreby, abych mel nejake rozumne fps - tj ne slideshow, ale taky ne 100+, abych se nedostal do CPU limitu. Kazdopadne tady v obou pripadech bylo 1024x768.