AMD Vega - Info, spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy AMD/ATI (např. Rage, Radeon).

Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik

Odpovědět

Jak dopadne Vega ?

Zničí to Voltu, jak Babiš živnostníka.
56
24%
Dorovná se štěstím hodně ořezaného velkého Pascala, bez nároku na Huanguv trůn.
94
40%
Nuda. Bude dorovnávat tak malého Pascala.
29
12%
Bude to Fail a skončí to jako kuriozita v muzeu zbankrotované AMD.
16
7%
AMD co ? To někdo kupuje ?
16
7%
Je mi to úplně jedno, chlast a ženy/muži se mi tím nezlevní.
23
10%
 
Celkem hlasů: 234
CageJ
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 31. bře 2011
Bydliště: Praha, Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od CageJ »

Potom mám asi zle info o číslach.
AMD RYZEN 2700X 4.2GHz@watercooled, 32GB DDR4 2,8GHz, AsRock B450 GAMING K4, RIOTORO GOLD 650W; ASUS DUAL RTX 2060; CoolerMaster ML500; AMD RYZEN 3600X, NOCTUA NH-D15, ASUS STRIX B450-F GAMING, SuperFlower GK550, 32GB CL14 G.SKILL 3200, FRACTAL DESIGN XL R4, ASUS STRIX RTX 3080 OC; APPLE MacBook AIR M1 iPhone 12 Pro 128GB
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od ifkopifko »

del42sa píše:to teda nedává, protože to nefunguje tak jak ty si myslíš.
Hawaii and the other Radeons can only filter FP16 texture formats at half the usual rate
Hawaii : half rate (FP32/FP16)
Tonga: 1:1 (FP32/FP16)
Vega: 1:2 (FP32/FP16)
Pascal (GP100 only): 1:2 (FP32/FP16)
Je ti dúfam jasné, že tu pletieš piate cez deviate... Reč bola o výpočetnom výkone a ty sem miešaš texture filtering/throughput (tá citácia ohľadne Hawaii, ak by si nevedel.). Hlavne že ty vieš ako "to funguje". :roll: Priestoru je tu dosť, môžeš byť konkrétnejší...

Inak k tomu jasaniu, že by natívna podpora FP16 u Vegy mala znamenať že "shader core je opravdu zcela nové"... zmeny v podpore FP32 vs FP64 sme u GCN mali, bolo vždy shader core zcela nové? Ak áno, prinieslo to nové shader core nejaký citeľný benefit pre hráčov?
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5
VGA:
Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 4TB
PSU: Seasonic Focus GM550 CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

CageJ píše:Potom mám asi zle info o číslach.
je klidně možné že ty informace ve Videocardz interpretovali chybně... těžko říct. AMD v podstatě neoficiálně o refreshi Polaris informovala hned při vydání. Na druhou stranu bylo by logické očekávat, že Vega 11 bude větší čip než Polaris 10 a spíše by mohl vyplňovat mezeru mezi P10 a Vega10. Tohle ale zase na druhou stranu s přehledem zastane ořezaná VEGA 10, takže se nejspíš necháme překvapit :D
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Dolan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. kvě 2015

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Dolan »

64CU na takte 1,46 GHz? Má to byť rovnaký proces ako Polaris predsa, nešlo by to teda cez 300W?
DOC_ZENITH píše:... Heh, kdo ví, možná AMD opět vytahne zajíce z pytle ala odhalí že jejich arch toho umí více než si mysleli, ala odhalí další skrytej potenciál. Nebo je třeba jen dorobnej upgrade font-endu aby to GPU dokázalo zpracovat ale samotné SP to dovedou. Protože ruku na srdce, v době kdy GCN přicházelo ňáké FP16 či INT8 nikoho nezajímalo. Dodnes to nikoho moc nezajímá, jediné na co se to používá (a kdoví jak je to v praxi, tohle říká marketing NV ve snazet udat savé předražené profi karty) je AI learning. Tak se klidně mohlo stát že se na to podívali a zjistili že jejich arch to defakto dovede také jen s min změnami. Ono to dává i logiku že by výpočet s poloviční přesností měl dávat 2x takovej výkon.
A AI je asi prehypované ale posledných pár rokov to je trend v analýze dát a dosť veľa veľkých spoločností tomu verí. Preto tu je P100, preto Intel narýchlo vydáva Knightmill, preto si niektoré firmy stavajú ASIC na ML a dokonca aj SPARC M7 k tomu má čiastočnú hardvérovú akceleráciu. Vlastne sa čudujem, že AMD ešte nič nevydalo.

A obávam sa že zmena fron-endu by stačila možno na int ale pri fp sú potrebné napríklad najmenej dve normalizácie navyše, čo by už bolo hardvérovo dosť náročné, a keby to podporovali tak by sme tu už dávno nejaké FP16 AMD mali.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

Přesně tak. Pokud je mi známo, tak až Tonga (GCN3) přinesla nativní FP16 precision. Předchozí generace (GCN2/GCN1) to nepodporovala/neuměla nebo případně emulovala s nějakým propadem výkonu. Hlavním důvodem použití FP16 je úspora energie.Evidentně je to ale něco s čím počítají do budoucna všichni včetně Intelu.

\\tak jsem si prošel podrobně znovu CI and VI ISA Guides a FP16 vectorové ALU instrukce byly opravdu přidány až s GCN3 (Tonga ) a předchozí verze GCN včetně Hawaii GPU FP16 vektorové ALU instrukce vůbec nepodporují ! V žádné formě (takže co tu naznačoval DocentZenith a na co jsem upozorňoval, že při FP16 musí mít automaticky 2x takový výkon není pravdou, pokud na to není ALU stavěná ) Zároveň jsem si uvědomil, že FP16 texture logic je nezávislá na shader core a jde o jednu z fixních funkcí....
Tabulka kterou postoval Yuri.cs to ukazuje jasně. U Tonga došlo k přepracovaní samotného shader core a dolnění nových funkcí (proto má GFX Tonga vyší číslo než u Hawaii) Pokud má Vega GFX9, je to opět proto, že shader core bylo přepracováno a umí toho víc než předchozí generace. :)
Naposledy upravil(a) del42sa dne čtv 22. zář 2016, 08:34, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Dolan
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. kvě 2015

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Dolan »

Na to "KNM" som vážne zvedavý. Má to výsť už budúci rok a podľa slidu z IDF to má mať niekoľko krát vyšší výkon ako KNL (v FP32). Ale nieje tu ešte ani náznak toho, ako by ten výkon chceli dosiahnuť, už KNL má 720mm2 a spotreba ide až k 250W, a keďže 10nm je ešte v nedohľadne, tak jediný spôsob ako by to mohli dosiahnuť, je použiť 16nm proces. :D

...alebo osekať FP64... Tak či tak, bude to zaujímavé.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

AMD jde stejnou cestou jako Nvidia. Vega10 i Navi 10 podporují výpočty s dvojitou přesností (FP64) jen 1/16 výkonu v FP32.

7nm Vega20 má být HPC čip s podporou FP64 s 1/2 FP32.Takže stejně jako GP100.

http://www.cnews.cz/dalsi-podrobnosti-g ... ernici-gmi

že by tedy 7nm Vega20 nahradila údajně zrušený "Greenland" a nebo bude 14nm GPU použité v HPC APU podporovat výpočty v dvojité přesnosti s poloviční rychlostí ? To by opět znamenalo dva odlišně konfigurované čipy a vysvětlovalo by to ty různé názvy v podstatě stejného produktu( Greenland a Vega10 ) V HPC segmentu by podpora FP64 při přijatelné rychlosti smysl dávala....
Možná jen špatně interpretované informace vedly k chybným závěrům o zrušení Greenlandu a oba produkty budou koexistovat vedle sebe. A nebo je informace od CH.D. pravdivá a v tom případě AMD posune vydání HPC APU původně plánovaného na rok 2017 tak aby korelovalo s výrobou na 7nm.

Popravdě ale mnohem větší smysl dává informace, že Vega20 bude stejně jako Vega10 14nm čip a pujde o HPC čip a teprve NAVI bude na 7nm.... Je možné že to ve Videokardz popletli . Viz:
http://fudzilla.com/news/graphics/41669 ... -late-2017
http://fudzilla.com/news/processors/416 ... -gray-hawk
http://fudzilla.com/news/graphics/41671 ... early-2019
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

http://phoronix.com/scan.php?page=news_ ... -GCN-Early
AMD GCN GCC port at this month's GNU Tools Cauldron conference in the UK. As of earlier this month he characterized the GCC GCN port as being around 3,000 lines of new code and enough that simple kernels written in C work, but only a subset of the integer scalar/vector ISA is currently implemented.
To avoid any confusion, this is about using GCC to compile code for the GCN ISA, as opposed to running GCC itself on the AMD GPU.
Primarily designed for graphic cards, but with parallel computation in mind
GCN code generator is needed to complete HSA infrastructure (currently we rely on a proprietary finalizer) Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

http://www.amkor.com/go/2-5D
http://www.globalfoundries.com/foundry- ... tion-stage
McCann said GLOBALFOUNDRIES is the only foundry to have 32nm TSVs in high-volume production.

“The combination of GLOBALFOUNDRIES with IBM’s Microelectronics division brings new opportunities, including high-density stacking applications. Being the only Foundry with HVM experience on high-density 3D TSV in logic, we bring credibility to the marketplace,” McCann said. In addition to TSV’s in 3D, GLOBALFOUNDRIES designs and develops 2.5D silicon interposer products in-house for volume manufacturing at OSATs, “providing the best combination of design skills with a low-cost production path.”
Putting together high-bandwidth memory with graphics processors is a particularly important area going forward, James said, one that will take advantage of the interposer experience at the GLOBALFOUNDRIES Fishkill, N.Y. fab.
GPU Vega 10 by prý mohlo vyjít ještě letos. Ale jen v profi grafických kartách
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Zajímavost v článku na DF
DigitalFoundry píše:In short, there's more to PS4 Pro's enhancements than teraflop comparisons suggest - and we understand that there are more 'secret sauce' features still to be revealed. At the PlayStation Meeting, Sony staff told me that the enhancements made to the core hardware go beyond the checkerboard upscaling technology, and the new instructions certainly support Mark Cerny's assertion that the PS4 Pro possesses graphics features not found in AMD's current Polaris line of GPUs. Interesting stuff, and we look forward to learning more.
Digital Foundry: Hands-on with Mantis Burn Racing on PS4 Pro

Že by si AMD přeci jen na těchhle semicustom GPUs/APUs zkoušelo nové technologie a features, které pak implementuje do svých čipů?

Rekapitulace:
  • Xenos - arch. unifikovaných shaderů dlouho před DX10
  • APU v XBONE/PS4 - hybrid mezi GCN Gen. 1 (Tahiti) a Gen. 2 (Hawaii)
  • APU v PS4 Pro - hybrid mezi Polaris a ??? - možná něco z Vegy
//fixed, dík :oops:
Naposledy upravil(a) Krteq dne pon 3. říj 2016, 21:13, celkem upraveno 3 x.
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od havli »

[rejp]R520 urcite unifikovane shadery nema, radsi R500 :P [/rejp]
// v pohode
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3000 ; Gainward RTX 3060 ; MX500 500 GB, 4 TB + 6 TB HDD ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

Krteq píše:Zajímavost v článku na DF
DigitalFoundry píše:In short, there's more to PS4 Pro's enhancements than teraflop comparisons suggest - and we understand that there are more 'secret sauce' features still to be revealed. At the PlayStation Meeting, Sony staff told me that the enhancements made to the core hardware go beyond the checkerboard upscaling technology, and the new instructions certainly support Mark Cerny's assertion that the PS4 Pro possesses graphics features not found in AMD's current Polaris line of GPUs. Interesting stuff, and we look forward to learning more.
Digital Foundry: Hands-on with Mantis Burn Racing on PS4 Pro

Že by si AMD přeci jen na těchhle semicustom GPUs/APUs zkoušelo nové technologie a features, které pak implementuje do svých čipů?

Rekapitulace:
  • Xenos - arch. unifikovaných shaderů dlouho před DX10
  • APU v XBONE/PS4 - hybrid mezi GCN Gen. 1 (Tahiti) a Gen. 2 (Hawaii)
  • APU v PS4 Pro - hybrid mezi Polaris a ??? - možná něco z Vegy
to je docela dobře možné a zároveň poměrně elegantní způsob jak z těch semicustom dealů vytřískat maximum pro firmu.
Originally Posted by DigitalFoundry
we already knew that the Pro graphics core implements a range of new instructions - it was part of the initial leak - but we didn't really know exactly what they could actually do. As we understand it, with the new enhancements, it's possible to complete two 16-bit floating point operations in the time taken to complete one on the base PS4 hardware. The end result from the new Radeon technology is the additional throughput required to making Mantis Burn Racing hit its 4K performance target, though significant shader optimisation was required on the part of the developer.
btw ten dvojnásobný výkon v 16bit FP má přinést právě až Vega10
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

http://diit.cz/clanek/vega-10-v-roce-20 ... pecifikace
AMD podle tohoto zdroje upravila organizaci i strukturu SIMD bloků tak, aby bylo možné paralelně zpracovat vlnoplochy (wavefront) s odlišnou délkou. Pokud se tato informace potvrdí, bude to znamenat nejzásadnější zásah do grafické architektury AMD od uvedení první generace architektury GCN
The structure and configuration of SIMD units is entirely new. Each SIMD is now capable of simultaneously processing variable length wavefronts. It also includes clever new coherency features to ensure peak stream processor occupancy in each compute unit at all times and reduce access times to cache and HBM. Memory delta color compression has also been improved
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od yuri.cs »

WCC-click-bait jen vytahnul ten pul roku diskutovany patent. Link si nejdete tady nebo na B3D.
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Jj, to schéma CU je převzato z AMD patentu podaného 18. září 2014 a zveřejněného letos v březnu.

Heterogenous Function Unit Dispatch in a Graphics Processing Unit

Otázka jestli to bude implementováno ve Vega čipech nebo až v Navi.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php? ... 1#p9100411
Mumak píše:Ten chip naozaj vyzera interne velmi odlisne od vsetkeho co bolo doteraz..."
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od Krteq »

Jen dotaz, kdo je Mumak a jak moc spolehlivý zdroj je/má?
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od del42sa »

yuri.cs píše:WCC-click-bait jen vytahnul ten pul roku diskutovany patent. Link si nejdete tady nebo na B3D.
upřímně, kdyby tohle už dříve netvrdil Mumak ( že má být Vega/Greenland uplně odlišný čip od předchozích GCN tak se tím ani nebudu zabývat, protože většinu toho co postne WCCFTECH je opravdu trash, ale díky infu od Mumaka má tahle "zpráva" naprosto jinou váhu ať už s ní přišel kdokoliv .....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Doufejme že se to povede, AMD to potřebuje jako sůl. S 980TI do Pascalů nepůjdu, ale Vega pokud by byla povedená má šanci.
blekota je boss
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 05. črc 2006
Bydliště: okolí Hradce Králové

Re: AMD Vega - Info, spekulace

Příspěvek od blekota je boss »

Zajímavej článek na eurogameru o fičurách GPU PS4 Pro
pojednává mimojiný i o tom, že zvládá 16bit operace s dvojnásobnou rychlostí, novej buffer pro vyhlazování atd atd. takže někde na cestě mezi Polarisem a Vegou.
zajímavý je taky zjištění, že desktop gpu často vychází z předlohy z konzolí a ne naopak
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... es-machine
Odpovědět

Zpět na „AMD/ATI grafické karty“