AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od ArgCZ »

http://diit.cz/clanek/amd-mantle-api
o konferenci je vlákno zavřené tak asi sem :shock:
Naposledy upravil(a) Krteq dne stř 4. bře 2015, 15:20, celkem upraveno 4 x.
Důvod: Úprava titulku vlákna
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

je to moc zajímavé počtení, nativní využití až 8 vláken CPU, přístup přímo k hardware (low level API), to zní hodně dobře. :) Z toho budou konečně ty vícejádrové CPU profitovat a dvoujáda ala i3 budou brzy out
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od ArgCZ »

http://extrahardware.cnews.cz/clanky/ak ... strana/0/2

tady ještě z EHW, podle mě zásadní věc především pro nastupujcí APU(jen můj názor)
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
nonestaciti
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 28. lis 2009
Bydliště: Partizánske (SVK)
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od nonestaciti »

Vyzerá to byť ako pekná frčka pre Microsoft za tú ich politiku dX=win, majú k tomu aj celkom silného hráča EA, takže už len dúfať aby to s podporou nebolo ako s PhysX.
GAMING PC: CPU : IB i5 3570K@4400MHz auto-voltage (cpu-z Load 1,128V, Idle 0,925V) + Noctua NH-C12P SE14 RAM : 4x4GB 1866-1T,9,10,9,28-1.475V CML8GX3M2A1600C9W MB : MSI Z77A-GD65 ( bios A80/10.8 ) GPU : MSI R9 290X Gaming 4G FAN MOD 2x 120mm AC PWM SSD : Corsair 120 F3-GT, Kingston SSDNow V300 240GB 7mm PSU : Corsair RM-850(W) CASE : Fractal Design ARC XL RAT : Razer Copperhead Blue SCR : LG L226W OC: 60Hz@75Hz SPOTREBA CASE : Idle 55W, IBT 165W, Prime 155W, Crysis 3 361W
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

Tak tak, dobře jim (MS) tak. Ten DX11.2 dostupný jen ve W8.1 je pěkný fail. Díky Manlte budou mít i uživatelé W7 a potenciálně i Vista všechny moderní featury k dispozici MS na zlost :D Jako PhysX to určitě nebude, protože hra zároveň podporuje standartní DX. Jen to poběží trochu pomalejc no.Pro majitele AMD karet výhoda, pro ostatní se nic nezmění.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od ArgCZ »

k PhysX se dá přirovnat to True Audio, ale je na AMD vidět že se jim narozdíl od nVidie z PC trhu vůbec nechce a dělají vše pro to aby tomu daly nějaký směr když zraky ostatních dříve přimárně PC zaměřených HW a SW společností se začínají upírat k mobilním udělátkům.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Hladis »

del42sa píše:Tak tak, dobře jim (MS) tak. Ten DX11.2 dostupný jen ve W8.1 je pěkný fail. Díky Manlte budou mít i uživatelé W7 a potenciálně i Vista všechny moderní featury k dispozici MS na zlost :D Jako PhysX to určitě nebude, protože hra zároveň podporuje standartní DX. Jen to poběží trochu pomalejc no.Pro majitele AMD karet výhoda, pro ostatní se nic nezmění.
Systém fungujici jen na nekterych kartách jednoho výrobce s tim, ze vyvojari mají praci navíc, obchazejici všechny ostatni silny hrace MS, Intel a nV ? Ehm....to uz tu bylo mockrat a AMD nema silu, aby tohle mohlo prosadit masove. To prosadi maximalne u par her, kterym to tam udelaji jako bonus. Kazdopadne aspoň nejaka snaha a potvrzuji svouji novou strategii.
Obrázek
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

Jestli ti obě konzole (PS4 + Wii) + PC trh nepřipadají dost masové, tak pak už nevím. U XBone je použití diskutabilní kvůli silné provázanosti na DX a W8 OS, ale výrazně slabší hardware než má PS4 zase hraje do karet AMD a Mrkvosoftu se výkon navíc bude jedině hodit. Jinak ale souhlas. Snaha se cení a myslím, že vzhledem k finanční situaci, která panuje u AMD společně s všeoecným útlumem PC trhu to lze brát jako velice pozitivní výsledek ( myslím, že příjemně překvapili ) :)

\\@BROS: typický OBR, ten si rýpnout musí už z podstaty :roll:
Naposledy upravil(a) del42sa dne čtv 26. zář 2013, 14:08, celkem upraveno 2 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Hladis »

Masove myslim pod pojmem: "Hele Huangu. MS nas s DX stve. Co takhle udelat otevreny API a poslet jeho DX do....."

Pak se muzem bavit o "masove". Jakmile je to omezeny jen na nektery hardware jednoho výrobce, tak výsledek si asi muzem domyslet z pokusu predchozich. Ten pouzivany primer s 3dfx je myslim i vcelu trefny. Pochybuju ze nV najednou rekne "Ok vyhrali jste, jdeme delat mobily a cely zbytek trhu je vas" a MS to samy.

Ale jako paka na MS a na nV to je dobry napad a to vidim jako nejpozitivnejsi věc vcetne toho, ze se snazi zapracovat na supportu tam, kde jim to tezce haprovalo.

PS: Tu prezentaci jsem mel při praci jako background a teda mel jsem co delat, abych neusnul.
Obrázek
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Po čertech dobrý článek, lecos se vysvětluje, ale spíš mám teď víc otázek než na co mi tam bylo zodpovězeno :mrgreen:

Jsem zvědav na ten AMD Developer Summit
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

@webwalker: myslíš tohle ?
What’s not being said, but what becomes increasingly hinted at as we read through AMD’s material is not just that Mantle is a low level API, but rather Mantle is the low level API. As in it’s either a direct copy or a very close derivative of the Xbox One’s low level graphics API. All of the pieces are there; AMD will tell you from the start that Mantle is designed to leverage the optimization work done for games on the next generation consoles, and furthermore Mantle can even use the Direct3D High Level Shader Language (HLSL), the high level shader language Xbox One shaders will be coded against in the first place. Let’s be very clear here: AMD will not discuss the matter let alone confirm it, so this is speculation on our part. But it’s speculation that we believe is well grounded. Based on what we know thus far, we believe Mantle is the Xbox One’s low level API brought to the PC.
If indeed Mantle is the Xbox One’s low level API, then this changes the frame of reference for Mantle dramatically. No longer is Mantle just a new low level API for AMD GCN cards, whose success is defined by whether AMD can get developers to create games specifically for it, but Mantle becomes the bridge for porting over Xbox One games to the PC
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od ArgCZ »

pokud je tohle pravda, tak se ale nemusíme vůbec bavit o tom zda se to má šanci prosadit nebo nemá, protože zásadní překážka by zmizela
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od del42sa »

I get the impression that they DIDN'T write all of the code in DX on previous consoles.. They always had to write some in low level APIs (similar to mantel) in order to get the most performance out of a fixed set of hardware. How else would games look better that were developed at the end of the console's life? The difference is, this time it's given a name and talked about with the public, and of course it (or something similar) will be applied to desktop PCs.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Ache »

To vypadá zajmavě... večer (teda ráno) už jsem ten Matinel moc nepobíral (fakt ukrutně nudná prezentace), ale tohle low-level API vypadá zajmavě... akorát je otázka jak moc se to rozšíří. Konkurence jistě také nespí a bude proti tomu bojovat pissx @ CUDA a pod. :-D
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od webwalker »

Jsou to vše jen spekulace. Pokud by ovšem byly pravdivé, pak by to znamenalo zřejmě následující:

1. Toto nízkoúrovňové API pro GCN by se mohlo přenést do PC (třeba při instalaci ovladačů)
2. Vývojáři, kteří budou psát pro XBOX a používat toto low level API, by volání tohoto API mohli zachovat i pro PC verze her.
3. Hra by pak využila buďto API vyšší úrovně jako DX nebo OGL, a nebo při detekci gpu karty s GCN by využila toto nízkoúrovňové API (samozřejmě s mnohem vyšším výkonem).

Vlastně by se jednalo o obdobu PhysX, kdy hra detekuje přítomnost nVidia karty a nabídne počítání PhysX přes gpu. Hra pak běhá rychleji na nVidia kartách a kompatabilita pro ostatní je zachována díky počítání fyziky pomocí cpu.

Vše jen spekulace. Teoreticky vzato by AMD mohlo podobné low level API přinést i pro Linux díky PS4. Jen netuším, jak by to bylo komplikované díky roztříštěnosti linuxu.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Pokud je to skutečné low-level API, tak by neměl být problém. Samotné jádro je ve všech distrech stejné.
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od hnizdo »

Takhle jednoduchy to nebude, hra pod woknama vola vic API nez jen graficke, Mantle neni virtualbox. Je to dalsi Glide a uspech bude mit jen tehdy, kdyz nabidne velke vyhody a zadne nevyhody. Hracu BF je spousta, nemuzou nasrat vic jak pulku s nvidiema nizkym vykonem, a nebo hur - nasrat vsechny ruznymi problemy treba se starsima kartama... Mam z toho ted docela obavu...
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od yuri.cs »

Ja bych to urcite nebral jako revoluci, ale jako bonus.

V recenzich je v kolonce pozitiv nV vypsano: CUDA, PhysX a proprietalni sw veci.

Ted holt u konkurence pribyde UberGigaCoolSound Technology a ATi API.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Sea/Volcanic Islands (Rx 2xx) - informace, spekulace

Příspěvek od Krteq »

hnizdo píše:...nemuzou nasrat vic jak pulku s nvidiema nizkym vykonem, a nebo hur - nasrat vsechny ruznymi problemy treba se starsima kartama... Mam z toho ted docela obavu...
Však si to přečti pořádně, když nebude zjištěn kompatibilní HW automaticky to "fallbackne" na higher-level API (DX/OpenGL). V tom je právě ta obrovská výhoda..
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“