AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

Hladis píše:Dej tam i ten treti obrazek. Jde to s FX i bez Mantle. A hlavne, ty Intely tam jsou bez OC, kdezto ty FX tam jedou uz na hranici.
Ty FX jedou taky všechny na stock taktech. Takže srovnání je v pořádku.

Ještě dodatek: těm co prorokují konec Manle nebo říkají že je to zbytečné API.

Obrázek
Mantle API Revisited at Future of Compute – Will Allow Console Optimization to be Ported on PC
Mantle makes developing games simaltenously for PC, Xbox and PS4 very easy and will allow ‘optimizations for consoles to carry over to PC’
http://wccftech.com/mantle-api-revisite ... on-ported/
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
HafanPetr
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. kvě 2013

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od HafanPetr »

Obrázek

Obrázek
0martas0
Začátečník
Začátečník
Registrován: 12. led 2013

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od 0martas0 »

Lol, podívej se taky s jakým CPU ale. :roll: Bože lidi, nevěřte reklamám a zamyslete se nad tím.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

0martas0 píše:Lol, podívej se taky s jakým CPU ale. :roll: Bože lidi, nevěřte reklamám a zamyslete se nad tím.
a to je snad špatně ?? Že nepotřebuješ CPU z 6 litrů, ale stačí ti levnější za poloviční cenu ? :roll:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

0martas0 píše:Lol, podívej se taky s jakým CPU ale. :roll: Bože lidi, nevěřte reklamám a zamyslete se nad tím.
:? Však to je jeden z hlavních účelů Mantle. Na mainstream CPU díky Mantle můžeš mít podobné/stejné FPS jako s high-end CPU díky snížení overheadu a low-level přístupu k HW.

Proč lidi vůbec nečtou :roll:
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od ArgCZ »

ehm, ale o tom Mantle má být, právě o nárůstech na slabých CPU, zamysli se nad tím
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

ten narust je tam i na silnejch CPU :) ale meritelnej pak je uz jen na nejsilnejsich kartach (r9 290x/r9 290)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Promaz OT.

CPU mají sekci jinde.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

ještě k tomu Multi GPU :
Does Mantle support multi-GPU configurations?

​Yes, the Mantle API enables applications to take advantage of workload sharing between multiple GPUs. However, this is controlled directly by the application instead of the graphics driver (as is the case with AMD CrossFire™ technology). This means that support for specific multi-GPU configurations and features are application-dependent, but it also enables developers to achieve better performance scaling and efficiency by tuning their implementation to match the particular needs of their rendering engine.​
a podpora vícejádrových CPU :
I’ve heard that Mantle works best with a multi-core CPU. Is that true?

​Mantle is capable of reducing driver overhead on single-threaded processors. However, AMD believes the biggest performance advantage of a low-overhead API can be achieved on a modern multi-core CPU.
Mantle FAQ
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Patch 2 pro DA: Inquisition by měl zčásti opravit problémy s výkonem pod Mantle
  • [PC] Fixed loading Icon not animating while Mantle creates shaders during load screens.
  • ...
  • [PC] Made some changes that should improve Mantle performance
Dragon Age: Inquisition – Patch 2 Notes
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od maltra »

Len narychlo testy na R9 290X, neskor vsetko aktualizujem vratane ovladacov. Fortron 450W sa pri tomto nastaveni nepoti, maximalna spotreba v Thiefovi okolo 330W.

Zostava ako v podpise: A8-3870K @ 3GHz, R9 290X @ default, Catalyst 14.4

Star swarm DX11: Full HD, Extreme, RTS

== Results ================================================
Test Duration: 360 Seconds
Total Frames: 1824

Average FPS: 5.07
Average Unit Count: 3513
Maximum Unit Count: 5621
Average Batches/MS: 476.19
Maximum Batches/MS: 569.65
Average Batch Count: 94492
Maximum Batch Count: 175769
===========================================================

Star swarm Mantle: Full HD, Extreme, RTS

== Results ================================================
Test Duration: 360 Seconds
Total Frames: 10975

Average FPS: 30.48
Average Unit Count: 4175
Maximum Unit Count: 5301
Average Batches/MS: 2598.23
Maximum Batches/MS: 3896.27
Average Batch Count: 85050
Maximum Batch Count: 155835
===========================================================

Thief, vsetko na max pri FullHD

DX11 - 17.6/35.6/77.3 (min/avg/max)
Mantle - 33.8/50.5/83.7
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
maltra
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. říj 2010
Bydliště: Západná Stredozem

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od maltra »

Po update ovladaca na Omega mam tieto vysledky:

Thief, Catalyst 14.4 / Omega

DX11 - 17.6/35.6/77.3 / 14.9/35.1/81.0
Mantle - 33.8/50.5/83.7 / 37.0/51.3/85.7


StarSwarm, Catalyst 14.4 / Omega

DX11 - 5.07 / 5.47
Mantle - 30.45 / 29.43
Naposledy upravil(a) maltra dne pon 29. pro 2014, 17:11, celkem upraveno 1 x.
PC: R9 5900X | 32 GB DDR4 | X570 Aorus Master | ASUS RTX 4070 Ti TUF | WD_BLACK SN850X 2TB | Phanteks Enthoo Pro M Glass | AX860 | Alienware AW3423DWF
Retro PC: PIII 650E Slot 1 | GA-6BXE Rev 1.9 | 128MB DDR | V4 4500 32MB AGP | SB 32 PnP CT3670 | SpinPoint 80GB>32GB
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od webwalker »

Takte mi vychází ten Omega driver vůči 14.9 ve Star Swarm:
ResultTimeChart.Png
ResultFrameRateChart.Png
Něco tam je, ale nic moc dechberoucího.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Hra sice pod Mantle generuje víc FPS, ale Mantle v FB3 stále trpí nepříjemnými záškuby. V BF4 už to naštěstí DICE opravilo (trvalo to zhruba rok :mrgreen: ), tak vidíme jak se pochlapí BioWare.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Krteq »

Test Mantle vs. DX11 ve čtyřech hrách s low-end/mainstream procesory pro které má Mantle největší smysl.

PCPure.pl - AMD Mantle vs DirectX 11 - Porównanie wydajności w grach

Docela velký rozdíl v kvalitě/metodice a popsáním testů oproti jinému, zde nepochopitelně oblíbenému, polskému webu (pclab.pl) :mrgreen:

A ještě jeden z polska s FX-8370E v pěti hrách

benchmark.pl: Mantle – przyszłość gier komputerowych według AMD
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od havli »

A kam se podela ta uzasna multithread optimalizace? Podle tech vysledku to skoro vypada, ze zadna neni.
i3 @ 3,5 je vesmes plichta s FX-6300 @ 4,5.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

pekny vysledky
skoda ze tam neni zmereny jeste 1% nejhorsich frametimes tam by bylo krasne videt jak R9 290x naprosto devastuje GTX 970 rozdilem tridy a dalsi vec je ze minimalni fps skalujou s poctem jader a ne jen s frekvenci jednoho jadra

havli ja to vidim trosku jinak teda staci se divat na minimalni framerate a ne na prumerny :)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od havli »

No vsak jo... plichta.

FX @ 4,5...... i3 @ 3,5
84/67...........81/67 - Dragon Age
140/50.........155/53 - Civilization BE
152/70.........153/63 - SE III
81/59...........81/57 - Thief
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

JJ pokud je tohloe vítězství něčeho tak je to vítězství I3ky která z mantle těží nejvíce ( resp čím méně jader a obecně výkon utím více se vždy těží z mantke) tyhle testy potvrzujou co jsem naměřil a z čeho byl tehdy ten gigaflame. Mantle snižuje API overhead na zhruba 50%, ale žádnej multithread nepřidává. Tzn nejvíce z něj profitujou 2 jádrový Intely.
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“