Matrox G550 software rendering.

Grafické karty s libovolným GPU ostatních firem (např. Xabre, Kyro, Parhelia).

Moderátoři: morke, Walker1134

Odpovědět
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Matrox G550 software rendering.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Narazil jsem na takovej zvláštní fenomén.

Nedavno jsem tady na foru koupil G550 PCI-E 1x, jen tak, protože 1x karta se vždy hodí.

Protože znam G550 nedělal jsem si iluze navíc vím že neumí PCI-E tzn je tam převodník z PCI-E na PCI. Co mě ale dostalo je, že na webu Matroxu je WDDM driver pro windows 8.1 ( u Parhelie vše končí XDM driverem pro Vistu co funguje max na win7 ). A řikam si, WDDM? Nepotřebuje WDDM minimálně SM 2.0 (DX 9.0b) support? G550 je DX6 karta bez jakejchjoliv shaderů. Tak jsem to tam nahrál a...

Ten driver je komplet SW emulace. V 2D/GUI je i pomalejší než "standard VGA" driver windows. Co je ale pozoruhodné je že že D3D část má všechny featues novejch karet, výkon je tragickej ale funguje to, vše emulované včetně shaderů a funguje to bezchybně. Projel jsem 3Dmark 2001 640x480 kolem 3300 bodů, hrůza, ale shader testy se renderovaly jak měly!!! Projel jsem i 2003 a totéž. Zkusil jsem Crysis 1 a k mému šoku hra jela a opět vizuálně vše OK. Resp jela 800x600 low na úvodní pláži kolem 5fps ale jela. Když jsem to zvednul tak crash a windows na mě vybafly že nemam dost prostředků a jestli nechci vypnout aero, takže mi došla Vram (karta má 32MB 64-bit...). Ale už jen ten fakt že tu fungovalo a bez chyb mě celkem šokoval. Kdoví jak by to jelo kdyby karta nejela v PCI33 režimu + onen SW render byl napsanej multithreadově.

Tohle mi vnuklo otázku jestliže to jelo takhle... jak náročnej vlastně dobře udělanej SW rendering může být... jakej výkon by mělo třeba x 18 jádrovejch Xeonů dohromady v SW renderingu. Škoda že se nedostaly ven ani ESka původního projektu larabe, docela bych to rád viděl v chodu.

Jinak ještě perlička, je vidět že Matrox s tim nikdy nepočítal víc jak s rozšířenim plochy, jen neměl jiné a levnější GPU tak použil G550. Starší non WDDM drivery nemaj 3D rendering vůbec, karta je 2D only. Jedinej driver co jde nahrát a kde funguje 3D samotného GPU jádra je naposledy verze z roku 2002 pro původní G550 AGP, tahle karta je PCI-E z roku 2005, ale jde tam vynutit a funguje, kterej jede i v 32-bit win7.
Trovaricon
Začátečník
Začátečník
Registrován: 26. dub 2010

Re: Matrox G550 software rendering.

Příspěvek od Trovaricon »

Vychadzam z predpokladu, ze nikto nebol unudeny k smrti a teda, ze Matrox nepisal vlastny ref. sw rasterizer.
Takze mozme usudit, ze to pouziva referencny sw. rasterizer, ktory je sucastou D3D10/11: WARP, tak ten multithreadovy uz je a podporuje cely set funkcii D3D - to je cela pointa existencie WARP-u (ved preto sa oznacuje ako referencny). V odkaze na WARP su aj nejake testy s prvym Crysis.

Z casu na cas sa najde nejaky student, ktory napise real-time sw. renderer (v roznej urovni kompletnosti) zvacsa ako svoju pracu ale inak je to dost "zabudnute remeslo" (bavime sa o real-time).

Teoreticky ak by si k binarke hry prihodil D3D proxy dll, kde by si zmenil flagy volani CreateDevice (by default hry maju flag Driver_Type_Hardware, na vynutenie WARP-u vsak treba flag Driver_Type_Warp), tak by malo byt mozne otestovat na "CPU grafike" akukovek hru, ktora nema nejaku formu pripeceneho anti-cheatu, ktoremu bude ta proxy dll vadit (napr. GameGuard)
Gigabyte GA-970A-UD3, 16GB ECC DDR3, AMD FX6300, Xigmatek Loki, Asus HD7770 DirectCU, Intel 330 180GB / Seagate 7200.14 1.5TB + 2TB, Corsair CX400, CM 330K (mod), Philips 235PQ2EB + 231P4QPY, Windows 10 x64 Pro
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: Matrox G550 software rendering.

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Hmm, možná to opravdu bude na bází WARPu, ten framerate by cca odpovídal tomu co jsem viděl.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní grafické karty“