VYZVA: porovnani kvality obrazu 7800GTX vs X1800XL

Zde budeme zveřejňovat, co se chystá v časopise - pište náměty, stížnosti, budeme se snažit vyhovět.
Odpovědět
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Dobře, screenshot zajistím. Ale jakou mám záruku, že ho pak dodáš i ty?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:Dobře, screenshot zajistím. Ale jakou mám záruku, že ho pak dodáš i ty?
Moje slovo. To na rozdíl od slova ATI fanatiků, kteří nejsou schopni dodat screenshot z HL2, vždy platí. Nicméně, kdo mi zaručí, pokud nemáš ATI, že ten screenshot nebude z NVIDIE? ;-)
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

radekhulan píše:
no-X píše:Dobře, screenshot zajistím. Ale jakou mám záruku, že ho pak dodáš i ty?
Moje slovo. To na rozdíl od slova ATI fanatiků, kteří nejsou schopni dodat screenshot z HL2, vždy platí. Nicméně, kdo mi zaručí, pokud nemáš ATI, že ten screenshot nebude z NVIDIE? ;-)
Proč by měl být? Kdyby nVidia nabízela vyšší kvalitu obrazu, nepostavil bych se za ATi.

Tady je screenshot z R520.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:Tady je screenshot z R520.
Fajn, tady je screenshot z 7800GTX 256MB RAM a s přidáním 4x FSAA.

// edit - koukám, že mám jinak nastaven "magnification filter" než ty

Já slovo zásadně plním. Takže bych očekával 6 screenshotů z R520 při min FPS 60, tedy něco reálného místo teoretických screenshotů ;-)

Nutno říci, že R520 má ty textury s AF 16x nějak rozmazané, NVIDIA je lepší, pokud někdo má drsné úhlové optimalizace, je to zjevně ATI (i když je to téměř neviditelné v praxi)...

Ale to nehovořím o tom, když se do hry zapojí Gamma AA, TPAA a 32x SLI FSAA, které ATI neumí a má je jen NVIDIA, v reálné hře.. Až sem někdo konečně dodá screeny z ATI R520 z HL2 (hře dělané pro ATI!), bude to jasné..
Naposledy upravil(a) radekhulan dne stř 23. lis 2005, 22:10, celkem upraveno 1 x.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Nesrovnávej, změň nejdřív magnification na "anisotropic". Takhle to nemá cenu.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:Nesrovnávej, změň nejdřív magnification na "anisotropic". Takhle to nemá cenu.
Nemám tam v nabídce "Anisotropic", jen "Linear" a "Point", 3DMark05 v 1.2.0.

Každopádně to je výhoda pro ATI, a to je přesto zjevně horší (sice velice mírně, ale horší). Takže závěr z tohoto tebou vyžádaného testu je, že AF a úhlové optimalizace má ATI horší než NVIDA, konec toho tunelu je u ATI jen hnědý, kdežto u NVIDIE je ještě znatelná textura, plus textury u ATI jsou mírně rozmazané, neostré, textura dřeva je u NVIDIA vidět lépe :-))

Takže zde mělo ATI drtivě vyhrát? :P :P :P
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

radekhulan píše:
no-X píše:Nesrovnávej, změň nejdřív magnification na "anisotropic". Takhle to nemá cenu.
Nemám tam v nabídce "Anisotropic", jen "Linear" a "Point", 3DMark05 v 1.2.0.

Každopádně to je výhoda pro ATI, a to je přesto zjevně horší (sice velice mírně, ale horší). Takže závěr z tohoto tebou vyžádaného testu je, že AF a úhlové optimalizace má ATI horší než NVIDA, konec toho tunelu je u ATI jen hnědý, kdežto u NVIDIE je ještě znatelná textura, plus textury u ATI jsou mírně rozmazané, neostré, textura dřeva je u NVIDIA vidět lépe :-))

Takže zde mělo ATI drtivě vyhrát? :P :P :P
Ano. Takže je čas, abych nahodil screenshot s vypnutými úhlovými optimalizacemi. Ten předchozí byl totiž performace mód a tohle si rád vychutnám :roll:

R520 - Full Anisotropic
G70 maximální možná kvalita

Zatímco jsou na obou bočních stěnách textury G70 rozmazané, má R520 při plném anizu textury ostré až do konce tunelu :wink:
Nejlepší moderátor ve výslužbě
miho
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 29. kvě 2003
Bydliště: Orlová-Lutyně
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miho »

Muzu potvrdit; na 7800 v tech dvou polozkach anisotropic zapnout nejde nicmene dulezity je zrejme jen ten posledni radek (Current Filter Type) a ten je v obou pripadech stejny.
127.0.0.1, sweet 127.0.0.1
Mossad
Začátečník
Začátečník
Registrován: 26. pro 2004
Bydliště: Reichenberg @ Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mossad »

Hlawne nechapu proc na ty r520 a my old r480 widim 12 cernych carek w podlaze a na o mocne NV sem jich napocital taq 8? Hlavne jedna polozka je opravdu jinak nastavena cimz z pohledu opicky co pocita carky v podlaze usuzije, ze vypovidajici hodnota testu je 0.

..PC::Asus P8Z77-I Dx :: G2130 :: 8GB :: WD 0.32TB :: WD 1TB :: Intel HD :: Eizo 2333BK ::
DTR::Asus G73jh :: i7 720 :: 8GB :: SSD 0.064TB :: SGH 0.5TB :: Mobility HD 5870 ::

Gygabite - ©Hlupak
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Mossad píše:Hlawne nechapu proc na ty r520 a my old r480 widim 12 cernych carek w podlaze a na o mocne NV sem jich napocital taq 8? Hlavne jedna polozka je opravdu jinak nastavena cimz z pohledu opicky co pocita carky v podlaze usuzije, ze vypovidajici hodnota testu je 0.
Proč? Protože nVidia nepodporuje korektně magnification anisotropic, kdežto ATi ano? Sám RH přiznal, že ve výběru možností vůbec není. Každopádně magnification filtr nemá vliv na vzdálenější textury. :)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Mossad
Začátečník
Začátečník
Registrován: 26. pro 2004
Bydliště: Reichenberg @ Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mossad »

ja si stojim za tim ze nv anihilovala v "podlaze" vic tech zakladen trojouhelnigu... je fakt ze u6k6gt kde se hraje na fps to asi newa, ale uprimne na kartu za x desitek k docela mazetz...

..PC::Asus P8Z77-I Dx :: G2130 :: 8GB :: WD 0.32TB :: WD 1TB :: Intel HD :: Eizo 2333BK ::
DTR::Asus G73jh :: i7 720 :: 8GB :: SSD 0.064TB :: SGH 0.5TB :: Mobility HD 5870 ::

Gygabite - ©Hlupak
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

Než o vyobrazené trojúhelníky (jsou to skutečně polygony, těm by pomohlo AA) jde o kvalitu textur na bočních stěnách.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:Sám RH přiznal, že ve výběru možností vůbec není. Každopádně magnification filtr nemá vliv na vzdálenější textury. :)
Koukni se na toto (přidáno 4x FSAA):

http://hulan.cz/blog/img/pctuning/NVIDI ... 6_AA_4.png

Pouhé přidání 4x FSAA a NVIDIA utíká R520 daleko pryč :-) Nehledě na to, že nejdůležitější blízké textury má R520 jaksi rozmazené a s mírně nižším detailem i v High Quality módu oproti 7800GTX.. ;-)

Nicméně, stále čekám na tvé screenshoty z HL2, ne na teoretické blbinky z 3DMark05 :-)
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

1. Odkdy má nVidia patent na FSAA?

2. Textury jsou pořád rozmazaný

3. Ještě poznám FSAA 4x. Fonty jsou neostrý, takže jsi nepoužil FSAA 4x, ale minimálně 8x, možná SLI 8x (supersampling, který rozostřuje fonty). Tohle každopádně není AA 4x.

Takže podvádíš. Kam až zajdeš příště?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

no-X píše:2. Textury jsou pořád rozmazaný
Ano, textury má ATI pořád rozmazaný... Pokud nejsi slepej, má NVIDIA podstatně více detailů v texturách.

Re: fonty, jsou fakt divný, souhlas, nevím proč..

// edit: jako GLobal Settings mám zapnuté TPAA, Gamma AA a Negative LOD Clamp, vypnul jsem to a fonty jsou ok
Naposledy upravil(a) radekhulan dne stř 23. lis 2005, 22:21, celkem upraveno 1 x.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

radekhulan píše:
no-X píše:2. Textury jsou pořád rozmazaný
Ano, textury má ATI pořád rozmazaný... Pokud nejsi slepej, má NVIDIA podstatně více detailů v texturách.
Ano?

R520 - Full Anisotropic
G70 maximální možná kvalita

To už jsme jednou probrali.
radekhulan píše:Re: fonty, jsou fakt divný, souhlas, nevím proč..
Protože jsi nepoužil FSAA 4x jak tvrdíš :-).

Můžu některého majitele GeForce7 porposit o screenshot s uvedeným nastavením a FSAA 4x?

Myslím, že tohle už přestává mít smysl, výsledky už viděli všichni, ty si budeš dál mlít svou bez ohledu na důkazy, takže je myslím hotovo :)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
niatheppe
Začátečník
Začátečník
Registrován: 10. črc 2005
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od niatheppe »

no-X píše:
Tady je screenshot z R520.
no-X píše:Ano. Takže je čas, abych nahodil screenshot s vypnutými úhlovými optimalizacemi. Ten předchozí byl totiž performace mód a tohle si rád vychutnám

R520 - Full Anisotropic
Myslel sem si o tobě, že už si trochu "starší"... tohle mi fakt dostalo :?

Trochu fandim Radkovi H., protože tohle fórum je přímo narvaný fanATikyma, který by ho nejradši ukřižovali. Ještě beru názory no-X, který aspoň tuší o co de, ale takový ty výkřiky do tmy spousty uživatelů... no nic. Neřikám, že je NV lepší než ATi, ale aspoň jednou připustit, že druhá strana má taky své klady, o to de. A ne tady vést tyhle myší války.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od no-X »

niatheppe píše:Myslel sem si o tobě, že už si trochu "starší"... tohle mi fakt dostalo :?
Nedopřeješ mi ani jednou za čas trochu dětinské radosti? :oops:
Nejlepší moderátor ve výslužbě
radekhulan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 08. čer 2005
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radekhulan »

Ssnake píše:nejdulezitejsi blizke textury ma ati taky lepsi, nvidia je ma o dost rozmazanejsi uz od 3. trojuhelniku
právě zde je ATI zřetelně horší, blízké textury má viditelně rozmazané a bez detailů, doporučuji se podívat na texturu dřeva..

http://hulan.cz/blog/img/pctuning/NVIDI ... 6_AA_4.png (+TPAA + Gamma AA + Negative LOD Clamp)
versus
http://www.3dfx.cz/temp/screenshots/r52 ... uality.png

// edit : aktualizoval jsem screenshot s FSAA+TPAA+GAA, po restartu počítače a nespuštění nHanceru je to již ok, bez rozmazaných fontů.
Naposledy upravil(a) radekhulan dne stř 23. lis 2005, 23:04, celkem upraveno 2 x.
Ssnake
Začátečník
Začátečník
Registrován: 25. led 2005
Bydliště: chotebuz

Příspěvek od Ssnake »

radekhulan píše:
Ssnake píše:nejdulezitejsi blizke textury ma ati taky lepsi, nvidia je ma o dost rozmazanejsi uz od 3. trojuhelniku
právě zde je ATI zřetelně horší, blízké textury má viditelně rozmazané a bez detailů, doporučuji se podívat na texturu dřeva..
to jsem se dival - 1. a 2. maji az na par okraju desek stejne, 3. uz ma nvidia rozmazanejsi a pak uz to je jenom horsi az ke konci to splyne v jednu barvu.

btw porovnavam tyhle : http://www.3dfx.cz/temp/screenshots/r52 ... uality.png
http://hulan.cz/blog/img/pctuning/NVIDI ... 6_AA_0.png

jo s tim udajnym fsaa4x se to lepsi, ale to uz by se snad melo porovnavat v odpovidajici kategorii ne? pridavanim novych pravidel se toho moc nevyresi...
Naposledy upravil(a) Ssnake dne stř 23. lis 2005, 22:39, celkem upraveno 1 x.
FD500, ST45SF, Z97i, i7-4980HQ CB20:1718,CB24:254 NH-U9B, 2x8, 1060, 5100MAX
x850xtPE, x1950xtx, hd2900gt, hd3870, hd4890 - - 6800ultra, 7900gtx, 8800gtx, 9800gtx+, gtx285
Odpovědět

Zpět na „PCtuning - webový magazín“