Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

VXAO myslim nema DX12 implementaci, takze pod DX12 asi nebude. Stiny obecne pod DX12 nejspis vyresi pozdejsi implementace RT, ale to bude mit "jista omezeni". :)
Obrázek
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Lara ve stínu VXAO

Příspěvek od Vlastik80 »

nVidia developers píše:It’s not limited to DX11 either: DX12 and OpenGL 4.5 are also supported.
Není to omezeno jen na DX11: DX12 a OpenGL 4.5 jsou také podporována.
:arrow: https://developer.nvidia.com/vxao-voxel ... -occlusion - takže to je na vývojářích zda to tam pod dané API jako možnost dají či ne.
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od rosta »

Už me to asi 4x spadlo ale vypada to na fajn hru,
ve 4k smaa dx12 a plnych detajlech to v testu da 81fps , krasne cistej obraz, neni potreba davat lepsi vyhlazovani . Instaloval jsem ty novy drivery a v pulce instalace BSOD , stalo se to nekomu ?
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
_DAVE_
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 17. říj 2005

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od _DAVE_ »

Pokud by mi někdo mohl říct, jestli to má nativní 3D (SBS), stejně jako měl “Rise of tomb...”, udělá mi to rado st :-D
Díky
HTPC: i5-11400f (95W), 32GB RAM, RTX3060 12GB, case Grandia, 3DTV-LG 47", TriDef/VorpX FULL stereoscopic driver.
RPCS3 + Nintendo GC +Wii + WiiU + Switch emulator.
Still.Lord
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. črc 2007
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Still.Lord »

Tak nevím kde je zakopaný pes, ale Lařiny vlasy jsou teda pěkný humus... Jsem si blbec nahrál nejnovější drivery a tím jsem to asi rozhasil nebo nevím, ale strašně mě to štve. :lol:
Náhled:
https://www.imgup.cz/image/L8Or

EDIT: Tak nakonec jsou tyhle vlasy jen u jednoho oblečku bugnuté.. Zrovna u toho nejsvlečenějšího :( :lol:
Bouner
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. led 2014

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Bouner »

Máš běhat za ten model z původních TR z roku 2000 :D .. tam na těch pár polygonech si ničeho nevšimneš :D
Jinak zatím to jede fajn, ale občas to má takové divné "záseky" půl sekundové od patche, a koukal jsem že si stěžuje více lidí.
Walker1134
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 22. lis 2012
Bydliště: Staré Město u Uh.

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Walker1134 »

Bouner píše:Máš běhat za ten model z původních TR z roku 2000 :D .. tam na těch pár polygonech si ničeho nevšimneš :D
Jinak zatím to jede fajn, ale občas to má takové divné "záseky" půl sekundové od patche, a koukal jsem že si stěžuje více lidí.
To můžu potvrdit dělá mě to taky... :evil:
PC: Monitor: Dell S2417DG@144Hz + G-SYNC, Case: Be quiet! Pure Base 500, CPU: Ryzen 5 2600, Cooler: Artic Freezer 34, MB: GIGABYTE B450 GAMING X, GPU: GIGABYTE GTX 1070 Ti Gaming 8G, RAM: 2x8Gb Corsair LPX DDR4@2133Mhz, NVMe SSD: Samsung 970 Pro 512Gb, OS: Windows 10 Pro, HDD: Western Digital Blue EX 1Tb, PSU: Seasonic Focus Plus Platinum 650W
Bouner
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. led 2014

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Bouner »

Mno, čím dál jsem ve hře tím je to horší ten stutter, a stížnosti se koukám množí i na steamu.... jen aby to nebylo to denuvo přiblblé, dělalo to problémy už u DAI kdysi ta jejich patlanina.
Jinak hra zatím pecka, prostředí vypadá hezky a hratelnost je fajn, jen teda v určitých scénách ( např malá Lara) je ta kamera trošku ulítlá a dělá si co chce :D .
Walker1134
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 22. lis 2012
Bydliště: Staré Město u Uh.

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Walker1134 »

Bouner píše:Mno, čím dál jsem ve hře tím je to horší ten stutter, a stížnosti se koukám množí i na steamu.... jen aby to nebylo to denuvo přiblblé, dělalo to problémy už u DAI kdysi ta jejich patlanina.
Jinak hra zatím pecka, prostředí vypadá hezky a hratelnost je fajn, jen teda v určitých scénách ( např malá Lara) je ta kamera trošku ulítlá a dělá si co chce :D .
Ano mám 22% došel jsem k takovému "mlýnu" a tam se to sekalo jak prase každých 30s tak jsem to vypl... :evil: :evil:
PC: Monitor: Dell S2417DG@144Hz + G-SYNC, Case: Be quiet! Pure Base 500, CPU: Ryzen 5 2600, Cooler: Artic Freezer 34, MB: GIGABYTE B450 GAMING X, GPU: GIGABYTE GTX 1070 Ti Gaming 8G, RAM: 2x8Gb Corsair LPX DDR4@2133Mhz, NVMe SSD: Samsung 970 Pro 512Gb, OS: Windows 10 Pro, HDD: Western Digital Blue EX 1Tb, PSU: Seasonic Focus Plus Platinum 650W
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od rosta »

Walker1134 píše:
Bouner píše:Máš běhat za ten model z původních TR z roku 2000 :D .. tam na těch pár polygonech si ničeho nevšimneš :D
Jinak zatím to jede fajn, ale občas to má takové divné "záseky" půl sekundové od patche, a koukal jsem že si stěžuje více lidí.
To můžu potvrdit dělá mě to taky... :evil:
jo dela me to taky, ale nezkousel jsem jiny nastaveni nez dx12 4k vsechno ma max ..jede to treba 85 fps a najednou skub
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Alfajk »

Bouner píše:Mno, čím dál jsem ve hře tím je to horší ten stutter, a stížnosti se koukám množí i na steamu.... jen aby to nebylo to denuvo přiblblé, dělalo to problémy už u DAI kdysi ta jejich patlanina.
Jinak hra zatím pecka, prostředí vypadá hezky a hratelnost je fajn, jen teda v určitých scénách ( např malá Lara) je ta kamera trošku ulítlá a dělá si co chce :D .
skoro urcite je to denuvem, vzdyt od kdy maji klasicky exe soubory pro spusteni hry pres 200 MB? 3/4 z toho je kod denuva...
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od rosta »

Still.Lord píše:Tak nevím kde je zakopaný pes, ale Lařiny vlasy jsou teda pěkný humus... Jsem si blbec nahrál nejnovější drivery a tím jsem to asi rozhasil nebo nevím, ale strašně mě to štve. :lol:
Náhled:
https://www.imgup.cz/image/L8Or

EDIT: Tak nakonec jsou tyhle vlasy jen u jednoho oblečku bugnuté.. Zrovna u toho nejsvlečenějšího :( :lol:
ty vlasy nejsou bugnuté, stejně jako tam máš modely Lary z prvních tomb raiderů tak tohle je model Lary z tomb raider 2013 :-) .. takže bohužel lepší nebude :D
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
Still.Lord
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. črc 2007
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Still.Lord »

Ne, TR z 2013 neměl takhle hnusný vlasy, podívej se na jakýkoliv gameplay... :)

Jinak to škubání mi dělá taky, ale Denuvem to fakt není.
Myslím že to bylo u nového Final Fantasy(?), kde testovali jak beží hra s ochranou a s Denuvem, rozdíl nula, nula prd..
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od rosta »

Měla je horší než v novějších dílech, ale asi máš pravdu že ne tak hodně.. Model z 2013 to ale je. Hraju právě teď.
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
Alfajk
Začátečník
Začátečník
Registrován: 15. kvě 2009

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Alfajk »

Still.Lord píše:Ne, TR z 2013 neměl takhle hnusný vlasy, podívej se na jakýkoliv gameplay... :)

Jinak to škubání mi dělá taky, ale Denuvem to fakt není.
Myslím že to bylo u nového Final Fantasy(?), kde testovali jak beží hra s ochranou a s Denuvem, rozdíl nula, nula prd..
podle me uplne stejnej pripad jako injustice, neni to denuvem semo o sobe, je to jeho dementni implementaci, kdyz muze(ale nemusi) provadet jeste dalsi kontroly behem hrani a ne jen behem prvotniho spousteni a kontroly, jestli je puvodni DRM funkcni...

bejval bych to dal do spoileru, ale nenasel jsem tag...

Kód: Vybrat vše

Notes:

      This release contains the latest update from August 21st and all
      additional content of the Legendary Edition.

      For the reason explained below, we noticed that two of the 38
      included fighters (Gorilla and Robin) can have some small
      delays/micro freezes when executing certain attacks. The slower
      your cpu, the more noticeable the lags are on these two.
      Even though the game isnt exactly new anymore, there are still a
      lot of bugs left in the legit version.



      Some Denuvo Techtalk :

      For example when Robin does one of his special attacks, throwing a
      smoke bomb on the ground, Denuvo starts writing a private key to the
      memory from 000000014C113692:

      000000014C113692  | 44 88 07                  | mov byte ptr ds:[rdi],r8b
      000000014C113695  | 5F                        | pop rdi
      000000014C113696  | 50                        | push rax
      000000014C113697  | 21 C0                     | and eax,eax
      000000014C113699  | 9C                        | pushfq
      000000014C11369A  | 44 01 C1                  | add ecx,r8d
      000000014C11369D  | 4C 89 F0                  | mov rax,r14
      000000014C1136A0  | 48 89 C1                  | mov rcx,rax
      000000014C1136A3  | 48 C7 C0 00 00 00 00      | mov rax,0
      000000014C1136AA  | 48 09 D0                  | or rax,rdx
      000000014C1136AD  | 48 83 C1 01               | add rcx,1
      000000014C1136B1  | 49 89 CE                  | mov r14,rcx
      000000014C1136B4  | C1 C1 08                  | rol ecx,8
      000000014C1136B7  | 9D                        | popfq
      000000014C1136B8  | 58                        | pop rax

      Then it fills the buffer at: 000000014779F593.

      When everything is filled and the key is obtained by Denuvo itself,
      it starts executing anti-tamper checks from 000000014774C37E:

      000000014774C37E  | 41 89 7D 00               | mov dword ptr ds:[r13],edi
      000000014774C382  | 48 29 F3                  | sub rbx,rsi
      000000014774C385  | 41 54                     | push r12
      000000014774C387  | C1 CB 0D                  | ror ebx,D
      000000014774C38A  | BE D4 72 4D 3E            | mov esi,3E4D72D4
      000000014774C38F  | 4C 8D 25 4F B5 06 FE      | lea r12,qword ptr ds:[1457B78E5]
      000000014774C396  | 4C 33 24 24               | xor r12,qword ptr ss:[rsp]
      000000014774C39A  | 48 8B 1C 24               | mov rbx,qword ptr ss:[rsp]
      000000014774C39E  | 4C 21 E3                  | and rbx,r12
      000000014774C3A1  | 4C 09 24 24               | or qword ptr ss:[rsp],r12
      000000014774C3A5  | 0F BA F8 06               | btc eax,6
      000000014774C3A9  | 0F BA F6 0D               | btr esi,D
      000000014774C3AD  | 48 29 1C 24               | sub qword ptr ss:[rsp],rbx
      000000014774C3B1  | 4C 89 E3                  | mov rbx,r12
      000000014774C3B4  | 48 23 1C 24               | and rbx,qword ptr ss:[rsp]
      000000014774C3B8  | 4C 0B 24 24               | or r12,qword ptr ss:[rsp]
      000000014774C3BC  | 49 29 DC                  | sub r12,rbx
      000000014774C3BF  | C3                        | ret

      Here it gets the addresses of the various functions inside the Denuvo code
      from r13 register and forces the original bytes, a single DWORD per cycle,
      essentially overwriting any potential patches that were applied to these
      functions before.

      The way our crack works is that it reads a huge amount of encrypted code,
      (including the code that the anti-tamper tries to overwrite) and therefore
      patching the required place causes some slowdowns thanks to Denuvo and
      the devs. 
CPU: AMD Ryzen 5 7600X@5,5GHz | GPU: ASUS TUF RTX 3070 GAMING 8GB@2000MHz | MB: ASUS PRIME X670-P WIFI | RAM: 32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY EXPO | SSD: WD Black SN770 NVMe 2TB | PSU: Seasonic Focus GM-850 Gold | CPU Cooler: Noctua NH-D15 | Case: be quiet! Pure Base 500DX Black | OS: Win 10 Professional | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A
Bouner
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. led 2014

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Bouner »

Jo ty vlasy jsou fakt děs na té 2013 Laře :D .. vypadá to jak rozplizlá textura. Zřejmě se jim nechtělo drbat s purehair, tak tam něco plácli prostě :D .
Jinak oblast s mlýnem je fakt teror, tam to chytá záseky snad každých 20s ....Potom dál už to vypadá lépe, ale uvidíme no :) .
Alfajk: Něco podobného jsem četl o Tekkenovi na PC, kde Namco řeklo že prostě Denuvo způsobuje problémy a uvažují že ho do her nebudou cpát bo to je bordel prostě.
rosta
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. čer 2017
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od rosta »

nainstaloval jsem steam beta client, preinstaloval drivery ke grafice a zaseky jsou pryc, spojitost ? netusim , zkuste to
CPU: Intel core i9 13900K MB: Asus z790 hero RAM: G.Skill 32gb ddr5 @7800mhz cl36 HDD: 2TB Seagate SSD: Corsair Force Series MP510 960GB, Samsung 960 PRO 1TB GPU: TUF 4090 PSU: Corsair HX1200i ostatní: NZXT internal usb hub, aquaero 6, BT 4.0 nano usb tp-link ub400 Vodní chlazení: dva okruhy, dvě pumpy, 5 chladičů a spousta trubek Monitor: Samsung Odyssey G9
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od webwalker »

Rozdíl mezi DX11 a DX12 je v této hře celkem propastný:

Video z Incredible Benchmarks :)

https://youtu.be/YJL5_GDy-m0
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Čím to? Optimalizací pro DX12 a nutností DX11 jako podružného API pro menšinu co nemá DX12 kompatibilní hw? Nebo je to vlastnost DX12 jako Vulkanu, že jde více na tělo hw a umí z něj vytěžit více? CPU mi u DX12 přijde využité více u této ukázky.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: Shadow of the Tomb Raider - Technická stránka hry

Příspěvek od webwalker »

Je to tak, DX11 díky vyšší režii prakticky nestíhá (někdy až brutálně) krmit GPU (nebo DX11 odflákli, aby DX12 vypadalo lépe).
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“