Anti-aliasing - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
u Witcher 2, funguje TRAA?
Ad AF, vidite rozdil mezi HQ a Q u Kepler/Fermi? V realu, ne na nejakych obrazcich
Ad AF, vidite rozdil mezi HQ a Q u Kepler/Fermi? V realu, ne na nejakych obrazcich
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Ano, vidět to je ale ne aniž by jsi narazil na specifickou situaci, nebo doslova to nestudoval. Respektive, Q nepoužívám, to je stupidní default a já věci nenehcávám na defaultech heh. Buďto high quality nebo max performance. Rozdíl v těch u 90% her nejde vidět nikdy a nikde. Kde jsem jej třeba zanamenal je můj high ress texture pack do UT99 kde je na některejch mapách textura země hodně náchylná na shimmering a tam na high performance lehkej shimmering je, a na max quality neni.
Ale třeba v Guildwars 2 s mou 480 když je IG render nastavenej na supersample znamená max performanc vs max quality nulovej vizuální rozdíl, ale rozdíl ve výkonu je až 30%. Ale to je tim že Fermi má TMU bottleneck, u Keplera to tak žhavé nebude.
U Radeonůl co jsem to naposledy zkoušel tak rozdíl mezi Quality (default, optimized surfaces enabled), a max quality byl ve výkonu tak cejtit a docela dost. Menší než quality se nevyplatilo nastavovat, protože se pak zvedal LOD textur a vše bylo naprosto hnusné. Možná už teď ten LOD odstranili.
Ale třeba v Guildwars 2 s mou 480 když je IG render nastavenej na supersample znamená max performanc vs max quality nulovej vizuální rozdíl, ale rozdíl ve výkonu je až 30%. Ale to je tim že Fermi má TMU bottleneck, u Keplera to tak žhavé nebude.
U Radeonůl co jsem to naposledy zkoušel tak rozdíl mezi Quality (default, optimized surfaces enabled), a max quality byl ve výkonu tak cejtit a docela dost. Menší než quality se nevyplatilo nastavovat, protože se pak zvedal LOD textur a vše bylo naprosto hnusné. Možná už teď ten LOD odstranili.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Ten problém s LOD už je celkem dlouho odstraněnej
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
V DX10 a DX11 hrách by rozdíl neměl být žádný (karta jede vždy na HQ i když nastavíš low). A u starých her (DX9 a méně) se rozdíly dají na něterých specifických texturách pozorovat... no a když chceš mít obraz jako na AMD v nejvyšší kvalitě, nak u NV nastavíš nejnižěí kvalitu a dostaneš podobný shimmeringdurod píše:Ad AF, vidite rozdil mezi HQ a Q u Kepler/Fermi? V realu, ne na nejakych obrazcich
Můžu večer nahodit screeny z Trackmanie, tam je na jené texuře rozdíl mezi Q a HQ poznat, jinak to fakt moc poznat není... Dokonce i na AMD, které cheatuje v AF testeru. při Q režimu se tváří že má stejný trilinear filtr jako při HQ, ale v trackmanii na téhle textuře odhalíte, že používá při Q jen brilinear filtr (platí i pro HD7000)!
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Neplatí od Catalyst 12.4 WHQL. Mrkni do release notes a schválně to zkusAche píše:...Dokonce i na AMD, které cheatuje v AF testeru. při Q režimu se tváří že má stejný trilinear filtr jako při HQ, ale v trackmanii na téhle textuře odhalíte, že používá při Q jen brilinear filtr (platí i pro HD7000)!
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Když jsem naposled zkoušel kartu z GCN generace HD7850, ze které pochází tenhle screenshot: http://www.abload.de/img/radeontraa-msaag0c3f.jpg tak u originálního png souboru vidím datum 5.6.2012. A tudíž předpokládám, že minimálně na Catalyst 12.4, jsem tu kartu zkoušel.
A to víš že jsem zkusil i Trackmanii , a kromě toho že "ta stará dobrá" filtrace ve stylu HD5800 je stále ještě mírně pozorovatelná (prostě to samé jako HD6900, ale mírnější shimmering). Tak jsem pozoroval i ten cheat s tím Quality nastavení v AF testeru vs. realita (fullscreen aplikace). Prostě ta textura vykazovala to samé chování brilineárního filtru jako na Q nastavení u NV, ale AF tester vypadal jako poctivý trilinear...
Proč se to tak chová, těžko říct, kvůli honění 1-2% výkonu asi to nebude... prostě AMD drivery... Když už tam ten R. Read dělá čistky, tak měl začít driver teamem... napsat celý catalysty od začátku znova a je možná po problémech.
U blbé podpory TRAA a špatně fungujícího AF to začíná a u nefungujících a artefaktících starších her to končí (moje staré dobré "referenční" testovací trio: YaE, ST, SWRC stále nefunguje ani na GCN)
A to víš že jsem zkusil i Trackmanii , a kromě toho že "ta stará dobrá" filtrace ve stylu HD5800 je stále ještě mírně pozorovatelná (prostě to samé jako HD6900, ale mírnější shimmering). Tak jsem pozoroval i ten cheat s tím Quality nastavení v AF testeru vs. realita (fullscreen aplikace). Prostě ta textura vykazovala to samé chování brilineárního filtru jako na Q nastavení u NV, ale AF tester vypadal jako poctivý trilinear...
Proč se to tak chová, těžko říct, kvůli honění 1-2% výkonu asi to nebude... prostě AMD drivery... Když už tam ten R. Read dělá čistky, tak měl začít driver teamem... napsat celý catalysty od začátku znova a je možná po problémech.
U blbé podpory TRAA a špatně fungujícího AF to začíná a u nefungujících a artefaktících starších her to končí (moje staré dobré "referenční" testovací trio: YaE, ST, SWRC stále nefunguje ani na GCN)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Hodim to i sem, můj závěr z včerejšího testu HD7970 je zde, TRAA se to hodně týká.
http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... wrapheader
http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... wrapheader
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Tak jsem zkusil ten SMAA+lumasharp, ale jaksi mi tam nefungujou ty klávesy Scroll lock na on/off...dělá vám to taky tak?blekota je boss píše:je to tak, použitelnost jen pro starší hry, proto mi to ani tolik nevadí, že nejspíš půjdu do AMD.
Škoda jen, že Forward Plus co prezentovala AMD v Leo demu asi upadne v zapomnění... Tam MSAA funguje a umožňuje použití mnoha světel jako u deferred... Ono to vypadá, že v Unreal enginu 4 taky nemaj AA nějak pořádně vyřešený a budou se používat asi zas nějaký filtry
jinak, koho by to zajímalo, tady udělal nějakej klučina injektor se zajímavou kombinací SMAA+lumasharpen
http://forum.guru3d.com/showpost.php?p= ... tcount=807
kterej obraz udělá o dost ostřejší, ale za cenu ne tak dobrýho vyhlazení jako u samotnýho SMAA. Je tam ale plno možností nastavení a dá se s tím vyhrát, výsledek ale pak vypadá dost dobře např. zde: http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... count=8807
jako nejefektivnější mi z hlediska kvalita/nároky ale zatím připadá SMAA T2x který bude implementovaný v Crysis 3 (i v konzolový verzi), používá temporal SS a nejde implementovat injektorem, musí být přímo implementován vývojáři
viz. http://www.iryoku.com/smaa/downloads/SM ... iasing.pdf
a zde video:
http://www.iryoku.com/smaa/downloads/SM ... iasing.mp4
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Ono to jde, ale musis tu klavesu drzet, jenomze vetsinou to pak vypne nastaveni a hned zapne.
- blekota je boss
- Začátečník
- Registrován: 05. črc 2006
- Bydliště: okolí Hradce Králové
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
můžeš zkusit přenastavit klávesy v injector.ini
- sam_217
- Mírně pokročilý
- Registrován: 16. bře 2008
- Bydliště: Subprostor
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Jo hele díky, máte pravdu...stačilo to držet jinak v BF3 to taky vpyaád zajímavě, pěkně to zostřuje, ale je třeba si trochu pohrát s nastavneim, to co je v základu se občas nemůžu rozhodnout, jeslti mě ta ostrost nebolí moc do očí.
PC1: AMD Ryzen 5800X3D@NejdeOC Noctua NH-D15S // X570 AORUS MASTER (rev 1.0) // 4x8GB Patriot Viper Steel 3866MHz@3600MHz CL16 // PNY RTX 3070 -> XFX RX6800 XT MERC // MSI Optix MAG274QRF-QD - 1mrtvý quantum dot pixel!!! // Samsung PM961 (1TB NVMe), Crucial M4 256GB, Micron enterprise SSD1920GB, Crucial MX500 2TB... // Corsair Graphite 600T // SSR-850FX
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
PC2: Lenovo Legion 5 17ACH6H - Ryzen 7 5800H / 16GB / RTX 3070 mobile 130W TDP
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
To snad ne. Kam jsme se to dostali!
Takže nejdřív pomocí pitomého post-processing filtru obraz rozmažeme a pak ho zase doostříme?
MLAA, FXAA, SMAA nikdy nemělo být vymyšleno.
Vývojáři na to hřeší, a na klasické vyhlazování pomálu kašlou. Přitom při používání deferred renderingu může fungovat, když v některých hrách na UE3 enginu je, a nebo jde aspoň vynutit přes ovladače.
Post-procesing nikdy nemůže odstranit geometrický aliasing (přerušené sloupky a nebo shimmering na různých mřížích...)... hlavně že statický snímek vypadá hezky, ale v pohybu... jó to asi nikdo neřeší
Ten příklad Trackmania Forever (podpora všech režimů MSAA), vs. nový Canyon (pouze FXAA), je asi nejlepší ukázka, jak novější hra může mít horší obraz v pohybu
Takže nejdřív pomocí pitomého post-processing filtru obraz rozmažeme a pak ho zase doostříme?
MLAA, FXAA, SMAA nikdy nemělo být vymyšleno.
Vývojáři na to hřeší, a na klasické vyhlazování pomálu kašlou. Přitom při používání deferred renderingu může fungovat, když v některých hrách na UE3 enginu je, a nebo jde aspoň vynutit přes ovladače.
Post-procesing nikdy nemůže odstranit geometrický aliasing (přerušené sloupky a nebo shimmering na různých mřížích...)... hlavně že statický snímek vypadá hezky, ale v pohybu... jó to asi nikdo neřeší
Ten příklad Trackmania Forever (podpora všech režimů MSAA), vs. nový Canyon (pouze FXAA), je asi nejlepší ukázka, jak novější hra může mít horší obraz v pohybu
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Ache: tieto postprocessing AA maju svoje miesto. ako lacna nahrazka ak nie je dostupny vykon. DX prinieslo programovatelny AA ale vyvjary na to kaslu. myslim ze tato neutesena situacia bude trvat kym nepride dalsia generacia enginov zalozena od zaciatku na DX11.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Ono opět dokola omílané zdůvodnění. - Konzole.
Konzole na AA nemaj výkon. Ves postě titulů nerenderujou ani 1280x720 ale jen 1024x600. R500 Xenos v Xboxu má na AA moc malej framebuffer a RSX v PS3 je zase nehorázně slabá celkově, a ubírat si už tak malé místo ve Vram tim že tam narvu AA.... neni moudré. A Protože PC je více a více minoritní věc, tak už se ani neobtěžujou ty engine dělat solidně. Co se týče PC only her co neuměj AA, tak tam je to neomluvitelné.
Konzole na AA nemaj výkon. Ves postě titulů nerenderujou ani 1280x720 ale jen 1024x600. R500 Xenos v Xboxu má na AA moc malej framebuffer a RSX v PS3 je zase nehorázně slabá celkově, a ubírat si už tak malé místo ve Vram tim že tam narvu AA.... neni moudré. A Protože PC je více a více minoritní věc, tak už se ani neobtěžujou ty engine dělat solidně. Co se týče PC only her co neuměj AA, tak tam je to neomluvitelné.
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Prosim pekne
Vzhledem vlastnictvi GTX670, kdy pri rozliseni 1680/1050 mam vykonu na rozdavani, laboruji s AA. Ale v nekterych hrach nelze vynunit AA v nVidia CP za zadnych okolnosti. Nyni skousim Spec Ops: The Line, kde AA nefunguje, je to hra zalozena na UE3(ale vypada to hrozne...btw GPU jede na 40%, jadro 900Mhz, power 40-50%, pri zaple adapt. vsync....CPU usage je kolem 80% , wtf )
Jsou 3 moznosti odstraneni aliasu a jejich kombinace.
1. FXAA v CP(funguje, ale rozmazava to vsechno a vypada to jeste hur).
2. Downsampling- prave tu chci nejakou radu,jak to provest, pres nejaky program?...
3. SMAA injector? co to je, jaky program pouzit?
nekde jsem zde cetl o programu, kde jsi nastavujete ruzne veci vcetne AA, jak se to jmenuje?
Vzhledem vlastnictvi GTX670, kdy pri rozliseni 1680/1050 mam vykonu na rozdavani, laboruji s AA. Ale v nekterych hrach nelze vynunit AA v nVidia CP za zadnych okolnosti. Nyni skousim Spec Ops: The Line, kde AA nefunguje, je to hra zalozena na UE3(ale vypada to hrozne...btw GPU jede na 40%, jadro 900Mhz, power 40-50%, pri zaple adapt. vsync....CPU usage je kolem 80% , wtf )
Jsou 3 moznosti odstraneni aliasu a jejich kombinace.
1. FXAA v CP(funguje, ale rozmazava to vsechno a vypada to jeste hur).
2. Downsampling- prave tu chci nejakou radu,jak to provest, pres nejaky program?...
3. SMAA injector? co to je, jaky program pouzit?
nekde jsem zde cetl o programu, kde jsi nastavujete ruzne veci vcetne AA, jak se to jmenuje?
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- spajdr
- Středně pokročilý
- Registrován: 14. bře 2004
- Bydliště: Ostrava Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
ohledne toho nastaveni AA, tak pouzivej Nvidia inspector
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956
SMAA injector, vyzkousej SweetFX 1.1.1.
http://enbdev.com/enbseries/forum/viewt ... f=12&t=981
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357956
SMAA injector, vyzkousej SweetFX 1.1.1.
http://enbdev.com/enbseries/forum/viewt ... f=12&t=981
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Najdeš ho v odkazu od spideradurod píše:3. SMAA injector? co to je, jaky program pouzit?
...ale zázraky od toho nečekej. Princip stejný jako u FXAA a MLAA, jen méně maže textury, a tahle "úžasná" verze obraz ještě doostřuje. Ale dá se říct že SMAA už aspoň nic nezkazí. Geometrický aliasing sice nevyhladí, ale také nemaže textury.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
jj zaklad je pouzivani nV inspectora. Tam jde nastavit co hrdlo raci vcetne AA pro hry na UE3 engino co to nemaji ani v nabidkach.
- durod
- Středně pokročilý
- Registrován: 01. úno 2005
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
A jak je to s downsamplingem, to se mi zda u her s 150fps+ jako nejlepsi reseni, nebo ne?
i5 2500K, 16GB RAM, HD7750
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: TRAA/MSAA/FXAA/TXAA/CSAA a vse okolo
Downsampling je nejhorší řešení. Je to řešení "když nejde nic jiného", kdežto SW postporcessing AA jsou řešení typu "když nejde nic jiného a nemam výkon". Když scénu vyrenderuješ v 2x takovém rozlišení a downsampluješ, bude to mít stejnej efekt jako neoptimalizovanej Supersampling bez otočeného vzorku na 2X (stejnej jako prováděla Geforce 2). Ano, tak. + Samo sebou zadělané nečitelné fonty (pokud jsou malý a jen 1 pixel tlustý), atd, atd. V některejch hrách kde neni text a pokud máš přehršle výkonu asi OK, ale obecně je to tragické řešení. FSAA neni potřeba když jsou pixely tak malé že alias oku nevadí.
V klidu jsou uživatelé CRT, ty prostě nahrotěj rozlišení nahoru. Asi se sám vydám touto cestou, mam rozjednanej určitej "deal" ohledně nového monitoru s drobátko vyššim rozlišenim.
V klidu jsou uživatelé CRT, ty prostě nahrotěj rozlišení nahoru. Asi se sám vydám touto cestou, mam rozjednanej určitej "deal" ohledně nového monitoru s drobátko vyššim rozlišenim.