AMD Mantle: Low-level Graphics API
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Njn.... ale to je věc mentality hráčů v hrách dělaných pro americké teenagery... Se divim že nejsou na verzi pro konzole, tam je jich většina.
- RAD-x
- Červená karta
-
- Registrován: 24. dub 2008
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
To je vcelku jedno co odpovědí jako zápor, vsadim se že většina z nich ani neví o co jde...což pěkně reflektuje jak se to ujalo nebo neujalo. Vubec bych se nedivil kdyby polivina hráčú s R9 kartama ani nevěděla, že to ve hře lze přepnout. BTW s tou mentalitou máš asi pravdu a jelikož těhle lidí je maximum a na tuto otázku odpovědí nějak takhle...směřování toho produktu je celkem jasný.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Kdyby jsi se zeptal co říkaj na a kdo jede na GM204 odpověděli by stejně... mysleli by si že je to ňáká progaming klávesnice či myš... protože kysi slyšeli o Logitech G500 že....
To jsou trolové to by nenazíval názorem či komunikací.
To jsou trolové to by nenazíval názorem či komunikací.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
To neni imho ani tak o inovaci, jako spis o tom, ze mantle pro vyvojare neni atraktivni. Neni to standard, zastoupeni HW potrebneho k provozu je na trhu minimalni... tak na to kaslou. Pro par lidi nebudou investovat do vyvoje dalsi cas/penize, protoze se to nevyplati. Totez jako na druhe strane GPU physx. Nebo treba DX 10.1 v dobe kdy to bylo aktualni.oneb1t píše:tak za to muzou ale spis vyvojari a ne samotny AMD ze nektery firmy nechtej za kazdou cenu inovovat aby neprisli o zisk z konzoli
Az bude oficialne DX12, tak se pozvolna zacne pouzivat. Ale moc rychle to nepujde, vsak na DX10 resp 11 se taky prechazelo jen hodne pomalu.
DOC_ZENITH:
Takhle - kdyz se s 3D akceleraci zacinalo, tak DX vubec neexistovalo nebo jen v nepouzitelnem stavu. Takze 3dfx osekalo OGL o nepotrebny balast a vzniklo glide. Soucasne s nim vznikaly i hry, ktere byly ze zacatku glide-only... protoze nic dalsiho nebylo. S nastupem dalsich vyrobcu se postupne zlepsovalo DX i OGL, protoze glide pouzit nemohli/nechteli platit za licenci. Takhle se postupne doslo az do bodu, kdy samo 3dfx glide odstavilo a venovalo se jen DX/OGL.
Na DX7 se myslim nic nemenilo (S2000 byla bugnuta po HW strance myslim), to spis DX8 a Radeon R100 s jeho pixel shadery 1.0.
Vsak ja nerikam, ze na linux a ostatni OGL neni. Nejsou ale hry a vule je vydavat - nejsou lidi, co by je kupovali. Kdyz se PC hry delaji v podstate jen na win, nema smysl pouzivat OGL. Samozrejme by to slo... jen chtit / mit duvod. A to prave neni.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- RAD-x
- Červená karta
-
- Registrován: 24. dub 2008
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Přesně tak, potom je tady ale ta totálně většinová část BFU, který vědí že koupily nabušený PC s AMD a na tom jede přece BF4 dobře...a v tom je ten problém, ono by to mělo asi snadnější průběh pokud by se to do lidí více valilo. Tobě to přijde jako samozřejmost ale zeptej se člověka s autem jestli leje DOT3 nebo DOT5 brzdovku....budeš rád, že ti polovina lidí odpoví a z tý poloviny tak třetina nebude vědět protože auto dává do servisu(jako PC), druhá třetina řekne to první jelikož je jim to uplně jedno a chtějí tě mít z kruku páč to auto stejně nějak brzdí a ten zbytek řekne DOT5, protože se jim líbí vyšší číslo.DOC_ZENITH píše:Kdyby jsi se zeptal co říkaj na a kdo jede na GM204 odpověděli by stejně... mysleli by si že je to ňáká progaming klávesnice či myš... protože kysi slyšeli o Logitech G500 že....
To jsou trolové to by nenazíval názorem či komunikací.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
tak amici to mozna nepouzivaj ale v okoli mam spoustu lidi co hrajou BF4 s mantle on a jsou spokojeny
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Hmm, Mantle je zbytečný a nikdo ho nechce. Aháá, tak asi proto se od července počet vývojářů/studií adoptujících Mantle víc jak zdvojnásobil (ze 40+ na 100+) a přibyli i vývojáři profi aplikací. Tady něco nesedí
Docela slušný, včetně počtu podporovaných her, na to že je to stále v BETA stádiu
Docela slušný, včetně počtu podporovaných her, na to že je to stále v BETA stádiu
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
sem zvedavej jestli stihnou vydat SDK pro verejnost do konce roku jak nekde psali
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
První zmínka o SDK pro veřejnost do konce roku zazněla na CES a teď to prohlásil R. Huddy na PDXLAN, tak uvidíme.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
A kde jsou teda hry?
Porad tady vidim zpravy, jak AMD pracuje na tomhle a na tamtom... jenze nikde nic neni. To akorat jejich fanaticti priznivci tady na foru oslavuji kazdou takovou zpravu a prorokuji jim skvelou budoucnost.
Chce to sundat ruzove bryle a podivat se jak vypada realita. Je tady hype na 100 stranek a za celou tu dobu je na svete jedna hra, kde ma mantle vyznam - BF4. Jestli to timhle tempem pujde dal, tak nevim teda.
Porad tady vidim zpravy, jak AMD pracuje na tomhle a na tamtom... jenze nikde nic neni. To akorat jejich fanaticti priznivci tady na foru oslavuji kazdou takovou zpravu a prorokuji jim skvelou budoucnost.
Chce to sundat ruzove bryle a podivat se jak vypada realita. Je tady hype na 100 stranek a za celou tu dobu je na svete jedna hra, kde ma mantle vyznam - BF4. Jestli to timhle tempem pujde dal, tak nevim teda.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- zumpar1234
-
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Tak Mantle bude v betastadiu este pekne dlho takze by som to tymto velmi neospravedlnoval
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Jak dlouho si myslíš, že trvá vývoj nějaké hry/softu (nepočítám hry stylu CoD/AC kde obšlehneš předchozí produkt, trochu přeleštíš a znovu prodáš bez větších změn)?
Mantle SDK je pro vývojáře k dispozici od začátku tohohle roku (DICE mělo excluzivitu) a zatím vyšlo 5 titulů s podporou Mantle a další dvě vyjdou do konce roku. To je 3x vyšší adoption rate než měl DX11
@zumpar1234: Omyl, vydání SDK pro veřejnost je ukončením BETA stádia
Mantle SDK je pro vývojáře k dispozici od začátku tohohle roku (DICE mělo excluzivitu) a zatím vyšlo 5 titulů s podporou Mantle a další dvě vyjdou do konce roku. To je 3x vyšší adoption rate než měl DX11
@zumpar1234: Omyl, vydání SDK pro veřejnost je ukončením BETA stádia
- RAD-x
- Červená karta
-
- Registrován: 24. dub 2008
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Nojo, jenže ta spousta je ničím proti tomu stádu...oneb1t píše:tak amici to mozna nepouzivaj ale v okoli mam spoustu lidi co hrajou BF4 s mantle on a jsou spokojeny
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
jakto ze je to nanic v civilization jsou narusty na minimalnich FPS taky velice slusny a to je hra momentalne v zebricku top 5 nejprodavanejsich
- RAD-x
- Červená karta
-
- Registrován: 24. dub 2008
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
A chceš fotku, jak se mi tady R9 290 valí na stole a hraju Mantle tituly pod DX na NV, nebo ti stačí jen když ti to napíšu? A že už je to sakra dlouhá doba co mám doma obojí...Krteq píše:Hmm, Mantle je zbytečný a nikdo ho nechce. Aháá, tak asi proto se od července počet vývojářů/studií adoptujících Mantle víc jak zdvojnásobil (ze 40+ na 100+) a přibyli i vývojáři profi aplikací. Tady něco nesedí
Docela slušný, včetně počtu podporovaných her, na to že je to stále v BETA stádiu
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
90% novych her je takovych, aspon nejaka inovace by byla, kdyby pridali mantle. Obzvlast na tech zprasenych portech z konzoli by se boost vykonu hodil vic nez kdekoliv jinde.Krteq píše: Jak dlouho si myslíš, že trvá vývoj nějaké hry/softu (nepočítám hry stylu CoD/AC kde obšlehneš předchozí produkt, trochu přeleštíš a znovu prodáš bez větších změn)?
Btw - GTA 5 asi nic, ze? Taky se mluvilo o mozne podpore mantle...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Neviem co riesis nejake GTA 5 ked to neni von ani s DX. Mantle stale vyslo az formou patchu.
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
havli píše:90% novych her je takovych, aspon nejaka inovace by byla, kdyby pridali mantle. Obzvlast na tech zprasenych portech z konzoli by se boost vykonu hodil vic nez kdekoliv jinde.Krteq píše: Jak dlouho si myslíš, že trvá vývoj nějaké hry/softu (nepočítám hry stylu CoD/AC kde obšlehneš předchozí produkt, trochu přeleštíš a znovu prodáš bez větších změn)?
Btw - GTA 5 asi nic, ze? Taky se mluvilo o mozne podpore mantle...
urcite ti neuslo ze vetsinu tech dementnich portu z konzoli podporuje "the way nvidia it meant to be played"
- 0martas0
- Začátečník
-
- Registrován: 12. led 2013
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
A to je další podělanej problém. Mantle vychází formou patche o 2 měsíce pozděj. Bezva, já si ale chci zahrát hru když vyjde.BananSK píše:Neviem co riesis nejake GTA 5 ked to neni von ani s DX. Mantle stale vyslo az formou patchu.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API
Ano, jiste - a proc? Protoze AMD nevyviji dostatecnou aktivitu, aby je nejakym zpusobem motivovali k implementaci svych technologii. Krome tech par her (kde vyvojari spolupracuji s AMD) vidim jen narky, jak je nvidia spatna, protoze gameworks, physx, ve hre je pouzito moc zelene barvy, atd, atd. Je potreba taky trochu prilozit ruku (a penize) k dilu. Jinak se nic nezmeni.oneb1t píše:urcite ti neuslo ze vetsinu tech dementnich portu z konzoli podporuje "the way nvidia it meant to be played"
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů