GTX 970 - Řešení problemů a vadné specifikace
Moderátoři: Walker1134, Wilik
- tielka
- Středně pokročilý
- Registrován: 24. kvě 2008
- Bydliště: čulak
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
ovladače 347.25 bios překopaný dle 980tky a nasledující změna v FC4..nastavení 2560x1440 msaa x8 nějaké fps....ve hře přenastavení na 1920x1080 msaa vyp..obrázek http://abload.de/image.php?img=farcry4_ ... 3zuukm.jpg drží to neustále kolem 3.9 GB což nedělalo... po restartu hry obrázek http://abload.de/image.php?img=farcry4_ ... 0v1u47.jpg
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
- ghostdog32
- Začátečník
- Registrován: 20. led 2011
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
jen takovej blbej dotaz.. jak vypnu aero na win8?
i5-2500K @4.4 Ghz, Noctua NH-U14S, GA-Z68XP-UD3P, Kingston 8GB 1333MHz HyperX blu, Samsung 840 EVO 120GB, Intel 320 80GB, WD Green 2TB EZRX, Audinst HUD-mx2 + AKG K240MKII, EVGA SuperNOVA 750W G2, Fractal Design Define R4, LG W2220P @75Hz
- morke
- Moderátor
- Registrován: 09. srp 2009
- Bydliště: Háj ve Slezsku
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Win8 nemá aero.
PC: I5-11600K, Gigabyte Z590 UD AC,
PNY RTX 3070, Corsair 16 GB DDR4, Seasonic Prime GX 750, SSD Samsung 850 EVO 500 GB/Samsumg 980 Pro 500 GB/980 1TB, Noctua NH-D15, Fractal Design Torrent
Zvuk: Foobar2000 → KS → Topping D10s → Chord C-line → Primare i22 → Chord Clearway → Monitor Audio Silver 2
PNY RTX 3070, Corsair 16 GB DDR4, Seasonic Prime GX 750, SSD Samsung 850 EVO 500 GB/Samsumg 980 Pro 500 GB/980 1TB, Noctua NH-D15, Fractal Design Torrent
Zvuk: Foobar2000 → KS → Topping D10s → Chord C-line → Primare i22 → Chord Clearway → Monitor Audio Silver 2
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
na oc net dosli ke stejnemu zaveru jako my tady-GTX970 neni 256bit karta.Je to jen 208Bit karta.
by me zajimalo kdy o tom uz konecne nekdo z ceskych redaktoru napise???????????nebo se tak bojej NV?
BUBUBU zla NV mi pak neposle kartu na recenzi radsi budu drzet jazyk za zuby
by me zajimalo kdy o tom uz konecne nekdo z ceskych redaktoru napise???????????nebo se tak bojej NV?
Kód: Vybrat vše
From the Nai's Benchmark, assuming if the allocation is caused by disabled of SMM units, and different bandwidth for each different gpus once Nai's Benchmark memory allocation reaches 2816MiBytes to 3500MiBytes range, I can only assume this is caused by the way SMM units being disabled.
Allow me to elaborate my assumption. As we know, there are four raster engines for GTX 970 and GTX 980.
Each raster engine has four SMM units. GTX 980 has full SMM units for each raster engine, so there are 16 SMM units.
GTX970 is made by disabling 3 of SMM units. What nvidia refused to told us is which one of the raster engine has its SMM unit being disabled.
I found most reviewers simply modified the high level architecture overview of GTX 980 diagram by removing one SMM unit for each three raster engine with one raster engine has four SMM unit intact.
First scenario
What if the first (or the second, third, fourth) raster engine has its 3 SMM units disabled instead of evenly spread across four raster engine?
Second scenario
Or, first raster engine has two SMM units disabled and second raster engine has one SMM unit disabled?
Oh, please do notice the memory controller diagram for each of the raster engine too. >.< If we follow the first scenario, definitely, the raster engine will not be able to make fully use of the memory controller bandwidth
Kód: Vybrat vše
64bit memory controller, total 4 memory controllers = 256 bit memory controller.
Assuming if there are 3 raster engines with each three has one SMM disabled leaving 1 raster engine with 4 SMM intact.
Mathematically ;
16 SMM = 256 bit = 4096 Mb
13 SMM = 208 bit = 3328 Mb
208 bit = effective width after disabling SMM with 256 bit being actual memory controller width
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
@ghostdog32: asi ti jde o to jak vypnout DWM, pokud ano, stáhni si zde upravenou utilitku a spusť jí jako správce- dočasně vypne DWM a po stisku klávesy (mezitím si můžeš dělat co chceš bez dwm) jej opět obnoví, ono totiž u Win8.x je problém s provázaností dwm s dalšími věcmi, není to bohužel jen skin. Pokud by to nešlo, tak mi napiš třeba SZ a já tu utilitku překopám jinak. Aktuálně testovaná pod W8.1x64 a jela ok, je to 64bit exe.
... no jen aby to stálo za to ... Snad jen sw chybka.ghostdog32 píše:tak o tom nvidia už ví https://forums.geforce.com/default/topi ... 2/#4430032
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
tady vsude se to uz resi.Hlavne u nemcu se to dostalo i na web.Takze ne vsichni sou zkorumpovany
http://www.computerbase.de/forum/showth ... ?t=1435408
http://www.3dcenter.org/news/hardware-u ... uar-2015-0
http://www.pcgameshardware.de/Geforce-G ... M-1147764/
http://www.computerbase.de/forum/showth ... ?t=1435408
http://www.3dcenter.org/news/hardware-u ... uar-2015-0
http://www.pcgameshardware.de/Geforce-G ... M-1147764/
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Zkorumpovaný... silná slova, je spíše možné že to zdejší webzíny apod. považují stále za "kravinu" co se vyřeší sama časem a nebo myslí že to je smyšlené a nepodložené... No jsem zvědav co z toho nakonec bude. Evidentně o něco ale jde a asi bych nenapsal i po vlastních testech že je vše v pořádku, nezdá se.
- HEAD
- Začátečník
- Registrován: 27. lis 2005
- Bydliště: Usti n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
No jeDDen web to jiste u nas vytahne.Sem zvedavej kdo se jeste prida.Aspon pozname jak je to s nestranosti.
Podle tech testu je to myslim jasny GTX970 je jen 208bit karta.
Podle tech testu je to myslim jasny GTX970 je jen 208bit karta.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
No jo jsou to srabi. Se podívej jak i Souček mě s tim radši vyfakoval, než aby se v tom pitval... i on má strach z české PR Mafie (Staněk, Koblížek?)HEAD píše:by me zajimalo kdy o tom uz konecne nekdo z ceskych redaktoru napise???????????nebo se tak bojej NV?
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Hele, ale jak to teda je kdyby to bylo jen 208 bit? Teoreticky by mělo být 8 modulů po 512MB napojený každý na 32bit řadič = 256bit, ale pokud je to 208 tak jak to je párované? 6x 32 bit = 192bit a zbývající 2 moduly jsou s 16bit řadiči? To by pak měla 970 jen 3072MB rychle dostupných a 1024 pomalé vram...
Nebo 6x 32bit + 1x 24bit + 1x 8bit dokonce? (aneb 3072 rychlé, 512 středně rychlé a 512 totálně pomalé vram, to by byla pomalejší než ram ddr3 1333 ale ne?)
Díky za vysvětlení, není to pro laika tak snadný si to vyložit jak by to mělo fungovat.
Nebo 6x 32bit + 1x 24bit + 1x 8bit dokonce? (aneb 3072 rychlé, 512 středně rychlé a 512 totálně pomalé vram, to by byla pomalejší než ram ddr3 1333 ale ne?)
Díky za vysvětlení, není to pro laika tak snadný si to vyložit jak by to mělo fungovat.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Vlasto, přečti si něco o clamshell módu u GDDR5
//Obrázek za 1000 slov
//tak ještě jednou, takhle je to zapojené na GTX 660 - 192bit + 2GB GDDR5
//Obrázek za 1000 slov
//tak ještě jednou, takhle je to zapojené na GTX 660 - 192bit + 2GB GDDR5
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Hmm, toho jsem se obával, že je tam degradace v komunikaci řadiče s paměťovým modulem. Snad to chápu správně.
Edit: Sorry že to tady zdržuju nutným výkladem abych to pochopil, chápu že všichni jsou asi znalí, tak se omlouvám že já tolik ne.
Edit: Sorry že to tady zdržuju nutným výkladem abych to pochopil, chápu že všichni jsou asi znalí, tak se omlouvám že já tolik ne.
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
HEAD píše:Takze ne vsichni sou zkorumpovany
Prosim te zapoj mozek nez zacnes psat takovy obvineni. Priste ti to uz promažu.HEAD píše:nebo se tak bojej NV. BUBUBU zla NV mi pak neposle kartu na recenzi radsi budu drzet jazyk za zuby
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Okej, beru že by byla karta 224 bit:
1 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
1 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
2 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
2 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
3 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
3 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
3 nebo 4 řadič - 16 bit - GDDR5 512MB
3 nebo 4 řadič - 16 bit - GDDR5 512MB
- ale to je pak problém že pomalý by byl 1GB GDDR5 ne jen 512MB, leda pak schéma kde je jen 1x 16bit řadič - to je pak ale zase jen 240bit a ne 208! Vycházím z toho, že GPU má 8x paměťový modul logicky po 512MB GDDR5...
Sorry, ale pokud je to 208 bit, tak jak to je řazeno když moduly jsou 512MB, je jich 8 a komunikace může být jen 16/32bit ?
PS: Asi jsem "natvrdlý", ale sedí mi takto prostě 224/240bit... Leda snad že by GPU měla fyzicky jen 7x 512 GDDR5 a ne 8x, ale čipů je tam 8 ne? Takže 6x 512MB + 2x 256MB? Což by stejně nesedělo...
Edit: Díky za vysvětlení, každý ví a zná, já prostě ne- vysvětlete mi 208bit 970 a dám s tímto pokoj.
1 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
1 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
2 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
2 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
3 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
3 řadič - 32 bit - GDDR5 512MB
3 nebo 4 řadič - 16 bit - GDDR5 512MB
3 nebo 4 řadič - 16 bit - GDDR5 512MB
- ale to je pak problém že pomalý by byl 1GB GDDR5 ne jen 512MB, leda pak schéma kde je jen 1x 16bit řadič - to je pak ale zase jen 240bit a ne 208! Vycházím z toho, že GPU má 8x paměťový modul logicky po 512MB GDDR5...
Sorry, ale pokud je to 208 bit, tak jak to je řazeno když moduly jsou 512MB, je jich 8 a komunikace může být jen 16/32bit ?
PS: Asi jsem "natvrdlý", ale sedí mi takto prostě 224/240bit... Leda snad že by GPU měla fyzicky jen 7x 512 GDDR5 a ne 8x, ale čipů je tam 8 ne? Takže 6x 512MB + 2x 256MB? Což by stejně nesedělo...
Edit: Díky za vysvětlení, každý ví a zná, já prostě ne- vysvětlete mi 208bit 970 a dám s tímto pokoj.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Ano 970 s chová tak jsem jsem to rozepsal už kdysi v tom minulym threadu, jako kdyby to byla 224-bit karta a jeden z těch odulů tam byl pro okrasu a v praxi se moc nepoužíval. Ož od začítku říkám že by to chtělo infráč a změřit teploty modulů v paměťově náročnejch situacích, pokud bude jeden chladnější než ty ostatní, tak je to jasný.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
, už jsem myslel že to chápu opět blbě a že karta je 208 bit a i když to každý ví jak to je řazené, tak to nikdo nedoložil byť jediným schématem a já jsem jediný na světě kdo nechápe jak primitivní je dát 4GB na 208bit sběrnici což ví i žák 2-hé třídy ZŠ...
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
teoreticky to muze bejt klidne 18 bit nebo 24bit
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Takže to není tak, že komunikace řadič <> paměti je jen 16/32bit? A také neplatí že to musí být párované? No tak to potom jo, to může mít klidně 155bit, když je to teoreticky jedno a možné...
Edit: asi naivně jsem se domníval že to má striktní pravidla...
Edit: asi naivně jsem se domníval že to má striktní pravidla...
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: GTX 970 - spekulace o problematické VRAM
Nemůže. Jeden segment řadiče má šířku 64 bitů a každý segment má 4 16ti bitové kanály. Jinak to dělit nejde, protože by jsi tam nic nepřipojil.oneb1t píše:teoreticky to muze bejt klidne 18 bit nebo 24bit
//ano, máš to dobře Vlasto 208-bit je nesmysl.