Rise of TR - Technická stranka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Rise of TR - Technická stranka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

... založil jsem technickou pro tuto hru, snad to neva.
Ache píše:Taky nezapomeň na stíny. Když nastavíš ty nejvyšší, tak výkon jde také do *** a PCI-E jede na 70-80%. Ten samý problém dělá i třeba WatchDogs - stínový mapy přetěžují PCI-E, když je VRAM plná. Prostě 2GB grafikám (co byly vrcholem tak před 4mi lety) už odzvonilo. I tak je úžasný, jak se tak pěkná hra na na té GTX670 hýbe (když se něco očeše). Protože si vzpomeň, na jaký hry ta grafika byla dimenzována (na konverze z X360/PS3).
> jen nechápu tu nepoučitelnost - proč se to neoptimalizuje rovnou, ale musí se čekat na patche atd.? To nemůžou vydat hru, která alespoň v této stránce bude vyhovovat a bude se časem ladit třeba jen lehce, např. optimalizace pro WDDM 2.1 z 2.0 apod. drobnější kroky (opravy chybek apod.), ale vydat to tak, že si to sežere celou vram, zbytek narve do ram a z ní pak pomalu streamuje, to je přeci v dnešní době trochu prasárna ne? Navíc s ohledem na to, že je v jejich zájmu aby hra jela co nejlépe na co nejslabším hw... :| S tím rozpočtem hry (jistě nebyl malý) bych očekával lepší výsledek, tím spíše že to jistě de facto stojí na TR 2013 - měli roky času na tom zamakat.
Naposledy upravil(a) Vlastik80 dne úte 2. úno 2016, 08:54, celkem upraveno 1 x.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Rise of the TR - technická

Příspěvek od Vlastik80 »

AllowedCry píše:... jen nechapu, proc af16x = -30% vykonu? :D musel jsem nechat trilinearni filtraci, jinak textury high, zbytek medium, efekty mimo vlasy vsechny zaple, v 1200p fps jde obcas ke 40, zatim mam odehrane cca 3h.
... hmm, tak to taky nechápu, od kdy žere AF tolik výkonu? :roll:
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od AllowedCry »

AMD driver? Nevím. Použitelné je tak af2x 4x, víc ani hovno, to už bych musel dolu s detaily.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Vlastik80 »

Po letech optimalizací a vývoje bych od AMD čekal, že rozdíl bude neměřitelný (pochopil bych snad max 5%), ale tohle, pokud tomu tak je, je fail :|
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

Zajímavé je, že to postihuje i GeForce karty => špatná implementace/bug v enginu
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Vlastik80 »

Ten engine je radikálně odlišný od TR 2013?
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od AllowedCry »

Každopádně.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od ArgCZ »

https://www.youtube.com/watch?v=kXX31BFwFs0

ona je verze pro Xbox360 :o , mě řekněte jakej PC z roku 2005 by tu hru vůbec spustil, jsem myslel že next-gen hry starý generace nedaj, docela překvápko
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

Proc by to stary PC nespustilo ? Když se to oseka, tak to pojede i na stary ludre jako GTX 260. Vyhodis tesselaci, mraky postprocesu, zjednodusis modely, hodíš horsi textury, uberes particle efekty, stiny, osvetleni, odrazy atd..... a klidne ti to pojede na stary karte.
Obrázek
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od ArgCZ »

rok 2005 je ale někde GF7800 či X1800XT/GTO radeony, a ani to není rokem prvních C2D a Athlonů64
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
AllowedCry
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 21. kvě 2011
Bydliště: Praha

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od AllowedCry »

Srovnávat staré konzole s klasickým PC te doby je blbost. Konzole tehdy měli silně navrh a OPTIMALIZACE.
Ryzen 5700X @ PBO+200 || GB B450 GX || 32GB @ 3600Mhz cl16 || XFX RX7900 XT @ OC || SSD 1.25TB || HDD 3TB || Fractal R5 + Corsair HX850 || [4K] Philips 288E2A @ 60hz + Philips 48OLED707 @ 120hz.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Ache »

AllowedCry píše:AMD driver? Nevím. Použitelné je tak af2x 4x, víc ani hovno, to už bych musel dolu s detaily.
Na GTX 670 ani GTX 980Ti jsem nějaký výrazný rozdíl ve výkonu mezi 16xAF a Trilinear nezaznamenal... zkusím ještě ověřit na Radiátoru. Třeba je to zase AMD specialita.
AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B550 Tomahawk | 32GB DDR4 3200 | INNO3D RTX 4070 Ti "GDDR7X Edition" | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + Gigaworks T3 + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Luda
Začátečník
Začátečník
Registrován: 10. srp 2012

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Luda »

Tak dnes vyšel první Patch na Tomb Raidera.už mi to tahá 150 mega
CPU : Ryzen 7 7800X3D | RAM : G.Skill FLARE X5 32GB@6000MHz cl: 28 | MB : MSI B650 TOMAHAWK | GPU : RTX 4070Ti Super (Gigabyte) OC 2950/24400 MHz | Chladič : noctua nh-d15 chromax | Zdroj : Corsair RM850x | Zvuk : Xonar Phoebus | SSD : Samsung 970 Pro 512GB | Skříň : Fractal Design R4
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Krteq »

Jj, tady je seznam změn - 02-05-2016 PC Patch notes for patch 1.0.610.1

A koukám, že nV se opravdu chce Keplera zbavit za každou cenu :mrgreen:
Fixed rendering glitches on some objects on NVIDIA 6x0 and 7x0 hardware. Some issue do still happen and we are working with NVIDIA to resolve those in future patches or drivers.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od HEAD »

Jo kepler je v hajzlu, ale AMD na tom neni o moc lip.Hre navic nestaci 2 a 3GB karty.780TI na 1100Mhz je pomalejsi jak Titan na 950Mhz.
Obrázek
http://www.pcgameshardware.de/Rise-of-t ... s-1184288/
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

:roll:
http://www.techspot.com/review/1128-ris ... page2.html

Kepler dava svůj standart. Na Very High u textur ma problem s VRAM, proto nektery testy vychazi v jeho vyrazny neprospech, jinak hrubou silou podava naprosto normalni vykon, pokud se nárok na VRAM snizi. Stejne jedina karta na High, která dava 60 fps, je GTX980Ti a všichni ostatní musí shazovat nastaveni, takze je to jak postreleny do nohou ukazuji na postrelenyho do ruky. A radsi bych si u majitelu AMD prestal všímat Keplera, kterého ani nemaji, a vsimal si failu u AMD, zvlaste u Fiji :razz:

Mimochodem CPU test http://www.techspot.com/review/1128-ris ... page5.html
Obrázek
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Alfajk »

proc posledni dobou tak strasne vzrostly naroky na VRAM? vzdyt ve vetsine pripadu, jsou ty textury uplne stejny (ve smyslu hrubyho porovnani vizualni kvality), ten obrovskej narust pozoruju od uvedeni novejch konzoly, to uz nepouzivaji kompresy a neoptimalizuji?
treba textury v poslednim COD jsou k zbliti, kvalitou obcas pod half lifem, ale hra si klidne sezere 4GB vram jak nic, naproti tomu witcher 3 vypada naprosto luxusne a hra si vetsinou nerekne o vic, nez 2GB vram, spis min
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od Hladis »

Blby optimalizace a spatne udelany textury. Normalni dobře udelany hre s komplet 2K kvalitnima texturama staci 2GB VRAM. 3GB VRAM je tak na hru s kombinaci kvalitních 4k-2k Textur. 4GB uz muzou zvládat 8K-4K-2K dle objektu. Samo vse s kompresi. Jenze hodne vyvojaru dela textury tak blbe, ze klidne 4K textura je nakreslena kvalitativne jak 1K a ještě není komprimovana, takze sice zaserou VRAM, ale vizualne je rozdil nula.
Obrázek
ulver
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 06. říj 2011
Bydliště: La Mancha

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od ulver »

Nejaky majitel 4GB verzie GTX680/770 by to mohol zo srandy skusit zahrat.
Mozno by sa potvrdilo ze kepler este nepatri do srotu...
Naposledy upravil(a) ulver dne pát 5. úno 2016, 19:10, celkem upraveno 1 x.
„Štěstí řídí naši věc lépe, než jsme si dovedli přáti. Neboť hleď, příteli Sancho Panzo, tamto se ukazuje třicet nebo ještě o trochu více ohromných obrů, s nimiž míním zápasit a všechny je pobít a jejich kořistí počne naše bohatství. A bude to spravedlivý boj a velká zásluha před bohem odstranit takové býlí s tváře země.“
daneczech
Nováček
Nováček
Registrován: 01. úno 2015
Bydliště: Praha

Re: Rise of TR - technická

Příspěvek od daneczech »

Jak je na tom 3,5GB 970?
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“