Registrace  •  FAQ  •  Pravidla fóra  •  Uživatelské blogy  •  PCTuning.cz  •  Hledat  • Přihlášení
 • Funkce report, slouží pro upozornění na porušení pravidel, ne vzkazy moderátorům.

Právě je po 6. červenec 2020, 13:28

Zobrazit příspěvky bez odpovědiZobrazit aktivní témata



Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


Odpovědět na téma  [ 316 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  další
Autor Zpráva
 Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 20. září 2018, 07:59 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
del42sa napsal:
zajímavé že u NV to šlo ta rychle, ale u Vegy to nejde :oops:

Citace:
Besides VK_NVX_raytracing there is also VK_NV_mesh_shader, VK_NV_compute_shader_derivatives, VK_NV_corner_sampled_image, VK_NV_fragment_shader_barycentric, VK_NV_representative_fragment_test, VK_NV_scissor_exclusive, VK_NV_shader_image_footprint, and VK_NV_shading_rate_image.
  1. AMD samo řeklo že NGG, resp. Geometry shader pod Linux vulkan driverem pro GFX9 ani nepovolí, pod Win je NGG částečně funkční. Pro další revize uarch už má být vše funkční i pod Linux driverem.
  2. Mesh Shader u nV je mnohem méně komplexní než Geometry Shader u AMD


 Profil  
 Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 10. říjen 2018, 12:20 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
vRt - Unifikovaná knihovna pro Vulkan Ray-Tracing
Citace:
The vRt project aims for high performance at 10Mrays/r on RX Vega 64 class hardware, makes use of Vulkan compute, and is working on both Windows and Linux so far.

While the recent Vulkan 1.1.85 spec update brought the experimental VK_NVX_raytracing extension for RTX ray-tracing with NVIDIA Turing graphics cards, the vRt library currently doesn't make use of it and this library so far has been developed without RTX/Turing hardware.
Phoronix - vRt Aims To Be A Unified Vulkan Ray-Tracing Library


 Profil  
 Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: st 10. říjen 2018, 13:11 
Pokročilý
Pokročilý
Obrázek uživatele

Založen: 18. listopad 2009
Bydliště: Omicron Persei 8
Nahoru
Krteq napsal:
Citace:
Besides VK_NVX_raytracing there is also VK_NV_mesh_shader, VK_NV_compute_shader_derivatives, VK_NV_corner_sampled_image, VK_NV_fragment_shader_barycentric, VK_NV_representative_fragment_test, VK_NV_scissor_exclusive, VK_NV_shader_image_footprint, and VK_NV_shading_rate_image.
[list=1][*]

Krteq napsal:
Mesh Shader u nV je mnohem méně komplexní než Geometry Shader u AMD

zdroj ? podle té prezentace a možností mesh shaderu bych řekl, že u NV je to naopak více komplexnější než u AMD, je tam očividně daleko více možností jak původní geometry path obejít

Krteq napsal:
AMD samo řeklo že NGG, resp. Geometry shader pod Linux vulkan driverem pro GFX9 ani nepovolí, pod Win je NGG částečně funkční. Pro další revize uarch už má být vše funkční i pod Linux driverem.


pod win je funkční jen geometry balancing. To nejdůležitější z NGG vůbec nefunguje. To jestli to bude u další generace vše funkční se teprve ukáže a nezávisí to jen na samotném AMD ....

_________________
"Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/


 Profil  
 Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: čt 11. říjen 2018, 06:57 
Začátečník
Začátečník

Založen: 11. prosinec 2009
Nahoru
Introduction to Real-Time Ray Tracing with Vulkan


 Profil  
 Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
PříspěvekZaslal v: ne 4. listopad 2018, 23:52 
Čestný člen
Čestný člen

Založen: 22. duben 2005
Bydliště: Brno
Nahoru
Vulkan 1.1.91 Specs

  • stabilní VK_NV_RayTracing ext.

  • VK_AMD_memory_overallocation_behavior
      Citace:
      This extension allows controlling whether explicit overallocation beyond the device memory heap sizes (reported by VkPhysicalDeviceMemoryProperties) is allowed or not. Overallocation may lead to performance loss and is not supported for all platforms.

    Vulkan® 1.1.91 - A Specification (with all registered Vulkan extensions)


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: po 25. březen 2019, 13:30 
    Čestný člen
    Čestný člen

    Založen: 22. duben 2005
    Bydliště: Brno
    Nahoru
    Khronos na GDC 2019 oznámil že plánuje další rozšíření Vulkanu o video encoding/decoding, machine learning atd.

    Phoronix - Vulkan Working To Expose Video Encode/Decode, Machine Learning


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: po 25. březen 2019, 14:13 
    Středně pokročilý
    Středně pokročilý
    Obrázek uživatele

    Založen: 14. březen 2004
    Bydliště: Ostrava Poruba
    Nahoru
    Detroit: Become Human System Requirements - Uses Vulkan
    Today, Quantic Dream revealed the official system requirements for Detroit: Become Human on the store page.
    Interestingly, the Vulkan API will be used in this PC release instead of Microsoft’s DirectX 12.
    https://www.guru3d.com/news_story/detro ... ulkan.html

    _________________
    Intel i5 10400@4.11Ghz / Gigabyte Z490M Gaming X / 16GB DDR4 Kingston HyperX FURY Black RGB 3200Mhz
    Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER GAMING OC 3X 8G + Acer SA240YA
    512 GB A-DATA SSD XPG SX8200 Pro / Seasonic Focus+ GOLD 750W
    thx shorty24!


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: po 25. březen 2019, 15:32 
    Začátečník
    Začátečník
    Obrázek uživatele

    Založen: 28. listopad 2016
    Nahoru
    Neviem co je na tom prekvapive. Vulkan ukazal ze dokaze z hw vytazit daleko viac ako ten smiesny DX12 ktory je zatial vonku len aby bolo vidiet pokrok na papieri resp. krabicke od grafickej karty. Skor sa cudujem ze sa nevyuziva viac.

    _________________
    Obrázek


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: út 30. duben 2019, 19:34 
    Čestný člen
    Čestný člen

    Založen: 22. duben 2005
    Bydliště: Brno
    Nahoru
    Tak tohle bych nečekal :shock:

    Phoronix - EA Joins The Khronos Group, Will Collaborate On Vulkan


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 08:08 
    Začátečník
    Začátečník

    Založen: 09. září 2014
    Nahoru
    spajdr napsal:
    Detroit: Become Human System Requirements - Uses Vulkan
    Today, Quantic Dream revealed the official system requirements for Detroit: Become Human on the store page.
    Interestingly, the Vulkan API will be used in this PC release instead of Microsoft’s DirectX 12.
    https://www.guru3d.com/news_story/detro ... ulkan.html


    recommended VRAM - 8GB
    :wink:

    _________________
    R7 3700X,16GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX, RX 5700XT Sapphire Pulse, ASUS MG279


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 09:54 
    Začátečník
    Začátečník
    Obrázek uživatele

    Založen: 25. únor 2007
    Nahoru
    Mr_Trollfan napsal:
    Neviem co je na tom prekvapive. Vulkan ukazal ze dokaze z hw vytazit daleko viac ako ten smiesny DX12 ktory je zatial vonku len aby bolo vidiet pokrok na papieri resp. krabicke od grafickej karty. Skor sa cudujem ze sa nevyuziva viac.


    - no to by ma zaujímalo na akých faktoch je toto tvrdenie postavené. Pokiaľ viem nie je žiadna hra ktorá by podporovala DX12 a Vulkan zároveň, aby sa to dalo porovnať...a ani tak by to nebolo priekazné, kedže obzvlášť pri týchto API veľmi záleží aj na konkrétnej implementácií. Okrem toho pokiaľ viem obzvlášť AMD-čkari sa chválili, jak obe tieto API sú postavené na Mantle (niektorý dokonca tvrdili že to je priamo premenované), takže naozaj neviem prečo by jedno z nich malo dokázať viac alebo menej. Ale prosím podeľ sa s nami o nejaké fakty ktoré toto tvrdenie doložia, som zvedavý.

    Každopádne nič proti Vulkan, skôr naopak, po tom čo MS predvádza s Win v poslednej dobe by ma veľmi potešilo keby sa Vulkan rozšíri a časom by bolo možné postaviť herný stroj čisto na Linuxe. Za predpokladu samozrejme že dokážu v praxi kvalitne implementovať aj RT (zámerne hovorím v praxi, lebo na rozdiel od DX12, na Vulkan zatiaľ žiadna hra s RT není). Takže ja som rád za každú hru ktorá na Vulkan vyjde, ale treba zostať zase aj objektívny v tom kde sú výhody a nevýhody jednotlivých API. A najväčšia výhoda Vulkanu oproti DX12 je práve to, že je nezávislý na OS.

    _________________
    MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
    PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
    KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 7 Pro 64-bit


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 10:09 
    Začátečník
    Začátečník
    Obrázek uživatele

    Založen: 28. listopad 2016
    Nahoru
    Staci si porovnat priemerny perf gain pri async compute v dx12 tituloch proti vulkan titulom a je co sa tyka nejakej optimalizacie vymalovane.


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 10:56 
    Mírně pokročilý
    Mírně pokročilý

    Založen: 08. květen 2010
    Bydliště: Praha
    Nahoru
    Tam ale taky můžeš použít argument že je ta hra strašně špatně optimalizovaná pro non-async scénáře že. Async neni žádnej dealbreaker, slouží k vyždímání trošku více výkonu z GPU v momentě kdy je jinak shader core idle, ale ne třeba +40% výkonu, to ani omylem, pokud se vidí něco takového je to známka kódu psaného pro asnyc s 0 optimlizací pro non-async situace.

    Tímhle ale nepopírám výhody vulkanu, taky jej vidiom jako jednaznačnou cestu a DX12 jako useless věc protože DX12 je ve všem horší. Vše co umí má i Vulkan a ten neni locklej na win10 only + je open tzn mnohem jednodušeji se dále vylepšuje a přídávaj se nové instrukce.


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 12:41 
    Začátečník
    Začátečník

    Založen: 03. červen 2003
    Bydliště: Neratovice
    Nahoru
    skaven321 napsal:
    spajdr napsal:
    Detroit: Become Human System Requirements - Uses Vulkan
    Today, Quantic Dream revealed the official system requirements for Detroit: Become Human on the store page.
    Interestingly, the Vulkan API will be used in this PC release instead of Microsoft’s DirectX 12.
    https://www.guru3d.com/news_story/detro ... ulkan.html


    recommended VRAM - 8GB
    :wink:

    Holt port z PS4, asi to nedalo ani žádnou práci :)

    _________________
    mogbuk: i5 9300H | 16GB DDR4-2666 Samsung | GeForce RTX 2060 | NVMe WD SN720 512GB SSD + SATA Crucial M550 512GB SSD | 1080p 144Hz IPS screen | HP LP2475w | Ultraportable: Toshiba Portégé R100 Centrino | Pentium-M ULV 1.0 | 1280MB DDR | 1.8" MicroIDE -> ZIF IDE -> mSATA SSD Samsung PM830 32GB | Trident Cyber XP4 32MB | 12.1" XGA | 1.09kg/1.4kg | Dell Latitude E6220, Core i5-2520M, 8GB DDR3, Samsung PM830 128GB SATA3.0 SSD, backlit kbd, 12.5" WXGA | NAS: Asrock N3150DC-ITX | 4GB DDR3L-1600 Crucial | Mach Extreme 8GB SLC USB3.0 | 2x 2TB WD Green WD20EZRX @ RAID1 | TerraTec Dual DVB-T PCI-e | OpenMediaVault | Lian Li PC-Q28B Mini-ITX Cube | 65W DC adapter


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 13:13 
    Začátečník
    Začátečník

    Založen: 09. prosinec 2003
    Bydliště: Praha
    Nahoru
    DOC_ZENITH: Win 10 only uz za pul roku nebude vůbec dulezite.


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 13:44 
    Začátečník
    Začátečník
    Obrázek uživatele

    Založen: 25. únor 2007
    Nahoru
    Práveže to ešte len začne byť dôležité, keď sa už nebude dať plnohodnotne používať Win 7. :(

    _________________
    MB: ASUS P9X79 CPU: Intel i7-4820K + Noctua NH-U12P RAM: 48 GB DDR3 1333 MHz GPU: EVGA GeForce RTX 2070 XC GAMING SSD: Intel 730 240 GB, Crucial MX300 1 TB
    PSU: Seasonic X-560 SOUND: ASUS Xonar Essence ST + Xonar H6 + beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ω + Creative 6.1 6700 CASE: Cooler Master Silencio 650 LCD: HP Z32 4K
    KEYBOARD: CM Storm Quickfire XT MOUSE: Logitech G502 HERO + G240 GAMING: Logitech G29, Xbox Elite Controller, Saitek X56 Rhino H.O.T.A.S. OS: Windows 7 Pro 64-bit


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 15:53 
    Moderátor
    Moderátor
    Obrázek uživatele

    Založen: 24. červen 2004
    Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
    Nahoru
    michal3d napsal:
    Pokiaľ viem nie je žiadna hra ktorá by podporovala DX12 a Vulkan zároveň, aby sa to dalo porovnať.
    Je, Strange Brigade https://www.guru3d.com/articles-pages/s ... iew,6.html https://www.techspot.com/article/1685-s ... enchmarks/ a vysledek hovori sam za sebe, takze Trollfan se zdrzi sve dojmologie. Obe API maji stejny potencial, zaleze na vyvojari jak to vytezi.
    DOC_ZENITH napsal:
    Async
    Async ma vetsi vyznam s RT https://devblogs.nvidia.com/rtx-best-practices/ . PS: cca od 26 minuty https://www.youtube.com/watch?v=X1-qi2w4cMs

    _________________
    Obrázek


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 16:46 
    Čestný člen
    Čestný člen

    Založen: 22. duben 2005
    Bydliště: Brno
    Nahoru
    Hladis napsal:
    Async Compute - jak pod Vulkanem, tak i pod DX12 - má pro RT přímo zásadní význam. Bez něj je implementace RT dost obtížná - viz. výkon RT na Pascalu.


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 16:53 
    Začátečník
    Začátečník

    Založen: 09. září 2014
    Nahoru
    nieje DX12 obmedzeny na 6cores? oproti Vulkanu, kde je to bez obmedzenia?

    _________________
    R7 3700X,16GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX, RX 5700XT Sapphire Pulse, ASUS MG279


     Profil  
     Předmět: Re: Khronos Vulkan (glNext) - info a vše okolo
    PříspěvekZaslal v: st 1. květen 2019, 16:59 
    Moderátor
    Moderátor
    Obrázek uživatele

    Založen: 24. červen 2004
    Bydliště: Varnsdorf - Thessaloniki
    Nahoru
    O tom jsem nic neslysela ani Google nic nevyhodil.

    Krteq:
    Proto jsem to DOCovi psal, protoze AC (a vubec Vulkan a DX12) nyni ziskava vyznam s implementaci RT, kde je vyznamnou (nedilnou) slozkou pro fungovani vykon RT, viz. prislusny odkazy, ikdyz nekde jsem videl v grafech jeste lepsi vysvetleni, ale ted to nemuzu najit. Pascal ma nizky vykon v RT z vice duvodu.

    Promaz.

    _________________
    Obrázek


     Profil  
    Zobrazit příspěvky za poslední:  Řadit podle  
    Odpovědět na téma  [ 316 příspěvků ]  Přejít na stránku předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  další


    Čas je uváděn v UTC + 1 hodina


    Přejít do sekce:
      

    Kdo je přihlášený

    Uživatelé procházející si tuto sekci: Žádní registrovaní uživatelé a 6 anonymních


    Nemůžete zakládat nová témata v této sekci
    Nemůžete odpovídat na příspěvky v této sekci
    Nemůžete upravovat své příspěvky v této sekci
    Nemůžete mazat své příspěvky v této sekci
    Nemůžete připojit přílohy v této sekci

     
    Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
    Český překlad - PCT fórum, Zásady ochrany osobních údajů.