AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Njn.... ale to je věc mentality hráčů v hrách dělaných pro americké teenagery... Se divim že nejsou na verzi pro konzole, tam je jich většina.
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

To je vcelku jedno co odpovědí jako zápor, vsadim se že většina z nich ani neví o co jde...což pěkně reflektuje jak se to ujalo nebo neujalo. Vubec bych se nedivil kdyby polivina hráčú s R9 kartama ani nevěděla, že to ve hře lze přepnout. BTW s tou mentalitou máš asi pravdu a jelikož těhle lidí je maximum a na tuto otázku odpovědí nějak takhle...směřování toho produktu je celkem jasný.
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Kdyby jsi se zeptal co říkaj na a kdo jede na GM204 odpověděli by stejně... mysleli by si že je to ňáká progaming klávesnice či myš... protože kysi slyšeli o Logitech G500 že....

To jsou trolové to by nenazíval názorem či komunikací.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od havli »

oneb1t píše:tak za to muzou ale spis vyvojari a ne samotny AMD ze nektery firmy nechtej za kazdou cenu inovovat aby neprisli o zisk z konzoli
To neni imho ani tak o inovaci, jako spis o tom, ze mantle pro vyvojare neni atraktivni. Neni to standard, zastoupeni HW potrebneho k provozu je na trhu minimalni... tak na to kaslou. Pro par lidi nebudou investovat do vyvoje dalsi cas/penize, protoze se to nevyplati. Totez jako na druhe strane GPU physx. Nebo treba DX 10.1 v dobe kdy to bylo aktualni.

Az bude oficialne DX12, tak se pozvolna zacne pouzivat. Ale moc rychle to nepujde, vsak na DX10 resp 11 se taky prechazelo jen hodne pomalu.


DOC_ZENITH:
Takhle - kdyz se s 3D akceleraci zacinalo, tak DX vubec neexistovalo nebo jen v nepouzitelnem stavu. Takze 3dfx osekalo OGL o nepotrebny balast a vzniklo glide. Soucasne s nim vznikaly i hry, ktere byly ze zacatku glide-only... protoze nic dalsiho nebylo. S nastupem dalsich vyrobcu se postupne zlepsovalo DX i OGL, protoze glide pouzit nemohli/nechteli platit za licenci. Takhle se postupne doslo az do bodu, kdy samo 3dfx glide odstavilo a venovalo se jen DX/OGL.

Na DX7 se myslim nic nemenilo (S2000 byla bugnuta po HW strance myslim), to spis DX8 a Radeon R100 s jeho pixel shadery 1.0.

Vsak ja nerikam, ze na linux a ostatni OGL neni. Nejsou ale hry a vule je vydavat - nejsou lidi, co by je kupovali. Kdyz se PC hry delaji v podstate jen na win, nema smysl pouzivat OGL. Samozrejme by to slo... jen chtit / mit duvod. A to prave neni.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

DOC_ZENITH píše:Kdyby jsi se zeptal co říkaj na a kdo jede na GM204 odpověděli by stejně... mysleli by si že je to ňáká progaming klávesnice či myš... protože kysi slyšeli o Logitech G500 že....

To jsou trolové to by nenazíval názorem či komunikací.
Přesně tak, potom je tady ale ta totálně většinová část BFU, který vědí že koupily nabušený PC s AMD a na tom jede přece BF4 dobře...a v tom je ten problém, ono by to mělo asi snadnější průběh pokud by se to do lidí více valilo. Tobě to přijde jako samozřejmost ale zeptej se člověka s autem jestli leje DOT3 nebo DOT5 brzdovku....budeš rád, že ti polovina lidí odpoví a z tý poloviny tak třetina nebude vědět protože auto dává do servisu(jako PC), druhá třetina řekne to první jelikož je jim to uplně jedno a chtějí tě mít z kruku páč to auto stejně nějak brzdí a ten zbytek řekne DOT5, protože se jim líbí vyšší číslo.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

tak amici to mozna nepouzivaj ale v okoli mam spoustu lidi co hrajou BF4 s mantle on a jsou spokojeny
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Hmm, Mantle je zbytečný a nikdo ho nechce. Aháá, tak asi proto se od července počet vývojářů/studií adoptujících Mantle víc jak zdvojnásobil (ze 40+ na 100+) a přibyli i vývojáři profi aplikací. Tady něco nesedí :lol:

Docela slušný, včetně počtu podporovaných her, na to že je to stále v BETA stádiu :mrgreen:
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

sem zvedavej jestli stihnou vydat SDK pro verejnost do konce roku jak nekde psali
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

První zmínka o SDK pro veřejnost do konce roku zazněla na CES a teď to prohlásil R. Huddy na PDXLAN, tak uvidíme.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od havli »

A kde jsou teda hry?

Porad tady vidim zpravy, jak AMD pracuje na tomhle a na tamtom... jenze nikde nic neni. To akorat jejich fanaticti priznivci tady na foru oslavuji kazdou takovou zpravu a prorokuji jim skvelou budoucnost.

Chce to sundat ruzove bryle a podivat se jak vypada realita. Je tady hype na 100 stranek a za celou tu dobu je na svete jedna hra, kde ma mantle vyznam - BF4. Jestli to timhle tempem pujde dal, tak nevim teda.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
zumpar1234

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od zumpar1234 »

Tak Mantle bude v betastadiu este pekne dlho takze by som to tymto velmi neospravedlnoval :)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

:lol: Jak dlouho si myslíš, že trvá vývoj nějaké hry/softu (nepočítám hry stylu CoD/AC kde obšlehneš předchozí produkt, trochu přeleštíš a znovu prodáš bez větších změn)?

Mantle SDK je pro vývojáře k dispozici od začátku tohohle roku (DICE mělo excluzivitu) a zatím vyšlo 5 titulů s podporou Mantle a další dvě vyjdou do konce roku. To je 3x vyšší adoption rate než měl DX11 :roll:

@zumpar1234: Omyl, vydání SDK pro veřejnost je ukončením BETA stádia :-D
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

oneb1t píše:tak amici to mozna nepouzivaj ale v okoli mam spoustu lidi co hrajou BF4 s mantle on a jsou spokojeny
Nojo, jenže ta spousta je ničím proti tomu stádu...
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

jakto ze je to nanic v civilization jsou narusty na minimalnich FPS taky velice slusny :) a to je hra momentalne v zebricku top 5 nejprodavanejsich
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

Krteq píše:Hmm, Mantle je zbytečný a nikdo ho nechce. Aháá, tak asi proto se od července počet vývojářů/studií adoptujících Mantle víc jak zdvojnásobil (ze 40+ na 100+) a přibyli i vývojáři profi aplikací. Tady něco nesedí :lol:

Docela slušný, včetně počtu podporovaných her, na to že je to stále v BETA stádiu :mrgreen:
A chceš fotku, jak se mi tady R9 290 valí na stole a hraju Mantle tituly pod DX na NV, nebo ti stačí jen když ti to napíšu? A že už je to sakra dlouhá doba co mám doma obojí...
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od havli »

Krteq píše::lol: Jak dlouho si myslíš, že trvá vývoj nějaké hry/softu (nepočítám hry stylu CoD/AC kde obšlehneš předchozí produkt, trochu přeleštíš a znovu prodáš bez větších změn)?
90% novych her je takovych, aspon nejaka inovace by byla, kdyby pridali mantle. Obzvlast na tech zprasenych portech z konzoli by se boost vykonu hodil vic nez kdekoliv jinde.

Btw - GTA 5 asi nic, ze? Taky se mluvilo o mozne podpore mantle...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

Neviem co riesis nejake GTA 5 ked to neni von ani s DX. Mantle stale vyslo az formou patchu.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

havli píše:
Krteq píše::lol: Jak dlouho si myslíš, že trvá vývoj nějaké hry/softu (nepočítám hry stylu CoD/AC kde obšlehneš předchozí produkt, trochu přeleštíš a znovu prodáš bez větších změn)?
90% novych her je takovych, aspon nejaka inovace by byla, kdyby pridali mantle. Obzvlast na tech zprasenych portech z konzoli by se boost vykonu hodil vic nez kdekoliv jinde.

Btw - GTA 5 asi nic, ze? Taky se mluvilo o mozne podpore mantle...

urcite ti neuslo ze vetsinu tech dementnich portu z konzoli podporuje "the way nvidia it meant to be played"
0martas0
Začátečník
Začátečník
Registrován: 12. led 2013

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od 0martas0 »

BananSK píše:Neviem co riesis nejake GTA 5 ked to neni von ani s DX. Mantle stale vyslo az formou patchu.
A to je další podělanej problém. Mantle vychází formou patche o 2 měsíce pozděj. Bezva, já si ale chci zahrát hru když vyjde.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od havli »

oneb1t píše:urcite ti neuslo ze vetsinu tech dementnich portu z konzoli podporuje "the way nvidia it meant to be played"
Ano, jiste - a proc? Protoze AMD nevyviji dostatecnou aktivitu, aby je nejakym zpusobem motivovali k implementaci svych technologii. Krome tech par her (kde vyvojari spolupracuji s AMD) vidim jen narky, jak je nvidia spatna, protoze gameworks, physx, ve hre je pouzito moc zelene barvy, atd, atd. :-D Je potreba taky trochu prilozit ruku (a penize) k dilu. Jinak se nic nezmeni.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“