AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
DukeNukemCZ
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2005

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DukeNukemCZ »

Eddward píše:Tu by mala prebiehat nejaka diskusia s Johanom Anderssonom o BF4 a Mantle
http://sk.twitch.tv/battlefield
Teda ty tam hraly ten BF 4 jak postizeny :D jeste jim to spadlo nekolikrat (hra) to je fakt hruza ty dnesni hry samej bug/glitch a pomala odezva vsude u vseho... jo tohle nema nic spolecnyho s erou 1999-2004...
3D Prophet 9700 Pro-X700Pro -X1600XT-X1950 XTX -2600XT-HD 3870X2-HD 4870X2-HD5670-HD6670-HD7770*-HD6870*-R9 290X
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

https://twitter.com/ryanshrout
Originally Posted by Johan Andersson

Oxide's presentation & Mantle demo at #APU13 is awesome, 100k draw calls in their space test game. Great work guys!
Originally Posted by Ryan Shrout

Oxide wants to see 300k batches by 2015, 1 million by 2018.
Originally Posted by Caveman Jim (James Prior)

"With Mantle, an @AMDFX 8350 underclocked to 2GHZ, the game is still GPU bound on a R9 290X - no loss in frame rate"
Originally Posted by Ryan Shrout

API overhead reduced by at least 10x. In some cases StarSwarm is 3x faster with Mantle.
Originally Posted by Caveman Jim

"3000 units on screen right now, an order of magnitude more effects - 25000 discrete objects simluating and moving" #APU13 #Mantle
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od ArgCZ »

http://diit.cz/clanek/amd-chce-mantle-n ... i-androidu
Jinak AMD označuje kombinaci Mantle + SteamOS za velmi silnou a dodává, že toto API není určeno jen pro hry, ale i pro jakékoli myslitelné využití na pracovních stanicích či ve výzkumu a vývoji.
Naposledy upravil(a) ArgCZ dne čtv 14. lis 2013, 09:50, celkem upraveno 2 x.
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Eddward »

@del42sa
nice :thumbsup:

vyzera ze zo vsetkeho najviac to asi tym AMD procesorom najviac pomoze...
inak vzhladom k vcerajsej prednaske a tomu screenu z prezentacie co som dal na predchadzajucej strane si myslim ze nVidia pride s nejakou verziou Mantle na buduci rok s Maxwellom
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: Tak, tak. Ona se totiž konala ještě jedna "tajná" konference, kde byly ukázky výkonu Mantle na Nitrous engine.
Právě zjišťuji podrobnosti :)
Celý a celkem podrobý průběh je zde:
https://twitter.com/cavemanjim
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

ArgCZ píše:http://diit.cz/clanek/amd-chce-mantle-n ... i-androidu
Jinak AMD označuje kombinaci Mantle + SteamOS za velmi silnou a dodává, že toto API není určeno jen pro hry, ale i pro jakékoli myslitelné využití na pracovních stanicích či ve výzkumu a vývoji.
Takže nakonec bude Mantle opravdu "multiplatforme API", great news :)
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

bude to takové zvláštní mít například A8 APU a k tomu Radeon 290X :mrgreen: S Mantle žádný problém :twisted:

\\Webwalker: Ano pořád si to myslím. Samozřejmě že to je částečně i o CPU, ale hodně o GPU ne ? Nová metoda renderingu (monolitic Pipeline,Decoupled GPU memory,nový execution model atd.) Všechno točí hlavně okolo GPU nebo ?
Ale samozřejmě jsem pochopil tvoji narážku, že jde o odstranění CPU limitu, ale to je přece jen jedna část Mantle. Možnost adresovat až 8 nezávislých CPU threadů pořád zůstává pokud si dobře pamatuji... Takže s CPU se pořád nějak počítá. Navíc bych řekl, že ten bottleneck není přímo CPU jako takové, ale množství softwarových vrstev přítomných v DX 11 API a právě tyto vrstvy v Mantle nejsou :)
Naposledy upravil(a) del42sa dne čtv 14. lis 2013, 10:23, celkem upraveno 3 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od webwalker »

@del42sa: Tohle si nemůžu odpustit :)
Ještě si myslíš, že Mantle není převážně o cpu??
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

Obrázek
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Z toho videa bych jen tak vypíchnul, že mantle má bejt odolné vůči stupidním enginům ala aby MSAA vždy fungovalo. Ne jako u DX 10/11 kde se vývojáři rozhodli přidávat redner styly a postprocsing efekty které s ním kolidovaly. Ala pojede mantle = bude msaa kompatibilní, aspoň tak jsem to z toho pochopil. To znamenáý i TRAA kompatibilní a to mi o trošku zlepší spaní.
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od maltra »

@Doc: no a ak by AMD s Mantle nebodaj vyriesilo aj to AFR tak by to snad konecne mohlo znamenat definitivny koniec bezsennych noci a praskov na spanie :-D.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
Eddward
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 16. pro 2009
Bydliště: SVK - Košice

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Eddward »

dobre video a este ako slusne mu rozumiet, zazrak :D
Intel Core i7 8700K @ 4.8Ghz + Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 3200Mhz CL15 Corsair | MSI Z370 GAMING PRO CARBON | MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 2.1/15.5Ghz
Crucial MX500 2TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB NVMe | Seasonic Prime Ti Ultra 750W | W11 x64 Pro | Fractal Define R4 Black + 3x NF-A14 | DELL U2515H 1440p

Phone: Samsung Galaxy S22 Ultra 5G
Time Spy: 11 610
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

@DOC: A taky je tam částečně vysvětlen ten "zázrak" s non-AFR CFX ;)

Hint - memory management a buffers, cca. 15:20 a dál
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

Nejako tomu nechapem, podla vsetkeho do renderu nebude zasahovat ovladac, preco testovali non mantle 4770k a fx8350 pod mantle?
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

O jakých testech je řeč?
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

Na další prezentaci s vývojáři Oxide Games padly i první výkonnostní srovnání. S grafickou kartou Radeon R9 290X totiž mohli frekvenci procesoru FX-8350 snížit na 2 GHz, což je polovina z původních 4 GHz, bez ztráty výkonu (tedy při frekvenci 2 GHz pro 8 jader/4 moduly byla limitujícím už grafická karta). V testovaných scénářích se tento procesor vyrovnal nebo překonal Core i7-4770K do Intelu. Ten byl schopný zpracovat maximálně 1 000 objektů a 15 000 požadavků, zatím co s FX-8350 s Mantle to bylo 2 000 objektů a 30 000 požadavků. V testu při použití stejné testovací sestavy, byl rozdíl ve snímkovací frekvenci při použití Mantle až 3násobný.
Linkoval kolega vyssie.

http://pctuning.tyden.cz/component/cont ... i-o-mantle
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od ArgCZ »

teď mě není jasný na co se ptáš... jakože proč použili na i7 4770K verzi před patchem a na FX-8350 po patchi s mantle?
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

Ano, preco to netestovali uz ked to chcu porovnavat oba pod mantle alebo nech si demonstruju vykon s FX pred a po. Takto to nema vypovednu hodnotu, ci pod mantle su tie 8 core vobec na nieco alebo stale postaci PPC, popripade nastava otazka podpory len pre amd cpu?
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“