Windows 10 WDDM 2.0 memory management

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

GTX 970 vs GTX 960 2GB ve Win10
FrametimesChart.Png
ab_MemoryUsedChart.Png
ab_GpuBusUsageChart.Png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) webwalker dne stř 12. srp 2015, 17:07, celkem upraveno 1 x.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

Pokračování
ab_PagefileUsageChart.Png
ab_GpuFBUsageChart.Png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

co na to říct... pod W10 na 2GB grafice bez výrazného stutteru beží SOM co vyžaduje 6GB videopaměti... :-D
WTF? :?
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Ingamacek
Červená karta
Červená karta
Registrován: 04. kvě 2013
Bydliště: SNV

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ingamacek »

Krasa. 960 ma menej stutteru ako 970 :roll: :lol:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Hmm. 2GB 960tka tak nemá problem se SoM, který vyzere klidne kolem 5.5GB VRAM. Ted jeste zda je to to samy u AMD a zda je to zalezitost MS nebo nV. Kazdopadne jak to delaji ? Nikde o tom nebylo ani slovo. Třeba placnu , představujeme novy kompresni alegoritmus a způsob vyuziti systemovy pameti.......proste nic. Něco jak to funguje, protože doted tohle funkcni nebylo.

Vecer projedu Watch Dogs pres flac a porovnam to se starymi výsledky.
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:Hmm. 2GB 960tka tak nemá problem se SoM, který vyzere klidne kolem 5.5GB VRAM.
Nezapomeň na ty zelený ještěry. :mrgreen: :razz:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Uz pisi prihlasku k vesmirnym lidem :shock: PS: U AMD staci nejaka Tahiti 3GB nebo Tonga 2GB na vyzkouseni (především v SoM), zda se to chova stejne.


Hladis//Vydeleno OT.
Obrázek
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

AMD nemá v driverech countery pro sledování PCI-E ani Frame Bufferu, ale nevypadá to tak:
ab_MemoryUsedChart.Png
ab_PagefileUsageChart.Png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Takze je to featurka ciste nV :| Tak téma zustane tady nepresunuto. Tak a ted se zacit ptat u zelenych jestiru z nVidie, co to je ? A ze se tim ani nepochlubili :?
Obrázek
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

@Hladis: No ono, není ti divné, že ve Win10 právě karty AMD svůj fyzický limit VRAM vůbec nenaplní?
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

Win8.1 vs Win10
FrametimesChart.Png
ab_MemoryUsedChart.Png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Co jsem videl, tak i mimo Win 10. Třeba prave Fury. U ni je videt agresivni cisteni a zaseky z nedostatku pameti. Tady je situace trochu jina. Zaseky zmizely a číslo u pameti ignoruje velikost VRAM.

PS: Jo a jestli to je z toho vestavenyho benche, tak tam jsem problémy s pameti nemel. Bench probehl vždy hladce. Ty problémy se objevi az primo ve hre, kde se to zaclo skubat.
Obrázek
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

SoM už sosam ze steamu, tak uvidím. Nechce se mi věřit, že je to až tak dobré. Jak to dopr... kýnka může fungovat? To pak by mohla fakt stačit ta 2GB grafika i na 4K:
http://diit.cz/clanek/2-gb-graficke-pameti-staci :)

Jak vidím ty grafy i z AMD... tak to možná na AMD funguje stejně... jen to detekuje jinak vytížení... respektive to detekuje asi stejně jako nvidia pod OGL - viz ten Wolfenstein s cca 970MB a z expresssu se tahalo přes 4GB... situace která na GTX780 způsobovala propady na 1fps běžela na "konstantních" 20-30fps. :!:
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Ten clanek je ale o necem jinym, o kompresi textur vyvojari, kteří radi hodi nezkomprimovany textury s obri velikosti. To není tenhle pripad.

PS: Ale je mozna ta optimalizace mista s predikci, ale tam jde o to, jak kvalitni ta predikce bude a jak to s VRAM a systémovou pameti bude fungovat, nehlede na to, kolik VRAM potřebuje zrovna vykreslovana scena. Na Fury slo videt, ze jakmile se tam s panakem otocil, nasledoval zasek, protože v tu chvili proste dotycny data nebyli ve VRAM, ale v RAM. Mozna tedy udelali AMD s nV krok timhle smerem, ale každý zvolil jinou cestu.
Obrázek
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od webwalker »

@Hladis: Takhle to vypadalo s Fury pod Win8.1
FrametimesChart.Png
ab_MemoryUsedChart.Png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Krteq »

A není to celé jen bug v nvapi? Přeci jen WDDM 2.0 je krapet odlišný od předchozích verzí.

ADL s tím už počítá díky DX12 ≈ Mantle
Naposledy upravil(a) Krteq dne stř 12. srp 2015, 19:04, celkem upraveno 1 x.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:Ten clanek je ale o necem jinym, o kompresi textur vyvojari, kteří radi hodi nezkomprimovany textury s obri velikosti. To není tenhle pripad.
Jo, to je fakt, ale "nápad" toho, že 2GB by stačilo sedí. :) A v mizerných COD:AW sem se právě přesvědčil, že to není na úkor kvality, ale naopak! Pod W8.1 to kvůli 2GB vram vůbec nestíhalo dotahovat ty textury (streaming), teď doskakují mnohem rychleji... ještě ten SoM (co budu tahat asi 2 hodiny)
Ale jestli to funguje i pod AMD stejně, tak je i ta 4GB FURY asi zachráněna. :-D

Spíš mě napadají otázky: Co je ve W10 jinak? Proč se o takové (podle mě) velké změně managementu nemluvilo? Kdo za tím stojí... (na zelený ještěry nevěřim)
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od CageJ »

AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Krteq »

Oprav si ty linky

Myslíš GpuMmu model ve WDDM 2.0?
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: nVidia Windows 10 memory management

Příspěvek od Hladis »

Svůj post vys jsem editnul. Musí to souviset s Win 10 a zmenou memory managementu. Nemyslim, ze je to jen featurka DX 11.2. Ty hry se ani nijak nezmenily. To by muselo fungovat i na Win 8.1. Je mozny, ze to naroubovali z DX 12 ve WDDM, kazdopane chce to další testy, jak to vůbec funguje, protože pokud je to postaveny na predikci, která musí vykazovat dobrou presnost, tak staci se otocit jinam a je po srande.


Jinak SoM se nemůže testit v tom nenarocnym predhranym benchmarku. Musí se jit primo do hry a zacit se mlatit s armádou orku, pak to teprve ukaze, jak to funguje.
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“