AMD Navi - Info, spekulace
Moderátoři: morke, Walker1134, Wilik
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Navi - Info, spekulace
2 srandista ono zase amd nijak extrémne intel nepredbehlo len mu dalo riadnu po nose a je otázne ako bude skákať výkon teraz u ryzenov
dám krk na to že to bude podobné ako pri posledných inteloch, chlp pridajú MHz a chlp IPC/IPS a to bude všetko
amd urobilo velký skok lenže iba kôli tomu že FX bol riadny krám a ryzen v podaní AMD sa dá porovnať z SB
dám krk na to že to bude podobné ako pri posledných inteloch, chlp pridajú MHz a chlp IPC/IPS a to bude všetko
amd urobilo velký skok lenže iba kôli tomu že FX bol riadny krám a ryzen v podaní AMD sa dá porovnať z SB
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- Srandista
- Začátečník
- Registrován: 17. čer 2009
- Bydliště: Brno
Re: AMD Navi - Info, spekulace
del42sa: to je zasa dobry bullshit, co si napisal. Pred touto generaciou grafik sme 4-5 rokov trcali na 28nm procese, a to chces povedat, ze vykon rastol minimalne? Si porovnaj, co sa podarilo Nvidii medzi Keplerom a Maxwellom na rovnakom node. A na druhej strane si zas pozri, o kolko sa zmensila plocha Vegy oproti Fiji, o kolko sa zmensil nod a o kolko viac shaderov sa im tam podarilo nacpat. AMD ma teraz tu vyhodu, ze nova arch sem pride urcite aspon na 7nm procese oproti terajsej 14nm Vege, takze budu mat kam nacpat tranzistory, a snad konecne navysia pocet shaderov. Na druhej strane sa neda povedat, ze by mali nejaku velku konkurencnu vyhodu oproti Nvidii, pretoze ta bude na rovnakom alebo velmi podobnom node tiez.
dexterav: ja netvrdim, ze AMD Intel predbehol. Ale Intel prestal vo velkom inovovat, a dovolil AMD ich skoro uplne dobehnut. Ryzen v IPC nie je pred Intelom, ale aj najvacsi pesimista musi uznat, ze su Intelu teraz zdatnym superom, a to prave preto, ze im to Intel svojim pristupom dovolil.
dexterav: ja netvrdim, ze AMD Intel predbehol. Ale Intel prestal vo velkom inovovat, a dovolil AMD ich skoro uplne dobehnut. Ryzen v IPC nie je pred Intelom, ale aj najvacsi pesimista musi uznat, ze su Intelu teraz zdatnym superom, a to prave preto, ze im to Intel svojim pristupom dovolil.
MTB: MSI MAG B550 Tomahawk, CPU: AMD Ryzen R5 3600 + Scythe Mugen 4, RAM: Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL16, GPU: AMD RX 6800 16GB RAM, SSD: Corsair MP600 PRO LPX 1TB + Corsair MP510 1TB, SC: Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Professional, PSU: Corsair RM650x, Case: Fractal Design Define C, Monitor: Dell S2721DGFA
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
Google Pixel 4a, Nexus 7 (2013) 32GB
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Navi - Info, spekulace
dej si na hlavu mokrej hadr a až vychladneš tak si znova pořádně (a hlavně pomalu ) přečti co jsem napsalSrandista píše:to je zasa dobry bullshit, co si napisal. Pred touto generaciou grafik sme 4-5 rokov trcali na 28nm procese, a to chces povedat, ze vykon rastol minimalne? Si porovnaj, co sa podarilo Nvidii medzi Keplerom a Maxwellom na rovnakom node. A na druhej strane si zas pozri, o kolko sa zmensila plocha Vegy oproti Fiji, o kolko sa zmensil nod a o kolko viac shaderov sa im tam podarilo nacpat. AMD ma teraz tu vyhodu, ze nova arch sem pride urcite aspon na 7nm procese oproti terajsej 14nm Vege, takze budu mat kam nacpat tranzistory, a snad konecne navysia pocet shaderov. Na druhej strane sa neda povedat, ze by mali nejaku velku konkurencnu vyhodu oproti Nvidii, pretoze ta bude na rovnakom alebo velmi podobnom node tiez.
Ohledně Kepler/Maxwell vidím čip, který se nafouknul z 290mm2 (GK104) na 400mm2 (GM204) aby se mohl zvednout výkon oproti předchůdci
to jen dodatkem k tomu "zázraku" (jakkoliv nezpochybňuju výbornou spotřebu čipu)
další nárust výkonu u generace Pascal díky přechodu na Fin Fet 16nm. O čem to asi svědčí, hmm ?
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Navi - Info, spekulace
že NV stačí x rokov stará architektúra aby lámala AMD
a to že nevie ani nafukovať čipy
a to že nevie ani nafukovať čipy
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Jenže GM204 byla nejen nad GK104, ale i nad GK110 a Hawaii a stěma si to porovnej... a taky kolik při tom (ne)žrala. Pascall už to jen spečetil kde malá GP104 doshala výkonu Vega10 (LOL) a to Vega ani nenese fast DP jednoky ala nemá se na co vymlouvat. + Na straně AMD jsou ještě i API optimalizace a porty z konzolí sednou jejich kartám lépe. Bez nich to dával i Kepler....del42sa píše:dej si na hlavu mokrej hadr a až vychladneš tak si znova pořádně (a hlavně pomalu ) přečti co jsem napsalSrandista píše:to je zasa dobry bullshit, co si napisal. Pred touto generaciou grafik sme 4-5 rokov trcali na 28nm procese, a to chces povedat, ze vykon rastol minimalne? Si porovnaj, co sa podarilo Nvidii medzi Keplerom a Maxwellom na rovnakom node. A na druhej strane si zas pozri, o kolko sa zmensila plocha Vegy oproti Fiji, o kolko sa zmensil nod a o kolko viac shaderov sa im tam podarilo nacpat. AMD ma teraz tu vyhodu, ze nova arch sem pride urcite aspon na 7nm procese oproti terajsej 14nm Vege, takze budu mat kam nacpat tranzistory, a snad konecne navysia pocet shaderov. Na druhej strane sa neda povedat, ze by mali nejaku velku konkurencnu vyhodu oproti Nvidii, pretoze ta bude na rovnakom alebo velmi podobnom node tiez.
Ohledně Kepler/Maxwell vidím čip, který se nafouknul z 290mm2 (GK104) na 400mm2 (GM204) aby se mohl zvednout výkon oproti předchůdci
to jen dodatkem k tomu "zázraku" (jakkoliv nezpochybňuju výbornou spotřebu čipu)
další nárust výkonu u generace Pascal díky přechodu na Fin Fet 16nm. O čem to asi svědčí, hmm ?
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Navi - Info, spekulace
optimalizace čipu/architektury, na které AMD nemělo prachy a Nvidia ano. Stačí se podívat v jaké fianční situaci tehdy byli... Jinak když už mluvíš o GK110, tak by nebylo na škodu připomenout že tehdy 438mm2 čip AMD porážel 561mm2 čip Nvidie. Takže je to otázkou z jakého úhlů se na to zrovna podívášDOC_ZENITH píše:Jenže GM204 byla nejen nad GK104, ale i nad GK110 a Hawaii a stěma si to porovnej... a taky kolik při tom (ne)žrala. Pascall už to jen spečetil kde malá GP104 doshala výkonu Vega10 (LOL) a to Vega ani nenese fast DP jednoky ala nemá se na co vymlouvat. + Na straně AMD jsou ještě i API optimalizace a porty z konzolí sednou jejich kartám lépe. Bez nich to dával i Kepler....
@webwalker: ono to omezení GCN na 4 SE (4 primitives/clock) je největší brzdou té architektury + co se Vegy10 týče, ta se stala obětí své univerzálnosti, prostě jeden jediný čip úplně na všechno to je přímém kontrastu s GP102/GP100.
Naposledy upravil(a) del42sa dne sob 14. dub 2018, 23:40, celkem upraveno 2 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Kepler byl uarch na prd! Ten technologický boom NVIDIA přišel až s Maxwellem. Pominuli velikost a počet tranzistorů, které byly utraceny na bůh ví co (jen ne výkonu ve hrách), pak problém Vega je ohromná spotřeba, nikoliv výkon (a to i navzdory tomu, že tam asi ne vše funguje tak, jak by mělo). Se čtyřmi SE a 64 Rops může Vega vždy konkurovat pouze a jedině GP104 a ničemu jinému.
Samotné navýšení počtu CU v jednotlivých SE už ztrácí význam, oni musí zvednout počet SE a tím i Rops. Bez toho GP102 prostě konkurovat nikdy nemohou.
Samotné navýšení počtu CU v jednotlivých SE už ztrácí význam, oni musí zvednout počet SE a tím i Rops. Bez toho GP102 prostě konkurovat nikdy nemohou.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Kepler nebyl dobrej ale byl ukázkou adapability NV. Fermi mněla nedostatek TMU a příliš mnoho compute = Kepler by pravej opak compute oseakná na kost a overkill v TMU co mu zezačátku stačilo na takový veletoče jako postavit malou GK104 proti Tahiti. Jak šel ale čas a hry začaly bejt více compute heavy tak slábnul, a nakonec přišly nový konzole a GCN opimized hry a tam propadl. To už tu ale byl Maxwell a story šla dál.
Pro mně je prostě nevíce zarážející jak AMD nedokázala využít situace, v té době mněla GPU v novejch konzolích, nová API psaná přímo pro jejich GPU arch a v ruce proti kepleru velice úspěšné Hawaii GPU které zrálo "finevine" stylem. Jak se z tohodle stala situace kde Nvidia dominuje je naprosto na palici.
A co se vegy týče, já se pořád ptám kde jsou ty tranzistory! Co tam žere takovou plochu a tolik proudu aniž by to mnělo jakejkoliv pozitivní přínos. Herní testy ale i compute testy ukázaly že IPC je defakto +- na úrovni Fiji, fast FP64 to taky nemá tak co tam žere tolik tranzistorů, čistej die-shrink Fiji by bylo menší a lepší GPU, bylo by jen o něco větší jak GP104 a konkurovalo stejnejm kartám. Jak můžeš failnout tak hrozně že vytvoříš čip co je horší jak by byl shrink toho starého! WTF!
A co se odběru týče, je to vytažený přes moc jen aby to mohlo konkurovat. 28nm GCN si libujou na do dejme tomu 1000-1100Mhz. 14nm pak kolem 1300-1350Mhz. Poslaris hnané nad 1400 už maj špatnej výkon/watt, a Vega je to samé. Vega na 1300-1400 Mhz by mněla na svou velikost ok provozní vlastnosti, ale vyhnali jí na 1600 aby konkurovala no.... 1070TI... prostě humus.
Co udělaj s Navi (ala refreshem vegy), vezmou tu jednu mainstreamovou co nezrušili a vytaktujou jí tak aby se dotahla na "GV106" a možná se to vejde do 250W? chjo...
Pro mně je prostě nevíce zarážející jak AMD nedokázala využít situace, v té době mněla GPU v novejch konzolích, nová API psaná přímo pro jejich GPU arch a v ruce proti kepleru velice úspěšné Hawaii GPU které zrálo "finevine" stylem. Jak se z tohodle stala situace kde Nvidia dominuje je naprosto na palici.
A co se vegy týče, já se pořád ptám kde jsou ty tranzistory! Co tam žere takovou plochu a tolik proudu aniž by to mnělo jakejkoliv pozitivní přínos. Herní testy ale i compute testy ukázaly že IPC je defakto +- na úrovni Fiji, fast FP64 to taky nemá tak co tam žere tolik tranzistorů, čistej die-shrink Fiji by bylo menší a lepší GPU, bylo by jen o něco větší jak GP104 a konkurovalo stejnejm kartám. Jak můžeš failnout tak hrozně že vytvoříš čip co je horší jak by byl shrink toho starého! WTF!
A co se odběru týče, je to vytažený přes moc jen aby to mohlo konkurovat. 28nm GCN si libujou na do dejme tomu 1000-1100Mhz. 14nm pak kolem 1300-1350Mhz. Poslaris hnané nad 1400 už maj špatnej výkon/watt, a Vega je to samé. Vega na 1300-1400 Mhz by mněla na svou velikost ok provozní vlastnosti, ale vyhnali jí na 1600 aby konkurovala no.... 1070TI... prostě humus.
Co udělaj s Navi (ala refreshem vegy), vezmou tu jednu mainstreamovou co nezrušili a vytaktujou jí tak aby se dotahla na "GV106" a možná se to vejde do 250W? chjo...
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Navi - Info, spekulace
někde na Anandtechu byla informace, že většinu z toho velkého množství tranzistorů u Vegy spolknuly ty optimalizace pro vysoké frekvence, kompenzace latencí, delší pipeline, NCU ( 2xFP16), velké cache kvůli DBSR, Infinity Fabric, HBCC controller, etc.
IMHO největší chybou je právě to, že se ty různé optimalizace snažili "naroubovat" na starou architekturu, tím z toho vzniknul takový "kočkopes". Kdyby se po vydání Hawaii vybodli na další vylepšování GCN a skončili 14nm Fin-Fet Polarisem jako tečkou za GCN, tak místo Vegy 10 tu mohla být nová moderní architektura, kterou by neomezovalo použití 4SE ani další neduhy GCN v podobě slabé geometrie. AMD by pak nemuselo vymýšlet papírové draky a různé softwarové berličky v podobě Primitive Shader, High Bandwidth Cache a další podobné nesmysly.... Potom jsou vydáni namilost vývojářům software/her, jestli jejich hry dané featury využijí nebo ne.....Naproti tomu ten DBSR je rozhodně cesta správným směrem, jen ta implementace není tak efektivní jako u Nvidie. (což se ale může zlepšit v další generaci)
Chyba byla i v tom nacpat všechno do jediného čipu, kdyby nechali Vegu s jejími featurami jen pro HPC/Deep Learning a pro hry vytvořili separátní GPU, odlehčené od všech nesmyslů, tak by ta situace taky vypadala o dost jinak. Problém je že bez peněz se těžko takové věci realizují a pak nezbývá než dělat kompromisy i za cenu takového rozporuplného výsledku.
IMHO největší chybou je právě to, že se ty různé optimalizace snažili "naroubovat" na starou architekturu, tím z toho vzniknul takový "kočkopes". Kdyby se po vydání Hawaii vybodli na další vylepšování GCN a skončili 14nm Fin-Fet Polarisem jako tečkou za GCN, tak místo Vegy 10 tu mohla být nová moderní architektura, kterou by neomezovalo použití 4SE ani další neduhy GCN v podobě slabé geometrie. AMD by pak nemuselo vymýšlet papírové draky a různé softwarové berličky v podobě Primitive Shader, High Bandwidth Cache a další podobné nesmysly.... Potom jsou vydáni namilost vývojářům software/her, jestli jejich hry dané featury využijí nebo ne.....Naproti tomu ten DBSR je rozhodně cesta správným směrem, jen ta implementace není tak efektivní jako u Nvidie. (což se ale může zlepšit v další generaci)
Chyba byla i v tom nacpat všechno do jediného čipu, kdyby nechali Vegu s jejími featurami jen pro HPC/Deep Learning a pro hry vytvořili separátní GPU, odlehčené od všech nesmyslů, tak by ta situace taky vypadala o dost jinak. Problém je že bez peněz se těžko takové věci realizují a pak nezbývá než dělat kompromisy i za cenu takového rozporuplného výsledku.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Navi - Info, spekulace
https://www.anandtech.com/show/11717/th ... 6-review/2Talking to AMD’s engineers, what especially surprised me is where the bulk of those transistors went; the single largest consumer of the additional 3.9B transistors was spent on designing the chip to clock much higher than Fiji. Vega 10 can reach 1.7GHz, whereas Fiji couldn’t do much more than 1.05GHz. Additional transistors are needed to add pipeline stages at various points or build in latency hiding mechanisms, as electrons can only move so far on a single (ever shortening) clock cycle; this is something we’ve seen in NVIDIA’s Pascal, not to mention countless CPU designs. Still, what it means is that those 3.9B transistors are serving a very important performance purpose: allowing AMD to clock the card high enough to see significant performance gains over Fiji.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Navi - Info, spekulace
AMD Graphics news je stále zamčené a vzhledem k možnosti implementace pro Navi karty to postnu sem.
AMD na EMIB spolupracovalo s Intelem, tady jsou dva AMD patenty zapsané v srpnu 2016 a nedávno uveřejněné.
AMD na EMIB spolupracovalo s Intelem, tady jsou dva AMD patenty zapsané v srpnu 2016 a nedávno uveřejněné.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Fail. Čisté zvyšování frekvencí jen za účelem frekvencí (a výkonu z toho) nikdy nikam nevedlo, ať už GPU (NV a její hotclocks na shaderech) tak CPU (netburst, FX...). Zvyšování frekvencí je OK jen pokud kombinace procesu a na něj upravené a vylepšené architektury zajistí že onen nárůst frekvencí neni na úkor extrémní spotřeby která s frekvencema roste, ala čehož NV dokázala docílit s maxwellem a pascallem (kdyby oba běžely na taktech kepleru žádnej zázrak by to nebyl), a AMD v tomhle naprosto failnulo. Vega mněla bejt o přepracování GCN a odstraňování jejich bottlenecků, místo toho je to po GPU stránce klon Fiji na vyšíích frekvencích, chjo.del42sa píše:https://www.anandtech.com/show/11717/th ... 6-review/2Talking to AMD’s engineers, what especially surprised me is where the bulk of those transistors went; the single largest consumer of the additional 3.9B transistors was spent on designing the chip to clock much higher than Fiji. Vega 10 can reach 1.7GHz, whereas Fiji couldn’t do much more than 1.05GHz. Additional transistors are needed to add pipeline stages at various points or build in latency hiding mechanisms, as electrons can only move so far on a single (ever shortening) clock cycle; this is something we’ve seen in NVIDIA’s Pascal, not to mention countless CPU designs. Still, what it means is that those 3.9B transistors are serving a very important performance purpose: allowing AMD to clock the card high enough to see significant performance gains over Fiji.
Hej hoši máme problém naše stará arch už moc nejde rozšiřovat a začíná se projevovat tuna bottlenecků, co s tim? Já mam plán! Kašlem na změny arch vyženeme to na frekvencích! Super nápad! Jdeme do toho! Každej kdo se vydal tímto směrem vždy failnul ale mi to dáme! Chjo...
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Ale snazili se to zkryt dobre, ne? Staci se podivat na tu uplne puvodni prezentacku: https://www.anandtech.com/show/11002/th ... e-teaser/2DOC_ZENITH píše:Hej hoši máme problém naše stará arch už moc nejde rozšiřovat a začíná se projevovat tuna bottlenecků, co s tim? Já mam plán! Kašlem na změny arch vyženeme to na frekvencích! Super nápad! Jdeme do toho! Každej kdo se vydal tímto směrem vždy failnul ale mi to dáme! Chjo...
NextgenCU => "Optimized for higher clock speeds and higher IPC" + obrazek se snazi naznacit double IPC (ucelove nerika, ze 16b)
NGG => peak 2x througput primitiv za takt
DSBR => improve perf and save power
přepracovaná cache + ROPs => bez popisu
inteligentní scheduling => lepší efektivita
Pritom je to stara smutna Fiji...
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- mr.qeg
- Začátečník
-
- Registrován: 05. srp 2007
- Bydliště: Dresden
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Tak jestli měli opravdu těžce seškrtané rozpočty a hodně těch schopných ATi veteránů jim odešlo, což lze v hojné míře dohledat např. na linkedInu nynějších Apple zaměstnanců , tak asi neměli síly ani prostředky více překopávat front-end a odstraňovat bottlenecky v architektuře.
Tedy rozhodnutí jít cestou zvýšení frekvencí dává smysl, protože to by zvedlo výkon plošně i v tom front-endu. Bohužel ti zbylí nezkušení junioři, indové či skřítci asi selhali i v tomto
Tedy rozhodnutí jít cestou zvýšení frekvencí dává smysl, protože to by zvedlo výkon plošně i v tom front-endu. Bohužel ti zbylí nezkušení junioři, indové či skřítci asi selhali i v tomto
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: AMD Navi - Info, spekulace
To je urcite mozny scenar. Pokud by to tedy tak bylo, tak by bylo zahodno si odpustit vsechny ty marketingove vejicky, X nesmyslnych poskakovani po podiu a provokace jako "Poor Volta"...mr.qeg píše:Tak jestli měli opravdu těžce seškrtané rozpočty a hodně těch schopných ATi veteránů jim odešlo, což lze v hojné míře dohledat např. na linkedInu nynějších Apple zaměstnanců , tak asi neměli síly ani prostředky více překopávat front-end a odstraňovat bottlenecky v architektuře.
Tedy rozhodnutí jít cestou zvýšení frekvencí dává smysl, protože to by zvedlo výkon plošně i v tom front-endu. Bohužel ti zbylí nezkušení junioři, indové či skřítci asi selhali i v tomto
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD Navi - Info, spekulace
to je pravda, ten otřesnej marketing akorát vzbudil nesmyslný hype a ve výsledku ale byli pro smích a spíše si tím hodně uškodiliyuri.cs píše:To je urcite mozny scenar. Pokud by to tedy tak bylo, tak by bylo zahodno si odpustit vsechny ty marketingove vejicky, X nesmyslnych poskakovani po podiu a provokace jako "Poor Volta"...
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Mhz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Pánové, nespletli jste si téma? Posledni dvě stránky jsou OT odpad. nV sekce je vedle a Vega má vlastní téma
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Jo a jak tě známe v obouch by jsi to označil za OT. Co kdybys přestal rejpat, je tu normální diskuze, nikdo se s nikym nehádá, neuráží, nepsamuje, nic zlého se tu neděje, tak co děláš.
- Jan Olšan
- Začátečník
-
- Registrován: 19. lis 2016
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Teda fascinuje mě jak se zase rozlejzá BS z wccftechu a spousta webů to repostuje
To jak teď píšou o "Zen" GPU a udělali z toho článek a jako že o tom mají informace, tak to je evidentně jenom přeformulované to info a zmínky z toho videa od AMD, v kterým byl zmíněný Zen 5 (psal jsem to u nás minulej tejden).
"Vyšší takty, lepší spotřeba, Suzanne Plummer", to je přesně z toho videa. Akorát si k tomu ti tlučhubové přimysleli, že se to jako interně jmenuje Zen...
Sorry že takhle prskám, ale to jenom aby si nikdo nemyslel, že je to nějaká nová informace (nebo dokone "sliby AMD"). Prostě jenom extrapolace toho z toho videa, a čert ví, jak přesná, protože takovýhle interpretace pár neformálních vět můžou pěkně zavádět.
To jak teď píšou o "Zen" GPU a udělali z toho článek a jako že o tom mají informace, tak to je evidentně jenom přeformulované to info a zmínky z toho videa od AMD, v kterým byl zmíněný Zen 5 (psal jsem to u nás minulej tejden).
"Vyšší takty, lepší spotřeba, Suzanne Plummer", to je přesně z toho videa. Akorát si k tomu ti tlučhubové přimysleli, že se to jako interně jmenuje Zen...
Sorry že takhle prskám, ale to jenom aby si nikdo nemyslel, že je to nějaká nová informace (nebo dokone "sliby AMD"). Prostě jenom extrapolace toho z toho videa, a čert ví, jak přesná, protože takovýhle interpretace pár neformálních vět můžou pěkně zavádět.
AMD Ryzen 9 5950X @EfficiencyModeEn=Enabled, Gigabyte A520 Aorus Elite, 2*16GB DDR4-3600 SiliconPower XPower, Gigabyte Radeon RX 5500 XT Gaming OC 8GB, SiliconPower P32A80 256GB + Patriot P200 1TB + Samsung HD502J 500GB, Be Quiet! Straight Power 11 400W, SilentiumPC Fera 2 / Noctua NH-D9L
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: AMD Navi - Info, spekulace
Markeťáci odcházejí, ale "nesmrtelný Saša" zůstává, ba dokonce povyšuje
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz