Anti-aliasing - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.
PS5 | LG OLED CX55
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od HEAD »

Riku píše:Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.
Tak to je pak epic fail AMD s ovladacema.
Btw ja mam call of juarez doma na dvd.Muzu to zkusit jak to vypada na gtx670 s TRAA.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od HEAD »

Tak v call of juarez je to stejnej epic fail i na Nv :mrgreen:
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1d4jsi.png
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

No je pravda že to nevypadá zas tak strašně jak na tom screenu z CoJ, ale v trochu menší míře je to prostě takovej blivajz.
Můžu sem pak dát nějaký screeny pro srovnání zrovna třeba ze skyrimu. CoJ nemám.
PS5 | LG OLED CX55
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Hladis »

Riku píše:Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.
Na nV mas zase pri vynuceni TRAA pruhledny trolly ,kravy , nektery Khajiit a predmety. Proto tam pouzivam SMAA :|
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Ache »

HEAD píše:Tak v call of juarez je to stejnej epic fail i na Nv :mrgreen:
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1d4jsi.png
Ty tam někde vidíš ten pravidelný dithering? :? Na nvidii je to je "průhledný".
Vypadá to taky docela naprd (SSAA prostě vypadá o dost líp), ale není tam aspoň ten rušivý dithering. Ten by nevadil možná tak na nějakém Retina displeji :)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od HEAD »

Ne ja tam vidim hnusny bili tecky misto stromu :)
Btw ja to fotil s 4xMSAA+4xSupersampling.
Mimochodem taky to nefunguje vynutit pomoci ovladacu.Zase musim povoli ve hre AA a teprve pak se spusti i TRAA.
Spolu s crysis1 a dragon age2 uz treti hra kde to nefunguje vynutit a musi se zanout AA primo ve hre(ne ze by to nak vadilo :) ).
Naposledy upravil(a) HEAD dne čtv 6. zář 2012, 15:26, celkem upraveno 1 x.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Ache »

Tečky? :? Tak ty tam opravdu nevidim.
Jedinný rozdíl je že bez AA jsou ty stromy nevyhlazené, a s AA (MSAA) jsou vyhlazeny prostě klasickým multisamplem = barevné přechody na hranách (podle stupně AA 2,4,8 úrovní).
AMD multisample funguje stejně, ale ještě do doplňuje otravným ditheringem (kdyby neměl pravidelný vzorek, možná by byl fajn).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
durod
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od durod »

HAEDe, a v ovladacich mas u AA prepsat nastaveni programu?
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Mě to v Cal of Juarez skoro ani nepřijde jako TRAA. Připomíná mi to více texturu s různejma hodnotama průhledonsti. TRAA se nejvíce používá pro typické textury, které jsou neprůhledné a maj určitou škálu barev + jeden konkrétní odstín znamená transparenci. Proto je to zubaté, shimmeruje to, atd, protože se nedaj udělat plynulé přechody mezi průhlednými a neprůhlednými pixely na textuře. Nicméně, ony částečně transparentní textury existují a skoro si myslim že tahle hra je využívá. ale nemohu více posoudit, sám jí totiž nemám.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od HEAD »

To si delas srandu ze nevidis ty hnusny tecky misto jehlici?
Btw nevim proc ale kdyz mam ve hre jen 4xAA, tak to vypada uplne stejne a i vykon je stejnej jako kdyz potom zapnu TRAA v ovladacich.
Takze bud nefunguje vynuceni v ovladacich a nebo hra uz pouziva nakej svuj TRAA.I kdyz v nastaveni neni zadny TRAA.
kdyz ale pak nastavim v ovladacich 4x Sparse Grid Supersampling, tak uz je tam propad vykonu, ale porad to vypada stejne hnusne :lol:
Ve hre v nastaveni 4xAA+TRAA vypnuto v ovladacich
4xAA+4xsupersampling vynuceno v ovladacich
4xAA+4x Sparse Grid Supersampling vynuceno v ovladacich
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1ens7o.png
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1tksjt.png
http://www.abload.de/img/coj_dx10_2012_09_06_1p6sp7.png

edit:dorod jo mam.Tohle nastaveni pouzivam u vsech her vcetne crysis1 a vynuceni TRAA proste nefunguje pokud nezapnu samotny AA primo ve hre.
http://www.abload.de/img/beznzvushife.jpg
Naposledy upravil(a) HEAD dne čtv 6. zář 2012, 15:46, celkem upraveno 1 x.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Ache »

tak jehličí z dálky dělá tečky i bez AA, co já vidím je barevný přechod - který u tak jemné textury jako je jehličí vypadá blbě....
Tahle hra asi nebyl nejlepší nápad jak ukázat dithering při MSAA-TRAA na Radeonech.

Já pak omrknu, jestli v té hře vůbec půjde nějak detaktivovat to MSAA, a vynutit místo něj SSAA (keré by naopak v tom jehličí vypadalo super).
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Riku
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 01. zář 2005

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Riku »

Hladis píše:
Riku píše:Jojo přesně takhle to mám ve skyrimu atd, ve všem.. pokud zapnu SSAA. Hroznej humus.
Na nV mas zase pri vynuceni TRAA pruhledny trolly ,kravy , nektery Khajiit a predmety. Proto tam pouzivam SMAA :|
To pokud vím neumí vyhlazovat listí atd? Já našel SMAA bez injectoru kde už je i něco jako TRAA myslím, ale nějak jsem nezkoumal jak to zprovoznit.

/edit: tak pro ukázku jak to asi vypadá na AMD ve Skyrimu (bez ENB), z blízka je to v pohodě, ale ten strom v dálce je hnusnej, adaptive AA je šílenej humus

http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-36-3fak8k.png 4xMSAA + Supersampling
http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-37-4vaqf4.png 4xMSAA + Adaptive Antialiasing
http://www.abload.de/img/tesv2012-09-0617-38-0porfc.png bez AA

navíc na 7850 mi to ze stabilních 60fps padá na 40fps, s 8xMSAA+SSAA to padá na 25 a vypadá to stejně
PS5 | LG OLED CX55
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od Ache »

Tak Call of Juarez úplně kašle na jakékoliv nastavení nvidia ovladače. jiný, než In-game AA vynutit nejde. :nervous:
Holt AMD/Ati DX10.1 patch :mrgreen:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od sam_217 »

Takže na AMD kartách nejde zapnout TRSSAA ale jen TRMSAA?
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

sam_217 píše:Takže na AMD kartách nejde zapnout TRSSAA ale jen TRMSAA?
Jen když si o to hra řekne "zapnout" tam bohužel nejde skoro nic.
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od sam_217 »

Já tohle vidim třeba jako zásadní nedostatek celkem rozhodující o tom, jestli si zákazník koupí AMD nebo nvidii...AMD má dobrý karty ale horší drivery, který budou stačit možná max tak pro BFU...já bych se bez Nv driveru neobešel, protože potřebuju nastavovat speciální timingy pro rozlišení, abych zapl 75Hz vertikální frekvenci monitoru...

U toho TRMSAA bude asi nějakej principielní nedostatek, proč nefunguje, zřejmě ty úhly ve kterých sou vzorky rozmístěny nevyhovujou průhlednym texturám? Vůbec se mi zdá divný, proč při MSAA je třeba zapínat přídavně TRAA, že to není automaticky na celej obraz, když supersampling ano, jestliže z tohodle pohledu multisampling nevyhladí průhlednost, tak se zdá logický, že při dodatečnym trasparentim msaa to nebude nějak moc fungovat? Logický se mi zdá, že kdyby hra umožňovala zapnout tradiční SSAA, tak už není třeba žádný TRAA, ale je to pekelně náročný, proto se použije na většinu MSAA a jen na části průhlednosti se využije SSAA...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Jo ale SS na texturách a SS celoobrazovej funguje úplně jinak. TRAA u ATI provádí shadery u NV texturovací jednotky, neni to věc framebufferu, nežere to Vram a ani to neni tak náročné jak celkovej supersampling + to ještě nepo*** fonty, 2D věci, atd.

A drivery jsou umě taky jedinej důvod pro N, bohužel stav je pořád takovej, že i kdyby AMD mělo o 1/4 lepší poměr cena/výkon, tak jej furt nevezmu, k čemu mi bude levnej výkon s těmahle driverama.
sam_217
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 16. bře 2008
Bydliště: Subprostor
Kontaktovat uživatele:

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od sam_217 »

Přes shadery to musí bejt pomalejší ne? Shadery sou vytížený všim možnym, ale co pamatuju za dob G92 a RV770 měla ATi mnohem menší propady výkonu s AA jak Nv, ale to bylo asi kvůli paměti...

Takže o celoobrazovej SS/MS se staraj ROPs, jaktože ale multisampling nepodělá texty 2D věci atp a SS jo...
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX

PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo

Příspěvek od DOC_ZENITH »

sam_217 píše:Přes shadery to musí bejt pomalejší ne? Shadery sou vytížený všim možnym, ale co pamatuju za dob G92 a RV770 měla ATi mnohem menší propady výkonu s AA jak Nv, ale to bylo asi kvůli paměti...

Takže o celoobrazovej SS/MS se staraj ROPs, jaktože ale multisampling nepodělá texty 2D věci atp a SS jo...
G92 vs rv770 se netestovaly s TRAA, takže logicky ano, ostatně, kdyby se testovalo s TRAA, tak by GT200 doslova zářila..... NT6 drivery na rv770 už měly TRAA nefunkční, NT5 drivery ještě chvíli ano, v létě 2009 se to zlomilo i tam. A ano, TRAA je na Radeonech mnohem pomalejší, zeptej se Heada co upgradoval z 2x5850 corssfire na GTX670 co se stalo s TRAA (v hrách kde to teda na Radeonech fungovalo, což se dá spočítat na prstech jedný ruky). Možná to byl i záměr AMD, prostě to znefunkčnit aby se v tom prostě netestovalo (v lepším případě aby se na NV s tim testovalo na Radeonech jen naměřili výsledky a nikdo se nezabejval jak to vypadá a jestli to opravdu funguje že, něco jako kvalita filteringu Cypress vs Fermi). Nvidia měla vždy overkill v TMU, proto jí to TRAA tak "odsejpá". Jediný karty co maj bottleenck v TMU jsou Fermi (nejvíce GF100/110) a u těch je hned vidět citelnej pokles výkonu když to zapneš, ale furt je to je to nesrovantelně jine než na Radeonech.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“