AMD Mantle: Low-level Graphics API

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

vsak to jsou taky podobne drahy procesory takze se da plychta ocekavat...

skoda ze tam neni vic procesoru napr.
pentium g3258 + OC
fx-8320 + OC
i5-4460
i5-4670k + OC

ps: pokud to neskaluje tak proc ma fx-8370E minima 67 fps oproti 59 fps v thiefovi? kdyz ma takt na jadro nizsi jak fx-6300 na 4.5ghz (max boost 4.3ghz jinak 3.3ghz)

Obrázek

skoda ze tu R9 290x nepretaktovali treba na 1200 mhz na jadre tam by se nedostatek vykonu u i3 proti fxku projevoval vic takhle je jen videt ze pod mantle oba procesory dostacujou bez problemu s dodavanim informaci
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Soudíš dle jedné hry? Co když thief používá nativě 8 vthreadů (jakožto ano jako port z konzole) tzn ten benefit je tam z toho že 6300 se svejma 6 musí některé věci řešit přes task switching windows? Neni to náhodou mnohem realističtější vysvětlení kterému ihmo odpovídá Vše ostatní? ....

A co se FX vs I3 týče, stejná prodejní cena porovnej si výrobní.... to že se ta I3 (která je 3x levnější na výrobu) může prodávat tak draze je důsledek failu FXka.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

jedinej fail je ze stara generace kontzoli brzdila nastup multithread zpracovani ve hrach coz prineslo fxkum nalepku ze je to spatnej herni CPU

coz se ted rapidne meni :)

schvalne u dragon age inquisition vylezu nekam nahoru a nafotim jak to vypada s fpskama kdyz mas fx-4300/fx-6300/fx-8320 schvalne jestli to bude skalovat

edit: tady mas obrazek jak to pekne skaluje na vsechny vlakna 90% CPU load je myslim dostacujici dukaz nechce se mi to vypinat abych ti ukazal jak to bude mit nizsi fpska az povypinam jadra

Obrázek

a jeste tu mame nemalej narust s i7-4790 :)
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/dra ... rectx.html

obzvlast stredni detaily a narust o 30 fps neni uplne k zahozeni
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od mouldy »

Je mozny nejak merit frametimes s Mantlem?
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ne SW cestou, resp aspoň zatím ne.
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

ve vsech frostbite 3 hrach si muzes nechat vygenerovat frametime log ale u tech co nejsou frostbite to zatim nejde
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od mouldy »

Jak na to v BF4?
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

In game

1) press ;

2.) type "perfoverlay.framefilelogenable 1"
do not add this to your user cfg as the data it generates while it loads is useless, wait til your in game and spawned.

3.) prior to exiting the game type ""perfoverlay.framefilelogenable 0"
if you don't do this the data at the end of your file will have huge numbers that are useless.

4.) once out of game navigate to the documents/Battlefield 4 folder and you should see a FrameTimeLog.csv file

5.) open this up with excel or libre office calc (it's free)

jeste dobrej prikaz pro kontrolu plynulosti je

perfoverlay.drawgraph 1

ty linky vyjadrujou jak rychle cpu a gpu pripravuje snimek a cim nizsi hodnota tim lepsi
taky by mela bejt idealne ta linka uplne plocha kazdej vystrel nahoru reprezentuje zasek hry :)
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od mouldy »

Muzes mi hodit screen jak nejak by to melo vypadat v idealnim pripade? Nebo jak to vypada u tebe?
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

proste rovinka :D https://www.youtube.com/watch?v=rWSluVC6-v4
v idealnim pripade kdyz procesor nebrzdi kartu tak ty linky maj bejt skoro na sobe a zaroven tam nemaj bejt zadny skoky melo by to plynule navazovat i kdyz prijde narocnejsi scena

asi takhle nejak by to nemelo vypadat
Obrázek

tohle sem nasimuloval pres alt+tab :D

takhle vypada "skoro" idealni prubeh

Obrázek
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od mouldy »

U me to vypada nejak takhle: http://oi61.tinypic.com/143ceg.jpg

Nekdy i o trochu hur... Je to TD v 64 lidech, vyuziti CPU kolem 90%.
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

ti cpu lehce snizuje framerate no :)
idealni je mit ty 2 linky v grafu presne na sobe to pak znamena ze CPU stiha zasobovat kartu tak rychle jak to karta dokaze pocitat na monitor

jinak receno karta by v tom miste kde stojis zvladla az 78 FPS ale CPU to snizi na vyslednejch 62,96
Naposledy upravil(a) oneb1t dne pát 26. pro 2014, 01:57, celkem upraveno 1 x.
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od mouldy »

Jak to jede tobe? TD v 64 lidech na stejny mape.
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

nevim :) nemam BF4 ten obrazek co sem posilal je z dragon age inqusition
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od del42sa »

mouldy píše:U me to vypada nejak takhle: http://oi61.tinypic.com/143ceg.jpg

Nekdy i o trochu hur... Je to TD v 64 lidech, vyuziti CPU kolem 90%.
to máš pořád docela dobrý na to že je to starej Phenom II.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od mouldy »

Podle toho grafu by to melo bejt v klidu, i tak mi ale prijde, ze plynulost je slabsi nez pod DX (na stejnych FPS).
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

ruzne po forkach pisou ze ma BF ruzny zaseky kvuli nedostatku VRAM a jeste tam byl bug s nejakym souborem
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
mouldy
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 10. črc 2009

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od mouldy »

Uplny zaseky to nejsou, spis takovy cukani... i kdyz jsou FPS 60+.
Ryzen 9 7900X @ ASUS AI OC || Corsair iCUE H150i RGB PRO XT || ASUS TUF GAMING X670E-PLUS WIFI || Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz CL36@6200 CL30 || Gigabyte RX 7900 XT up to 3,1Ghz/22Ghz 1,02V PTM7950 || Kingston KC3000 2TB || Toshiba 6TB Surveillance S300 || ROG STRIX 1000W GOLD || Be quiet! Silent Base 802 Airflow mode + iCUE || Dell S3422DWG
oneb1t
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. dub 2010

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od oneb1t »

i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
Dithius
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 01. úno 2007

Re: AMD Mantle: Low-level Graphics API

Příspěvek od Dithius »

Hraju taky inqusition s Mantle a zjistil jsem, že Video ram mi při všem uplně na full s mantle stoupa na 2800MB využití :D s DX11 2500. mantle je nějak náročnější na VRAM? Jinak stěžovt si nemůžu mi to jede plynule moc hezky.

jenom v čem měříš ty FPS a CPU v DA:I ??
CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D, IF 2033 MHz; MB: ASROCK B650 PG Lightning; RAM: Trident Z5 Neo 32GB 6033MHz CL30-38-38-28-68-48-1T(GearDown Disabled); GK: AMD Radeon RX 6950 XT; SSD: Kingstone KC3000 2048 GB; PSU: Corsair RM1000; Case: Thermaltake Core P5; Rad: Alphacool NexXxoS Monsta 560mm; Block: EKWTB Quantum Velocity (Fully black Nickel base); Pump: EK-DDC + acetal top; No exp-reservoir; OS: Custom Fedora 39 (installed ground UP from cmd nonGUI).
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“