AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

BananSK píše:Pouzi trochu mozog, ako mohli okopcit DX12 ked pred prichodom mantle nebolo o nom este ani bu ani mu?
Protože Microsoft? nevim, ptám se na to...že by MS někdy dali něco free, nebo někomu poskytli pomocnou ruku...to vubec, takže pokud by měli DX12 už dávno a jen by drtili výtěžek z toho co už je, neni nic co by se nedělo už po stý. Další věc je, jak by přece AMD který má od jakživa problémy s drivery najednou z ničeho nic umělo API na úrovni takovýho obra jako je MS, to nejjednodušš vysvětlení asi bude správný. Teď by teda bylo dobrý aby to bylo nějak navzájem kompatibilní, Mantle a DX12, aby lidi co nakoupily R9 karty si mohli zahrát to co všichni ostatní a nemuseli za pár měsícú zase kupovat nový karty.
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

Pretoze prisli s mantle, odstranili bottleneck v par hrach, to prinutilo konat microsoft, kedze vsetky hry budu vychadzat pod dx 12 tak ziadny zazracny thread driver AMD nema potrebu robit? Ved aj naco?

Tym padom maju porieseny hlavny problem CPU aj GK.
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

BananSK píše:Pretoze prisli s mantle, odstranili bottleneck v par hrach, to prinutilo konat microsoft, kedze vsetky hry budu vychadzat pod dx 12 tak ziadny zazracny thread driver AMD nema potrebu robit? Ved aj naco?
No právě, pokud to ale nebude Mantle kompatibilní tak teda všichni s R9 karta budou dělat co, pujdem si zase koupit nový Radeony? To je to co mě zajímá


//edit Wilik - upraveno
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

RAD-x píše:Protože Microsoft? nevim, ptám se na to...že by MS někdy dali něco free, nebo někomu poskytli pomocnou ruku...to vubec, takže pokud by měli DX12 už dávno a jen by drtili výtěžek z toho co už je, neni nic co by se nedělo už po stý. Další věc je, jak by přece AMD který má od jakživa problémy s drivery najednou z ničeho nic umělo API na úrovni takovýho obra jako je MS, to nejjednodušš vysvětlení asi bude správný. Teď by teda bylo dobrý aby to bylo nějak navzájem kompatibilní, Mantle a DX12, aby lidi co nakoupily R9 karty si mohli zahrát to co všichni ostatní a nemuseli za pár měsícú zase kupovat nový karty.
Ne, není správný. Projdi si tohle vlákno od začátku a zjistíš, že ten kdo "kopíroval" byl vlastně M$ :mrgreen:

Jinak DX 12 je s Mantle, co se SL týče, plně kompatibilní, proto se taky vývojáři i AMD dušují, že Mantle je pro ně vlastně přechodovým můstkem ;)

Vysvětli mi pls, co má společného D3D driver s vývojem low-level API, dík.
RAD-x píše:No právě, pokud to ale nebude Mantle kompatibilní tak teda všichni s R9 karta budou dělat co, pujdem si zase koupit nový Radeony? To je to co mě zajímá
Obrázek

Co takhle si o tom něco přečíst než tu zase rozjíždět tyhle nonsense bláboly o nekompatibilitě a zániku Mantle s příchodem DX 12 :roll:


//edit:
BananSK píše:Logicky jedine co vieme ze ma mantle a dx spolocne je draw call performance, mantle ma aj uplne iny memory management ako dx takze to to iste nebude a ani nieje.
Ani tohle není až zas tak úplně pravda. Memory management je v obou případech dost podobný, dalo by se říct až shodný - viz. můj předchozí post :)
Maor
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. bře 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Maor »

U Mantle jde ale taky o podporu efektivního SFR v CF včetně asymetrického CF. Je otázka, jestli DX12 nebude pokračovat v trendu naprosté nepoužitelnosti CF. Ale tady do toho nevidim, jak moc se to řeší driverem a jak moc API.

@RAD-X to nás tady trollíš nebo to jen nechceš pochopit? V AMD sedli ke stolu a začali dělat. Zavolali vývojářům v DICE a řekli, že potřebujou pořešit výkon CPU ve hrách,tak vymysleli nový API a dělali na tom. Feature set je vzatý z DX11, takže tolik toho zas nedělali. A pak když to vypustili ven, tak MS měl průser, protože Mantle bylo oznámeno jako otevřené API s možností podpory Linuxu. Tak v MS začali dělat na DX12, které musí být aspoň stejně dobré jako Mantle, aby náhodou lidi nezačli hrát na Linuxu. nVidia to odmítla, protože to je AMD fíčura a kolik her to zatím podporuje... Zatím by to pro ně byla zbytečná investice.
A všechny GCN(možná až od v1.1) grafiky budou podporovat DX12, takže nešil, podporu máš jistou. To že se to na nich nepíše, je proto, že DX12 ještě není hotové.

BTW AMD přišlo třeba s 64bit CPU a Intel to převzal, neni to prvně, co něco udělali a ostatní to používaj
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

DX 12 může taky těžit z jiného přístupu k MultiGPU. Je to popsáno v tom postu, co jsem linkoval nad tebou.
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Ingamacek »

No uz logicky nieje ked ti na rovnakych nastaveniach zerie pod mantle cez 3gb vram a pod dx je to nejake 2 gb :)
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Já ale mluvím o DX 12 vs. Mantle. U DX 11 je MM jiný, to ano.

O DX 11 snad od Rad-Xe nepadlo ani slovo
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

Maor píše:U Mantle jde ale taky o podporu efektivního SFR v CF včetně asymetrického CF. Je otázka, jestli DX12 nebude pokračovat v trendu naprosté nepoužitelnosti CF. Ale tady do toho nevidim, jak moc se to řeší driverem a jak moc API.

@RAD-X to nás tady trollíš nebo to jen nechceš pochopit? V AMD sedli ke stolu a začali dělat. Zavolali vývojářům v DICE a řekli, že potřebujou pořešit výkon CPU ve hrách,tak vymysleli nový API a dělali na tom. Feature set je vzatý z DX11, takže tolik toho zas nedělali. A pak když to vypustili ven, tak MS měl průser, protože Mantle bylo oznámeno jako otevřené API s možností podpory Linuxu. Tak v MS začali dělat na DX12, které musí být aspoň stejně dobré jako Mantle, aby náhodou lidi nezačli hrát na Linuxu. nVidia to odmítla, protože to je AMD fíčura a kolik her to zatím podporuje... Zatím by to pro ně byla zbytečná investice.
A všechny GCN(možná až od v1.1) grafiky budou podporovat DX12, takže nešil, podporu máš jistou. To že se to na nich nepíše, je proto, že DX12 ještě není hotové.

BTW AMD přišlo třeba s 64bit CPU a Intel to převzal, neni to prvně, co něco udělali a ostatní to používaj
Hele to vubec, mě zajímalo 1. jak je to s Mantle a multi GPU... 2.potom Krteq postnul ten DX12 + Mantle link a tam mě zajímalo jak to teda bude a na to mi pořád nikdo neodpověděl. Já si zařídil 3 kusy R9 290 a teď to skoro vypadá, že za pár měsícú budou nový DX a tyhle karty mi budou k ničemu. Na to sem se ptal a odpověď nikde. To jestli to ukradl ten od toho nebo tamten od tamtoho je mi osobně v podstatě jedno, já se nevydělávám peníze vysedáváním na sociálce jako někteří, když si jdu koupit HW cena neni muj první parametr...a je mu uplně fuk co to má na sobě napsáno ale nemám moc rád když koupím věc která nedělá to kvuli čemu ji kupuju... proto jsem se ptal na Mantle a multi GPU a proto se teď ptám jak to teda bude s DX12 a Mantle, jelikož nechci mít doma bezcenej HW, to je myslim pochopitelný.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Ty sis ty Radeony hlavně neměl vůbec kupovat. Kdo tu teď ten flame bude mazat? :roll:

DX 12 půjde oficiálně ven nejdřív v polovině přístího roku. Hry, které jej budou podporovat příjdou za další min. půl rok později (pokud už předtím nebyla rendering path dělaná pod Mantle, pak příjdou dřív).

Když vemu v úvahu, že karty střídáš jak ponožky, tak mi nějak uniká smysl těchhle tvých nářků :?

A ano, GCN 1.1 karty mají podporovat DX 12.
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

Krteq píše:Ty sis ty Radeony hlavně neměl vůbec kupovat. Kdo tu teď ten flame bude mazat? :roll:

DX 12 půjde oficiálně ven nejdřív v polovině přístího roku. Hry, které jej budou podporovat příjdou za další min. půl rok později (pokud už předtím nebyla rendering path dělaná pod Mantle, pak příjdou dřív).

Když vemu v úvahu, že karty střídáš jak ponožky, tak mi nějak uniká smysl těchhle tvých nářků :?

A ano, GCN 1.1 karty mají podporovat DX 12.
OK, to je celý, pokud by si tohle napsal hned...byl bych spokojenej, pokud tady bude plná HW podpora tak je to fajn kup. Já střídám karty protože jsem prostě náročnej a jen tak něco mi nestačí, kompromis prostě ne, nebojim se utratit prachy ale chci za ně dostat to nej, proto když jsem si všim že bych mohl za stejný peníze mít vyšší výkon, pořád s únosnym osazenim MB, tak potřeboval nějaký fakta. Já sem doma každýho radeona od doby HD4000, konkrétně 4890 jsem upřednostnil před 285GTX. Je mi fuk co to je, chci TOP věc...a dneska už začíná bejt dost těžký zjistit jak se věci skutečně mají a zkoušení na vlastní náklady je pro mě přijatelný tak u singl karty, kde člověk tratí maximálně pár tisíc, což je zanedbatelný ale právě v tomhle případě už to neni tak zanedbatelný. Mě se tenhle nápad od začátku líbil, viz první stránky tohodle vlákna ale taky jsem se od začátku obával nějaký odpovědi od MS a tohle je přesně ono. Každopádně konečně díky za odpověď, jestli GCN 1.1 karty budou umět DX12 tak super.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Plná podpora všech features tam nebude, stejně jako u Keplerů a Maxwellů, ale minimálně základní feature set má být podporován.



//edit Wilik - promaz OT - dovolim si citovat: "nikdo tu neni zvedavej na pocity nejakyho majitele nvidie"
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od HafanPetr »

V DX12 by měla být podpora všech Radeonů s architekturou GCN, tzn. HD 7000 + Rx 200. http://www.overclock3d.net/articles/gpu ... ort_dx12/1
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od AllowedCry »

Nerozumím tomu, to jako DX12 pojede jen na AMD? Nebo proč to tak trapně prezentují? nebo je to snad zase plán, jak zabít starší generace grafik, co nemají GCN?
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Šmarjá, nauč se číst a používat funkci hledat -> DirectX 12 - info a vše okolo.

Tohle je vlákno o Mantle.

//Promaz flame
RAD-x
Červená karta
Červená karta
Registrován: 24. dub 2008
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od RAD-x »

BTW, snad to nebude tolik offT, zatím čekám na třetí kartu ale ani CrossFire R9 290 není uplně k zahození, zvlášť když ty karty nakoupíte za 4000Kč včetně záruky...BF4 pod mantle = prakticky stejnej výkon jako 780 SLI pod DX11, nepostřehl jsem větší rozdíly, jsem zvědavej na třetí kartu a její přírustek, pokud by byl zájem tak múžu dát nějaký kratší testík ale pouze pár benchmarkú a BF4,C3,FC4,COD AW ... každopádně to není až taková tragédie, je to únosný, vzhledem k ceně to lze nazvat slušným až dobrým...jedinej problém je trochu s driverama ale to jsem čekal, některé hry prostě nefungují, někde je klasický multi GPU šit screen ale jinak bych řekl, že je to nad moje očekávání.
Paul
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Paul »

Jsem si teď koupil THIEF ve slevě, konečně první hra s mantle...

Při identickém nastavení mám s Mantle o 24fps (average) víc než pod DX11.
Maximum fps je vyšší o 60, minimální je vyšší o 10.

Už aby bylo Mantle nebo DX12 všude.
Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus X470 Gaming, 2*8GB FlareX@3200, nVidia RTX 3080Ti, 500GB SSD Evo 970, 2TB Crucial MX500, 120GB M4 SSD, 2 * Samsung F1 1TB SATAII, A4-Tech A7, Panasonic ST50 55" Plasma, NEC 24WMGX3 24", Win10 64bit Home, Steam Deck

If you have been voting for politicians who promise to give you goodies at someone else's expense, then you have no right to complain when they take your money and give it to someone else, including themselves.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Dragon Age Inquisition s Mantle v testu: 12 až 45 % FPS navíc

Původní článek na PCGH - Wie läuft Dragon Age: Inquisition auf alten CPUs und was bringt die Low-Level-API Mantle?

Citace jen pro případ, kdyby někdo neuměl číst :)
Implementace Mantle v Dragon Age: Inquisition má ale i své stinné stránky - alespoň v aktuální verzi hry. Jednak není podporovaný režim CrossFire a jednak je přítomný bug, který způsobuje propady výkonu v rozlišení 1920×1080 a vyšších. I když je v tuto chvíli s ohledem na nároky hry FullHD rozlišení relevantní maximálně pro majitele Radeonů R9 290X, bylo by vhodné najít a odstranit příčinu problému - ve stávající situaci má použití Mantle v této hře smysl maximálně pro mainstreamové sestavy.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

Obrázek

Obrázek

tenhle test znamena ze pod mantle muzete mit daleko levnejsi procesor a stejne mit porad totozny FPS :) protoze jak bude stoupat rozliseni tak se budou rozdily snizovat
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Hladis »

oneb1t píše:tenhle test znamena ze pod mantle muzete mit daleko levnejsi procesor a stejne mit porad totozny FPS :) protoze jak bude stoupat rozliseni tak se budou rozdily snizovat
Dej tam i ten treti obrazek. Jde to s FX i bez Mantle. A hlavne, ty Intely tam jsou bez OC, kdezto ty FX tam jedou uz na hranici.

Jinak pro všechny, CPU tu mají vlastní sekci.


//edit Wilik - promaz OT + upravy postu
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“